РОЗДІЛ 5. СЛОВО.ЧАСТИНИ МОВИ
УРОК 69
(підручник - С. 95-97, зошит - с.52-52 )
Тема. Поняття про іменник. «Грип» (Григорій Фалькович)
Очікувані результати: (див. КП урок 69)
Казка про іменник |
Чим грип відрізняється від застуди? https://www.youtube.com/watch?v=n_VgC8Teo04
|
Стіна слів/ключові слова: іменник
Іменник – самостійна частина мови, яка називає предмет і відповідає на питання хто? що?
Ритм— це саме те, що відрізняє вірш від прози. Він грунтується на чергуванні складів — ударних і ненаголошених. Іменник — самостiйна частина мови, що має значення предметностi (називає особу, предмет, явище) та вiдповiдає на запитання хто? що?
Наприклад: людина, зошит, дощ.
Грип —
Уводимо в тему. Досліджуємо медіа. Запропонуйте дітям переглянути казку. Спитайте: - Про кого іде мова у казці? - Коли відбуваються події? Де жили люди? - Що вчилися робити люди того часу? - До кого звернулися люди за порадою? - Яке запитання давали люди мудрецю? - Як стали називати мудреця? - Що робить мудрець в наш час щодня?
Оголошуємо тему уроку: іменинник – самостійна частина мови. - Працюємо із текстом (с.95 завдання 1) - Читаємо та переказуємо в парі.
Робота зі словом. Стіна слів : іменник - Що ти знаєш про іменник? - На які запитання відповідає іменник? - Як ми запитуємо про людей і тварин? (Хто?) - А про речі, явища природи, риси характеру людини, стани? (Що?) - Наведи приклади. |
https://www.youtube.com/watch?v=gUFihWDP-QY
|
Досліджуємо мовлення. Аналізуємо і сортуємо. Виконуємо завдання 2 с. 96. - Які назви відповідають на питання хто? (Назви людей і тварин). - На яке питання відповідають назви усіх інших предметів? (Що?) - Спиши спочатку іменники, які відповідають на питання хто?, а потім – на питання що? |
|
Працюємо з таблицею. Виконуємо завдання 1 на с.52 друкованого зошита або додаток. - Заповни таблицю. Обведи слова, які не можна записати в таблицю. Чому? (Слова малюю та веселий не є іменниками). |
|
Досліджуємо простір навколо себе. «Збираємо» класні іменники (за матеріалами завдання 3 с. 96 підручника). Надайте дітям шаблони та запропонуйте ходити по класу та «збирати» іменники. - Подивись навколо себе в класі. - У парі назви якомога більше іменників. - Випиши кілька іменників у стовпчики.
|
|
Працюємо у друкованому зошиті(завдання 2). - Утвори пари слів за зразком. - Підкресли іменники. - З’єднай антоніми парами. |
|
Добираємо спільнокореневі іменники (завдання 3 друкованого зошита або додатки). - Допиши іменники до слів – назв ознак та назв дій предметів. - Прочитай слова. До слів – назв дій добери спільнокореневі іменники.
Закінчіть роботу з активностями на словах лікувати та лікування. Спитайте дітей: - У яких випадках людині потрібне лікування? - Які ліки ви знаєте? Як вони допомагають? - Доберіть спільнокореневі іменники до слова ліки: лікар, ліки, лікування, лікарня. |
|
Досліджуємо творчість автора. Григорій Фалькович – знаний український дорослий і дитячий поет. Серед його книжок: «Чудер-наський Zоо», «Про жабку Гапку», «Засинає ліва ніжка», «Смик-Тиндик», «Фікулі», «Абетка», «Хвацькі вірші» та інші. Дитяча збірка поезій Фальковича «Шалахмонеси» вшанована численними нагородами 2016 року. - Поети по-своєму бачать проблеми у лікуванні дітей. Як ви гадаєте, чи завжди діти ретельно лікуються? Чи дотримуються усіх рекомендацій? |
|
Читаємо вірш. Працюємо з римою. Обговорюємо проблему (завдання 4 с.96 підручника). - Як називається вірш? Що таке грип? - Вірш читає учитель. - Читаємо самостійно - Працюємо за змістом o Про кого що цей вірш? Що таке грип? o Що відбувається з людиною, коли вона хворіє? o Які засоби допомагають у лікуванні грипу? o Хто такі Джульбарс та Мурко? Повторне читання вірша (в парах чи самостійно). Обговорення проблеми вірша. - Яку проблему піднімає автор? - Чому не можна нехтувати лікуванням? - Чи можна давати пігулки тваринам? |
|
Авторське бачення. - Яку думку має автор з приводу хвороби хлопчика? - Це авторське бачення. - Чи згодні ви з думкою автора? - Це ваше бачення. - Чому кажуть, що грип – не гриб. У корзині не заховаєш? - Яку букву треба писати у слові, яке означає назву хвороби? Яке перевірне слово до слова гриб? - Чим відрізняється грип від застуди? Переглядаємо відео (див. ресурси). Шукаємо рими. Читаємо рими у парі. Продемонструйте дітям як задати ритм, читаючи пари слів, що римуються, виділяючи наголошений склад. Плескаємо у долоні, стукаємо олівцем по парті чи цеглинка об цеглинку . |
|
Досліджуємо мовлення. Виписуємо з вірша іменники. - Випиши 5 іменників, як відповідають на питання хто? і 5 іменників, які відповідають на питання що? - Склади з ними словосполучення. |
|
Щоденні 5. Письмо для себе. - Почитай початок тексту. - Допиши текст, уживаючи іменники та словапомічники за потреби. |
|
Домашнє завдання (на вибір вчителя та учнів).
- Завдання 4 с. 53 друкованого зошита – закреслити слова, які не є іменниками чи словами-помічниками. - Інструкція «Як подолати грип» - написати і намалювати.
|
|
Я дізнався/дізналася |
Я вчусь |
Іменник – самостійна частина мови, яка називає предмет і відповідає на питання хто? що? Грип – це хвороба.
|
Розпізнавати в тексті і самостійно добирати іменники, ставити до них питання. Добирати спільнокореневі іменники. Створювати письмове висловлювання. |