Тема. Закріплення звукового значення букви Ц ц «це». Опрацювання вірша Л.Біленька «Цуценя і цапеня». Загадка.
Мета. Закріпити знання учнів про звукові значення букви Ц, удосконалювати вміння виконувати звуко-буквенний аналіз слів, формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами,удосконалювати вміння складати речення, розвивати пам’ять, мислення, збагачувати словниковий запас слів; виховувати пізнавальний інтерес; прищеплювати любов до рідної мови. Пам’ятати про небезпечні предмети.
Обладнання: Фотографії Пес Патрон, таблиці складів і слів, малюнки дітей, цеглинки ЛЕГО, сонце.
Хід уроку
Дзвоник всім нам дав наказ –
До роботи швидше, клас!
Працюємо старанно,
Щоб сказати у кінці.
Що у нашім дружнім класі
Усі учні молодці.
- Діти, сьогодні у нас не звичайний урок, до нас завітав дуже важливий гість. Відгадайте загадку ви дізнаєтесь.
Вірний друг у мене є
Мені лапу подає
Заглядає щиро в очі,
Мовби щось сказати хоче
Замість слів лиш чути «Гав»,
Всіх котів порозганяв. (собака, пес).
Це всім відомий Пес Патрон. Пес Патрон завітав до нас з порадами, але їх він закодував. Код заховав у цю скриньку. Виконуючи завдання ми розкодуємо ці поради.
1.1ВПРАВА «Очікування»
- Що очікуєте від уроку?
- Яким має бути урок?
- Якими маєте бути ви?
Зрозуміло. Тоді бажаю, щоб всі очікування справдилися, а ви всі були такими, як щойно говорили. Починаймо.
Перша група вже починає про сороку промовляє:
Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок сорок морок.
Друга група теж не дрімає
Про жука швиденько пригадає
Жовтий жук купив жилет,
Джемпер, джинси і жакет.
Молодці! І перше наше слово з кодом 4 життя.
- Діти, молодці. І наступне наше слово з кодом 2 бережіть.
3.1 Каліграфічна хвилинка
Написати речення.
Патрон улюблений пес дорослих і дітей.
А) виконати графічне зображення речення;
Б) Звуко- буквений аналіз слів цуценя і цукерка.
В) Гра з ЛЕГО для гімнастки пальчиків «Пальчик тук, тук».
Молодці справились із завданням і наступне слово з кодом 1 діти.
3.2 Захист намальованих малюнків.
- Що ви хотіли сказати своїм малюнком?
Молодці справились із своїм завданням і наступне слово з кодом 5 не
IV. Оголошення теми уроку.
Погляньте на малюнок, як гадаєте, про що буде цей вірш? Зараз перевіримо.
Робота над змістом.
Молодці! Ви гарно справились із своїм завданням і наступне слово з кодом 3 своє
5.1 Казка про Пса Патрона (розповідає вчитель).
Одного разу , гуляючи у парку Василько і Марко побачили дивний предмет. Він був схожий чи то на залізний капелюх,чи то на корабель інопланетяни, що приземлилися у парку. Що це? – запитав Марко. Не знаю, друже, але думаю, що нам не варто це чіпати! Їх розмову почув Патрон. Не чіпайте! Гав - гав - гав!
- Хто це ? – здивувались хлопці. Я Патрон! Собака – рятувальник. А річ яку ви побачили дуже небезпечна, адже вона може вибухнути! Ось вам друзі порада від мене. Чіпати не можна нічого руками. Не можна штовхати предмети ногами! Якщо дивна річ на дорозі лежить. Дорослим скажи, виклич службу за мить.
- Яку службу потрібно викликати?
5.2 Гра Мікрофон « Ми журналісти».
Діти розповідають цікаві факти про Пса Патрона.
Молодці! Ви гарно справились із своїм завданням і наступне слово з кодом 8 предмети.
5.3 За нашою роботою сьогодні спостерігало сонце миру.
Які промінчики ви б хотіли , щоб сонце вам випромінювало?
- Доброти
- Світла
- Тепла
- Здоров’я
- Щастя
- Ніжності
- Ласки
- Перемоги
Молодці! Ви гарно справились із своїм завданням і наступне слово з кодом 7 невідомі.
5.4 Робота парами Складаємо з танграму собаку. Молодці! Ви гарно справились із своїм завданням і наступне слово з кодом 6 чіпайте.
5.5 Складаємо поради Пса Патрона із слів.
ДІТИ , БЕРЕЖІТЬ СВОЄ ЖИТТТЯ!
НЕ ЧІПАЙТЕ НЕВІДОМІ ПРЕДМЕТИ.
Підсумок уроку
- Діти, а у якої ж букви ми сьогодні гостювали?
- Можливо, якісь нові слова запам’ятали?
- Які завдання найбільше сподобались?
- Про що розкажете вдома?
- А чи справдились ваші очікування? Чи був урок таким, яким ви хотіли? А чи всі старанно працювали?
Зелена цеглинка так
Жовта не зовсім
Червона ні
Сьогодні, хочу відмітити вашу гарну роботу, особливо мене вразила старанність і наполегливість.