: Закріплення табличних випадків множення і ділення.

Про матеріал
Нестандартний урок з використанням ігрових ситуацій та ігрової презентації.
Перегляд файлу

                                                             Забугіна Людмила Анатоліївна

                                                       вчитель початкових класів

                                                                      Комунальний заклад «Вільхівська

                                                                             загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів»

                                                               вища кваліфікаційна категорія

 

                                                                 Математика

3 клас

Урок – аукціон

Тема: Закріплення табличних випадків множення і ділення. Творча робота над задачею.

Мета: формувати уміння розв’язувати задачі на основі творчих видів роботи; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення шляхом постановки проблемних питань; об’єднувати прийоми, які стимулюють пошук відкриття нових знань та прагнення учнів швидко і правильно виконувати математичні завдання; виховувати почуття взаємовиручки.

Обладнання: трибуна, гонг, молоточок, новорічні іграшки, схеми-таблиці,  аудіозапис «Новорічна пісенька», презентація «З Барбі за покупками».

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку.

Звучить музика.

Учитель: Діти, подивіться навкруги. Чому так святково прикрашений наш клас? (незабаром новорічне свято) Тема нашого уроку – новорічний аукціон. Що означає це слово?

Аукціон – це публічний розпродаж старовинних або цінних речей. Сьогодні на уроці я буду продавати новорічні іграшки. А купувати ви будете не за гроші. Що є у вас дорожче за гроші? Звичайно, ваші знання. От за допомогою своїх знань ви зможете купити цікаву новорічну іграшку.

ІІІ. Проведення аукціону.

  1. Усний рахунок. ( Спостереження за динамікою виконання арифметичних дій)

Лот № 1. Старовинні новорічні іграшки, які  пам’ятають ваших дідусів і бабусь ще маленькими.

Завдання: З одного дуба зібрали 45 кг. груш, а з другого в 5 разів менше. Скільки груш зібрали з другого дуба?

Учитель: В перервах між продажами ми будемо змагатися на швидкість рахунку. А допоможе нам лялька Барбі. З нею ми помандруємо за покупками. ( Презентація – гра «З Барбі за покупками» - табличні випадки множення і ділення)

  1. Хвилинка каліграфії.

Із цифр 1, 2, 5 скласти найменше і найбільше трицифрове число. Записати каліграфічно.

 

  1. Складання і розв’язування задачі.

Лот №2. Іграшки, зроблені своїми руками.

Завдання: У семи братів в сім’ї по одній сестрі. Скільки всього дітей в сім’ї?

 

Учитель: А зараз настав час розв’язати незвичайну задачу. Це задача-спектакль. Двом учням я дала завдання дома скласти задачу за схемою   ( ?+?):?=   і  відтворити її в діалозі. Отже, зустріч двох друзів.

Діалог.

  • Доброго  дня, друже!
  • Привіт, Миколко!
  • Як справи, чим займаєшся?
  • Готуюся до Нового року.
  • А я змайстрував годівничку , повісив на дерево і насипав корму . До неї аж 16 пташок прилетіло.
  • Я теж змайстрував! Ти подивись на мою годівничку. Аж 24 гості. О-о-о, ти подивись, пташки з твоєї і моєї годівнички полетіли і всілись порівну на 4 дерева!
  • Питання: Скільки пташок сіло на кожне дерево?

(Колективне розв’язування задачі і порівняння зі схемою)

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Робота в групах.

Лот №3. Іграшки від майстрів.

Завдання 1: Знайти логічний зв’язок між парами чисел. Яке число треба вставити в останній стовпчик?

 

2                                 3                                       4                                 5

                                                                                                       

5                                 10                                    17                               ?  (26)

 

(2×2+1;             3×3+1;                             4×4+1;                       5×5+1)

 

 

Завдання 2:   Які математичні дії можна виконати з даними величинами?

а  >  в

(а-в;  а+в;   а:в;  а×в)

  1. Геометричний матеріал.

Лот №5. Новорічні гірлянди.

Завдання: Від трикутника відрізали один кут. Скільки кутів  залишилося? Яка фігура утворилася?

 

Самостійна робота. Порахувати і записати кількість кутів у фігурі. (11)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Чи всі задоволені своїми покупками?
  • А хто зміг зробити кілька покупок?
  • Які завдання виявилися важкими?
  • Які завдання ви виконували легко і з задоволенням?
  • Який висновок ви зробили для себе?

ІV. Домашнє завдання. Творче завдання.

Самостійно скласти цікаву задачу на новорічну тему.

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 червня
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку