П’єса. Особливості жанру «Горіхові принцеси»(за Лесею Мовчун) Розвиток мовлення. П’єса

Про матеріал
ознайомити дітей з поняттям П’єса. навчити визначати особливості жанру «Горіхові принцеси»(за Лесею Мовчун) Розвиток мовлення. П’єса
Перегляд файлу

 

 

imageРОЗДІЛ 5. СЛОВО.ЧАСТИНИ МОВИ

УРОК  78/79-80  

(підручник - С. 106-109, зошит - с. 61  )   

Тема.  П’єса. Особливості жанру «Горіхові принцеси»(за Лесею

Мовчун) Розвиток мовлення. П’єса

Очікувані результати:  (див. КП урок 76-77)

Медіаресурси 

 Леся Мовчун "Горіхові принцеси" (аудіоказка, повна

версія)  https://www.youtube.com/watch?v=-HEP5cTgid4   

   Театр на уроці: практикум для початкової школи

https://osvitoria.media/experience/teatr-na-urotsi-praktykum-dlya-

pochatkovoyishkoly/?fbclid=IwAR1FKIfALP8hXP3Vyml1lyvX4JRWSOyC2_w_iV

JRjZHTGrSgt7EFOADOui8

Українська народна казка «Колобок» 

https://cutt.ly/JhNrYUM

 

 

 

Стіна слів/ключові слова:    п’єса, дійові особи, репліка, ремарка, реквізит.

П'є́са  - твір, призначений для виставляння на сцені.

Дійова особа - персонаж, герой твору.

Ре́пліка - коротке висловлювання.

Рема́рка - авторська примітка в тексті п'єси, що містить стислу характеристику обставин дії, зовнішності та поведінки дійових осіб.

Реквізи́т - сукупність справжніх чи бутафорських речей, необхідних для вистави.

Інформація для вчителя

 Театралізація — пристосування твору для подання в театрі, надання йому театральних властивостей. 

Театралізація на уроці — це синкретична діяльність учнів, яка дає змогу не просто обговорити літературний твір, а «відчути» його «вживу» усіма органами чуття.  

Асоціація (з лат. associo — «з’єдную, зв’язую») — поняття, що виникає при згадуванні іншого. Метод «Асоціативний кущ» використовується для «входження» в тему, яка буде розглядатися у подальшому. На відміну від «мозкової атаки», де висловлені думки стосуються інформації з певної теми (пригадайте, що ви знаєте), метод «гронування» спонукає учнів думати вільно та відкрито стосовно певного

предмета, образу, теми, задіявши почуття, емоції. Отже, цей метод стимулює нелінійну форму мислення — асоціативне мислення. 

Леся Мовчун - талановита авторка поезій, п’єс, казок і оповідань для дітей.

Задовго до першого класу майбутня письменниця навчилася читати й писати. Відтоді книжки стали її найбільшим захопленням. Мала Леся любила вірші Стельмаха, Павличка, Воронька, гуморески Глазового та Олійника, українські казки й казки народів світу, оповідання Нестайка та Носова.

 

 

ОРІЄНТОВНІ МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ

Уводимо в тему   Групова робота Сортуємо і аналізуємо.   Асоціативний кущ    

-         Напишіть центральне слово   театралізація посередині аркуша або на дошці   

-         Запропонуйте  учням записати слова та фрази, які спадають на думку, коли вони чують це слово. Потрібно записати стільки думок, скільки дозволить час, або доки не буде вичерпано всі.  

-         Коли всі думки записано, запропону йте учням встановити зв’язки між словами Питання:

-         Чи приходилося вам приймати участь у театралізації? Що ви відчували? 

-         Ти був актором чи глядачем?

-         Які дійові особи були у театралізації, яку ти бачив або виконував? 

-         Хто такі дійові особи? 

Оголошуємо тему уроку: театралізуємо п’єсу 

-         Працюємо з інформацією с. 106 підручника  - Що знали? Які слова вам були раніше знайомі? 

-         Що вперше дізналися? 

image

 

image

  

 

Робота зі словом. Стіна слів : п’єса, репліка, ремарка  

 

Досліджуємо медіа. Слухаємо п’єсу або частину п’єси  ( ресурси)

-          Спитайте враження від театралізації o Що відчували? o Чи впливала музика і декорації, які супроводжували п’єсу?

o Чи відчули різні характери героїв?  o Як це вдалося тому, хто театралізував? 

За допомогою чого?

Читаємо п’єсу 

-          Опрацьовуємо  самостійно, назагал або в парах

 

 

Словникова робота: додатки

 

 

image 

image

 

Досліджуємо мовлення , друкований, с 61, завдання 1

Парна або самостійна робота. Вчитель модерує роботу групи учнів, що потребують уваги   

 

image 

Театралізуємо

-         Розподіліть ролі та спробуйте розіграти уривок п’єси

-         Проаналізуйте гру акторів  

-         Надайте поради щодо характерності виконаних ролей  

-         Організуйте групову або парну роботу з театралізації.  

o   Надайте декорації (додатки) для образів  головних героїв  (Діти можуть розмалювати та вирізати героїв п’єси та прикріпити на звичайні олівці або палички)

o   Можливо це буде тіньовий театр, театр за партою або за ширмою

-         Змоделюйте театралізацію одного з уривків з використанням  цих матеріалів  

  

image

image

 

Досліджуємо  мовлення. Визначаємо число іменників  завдання 2 друкованого зошиту

-          Спитайте дітей про слова, які були атрибутами п’єси казки

-          Попросіть нагадати сцену, у якій вони задіяні  

-          До якого головного героя мають відношення

image 

Досліджуємо  мовлення. Граємо 

Парна або групова робота (додатки) 

        -     Надайте завдання розшукати ці слова у п’єсі 

 

image

image

Урок 80

Уводимо в тему   Групова робота

- Визначаємо особливості п’єси і казки. Будуємо діаграму Венна. 

 

 

image 

 

Пригадуємо казку «Колобок» (див.ресурси).

-          Перечитай чи пригадай казку «Колобок».

-          Хто дійові особи казки?

-          У якій послідовності Колобок з ними зустрічався?

-          Чого вчить ця казка?

           image    

Працюємо з підручником (с.109).

-          Придумайсюжет для власної п’єси на основі казки «Колобок».

-          Обери одну з ідей.

image 

Пишемо п’єсу на основі казки «Колобок». Працюємо за алгоритмом.

-          Як називається твоя п’єса?

-          Хто дійові особи?

-          Скільки сцен буде у твоїй п’єсі?

-          Де відбуватимуться події?

-          Які костюми потрібні героям?

-          Які декорації потрібно приготувати?

Для оформлення п’єси можна використати графічні організатори (див. додатки).

image 

Театралізуємо

-         Прочитайте п’єсу у групі за ролями.

-         Зробіть костюми, декорації і поставте виставу.

 

   

Я дізнався/дізналася

Я вчусь

 П'є́са  - твір, призначений для виставляння на сцені.

Реквізи́т - сукупність справжніх чи бутафорських речей, необхідних для вистави.

 

  Створювати, працюючи в групі, п’єсу на основі відомого твору. Імпровізувати, використовуючи голос і мову тіла. Описувати характерні риси мовлення персонажа.

Обговорювати враження від драматизації, зосереджуючи увагу на тому, як словесні і несловесні засоби доповнюють один одного для зображення емоційного стану персонажа, його намірів.

 

pdf
Додав(-ла)
Татусько Леся
Пов’язані теми
Українська мова, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
31 березня 2023
Переглядів
799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку