Закріплення вивченого матеріалу з теми «Числівник».

Про матеріал
Мета: Закріпити отримані знання та вміння учнів з теми «Числівник»: - виділяти числівники з мовного потоку; - розділяти на кількісні і порядкові; - правильно ставити запитання до числівників; - вимовляти числівники згідно орфоепічних вимог, вивчених правил; - використовувати отримані знання для грамотного запису числівників. Розширювати словниковий запас, збагачуючи мовлення приказками, прислів’ями, фразеологізмами. Вчити використовувати числівники у різних сферах життя. Виховувати любов до рідної історії, патріотизм.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Закріплення вивченого матеріалу з теми «Числівник».

Мета: Закріпити отримані знання та вміння учнів з теми «Числівник»:

-         виділяти числівники з мовного потоку;

-         розділяти на кількісні і порядкові;

-         правильно ставити запитання до числівників;

-         вимовляти числівники згідно орфоепічних вимог, вивчених правил;

-         використовувати отримані знання для грамотного запису числівників.

Розширювати словниковий запас, збагачуючи мовлення приказками, прислів’ями, фразеологізмами.

Вчити використовувати числівники у різних сферах життя.

Виховувати любов до рідної історії, патріотизм.

Обладнання: Чек-листи «Порядкові числівники», «Числа в словах», опорні

           картки для складання речень, леґо, сигнальні картки,

           демонстраційний матеріал.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

1. Вправа «Ми – одна сім’я».

Усміхнуся сонечку :               або                         - Доброго ранку, сонечко!

-Здрастуй, золоте!                                                 - Доброго ранку, небо!

Усміхнуся квіточці -                                              Ставитись до кожного

Хай вона росте!                                                      Із добром нам треба.

Усміхнуся дощику:                 або                Наше коло мов сім’я.

-  Лийся, мов з відра!                                      Друзі всі ми: і ти, і я.

Усміхнуся людям я,                                       Дружно будемо учитись,

Зичу всім добра.                                             Разом веселіш трудитись.      

2. Гра «Так – так – так, ні – ні – ні».

- Разом будемо навчатись?

          Діти: - Так.

-Хто в потребі, будемо допомагати?

         Діти: - Так.

З інших будемо насміхатись?

         Діти: - Ні. (і т. д.)

-Писати гарно будемо намагатись?

-А вчителя перебивати?

-Все згадаєм, що вивчали?

3. Вправа «Ланцюжок енергії».

(Діти стають в коло, в кожного права рука долонею вверх в долоні іншого. Кожен плескає сусіда по долоні, поки не замкнеться коло.)

ІІ. Актуалізація знань. (За кожне завдання +LEGO)

  1. Вправа «Асоціативний кущ».

(Зачитую різні вислови, слова, діти вибирають тільки те, що асоціюється з числівником).

Хто?, що?, котрий?, котра, порядок, назва предмета, скільки?, дата, присудок, що робить?, який?, самостійна частина мови, прості, складні, складені, 3, 7, 11, дерево, возити.

  1. Повторення правил на основі асоціативного куща.
  2. Гра «Спіймай числівник» у казці).

(Читаю назви казок, діти плескають в долоні, почувши числівник).

«Івасик-Телесик», «Білосніжка і семеро гномів», «Бременські музики», «Три поради», «Кривенька качечка», «1001 далматинець», «Дванадцять місяців», «Русалонька», «Як обидва брати царями стали», «Дарунки з трьох зернин», «Тисяча і одна ніч», «Зачарована красуня», «Алі-Баба і сорок розбійників», «Три ведмеді».

     ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Розподільний диктант.

              Скільки?                                              Котрий?    

Сім днів у тижні. П’ятий день – п’ятниця, сьомий – неділя. Десять няньок у дитини. У пеналі шість олівців і дві ручки. Перший урок – фізкультура, а другий – математика.

          Сім                                                       п’ятий  

       десять                                                    сьомий  

       шість                                                     перший

          дві                                                       другий

  1. Вправа «Утвори порядковий числівник».

            Скільки?                                        Котрий?

            Один      - 

             Сто       -

             Сім      -

           Чотири   -

            Шість   -

              Три   -

           Двадцять два   -

          Шістнадцять   -

           Дев’ять   -

         Вісімнадцять   -

        Шістдесят три   - 

         Одинадцять   -

               П’ять   -

         Дев’яносто один   -

         Тридцять сім   -

              Сорок   -

  1. Творчий диктант.

( На дошці записано числівники: 33, 30, 9, 57,6.Потрібно змінити числівники в диктанті на ті ,що підходять за змістом.

   У нашій родині п’ятеро осіб. Найстарший дідусь – йому шість років. Татові скоро буде дев’ять, а мамі – п’ятдесят сім. Моєму братику виповнилось тридцять років, а мені – тридцять три.

  1. Гра «Розвідник».

Чек – лист « Числа в словах».

 

C:\Users\user\Desktop\зображення_viber_2024-03-06_13-32-55-227.jpg

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Маємо бути готовими допомагати нашим воїнам, а для цього треба багато знати, особливо – історію.

  1. Робота з «Зошитом патріота».

Знайти і зачитати речення з числівниками.

 

 

 

 

 

 


 

  1. Вправа «Узгодь числівник з іменником».

2 (дівчинка);                                11 (гриб);

14 (горобець);                              16 (олівець).

 

Фізкультхвилинка «раз, два, три…».

 

  1. Вправа «Кому скільки років».

Одна дитина задає питання – інша відповідає.

 

  1. Вправа «З’єднай частини прислів’їв».

Як молодим був,                                             -  що на день по сім погод.

Потрібне                                                         -  десять невчених дають, іще

                                                                           й не хочуть брати.

За одного вченого                                           - три дні спить, два – слабий,

                                                                           а на сьомий – вихідний.

Трапляється такий год                                 - то 30 вареників гнув, а тепер

                                                                        хамелю–хамелю – і ледве

                                                                         60 умелю.

Лінивий день гуляє,                                     -  як п’яте колесо у возі.

 

V. Підсумок.

Вправа на увагу.

 

Самооцінювання. (Малюють смайлика ,який відповідає рівню самооцінки:веселий,нейтральний,сумний)

 

Д/з: Чек-лист «Порядкові числівники».

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
22 березня
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку