Зал інтелектуальних тренажерів
Мета: в ігровій формі за принципом гри «Що? Де? Коли?» надати підліткам можливість перевірити свою ерудицію.
Оформлення зали: стільці розставлені по 6 колом, у центрі кожного кола – столик з чистими аркушами, олівцями. Кожен стіл має свій номер (за їх кількістю). Коли учасники заходять до зали, вони займають місця згідно номеру стола; номер отримують учасники перед початком гри.
Хід заходу:
Вед : Здрастуйте! Наша сьогоднішня зустріч відбувається у залі інтелектуальних тренажерів. Наш розум, як і тіло – якщо ми не тренуємо тіло, то м’язи втрачають гнучкість і слабнуть. Якщо ми не примушуємо наш розум працювати, м’язи розуму стають повільними і лінивими. Ми втрачаємо інтелектуальну форму. А щоб цього не трапилось, ми сьогодні проведемо звичайне тренування, а я буду виконувати роль тренера.
Оцінювати виконання вами вправ на розумових тренажерах будуть майстри інтелектуального спорту вищої категорії: (представити журі)
Умови гри: за кожну правильно виконану вправу команді нараховується 1 ай кью бал.
Отже, вправа перша, на виконання якої я відводжу 50 секунд (намагайтеся не перевищувати час, даний на вправу).
Зараз вам потрібно вибрати капітана команди, придумати назву своєї команди і, найголовніше, знайти «швидкохода» - того, хто буде приносити нашим майстрам результати виконання вами вправ на розумових тренажерах.
Отже, час пішов.
(Далі йде представлення. Ведучий називає номер стола ( команди). Капітан говорить назву команди, називає себе і швидкохода.
Вед: Команди готові, тренер готовий, майстри готові, починаємо.
Кожне тренування починається з розминки, тому - розминка починається! Саме завдяки їй ми перевіримо витривалість розуму. Вам треба буде відповісти на 10 питань, на роздуми відведено по 10 секунд на кожне з них. Бажаємо перемоги! (свої відповіді команди пишуть на аркушах, кожен аркуш пронумерований згідно з номером стола, за яким сидить команда. Швидкоходи здають результати зразу ж після закінчення контрольного часу останнього питання.)
Журі перевіряє правильність відповідей, набрану кількість балів вносить у бланк. На закінчення підводяться підсумки.
Додаток 1.
Вед: розминка пройшла вдало, можна переходити до занять на інтелектуальних тренажерах. Тренажер перший «Імпровізація розуму».
Завдання: вам потрібно закінчити думки видатних людей. Правильною буде та відповідь, яка повністю співпаде з оригіналом.
Додаток 2.
Вед: Заняття на першому тренажері вже показало можливості команд, тому ми продовжуємо. Я пропоную спробувати свої сили на тренажері «Координація розуму». Завдання: зараз я читатиму питання і пропонуватиму до нього три варіанти відповідей. Вам треба дати на них правильну відповідь.
Додаток 3.
Вед. А зараз найпопулярніший вид тренажерів, який має назву «Сила розуму». Я читатиму цікаві питання, достатньо інформаційні, а ваше завдання – дати на них правильну і тільки правильну відповідь. Бажаю успіху.
Додаток 4.
Вед. Наше тренування у залі інтелектуальних тренажерів закінчилося. На мою думку, ми непогано змусили попрацювати м’язи розуму. Прийшов час з’ясувати, яка команда показала найкращий результат, тобто яка команда прийшла на тренування у відмінній інтелектуальній формі.
Слово журі. Нагородження переможців.
Вед. Я сподіваюсь, що подібні тренування стануть для вас звичайним заняттям, як ранкова гімнастика чи ранкова кава. Не забувайте про те, що інтелект, як і м’язи, потрібно тренувати і тримати у формі.
Інтелектуальних вам успіхів!
Використані джерела
Додаток 1.
Розминка
1. Як називались великі тваринні ферми, на яких працювали ковбої? (ранчо).
2. Яка тварина відшукує комах за допомогою луни? (летюча миша).
3. Як у середні віки називались спеціалісти з грошових справ? (міняли).
