Звуки [дз], [дз'], позначення їх буквосполученням «дз». Звуко-буквений аналіз слів. Опрацювання вірша. А. Загрудного «Дзвіночки».

Про матеріал
Узагальнити знання про звуки [дз], [дз']. Показати, що дві букви позначають один звук. Удосконалювати читацькі вміння, збагачувати словниковий запас. Розвивати аналітико-синтетичні вміння, творчість засобами художнього слова, пам'ять. Виховувати любов до природи, працьовитість.
Перегляд файлу

Тема: Звуки [дз], [дз'], позначення їх буквосполученням «дз». Звуко-буквений аналіз слів. Опрацювання вірша. А. Загрудного «Дзвіночки».

Мета: Узагальнити знання про звуки [дз], [дз']. Показати, що дві букви позначають один звук. Удосконалювати читацькі вміння, збагачувати словниковий запас. Розвивати аналітико-синтетичні вміння, творчість засобами художнього слова, пам'ять. Виховувати любов до природи, працьовитість.

Обладнання: ілюстрації, схеми, таблиці, музичний супровід.

Зміст

  1.    Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок

Тож пора нам починати

В гості рушати...

А до кого?
ДДДВДДЕДСДДДДДНДДДДИД

 

 

 

  1.    Актуалізація опорних знань

- Які ознаки приходу весни?

1)СРМЧИКОУТ

1 9

2 8

З 7

4 6

5

(струмочки)

  1.     Виділіть однакову букву в кожній парі слів:

а) КИТ

ТУМАН г) ЛАН

б) СЕЛО ЛОСЬ

ДЕНЬ д) МОРЕ

в) ПОЛЕ СЛОН

ПАРТА

 

(тепло)

  1.     Розв'яжіть мовний приклад
    ТРАВЕНЬ - ЕНЬ = 
     

ПОЛУНИЧКА - ПОЛУН ......

(травичка)

 

  1.    За ключем, де певний колір позначає певну букву, прочитати слово.
    ООООО
    ключ  ООООО

ОЕНСЦ (сонце)

Фізпауза

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Нумо дружно присідати,
Сонечко розвеселяти!
Встали, сіли, встали, сіли,
Бачте, як розвеселили!
Стало й сонце танцювати -
Нас до кола закликати.
Нумо, разом! Нумо, всі!
Потанцюймо по росі.

- Але хмарка сонечко закрила і сонце ключі зронило.

III. Робота над новим матеріалом

а) Вступна частина

  1.    Щоб перший ключик відшукати, треба загадки відгадати:
    «Буква ця неначе дім,
    Височенний дах над ним».

«Де»

«Не гавкає, не кусає,
Але і в дім не пускає»
«Замок»

  •      Яка перша буква в слові «замок»? - «Зе».
  •      Букви «де» та «зе» з'єднали і буквосполучення спіймали - Дз.
  •      Що характерно для цього буквосполучення?
    - Дві букви позначають один звук.
  1.    Читання «променевої» таблиці.


  1.     Гра «Спіймай слово».

Робимо оплески на «дз».

В такі весняні теплі ночі

Щось джерело дзвінко шепоче
Дзвонаре, дзеркальною гладдю
Вони завжди дзвони-дзвони-дзвони.

5) Чистомовкою відпрацювати

По полю ходжу -джу -джу -джу
Поливаю кукурудзу -дзу -дзу -дзу
Деревце я посаджу -джу -джу -джу
І вам теж раджу -джу -джу -джу

б) Щоб другий ключик відшукати, треба у ДЗ - гру пограти.

Пришити на одяг

 

Дзига

Сухий виноград

Родзинки

Що є у птаха

Дзеркало

Що завжди говорить правду

Ґудзик

Квітка

Дзвіночки

Крутиться як...

Дзьоб

Золоті зернинки

Кукурудза

 

- Що позначають всі ці слова? (предмети)

- Доберіть до них ознаки та дії.

- А тепер встановити відповідність слова і звукової моделі:

= 0-0 =

 

лев

--0-0-

півень

-0-

дзвоник

 

в) Щоб третій ключик відшукати, треба в парах попрацювати (скласти слова):








- Що позначають слова?

- Назвіть двоскладові, трискладові, чотирискладові.

- Назвіть слова, що мають сполучення дз.

- Складіть з ним речення.

А тепер нове завдання - оченяткам тренування.

Офтальмологічна пауза

Раз - дивлюсь удалечінь

Два - в долоньці промінчик відпочинь

Три - дивлюсь все далі, далі, далі

Чотири - знов його в долоньку повертаю.

4) А четвертий ключик закотився і в «Букварику» на с. 66 опинився.

  • І чекають нас сполучення дз, дз’.
  • Яка спільна частина у всіх словах першого стовпчика? (Дзвін)
  • Що ми чуємо кожного дня у школі?
  • Відшукайте у другому стовпчику (дзвоник)
  • Зі словами якого стовпчика ми вже сьогодні зустрічалися? (третього)
  1. Вибіркове читання. Гра «Увага!». Називаю, яке за порядком і в якому стовпчику прочитати слово.
  2. Читання «Земля – небо».
  • А зараз нас запрошують до себе в гості «Дзвіночки» А. Загрудного
  • Читання «бджілками»
  • Які слова повторюються?
  • Читання «дощиком»
  • Як пишеться «дзень-дзелень?»
  • Колективне читання з ритмічним простукуванням.
  • З чим порівнюється дзвін?
  • Зробимо звукові схеми слів
    1 ряд     2 ряд    3 ряд
    дзвін     дзень    дзелень
  • Схеми яких слів ви ще бачите на сторінці?
    («Дзиґа», «дзьоб»)

 

-Так що це за дзвіночки?

  •    В чому їх особливість?
  •    А чому їх називають «дзвіночки».
  •    Так, ось слово «дзвіночки» - багатозначне.
  •    Що ж всі сонячні промені ми відшукали, хмарка зникла.
  •    Навіть, ми потрапили на поле, де назбираємо різних квітів і сплетемо віночок, вплітаючи туди сонячні промінці і отримаємо «сонячний віночок»

Звучить пісня «Сонячний віночок»

(Діти малюють кольорові віночки)

  •    Які квіти вплітали?
  1.    . Підсумок

Промінці ми відшукали

У віночок їх вплели

Сонце всім сказало:

Ви, діти, молодці!

docx
Додав(-ла)
Татусько Леся
Пов’язані теми
Українська мова, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
31 березня 2023
Переглядів
559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку