Тема: Закріплення правила переносу слів з апострофом.
Мета: Закріпити знання учнів про роль апострофа у словах, правильність
читання слів з апострофом, повторити правильність позначення апострофом
на письмі роздільну вимову звуків, закріпити знання ділити слова з апострофом для переносу з рядка в рядок; удосконалювати вміння аналізувати
звуко-буквенний склад слів у написанні яких використовується апостроф;
розвивати мовлення, вміння порівнювати робити висновки; виховувати уважність, працьовитість, старанність.
Обладнання: презентація до уроку, підручник, зошит, шість цеглинок.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Доброго ранку сонечку ясному!
Доброго ранку класу прекрасному!
Всім я вам здоров’я зичу й добра,
А тепер до роботи приступати пора .
А що ми будемо робити,
Над чим ми будемо працювати
Ви зможете усі сказати,
Як спробуєте завдання розв’язати .
ІІ. Повідомлення теми уроку.
1. Вправа «Морський бій»
Завдання: за допомогою ключа прочитайте тему уроку
А Б В Г Д Е Є Ж З
1 П Д О Т Ю М Б І Ф
2 Р А К Х О С У К Р
3 И Й К Б У Д І Р Ч
4 В Б В О І Й Ж Ї Ч
5 Ч И О С Ф Р О Л С
6 П Ж І Р Г Д С Д Т
7 И Щ И Т О Ь Б Ж Ф
8 Т П Я У Т Т Г Т К
Ключ: 2Б, 6А, 4Г, 2Е, 8Д, 3Ж, 5Є, 7З
продовжимо говорити про апостроф, будемо читати слова з апострофом,
повторимо їх написання, а також закріпимо знання як переносити слова з
апострофом.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
п’ю в’ї ря р’я бур’ян буряк
буряк бур’ян
Жив жучок між бур’янами,
жив без тата і без мами.
ІV. Вправи на закріплення.
Перевір себе:
Хло-п’ята, хлоп’-ята, хлоп’я-та, па-м’ятна, пам’-ятна, пам’я-тна,пам’ят-на.
Перевір себе:
(застосовування цеглинок)
хлоп’ята –
хлоп’ята –
хлоп’ята –
пам’ятна –
пам’ятна –
пам’ятна –
добра пам’ять, дерев’яний вулик, допитливі хлоп’ята.
Сірий котик міцно спав,
Навіть пісню не співав.
Та нарешті він проснувся
І довкола озирнувся.
Став смачненько потягатись
І чистенько умиватись.
Порозчісував він вуса
Довгі-довгі, русі-русі.
Зуби й кігті нагострив
І до комірчини він побрів.
І добро оберігати.
Й ми, як котик, відпочили,
Щоб зміцніли наші сили.
М…який, здоров…я, р…юкзак, гал…явина, подвір…я, св…ято, пам…ятник.
Перевір себе:
М’який, здоров’я, подвір’я, пам’ятник.
Кам’яний, м’яч, любов’ю, полум’я, прислів’я, п’ять, здоров’я, м’ята.
Фея, фонтан, фартух, хвилина, фазан.
Щиглик, щука, шуба, дощ, борщ.
Свято, сім’я, рум’яний, черв’ячок, верхів’я.
Узлісся, змагання, дозвілля, неділя.
V. Узагальнення та систематизація знань.
1. Гра «Склади слово»
ДЕВ ЯТЬ
П Є
ПАМ ЯТНА
В ЮТЬ
- Як пишуться ці слова? (з апострофом)
2. Гра «Піймай слова»
Завдання: почувши слово з роздільною вимовою, потрібно плеснути в долоні
Бур’ян, м’ята, зілля, ліплять, подвір’я, буряк, солов’ї, моря, співають, сім’я.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія