РОЗДІЛ 5. СЛОВО.ЧАСТИНИ МОВИ
УРОК 78/79-80
(підручник - С. 106-109, зошит - с. 61 )
Тема. П’єса. Особливості жанру «Горіхові принцеси»(за Лесею
Мовчун) Розвиток мовлення. П’єса
Очікувані результати: (див. КП урок 76-77)
Леся Мовчун "Горіхові принцеси" (аудіоказка, повна |
Театр на уроці: практикум для початкової школи https://osvitoria.media/experience/teatr-na-urotsi-praktykum-dlya- pochatkovoyishkoly/?fbclid=IwAR1FKIfALP8hXP3Vyml1lyvX4JRWSOyC2_w_iV |
Українська народна казка «Колобок»
|
|
Стіна слів/ключові слова: п’єса, дійові особи, репліка, ремарка, реквізит.
П'є́са - твір, призначений для виставляння на сцені.
Дійова особа - персонаж, герой твору.
Ре́пліка - коротке висловлювання.
Рема́рка - авторська примітка в тексті п'єси, що містить стислу характеристику обставин дії, зовнішності та поведінки дійових осіб.
Реквізи́т - сукупність справжніх чи бутафорських речей, необхідних для вистави.
Театралізація — пристосування твору для подання в театрі, надання йому театральних властивостей.
Театралізація на уроці — це синкретична діяльність учнів, яка дає змогу не просто обговорити літературний твір, а «відчути» його «вживу» усіма органами чуття.
Асоціація (з лат. associo — «з’єдную, зв’язую») — поняття, що виникає при згадуванні іншого. Метод «Асоціативний кущ» використовується для «входження» в тему, яка буде розглядатися у подальшому. На відміну від «мозкової атаки», де висловлені думки стосуються інформації з певної теми (пригадайте, що ви знаєте), метод «гронування» спонукає учнів думати вільно та відкрито стосовно певного
предмета, образу, теми, задіявши почуття, емоції. Отже, цей метод стимулює нелінійну форму мислення — асоціативне мислення.
Леся Мовчун - талановита авторка поезій, п’єс, казок і оповідань для дітей.
Задовго до першого класу майбутня письменниця навчилася читати й писати. Відтоді книжки стали її найбільшим захопленням. Мала Леся любила вірші Стельмаха, Павличка, Воронька, гуморески Глазового та Олійника, українські казки й казки народів світу, оповідання Нестайка та Носова.
Уводимо в тему Групова робота Сортуємо і аналізуємо. Асоціативний кущ - Напишіть центральне слово театралізація — посередині аркуша або на дошці - Запропонуйте учням записати слова та фрази, які спадають на думку, коли вони чують це слово. Потрібно записати стільки думок, скільки дозволить час, або доки не буде вичерпано всі. - Коли всі думки записано, запропону йте учням встановити зв’язки між словами Питання: - Чи приходилося вам приймати участь у театралізації? Що ви відчували? - Ти був актором чи глядачем? - Які дійові особи були у театралізації, яку ти бачив або виконував? - Хто такі дійові особи? Оголошуємо тему уроку: театралізуємо п’єсу - Працюємо з інформацією с. 106 підручника - Що знали? Які слова вам були раніше знайомі? - Що вперше дізналися? |
|
Робота зі словом. Стіна слів : п’єса, репліка, ремарка |
|
Досліджуємо медіа. Слухаємо п’єсу або частину п’єси ( ресурси) - Спитайте враження від театралізації o Що відчували? o Чи впливала музика і декорації, які супроводжували п’єсу? o Чи відчули різні характери героїв? o Як це вдалося тому, хто театралізував? За допомогою чого? Читаємо п’єсу - Опрацьовуємо самостійно, назагал або в парах
Словникова робота: додатки
|
|
Досліджуємо мовлення , друкований, с 61, завдання 1 Парна або самостійна робота. Вчитель модерує роботу групи учнів, що потребують уваги
|
|
Театралізуємо - Розподіліть ролі та спробуйте розіграти уривок п’єси - Проаналізуйте гру акторів - Надайте поради щодо характерності виконаних ролей - Організуйте групову або парну роботу з театралізації. o Надайте декорації (додатки) для образів головних героїв (Діти можуть розмалювати та вирізати героїв п’єси та прикріпити на звичайні олівці або палички) o Можливо це буде тіньовий театр, театр за партою або за ширмою - Змоделюйте театралізацію одного з уривків з використанням цих матеріалів
|
Досліджуємо мовлення. Визначаємо число іменників завдання 2 друкованого зошиту - Спитайте дітей про слова, які були атрибутами п’єси казки - Попросіть нагадати сцену, у якій вони задіяні - До якого головного героя мають відношення |
|
Досліджуємо мовлення. Граємо Парна або групова робота (додатки) - Надайте завдання розшукати ці слова у п’єсі
|
|
Урок 80 |
|
Уводимо в тему Групова робота - Визначаємо особливості п’єси і казки. Будуємо діаграму Венна.
|
|
Пригадуємо казку «Колобок» (див.ресурси). - Перечитай чи пригадай казку «Колобок». - Хто дійові особи казки? - У якій послідовності Колобок з ними зустрічався? - Чого вчить ця казка? |
|
Працюємо з підручником (с.109). - Придумайсюжет для власної п’єси на основі казки «Колобок». - Обери одну з ідей. |
|
Пишемо п’єсу на основі казки «Колобок». Працюємо за алгоритмом. - Як називається твоя п’єса? - Хто дійові особи? - Скільки сцен буде у твоїй п’єсі? - Де відбуватимуться події? - Які костюми потрібні героям? - Які декорації потрібно приготувати? Для оформлення п’єси можна використати графічні організатори (див. додатки). |
|
Театралізуємо - Прочитайте п’єсу у групі за ролями. - Зробіть костюми, декорації і поставте виставу. |
|
Я дізнався/дізналася |
Я вчусь |
П'є́са - твір, призначений для виставляння на сцені. Реквізи́т - сукупність справжніх чи бутафорських речей, необхідних для вистави.
|
Створювати, працюючи в групі, п’єсу на основі відомого твору. Імпровізувати, використовуючи голос і мову тіла. Описувати характерні риси мовлення персонажа. Обговорювати враження від драматизації, зосереджуючи увагу на тому, як словесні і несловесні засоби доповнюють один одного для зображення емоційного стану персонажа, його намірів. |