4. Яка із сучасних тварин мешкала на землі ще до появи динозаврів? (акула).
5. Жіночій одяг в Індії? ( сарі).
6. Майданчик, на якому проходить виступ артистів у цирку? (арена).
7. Великий старовинний підсвічник для декількох свічок? (канделябр).
8. Як називається майстерня скульптора, живописця, фотографа? (ательє).
9. Музичний ансамбль з чотирьох виконавців? (квартет).
10.Оформлення сцени, павільйону, зйомочного майданчика? (декорації).
Розминка (варіант 2)
Додаток 2.
«Імпровізація розуму»
Додаток 3.
«Координація розуму»
а) апельсином,
б) мандарином,
в) лимоном.
а)літак,
б) стриж,
в) чайка.
а) десять,
б) сто,
в) тисячу.
а) миша,
б) бегемот,
в) осел.
а) крокодил,
б) акула.
в) садовий слимак.
б) карета,
в) ковзани.
б) трап,
в) канат.
б) куча,
в) пробка.
б) Попелюшка,
в) Русалочка.
б) Незнайка,
в) Цибулино.
а) рис,
б) гречка,
в) кукурудза.
а) раунд,
б) тайм,
в) гейм.
б) чорна мамба,
в) вуж.
а) Помпадур,
б) Лімпопо,
в) камбала.
а) волошка,
б) ромашка,
в) льон.
Додаток 4.
«Сила розуму»
1. Який музичний інструмент, винайдений у 1711 році у Флоренції, відрізнявся від своїх попередників перш за все тим, що був здатний видавати голосні і тихі звуки? (фортепіано).
2. Ці комахи, як у справжній казці, проходять повне перетворення. Багато чарівних казок і легенд складено про них. У них дуже красиві імена грецьких богів і героїв: Аполлон, Психея, Гектор, Ікар. Що це за комаха? (метелик)
3. Це коротка розповідь, нерідко віршована. Герої цих розповідей – люди, тварини, рослини, птахи, риби, речі. Пишеться ця розповідь особливою мовою, названою на честь давньогрецького раба, котрий першим почав складати такі розповіді, виявляючи дотепність і винахідливість. Як звали цього раба? ( Езоп).
4. Вважалося, що у кожній галузі господарства у Давній Греції були свої боги-покровителі. Богом виноробства був Діоніс, торгівлі – Гермес. Покровителькою чого була богиня Артеміда? ( богиня полювання, покровителька тварин).
5.У 1804 році німецкий фармаколог Фридрих Сертюрнер отримав невідому речовину, яку він назвав на честь давньогрецького бога. Цього бога у античному мистецтві зображували у вигляді старого з крилами, в обіймах якого, за легендами, людина солодко спить. Увага, питання: назвіть цю речовину. (морфій).
Варіант 2
Реєстраційний бланк Реєстраційний бланк
«Зал інтелектуальних «Зал інтелектуальних
тренажерів» тренажерів»
Команда № _________________ Команда № ___________________
Кількість учасників __________ Кількість учасників ____________
Капітан ____________________ Капітан _____________________
____________________ _____________________
Скорописар ________________ Скорописар __________________
____________________ _____________________
Швидкохід _________________ Швидкохід ___________________
____________________ _____________________
Реєстраційний бланк Реєстраційний бланк
«Зал інтелектуальних «Зал інтелектуальних
тренажерів» тренажерів»
Команда № _________________ Команда № ___________________
Кількість учасників __________ Кількість учасників ____________
Капітан ____________________ Капітан _____________________
____________________ _____________________
Скорописар ________________ Скорописар __________________
____________________ _____________________
Швидкохід _________________ Швидкохід ___________________
____________________ _____________________
Реєстраційний бланк Реєстраційний бланк
«Зал інтелектуальних «Зал інтелектуальних
тренажерів» тренажерів»
Команда № _________________ Команда № ___________________
Кількість учасників __________ Кількість учасників ____________
Капітан ____________________ Капітан _____________________
____________________ _____________________
Скорописар ________________ Скорописар __________________
____________________ _____________________
Швидкохід _________________ Швидкохід ___________________
____________________ _____________________
1