Тема: Звуки [дз], [дз'], позначення їх буквосполученням «дз». Звуко-буквений аналіз слів. Опрацювання вірша. А. Загрудного «Дзвіночки».
Мета: Узагальнити знання про звуки [дз], [дз']. Показати, що дві букви позначають один звук. Удосконалювати читацькі вміння, збагачувати словниковий запас. Розвивати аналітико-синтетичні вміння, творчість засобами художнього слова, пам'ять. Виховувати любов до природи, працьовитість.
Обладнання: ілюстрації, схеми, таблиці, музичний супровід.
Пролунав уже дзвінок
Тож пора нам починати
В гості рушати...
А до кого?
ДДДВДДЕДСДДДДДНДДДДИД
- Які ознаки приходу весни?
1)СРМЧИКОУТ
1 ⟷9
2 ⟷8
З ⟷7
4 ⟷6
5
(струмочки)
а) КИТ
ТУМАН г) ЛАН
б) СЕЛО ЛОСЬ
ДЕНЬ д) МОРЕ
в) ПОЛЕ СЛОН
ПАРТА
(тепло)
ПОЛУНИЧКА - ПОЛУН ......
(травичка)
ОЕНСЦ (сонце)
Фізпауза
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Нумо дружно присідати,
Сонечко розвеселяти!
Встали, сіли, встали, сіли,
Бачте, як розвеселили!
Стало й сонце танцювати -
Нас до кола закликати.
Нумо, разом! Нумо, всі!
Потанцюймо по росі.
- Але хмарка сонечко закрила і сонце ключі зронило.
III. Робота над новим матеріалом
а) Вступна частина
«Де»
«Не гавкає, не кусає,
Але і в дім не пускає»
«Замок»
Робимо оплески на «дз».
В такі весняні теплі ночі
Щось джерело дзвінко шепоче
Дзвонаре, дзеркальною гладдю
Вони завжди дзвони-дзвони-дзвони.
5) Чистомовкою відпрацювати
По полю ходжу -джу -джу -джу
Поливаю кукурудзу -дзу -дзу -дзу
Деревце я посаджу -джу -джу -джу
І вам теж раджу -джу -джу -джу
б) Щоб другий ключик відшукати, треба у ДЗ - гру пограти.
Пришити на одяг |
|
Дзига |
Сухий виноград |
Родзинки |
|
Що є у птаха |
Дзеркало |
|
Що завжди говорить правду |
Ґудзик |
|
Квітка |
Дзвіночки |
|
Крутиться як... |
Дзьоб |
|
Золоті зернинки |
Кукурудза |
- Що позначають всі ці слова? (предмети)
- Доберіть до них ознаки та дії.
- А тепер встановити відповідність слова і звукової моделі:
= 0-0 = |
|
лев |
--0-0- |
півень |
|
-0- |
дзвоник |
в) Щоб третій ключик відшукати, треба в парах попрацювати (скласти слова):
- Що позначають слова?
- Назвіть двоскладові, трискладові, чотирискладові.
- Назвіть слова, що мають сполучення дз.
- Складіть з ним речення.
А тепер нове завдання - оченяткам тренування.
Офтальмологічна пауза
Раз - дивлюсь удалечінь
Два - в долоньці промінчик відпочинь
Три - дивлюсь все далі, далі, далі
Чотири - знов його в долоньку повертаю.
4) А четвертий ключик закотився і в «Букварику» на с. 66 опинився.
-Так що це за дзвіночки?
Звучить пісня «Сонячний віночок»
(Діти малюють кольорові віночки)
Промінці ми відшукали
У віночок їх вплели
Сонце всім сказало:
Ви, діти, молодці!