Забугіна Людмила Анатоліївна
вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Вільхівська
загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів»
вища кваліфікаційна категорія
Математика
3 клас
Урок – аукціон
Тема: Закріплення табличних випадків множення і ділення. Творча робота над задачею.
Мета: формувати уміння розв’язувати задачі на основі творчих видів роботи; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення шляхом постановки проблемних питань; об’єднувати прийоми, які стимулюють пошук відкриття нових знань та прагнення учнів швидко і правильно виконувати математичні завдання; виховувати почуття взаємовиручки.
Обладнання: трибуна, гонг, молоточок, новорічні іграшки, схеми-таблиці, аудіозапис «Новорічна пісенька», презентація «З Барбі за покупками».
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку.
Звучить музика.
Учитель: Діти, подивіться навкруги. Чому так святково прикрашений наш клас? (незабаром новорічне свято) Тема нашого уроку – новорічний аукціон. Що означає це слово?
Аукціон – це публічний розпродаж старовинних або цінних речей. Сьогодні на уроці я буду продавати новорічні іграшки. А купувати ви будете не за гроші. Що є у вас дорожче за гроші? Звичайно, ваші знання. От за допомогою своїх знань ви зможете купити цікаву новорічну іграшку.
ІІІ. Проведення аукціону.
Лот № 1. Старовинні новорічні іграшки, які пам’ятають ваших дідусів і бабусь ще маленькими.
Завдання: З одного дуба зібрали 45 кг. груш, а з другого в 5 разів менше. Скільки груш зібрали з другого дуба?
Учитель: В перервах між продажами ми будемо змагатися на швидкість рахунку. А допоможе нам лялька Барбі. З нею ми помандруємо за покупками. ( Презентація – гра «З Барбі за покупками» - табличні випадки множення і ділення)
Із цифр 1, 2, 5 скласти найменше і найбільше трицифрове число. Записати каліграфічно.
Лот №2. Іграшки, зроблені своїми руками.
Завдання: У семи братів в сім’ї по одній сестрі. Скільки всього дітей в сім’ї?
Учитель: А зараз настав час розв’язати незвичайну задачу. Це задача-спектакль. Двом учням я дала завдання дома скласти задачу за схемою ( ?+?):?= і відтворити її в діалозі. Отже, зустріч двох друзів.
Діалог.
(Колективне розв’язування задачі і порівняння зі схемою)
Лот №3. Іграшки від майстрів.
Завдання 1: Знайти логічний зв’язок між парами чисел. Яке число треба вставити в останній стовпчик?
2 3 4 5
∆ ∆ ∆ ∆
5 10 17 ? (26)
(2×2+1; 3×3+1; 4×4+1; 5×5+1)
Завдання 2: Які математичні дії можна виконати з даними величинами?
а > в
(а-в; а+в; а:в; а×в)
Лот №5. Новорічні гірлянди.
Завдання: Від трикутника відрізали один кут. Скільки кутів залишилося? Яка фігура утворилася?
Самостійна робота. Порахувати і записати кількість кутів у фігурі. (11)
ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
ІV. Домашнє завдання. Творче завдання.
Самостійно скласти цікаву задачу на новорічну тему.
1