Закріплення навичок письма вивчених і рядкових букв.

Про матеріал
Закріплювати написання раніше вивчених букв, складів і слів із ними. Вчити списувати з друкованого і рукописного текстів. Вдосконалювати навички звуко-складового аналізу слів. Розвивати зв’язне мовлення, увагу. Виховувати охайність, старанність.
Перегляд файлу

Урок навчання грамоти

Тема. Закріплення навичок письма вивчених і рядкових букв.

Мета. Закріплювати написання раніше вивчених букв, складів і слів із ними. Вчити списувати з друкованого і рукописного текстів. Вдосконалювати навички звуко-складового аналізу слів.

Розвивати зв’язне мовлення, увагу.

Виховувати охайність, старанність.

Обладнання. Картка з правилами роботи на уроці, предметні малюнки, плакат „Правильно сиди, коли пишеш”, картки з друкованими та прописними літерами.

 

Хід уроку.

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

- Прослухайте віршик і спробуйте скласти правила роботи на сьогоднішньому уроці.

Щось відоме та нове

Зустрічає скрізь тебе.

Все уважно розглядай,

Точну відповідь шукай.

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння –

І тоді прийде уміння.

І про тебе, на кінець,

Люди скажуть: „Молодець!”

Вчитель вивішує картку з правилами роботи на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні на уроці ми з вами будемо подорожувати. А куди ми будемо їхати, ви дізнаєтеся, відгадавши загадку Лесі Вознюк.

Взимку – чорний і сумний,

Навесні він гомінкий,

Влітку – щедрий і зелений,

Восени – жовто багряний. (Ліс.)

 

 

- А їхати ми будемо на такому транспорті, щоб вмістився увесь наш клас.

Будинок дивний знаєш ти,

Людей чимало там завжди.

Та він на місці не стоїть,

А по дорозі все біжить. (Автобус.)

 

- А проводжати нас по лісі буде його мешканець.

 

Він із казки, він із пісні,

Зуби в нього, як залізні,

Капустину він гризе.

Зветься звір на букву „З”. (Зайчик.)

  • Що ж, вирушаймо!

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми разом із Зайчиком повторимо написання всіх раніше вивчених букв.

ІV. ПОвторення вивченого матеріалу.

- В лісі живе дуже багато звірів.

І вони вас давно вже чекали.

Але ми знаємо, що є там і багато перешкод.

Ось і перша перешкода. Діти, це лисичка!

1. Гра „Віднови букву”

- Лисичка хитра. Вона стерла частинки букв. І хоче, щоб ми з вами їх відновили. Лисичка впевнена, що ви цього зробити не зможете. А Зайчик її переконує, що все навпаки. (На дошці заздалегідь приготовані частинки букв.) Ви повинні назвати букву і записати її на дошці.

- Молодці! Ви дуже добре впоралися із завданням Лисички. Вона нас пропускає.

Але з’явилася інша перешкода. Це Вовчик.

2. Повторення гігієнічних правил письма.

Він напередодні дивився ваші зошити і помітив, що деякі букви у вас виходять не найкраще. Тому Вовчик нас не пропустить, поки ми не напишемо їх. Але перед цим розкажіть Вовчику. як правильно сидіти за партою.

(Учні повторюють правила сидіння за партою, тримання ручки, положення зошита.)

3. Повторення назв ліній сітки зошита.

- Давайте згадаємо, як називаються лінії у сітці зошита. Покажіть їх Вовчику. (Учень виходить дошки, називає лінії та показує їх.)

4. Повторення написання великих і рядкових букв Бб, Дд.

Елементи букв (Вчитель виставляє рукописні букви на дошку.)

- З яких елементів складається велика буква Б? (Складається з трьох елементів: довгої прямої лінії з заокругленням внизу вліво, короткої прямої горизонтальної лінії, що починається з заокруглення, і правого півовалу.)

- З яких елементів складається рядкова буква б? (Складається з овалу і прямої лінії з плавним поворотом праворуч угорі.)

- З яких елементів складається велика буква Д? (Складається з двох елементів: довгої прямої лінії з горизонтальною петлею і правого великого півовалу.)

- З яких елементів складається рядкова буква д? (Складається з двох елементів: овалу і нижньої петлі.)

Письмо букв у робочому зошиті.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. Пальчикова гімнастика.

- Вовчик дякує вам за гарну роботу. Тепер він повірив зайчику, що вмієте дуже гарно писати літери. Сірий нас пропускає.

5. Написання складів.

Але нас чекає наступна перешкода.

Це річка, яку нам потрібно перейти, побудувавши місток з цеглинок.

 

Запишіть склади у робочі зошити.

  •      Дуже добре впоралися ми і з цією перешкодою. Але, щоб пройти, нам потрібно ще й слова скласти і записати. А Зайчик нам допоможе своїми малюнками швидше відшукати слова. (Вчитель вивішує на дошку малюнки.)

(Рибка, мавпа, замок, візок, зірка.)

- Молодці! Ми впоралися із завданням, перейшли через місток. Але за деревом на нас чекає, відгадайте, хто.

Навіть в спеку, відчайдуха,

Не скидає він кожуха.

Взимку ж холоду боїться.

Лізе до барлоги грітись. (Ведмідь.)

- Ведмедик теж нам приготував завдання і, лише виконавши його, ми пройдемо далі по лісі. Але перед цим, Ведмедик пропонує нам трішки відпочити.

6. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Ведмежата дружно жили,

Із річечки воду пили:

Ось так, ось так, ось так!

(нахили вперед)

Відпочивши, працювали,

Разом лапи піднімали:

Ось так, ось так, ось так!

(танцюють)

7. Написання слів.

Утворіть нові слова, змінюючи букву, що позначає голосний звук.

Зразок: Лак – лік.

Рука – (ріка), віл – (вал), сама – (сома).

- Молодці! Ви швидко впоралися із цим завданням. Тому Ведмедик пропонує вам виписати слова з буквою „де”.

Весна, лід, ліс, садівник, вода, пенал, бинт.

- Ведмедик дякує нам за роботу, він нас пропускає.

8. Написання речень.

- На зустріч нам Їжачок. Він хоче перевірити, як ми складаємо і записуємо речення, списуємо з друкованого і рукописного тексту.

1. Списування з рукописного тексту.

- Спишіть речення, яке написав нам Їжачок.

2. Списування з друкованого тексту.

Побудуйте правильно речення. (Вчитель вивішує на дошку картки зі словами, учні складають і записують речення.)

 

 

 

 

 

(Ми коло трактора. Лесик сів коло акваріума.)

- Ви дуже добре впоралися з останнім завданням у чарівному лісі. Тому Їжачок хоче дати нам цікаве додаткове. Ми повинні роз’єднати слова у реченні, яке записав Їжачок і написати його. А Зайчик знову допоможе, він намалював малюнок, на якому вказано, про що це речення.

ТатокупивТимковівелосипед.

 

V. підсумок уроку.

- Ось завершилася наша подорож по чарівному лісі. Час повертатися додому. Зайчик дякує нам за нашу допомогу. Він довів жителям лісу, що учні нашого класу впораються з будь-яким завдання.

- Написання яких букв ми повторили на сьогоднішньому уроці?

- Завдання від якого звіра, вам найбільше сподобалося?

- Яке завдання для вас було найскладнішим?

- Для того, щоб подякувати вам, Зайчик приготував вам ребуси. Розгадайте їх.

(Канава, підвал, слава.)

doc
Додав(-ла)
Татусько Леся
Пов’язані теми
Українська мова, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
31 березня 2023
Переглядів
256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку