Поняття про іменник. «Грип» (Григорій Фалькович)

Про матеріал
навчити дітей визначити іменник, читати виразно текст, розвивати увагу,виразність читання.
Перегляд файлу

 

imageРОЗДІЛ 5. СЛОВО.ЧАСТИНИ МОВИ

УРОК 69  

(підручник - С. 95-97, зошит - с.52-52 )  

Тема.  Поняття про іменник. «Грип» (Григорій Фалькович)

Очікувані результати:  (див. КП урок 69)

Медіаресурси

Казка про іменник

https://www.youtube.com/watch?v=gUFihWDP-QY

Чим грип відрізняється від застуди?

https://www.youtube.com/watch?v=n_VgC8Teo04

 

Стіна слів/ключові слова:    іменник

Іменник – самостійна частина мови, яка називає предмет і відповідає на питання хто? що?

Інформація для вчителя

Ритм— це саме те, що відрізняє вірш від прози. Він грунтується на чергуванні складів — ударних і ненаголошених. Іменник — самостiйна частина мови, що має значення предметностi (називає особу, предмет, явище) та вiдповiдає на запитання хто? що?

Наприклад: людина, зошит, дощ.

Грип   

   

  ОРІЄНТОВНІ МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ

Уводимо в тему. Досліджуємо медіа.

Запропонуйте дітям переглянути казку. Спитайте:

-         Про кого іде мова у казці?

-         Коли відбуваються події? Де жили люди?

-         Що вчилися робити люди того часу?

-         До кого звернулися люди за порадою? - Яке запитання давали люди мудрецю?

-         Як стали називати мудреця?

-         Що робить мудрець в наш час щодня?

 

Оголошуємо тему уроку: іменинник – самостійна частина мови.

-         Працюємо із текстом (с.95 завдання 1)

-         Читаємо  та переказуємо в парі. 

 

Робота зі словом. Стіна слів : іменник

-         Що ти знаєш про іменник? 

-         На які запитання відповідає іменник? 

-         Як ми запитуємо про людей і тварин? (Хто?)

-         А про речі, явища природи, риси характеру людини, стани? (Що?)

-         Наведи приклади.

  image           

https://www.youtube.com/watch?v=gUFihWDP-QY

image 

image 

           

 

Досліджуємо мовлення. Аналізуємо і сортуємо.  Виконуємо завдання 2 с. 96.  

-         Які назви відповідають на питання хто? (Назви людей і тварин).

-         На яке питання відповідають назви усіх інших предметів? (Що?)

-         Спиши спочатку іменники, які відповідають на питання хто?, а потім – на питання що?  

image 

Працюємо з таблицею. Виконуємо завдання 1 на с.52 друкованого зошита або додаток.

- Заповни таблицю. Обведи слова, які не можна записати в таблицю. Чому? (Слова малюю та веселий не є іменниками).

image 

Досліджуємо простір навколо себе. «Збираємо» класні іменники (за матеріалами завдання 3 с. 96 підручника).

Надайте дітям шаблони та запропонуйте ходити по класу та «збирати» іменники.

-         Подивись навколо себе в класі.

-         У парі назви якомога більше іменників.

-         Випиши кілька іменників у стовпчики.

 

imageimage 

 

 

Працюємо у друкованому зошиті(завдання 2).

-         Утвори пари слів за зразком.

-         Підкресли іменники.

-         З’єднай антоніми парами.

image 

Добираємо спільнокореневі іменники (завдання 3 друкованого зошита або додатки).

-         Допиши іменники до слів – назв ознак та назв дій предметів.

-         Прочитай слова. До слів – назв дій добери спільнокореневі іменники. 

 

 

 

Закінчіть роботу з активностями на словах лікувати та лікування. Спитайте дітей:

-         У яких випадках людині потрібне лікування?

-         Які ліки ви знаєте? Як вони допомагають?

-         Доберіть спільнокореневі іменники до слова ліки: лікар, ліки, лікування, лікарня.

image

imageimage 

 

 

Досліджуємо творчість автора.

Григорій Фалькович – знаний український дорослий і дитячий поет. Серед його книжок: «Чудер-наський Zоо», «Про жабку Гапку», «Засинає ліва ніжка», «Смик-Тиндик», «Фікулі»,

«Абетка», «Хвацькі вірші» та інші.  Дитяча збірка поезій Фальковича «Шалахмонеси» вшанована численними нагородами 2016 року.

- Поети по-своєму бачать проблеми у лікуванні дітей. Як ви гадаєте, чи завжди діти ретельно лікуються? Чи дотримуються усіх рекомендацій?

image 

Читаємо  вірш. Працюємо з римою. Обговорюємо проблему  (завдання 4  с.96 підручника).  

-         Як називається вірш? Що таке грип? - Вірш читає учитель.

-         Читаємо самостійно

-         Працюємо за змістом o Про кого що цей вірш? Що таке грип? o Що відбувається з людиною, коли вона хворіє? o Які засоби допомагають у лікуванні грипу?

o Хто такі Джульбарс та Мурко?

Повторне читання вірша (в парах чи самостійно).

Обговорення проблеми вірша.

-         Яку проблему піднімає автор?

-         Чому не можна нехтувати лікуванням?

-         Чи можна давати пігулки тваринам?

image 

 

Авторське бачення.

-         Яку думку має автор з приводу хвороби хлопчика?

-         Це авторське бачення.

-         Чи згодні ви з думкою автора? 

-         Це ваше бачення.

-         Чому кажуть, що грип – не гриб. У корзині не заховаєш?

-         Яку букву треба писати у слові, яке означає назву хвороби? Яке перевірне слово до слова гриб?

-         Чим відрізняється грип від застуди? 

Переглядаємо відео (див. ресурси).

Шукаємо рими. Читаємо рими у парі

Продемонструйте дітям як   задати ритм, читаючи  пари слів, що римуються, виділяючи наголошений склад. Плескаємо у долоні, стукаємо олівцем по парті чи цеглинка об цеглинку .

image 

 

Досліджуємо мовлення. Виписуємо з вірша іменники. - Випиши 5 іменників, як відповідають на питання хто?

і 5 іменників, які відповідають на питання що?

- Склади з ними словосполучення.

image 

image 

Щоденні 5. Письмо для себе. - Почитай початок тексту.

- Допиши текст, уживаючи іменники та словапомічники за потреби.

imageimage 

 

Домашнє завдання   (на вибір вчителя та учнів).

 

-          Завдання 4 с. 53 друкованого зошита – закреслити слова, які не є іменниками чи словами-помічниками.

-          Інструкція «Як   подолати    грип»           -        написати     і намалювати.

 

image

image 

 

   

Я дізнався/дізналася

Я вчусь

Іменник – самостійна частина мови, яка називає предмет і відповідає на питання хто? що? Грип – це хвороба. 

 

Розпізнавати в тексті і самостійно добирати іменники, ставити до них питання. Добирати спільнокореневі іменники. Створювати письмове висловлювання. 

 

 

 

pdf
Додав(-ла)
Татусько Леся
Пов’язані теми
Українська мова, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
31 березня 2023
Переглядів
703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку