Залікове заняття "Розпис аксесуарів в техниці батік"

Про матеріал

ЦДЮТ «ДИВОСВІТ»

Підсумкове заняття

ГУРТОК «БАТІК»

ВИЩИЙ РІВЕНЬ НАВЧАННЯ

ТЕМА:

Розпис аксесуарів

ПІДГОТУВАЛА ТА ПРОВЕЛА:

КИРИЛОВА В. М.

ДАТА ПРОВЕДЕННЯ:

КРИВИЙ РІГ

2018р.

ТЕМА: Розпис аксесуарів
МЕТА: познайомити з манерою розпису майстрів. Навчити правильно користуватися отриманими знаннями, відпрацювати вміння, застосовувати орнаменти при оформленні роботи: будувати ритмічний рисунок, знаходити вірне кольорове сполучення, створювати композицію в єдиному стилі.

Завдання:
Виховувати почуття захоплення перед незмірною творчою фантазією природи, красою її кольоросполучення.
Дати уявлення про роботу майстрів декоративного мистецтва, їх зв'язку з красою природи, впливу її краси на творчість художника.
Згадати відомості про ритми, композицію в квадраті, рівноваги головного і деталей. Удосконалювати навички роботи різноманітної лінією, пов'язаної в композиції з формою виробу, навички простежування ритму у вільному візерунку.

Зоровий ряд: хустка з рослинним орнаментом, зразки дитячих робіт по цій темі, схеми композицій хусток, малюнки та фотографії квітів, зображення метелика, ілюстрації із зображенням хусток, кілька фотографій хусток з візерунками.
Матеріали: олівець, фломастери, ластик, альбом, тканина, фарби для розпису тканини.
Завдання: створення ескізу візерунка в квадраті з використаннямрослинних елементів і квітів з подальшим кольоровим рішенням візерунку.

Хід уроку
1) Початок уроку. Привітання. Організаційний момент.
2) Опитування матеріалу. Пояснення завдання на це заняття.
3) Самостійна робота учнів.
Як ви думаєте, чи не однаково вашій бабусі, мамі, сестрі, яку надіти хустку? Які б хустки вибрали б ваша бабуся, мама, ви самі і чому?
Приходимо до висновку, що хустка - це настрій. Хустка може підкреслити красу жінки, а може і не відповідати красі. Наприклад: якщо на голові старенької жінки яскрава, помітна хустка, то він ще сильніше підкреслить вік, старість, посилить блідість обличчя, загострить зморшки. А темна хустка приглушить молодість і красу молодої дівчини чи жінки. Є хустки святкові, буденні та скорботні ... Яку хустку можна назвати святковою? (красиву, яскраву, помітну та ін.) Яку хустку можна носити в буденні дні? (просту, з невигадливим візерунком, більш приглушеним, стриманим). Яка хустка ближче жінці, коли у неї горе? (темна, чорна). Ось ми і з'ясували, що хустки є на всі випадки життя, на будь-який вік. Як ви думаєте, де роблять такі гарні хустки? (на фабриці). Зараз ми з'ясуємо про те, де і як роблять такі чудові хустки.
Історія її виникнення пов'язана зі старовинним обрядом покривати голову убрусами (рушниками). Ще в більш глибокої давнини голови покривали шматками тканини - платами (хустками). І рушники, і плати звичайно пов'язували поверх головного убору. У XIX ст. хустками починають покривати голови прямо на волосся. Найбільш великими і відомими центрами виробництва набивних хусток і шалей є Москва і Павловський Посад, Київ. Виготовляють хустки з крепдешину, креп-шифону, капрону та інших шовкових тканин. Більшість хусток мають квітковий орнамент (зображення троянд, маків, незабудок та інших кольорів). ін.) Є й сюжетно-тематичні та сувенірні малюнки, і геометричні. Кольорова гамма фону хусток різноманітна: червоний, чорний, синій, білий, гірчично-червоний, жовтуватий, оливковий, яскраво-бірюзовий, зелений різних тонів. Квіти виконують в малинових рожевих, синіх, фіолетових, червоних, жовтих, оранжевих тонах, листя - в світло - і темно-зелених, помаранчевих, коричневих, золотистих, зелених з блакитним відтінком та ін. Квіти розташовують і по середині хустки, і по кутах , вони можуть обрамляти гірляндами всю хустку або його кут, можуть бути розкидані по всьому полю хустки (великі чи дрібні, або поєднання їх, наприклад, великі троянди в оточенні дрібних квіток, а іноді до них додають малюнки турецьких огірків А тепер давайте подивимося на хустку як на цільну, замкнуту композицію. У ній існує певний порядок в розташуванні природних елементів (розглядання хусток симетричних і асиметричних).

-Діти, дивіться, як би ви схематично представила хустку, користуючись лише лініями і геометричними фігурами (замість букета квітів, листя, стебел - схема). Подивіться на дані хустки (показ посібників), скажіть де яка композиція? (центральна, діагональна) - Художник, перш ніж почне зображати листя і траву, гілочки та квіти, придумує композицію. Точно так само, як це виконали ми з вами. А потім цю схему заповнює конкретними природними елементами. А тепер ми приступимо до розпису хустки. Подумайте, де можна розставити акценти - або в центрі хустки, або по кутах. Тільки не забувайте, для кого ви його будете створювати - для бабусі, для мами або для сестри. Бажаю вам творчої удачі! )

Самостійна робота учнів
По журналу виклик учнів з альбомами по одному до столу вчителя на перевірку попереднього завдання.
Підсумок уроку:
Відзначити різноманітність хусток, їх яскравість, святковість, неповторність. Захопитися любов'юдо бабусь, мам, сестричьок. Подякувати хлопцям за роботу. «Якщо ми хустки розстелимо на поля, то ще красивіше стане вся земля». Сьогодні на занятті ми згадали як висловлювати свої почуття і настрій на папері, дізналися про королівство Кольорів, навчилися використовувати колір як засіб вираження емоцій.Розпис на тканині - дуже популярний у наш час. Кожна людина хоче бути не схожа на інших. Батик робить наряд стильним і оригінальним. Фантазія в поєднанні з індивідуальністю допоможуть створити оригінальну роботу. Малюнки на тканині можуть бути в подарунок, для настрою, для поновлення обридлої або порятунку заплямованою речі. Думаю, кожному буде приємно носити одяг із зображенням, зробленим власноруч або спеціально для нього. Неважливо - одяг, взуття, сумка або головний убір. Такі роботи - якщо грамотно зробити і закріпити, а потім правильно прати, не линяють, а вицвітають дуже повільно!
У процесі роботи ми познайомилися із загальними аспектами розвитку уяви дітей, торкнулися основних питань естетичного та духовного виховання дітей. Це дуже важливо для загального розвитку дитини, для становлення його особистості, формування життєвого досвіду. Залучення до звичаїв свого народу, розвиток художнього смаку, творчих здібностей розвиток естетичної особистості - все це можна досягти через вивчення традиційних народних ремесел. Народне декоративно - прикладне мистецтво відрізняється барвистістю, життєрадісністю, а найголовніше, показує поєднання кольору і форми, різних матеріалів.
Зібрані матеріали і отримані знання допомогли найбільш повно розкрити тему, глибше зрозуміти її, вирішити цілі і завдання поставлені перед нами:
-навчання технології розпису по тканині учнів,
-Виховання культури сприйняття творів образотворчого, декоративно-прикладного мистецтва,
-оволодіння вміннями та навичками художньої діяльності,
-формувания стійкого інтересу до образотворчого мистецтва, здатності сприймати його історичні і національні особливості.

Список використаних джерел
1.Аверьянова, А.П. «Дитячий батик» .- М .: Карапуз, 2007. - 16с.
2.Алфёров, Л.Г. Технологія розпису. Дерево. Метал. Кераміка. Тканини. - Ростов Н / Д .: Фенікс, +2000.
.Аранова, С.В. «Навчання образотворчому мистецтву. Інтеграція художнього та логічного ». - Санкт-Петербург .: Каро, +2004.
.Арманд, Т.А. Керівництво по розпису тканини. - Спб .: Політехніка, 1992. - 61 с.
.Вайткявічене, Р.В. Першооснови техніки батика // Школа і виробництво. - 1987. - №8.
.Галкіна, М.В. Історія дизайну, науки і техніки. Навчальний посібник.- М .: МГОУ, 2006.
.Гільман, Р.А. Художній розпис тканин. - М .: Владос, 2008.
.Горяева Н.А. Перші кроки у світі мистецтва: Книга для вчителя. -
М .: Просвещение, 1991. - 413 с.
.Гурьева, Т. С, Досліди Л. В. Маяковський в оформленні тканин. - Збірник праць НІІХП, Вип. б. М., 1972.
10.Давидов, С. «Батик» .- М .: АСТ-пресс, 2005. - 183с.
.Дмітріева, А. Словесний художній образ і дитячий малюнок. - Мистецтво в школі, 1993.
.Ігнатьев, С.Є. Закономірності образотворчої діяльності дітей. - М .: Фонд «Світ», 2007.
.Кабанова, О. Подорож в техніку гарячого батику. Декоративне мистецтво СССР.-1987.
.Казанская Н.Р. Матеріалознавство і технологія виробництва / художній розпис тканин /. Програма курсу для середніх спеціальних навчальних закладів. Спеціальності 0515. Декоративно-прикладне мистецтво та народні художні промисли, М., 2000.
.Корюкін, В.Н. Батик. - Л .: +1978.
.Крут, С.Ю. Розпис по тканині, батик. - Спб .: Корона принт, +2000.
.Кузін, В.С. Основи навчання образотворчого мистецтва в школі: Посібник для вчителів 2-е изд., Перераб. І доп.- М .: Просвещеніе.1997.
.Ломов, С.П., Крилов, В.П. Орнаментальна композиція: На уроках

Начало формы

Переводчик Google для бизнеса –Инструменты переводчикаПереводчик сайтовСлужба "Анализ рынков"

образотворчого та прикладного мистецтва. - М .: Кн. Для вчителя, 1997.
.Максімова, В.Ф. Народні художні промисли. - М .: Флінта, 1999..
.Махмутов, М. І. Сучасний урок. - М.: Педагогіка, 1981.
.Пакша, Л.М. Розвиток творчої уяви дітей. Заняття образотворчої діяльністю. Початкова школа.- М.2005.
.Программно-Методичні матеріали «Образотворче мистецтво»:
Початкова школа.- М .: Дрофа, 2001. - 222 с.
.Ростовцев, Н.Н. Методика викладання З у школі. - М .: Просвещение, 1980. - 253 с.
24.Сінеглазова, М.В. Батик. - М .: Видавничий дім МСП, +2002.
.Сінеглазова, М.О. Розпишемо тканину самі. - М .: Профиздат, 2001.
.Сокольнікова, Н.М. Образотворче мистецтво і методика його викладання в початковій школі: Навчальний посібник для студ. пед. вуз. - М .: Академія, 2008. - 365 с.
.Танкус, О.В., Сисоєва, Н.І. Розпис тканини. - М .: +1960.
.Хансен, Б, Розпис по шовку, М., 1997
.Хроменков, П.А. Методологія, теорія і технології міжнаукових комунікацій в вищій педагогічній освіті. - М .: МГОУ, 2005.
.Хроменков, П.А. Інформаційні технології в межнаучное підготовці студентів. - М .: МПУ, 1 997.
.Чарнецкій, Я.Я. «Образотворче мистецтво в школі продовженого дня» - М.: Просвящение, 1991. - 5с.
.Шумяцкая, Н. Як створюються малюнки для тканин. - Декоративне мистецтво СРСР. 19,58, №8.Конец формы



Перегляд файлу

ЦДЮТ  «ДИВОСВІТ»

 

 

 

 

 

 

Підсумкове заняття

ГУРТОК «БАТІК»

 ВИЩИЙ РІВЕНЬ НАВЧАННЯ

 

ТЕМА:

 

Розпис аксесуарів

 

ПІДГОТУВАЛА ТА ПРОВЕЛА:

 КИРИЛОВА В. М.

ДАТА ПРОВЕДЕННЯ:                                                

 

 

 

 

 

 

 

КРИВИЙ РІГ

2018р.

 

 

ТЕМА: Розпис аксесуарів  
МЕТА: познайомити з манерою розпису майстрів. Навчити правильно користуватися отриманими знаннями, відпрацювати вміння, застосовувати орнаменти при оформленні роботи: будувати ритмічний рисунок, знаходити вірне кольорове сполучення, створювати композицію в єдиному стилі.

 Завдання:
Виховувати почуття захоплення перед незмірною творчою фантазією природи, красою її кольоросполучення.
Дати уявлення про роботу майстрів декоративного мистецтва, їх зв'язку з красою природи, впливу її краси на творчість художника.
Згадати відомості про ритми, композицію в квадраті, рівноваги головного і деталей. Удосконалювати навички роботи різноманітної лінією, пов'язаної в композиції з формою виробу, навички простежування ритму у вільному візерунку.

Зоровий ряд: хустка з рослинним орнаментом, зразки дитячих робіт по цій темі, схеми композицій хусток, малюнки та фотографії квітів, зображення метелика, ілюстрації із зображенням хусток, кілька фотографій хусток з візерунками.
Матеріали: олівець, фломастери, ластик, альбом, тканина, фарби для розпису тканини.
Завдання: створення ескізу візерунка в квадраті з використанням  рослинних елементів і квітів з подальшим кольоровим рішенням візерунку.

 Хід уроку
1) Початок уроку. Привітання. Організаційний момент.
2) Опитування матеріалу. Пояснення завдання на це заняття.
3) Самостійна робота учнів.
Як ви думаєте, чи не однаково вашій бабусі, мамі, сестрі, яку надіти хустку? Які б хустки вибрали б ваша бабуся, мама, ви самі і чому?
Приходимо до висновку, що хустка - це настрій. Хустка може підкреслити красу жінки, а може і не відповідати  красі. Наприклад: якщо на голові старенької жінки яскрава, помітна хустка, то він ще сильніше підкреслить вік, старість, посилить блідість обличчя, загострить зморшки. А темна хустка приглушить молодість і красу молодої дівчини чи жінки. Є хустки святкові, буденні та скорботні ... Яку хустку можна назвати святковою? (красиву, яскраву, помітну та ін.) Яку хустку можна носити в буденні дні? (просту, з невигадливим візерунком, більш приглушеним, стриманим). Яка хустка ближче жінці, коли у неї горе? (темна, чорна). Ось ми і з'ясували, що хустки є на всі випадки життя, на будь-який вік. Як ви думаєте, де роблять такі гарні хустки? (на фабриці). Зараз ми зясуємо  про те, де і як роблять такі чудові хустки.
Історія її виникнення пов'язана зі старовинним обрядом покривати голову убрусами (рушниками). Ще в більш глибокої давнини голови покривали шматками тканини - платами (хустками). І рушники, і плати звичайно пов'язували поверх головного убору. У XIX ст. хустками починають покривати голови прямо на волосся. Найбільш великими і відомими центрами виробництва набивних хусток і шалей є Москва і Павловський Посад, Київ. Виготовляють хустки з крепдешину, креп-шифону, капрону та інших шовкових тканин. Більшість хусток мають квітковий орнамент (зображення троянд, маків, незабудок та інших кольорів). ін.) Є й сюжетно-тематичні та сувенірні малюнки, і геометричні. Кольорова гамма фону хусток різноманітна: червоний, чорний, синій, білий, гірчично-червоний, жовтуватий, оливковий, яскраво-бірюзовий, зелений різних тонів. Квіти виконують в малинових рожевих, синіх, фіолетових, червоних, жовтих, оранжевих тонах, листя - в світло - і темно-зелених, помаранчевих, коричневих, золотистих, зелених з блакитним відтінком та ін. Квіти розташовують і по середині хустки, і по кутах , вони можуть обрамляти гірляндами всю хустку або його кут, можуть бути розкидані по всьому полю хустки (великі чи дрібні, або поєднання їх, наприклад, великі троянди в оточенні дрібних квіток, а іноді до них додають малюнки турецьких огірків А тепер давайте подивимося на хустку як на цільну, замкнуту композицію. У ній існує певний порядок в розташуванні природних елементів (розглядання хусток симетричних і асиметричних).

  • Діти, дивіться, як би ви схематично представила хустку, користуючись лише лініями і геометричними фігурами (замість букета квітів, листя, стебел - схема). Подивіться на дані хустки (показ посібників), скажіть де яка композиція? (центральна, діагональна) - Художник, перш ніж почне зображати листя і траву, гілочки та квіти, придумує композицію. Точно так само, як це виконали ми з вами. А потім цю схему заповнює конкретними природними елементами. А тепер ми приступимо до розпису хустки. Подумайте, де можна розставити акценти - або в центрі хустки, або по кутах. Тільки не забувайте, для кого ви його будете створювати - для бабусі, для мами або для сестри. Бажаю вам творчої удачі! )

Самостійна робота учнів
По журналу виклик учнів з альбомами по одному до столу вчителя на перевірку попереднього завдання.
Підсумок уроку:
Відзначити різноманітність хусток, їх яскравість, святковість, неповторність. Захопитися любов'ю  до бабусь, мам, сестричьок. Подякувати хлопцям за роботу. «Якщо ми хустки розстелимо на поля, то ще красивіше стане вся земля». Сьогодні на занятті ми згадали як висловлювати свої почуття і настрій на папері, дізналися про королівство Кольорів, навчилися використовувати колір як засіб вираження емоцій.  Розпис на тканині - дуже популярний у наш час. Кожна людина хоче бути не схожа на інших. Батик робить наряд стильним і оригінальним. Фантазія в поєднанні з індивідуальністю допоможуть створити оригінальну роботу. Малюнки на тканині можуть бути в подарунок, для настрою, для поновлення обридлої або порятунку заплямованою речі. Думаю, кожному буде приємно носити одяг із зображенням, зробленим власноруч або спеціально для нього. Неважливо - одяг, взуття, сумка або головний убір. Такі роботи - якщо грамотно зробити і закріпити, а потім правильно прати, не линяють, а вицвітають дуже повільно!
У процесі роботи ми познайомилися із загальними аспектами розвитку уяви дітей, торкнулися основних питань естетичного та духовного виховання дітей. Це дуже важливо для загального розвитку дитини, для становлення його особистості, формування життєвого досвіду. Залучення до звичаїв свого народу, розвиток художнього смаку, творчих здібностей розвиток естетичної особистості - все це можна досягти через вивчення традиційних народних ремесел. Народне декоративно - прикладне мистецтво відрізняється барвистістю, життєрадісністю, а найголовніше, показує поєднання кольору і форми, різних матеріалів.
Зібрані матеріали і отримані знання допомогли найбільш повно розкрити тему, глибше зрозуміти її, вирішити цілі і завдання поставлені перед нами:
-навчання технології розпису по тканині учнів,
-Виховання культури сприйняття творів образотворчого, декоративно-прикладного мистецтва,
-оволодіння вміннями та навичками художньої діяльності,
-формувания стійкого інтересу до образотворчого мистецтва, здатності сприймати його історичні і національні особливості.

Список використаних джерел
1.Аверьянова, А.П. «Дитячий батик» .- М .: Карапуз, 2007. - 16с.
2.Алфёров, Л.Г. Технологія розпису. Дерево. Метал. Кераміка. Тканини. - Ростов Н / Д .: Фенікс, +2000.
.Аранова, С.В. «Навчання образотворчому мистецтву. Інтеграція художнього та логічного ». - Санкт-Петербург .: Каро, +2004.
.Арманд, Т.А. Керівництво по розпису тканини. - Спб .: Політехніка, 1992. - 61 с.
.Вайткявічене, Р.В. Першооснови техніки батика // Школа і виробництво. - 1987. - №8.
.Галкіна, М.В. Історія дизайну, науки і техніки. Навчальний посібник.- М .: МГОУ, 2006.
.Гільман, Р.А. Художній розпис тканин. - М .: Владос, 2008.
.Горяева Н.А. Перші кроки у світі мистецтва: Книга для вчителя. -
М .: Просвещение, 1991. - 413 с.
.Гурьева, Т. С, Досліди Л. В. Маяковський в оформленні тканин. - Збірник праць НІІХП, Вип. б. М., 1972.
10.Давидов, С. «Батик» .- М .: АСТ-пресс, 2005. - 183с.
.Дмітріева, А. Словесний художній образ і дитячий малюнок. - Мистецтво в школі, 1993.
.Ігнатьев, С.Є. Закономірності образотворчої діяльності дітей. - М .: Фонд «Світ», 2007.
.Кабанова, О. Подорож в техніку гарячого батику. Декоративне мистецтво СССР.-1987.
.Казанская Н.Р. Матеріалознавство і технологія виробництва / художній розпис тканин /. Програма курсу для середніх спеціальних навчальних закладів. Спеціальності 0515. Декоративно-прикладне мистецтво та народні художні промисли, М., 2000.
.Корюкін, В.Н. Батик. - Л .: +1978.
.Крут, С.Ю. Розпис по тканині, батик. - Спб .: Корона принт, +2000.
.Кузін, В.С. Основи навчання образотворчого мистецтва в школі: Посібник для вчителів 2-е изд., Перераб. І доп.- М .: Просвещеніе.1997.
.Ломов, С.П., Крилов, В.П. Орнаментальна композиція: На уроках

Начало формыПереводчик Google для бизнеса Инструменты переводчикаПереводчик сайтовСлужба "Анализ рынков"

образотворчого та прикладного мистецтва. - М .: Кн. Для вчителя, 1997.
.Максімова, В.Ф. Народні художні промисли. - М .: Флінта, 1999..
.Махмутов, М. І. Сучасний урок. - М.: Педагогіка, 1981.
.Пакша, Л.М. Розвиток творчої уяви дітей. Заняття образотворчої діяльністю. Початкова школа.- М.2005.
.Программно-Методичні матеріали «Образотворче мистецтво»:
Початкова школа.- М .: Дрофа, 2001. - 222 с.
.Ростовцев, Н.Н. Методика викладання З у школі. - М .: Просвещение, 1980. - 253 с.
24.Сінеглазова, М.В. Батик. - М .: Видавничий дім МСП, +2002.
.Сінеглазова, М.О. Розпишемо тканину самі. - М .: Профиздат, 2001.
.Сокольнікова, Н.М. Образотворче мистецтво і методика його викладання в початковій школі: Навчальний посібник для студ. пед. вуз. - М .: Академія, 2008. - 365 с.
.Танкус, О.В., Сисоєва, Н.І. Розпис тканини. - М .: +1960.
.Хансен, Б, Розпис по шовку, М., 1997
.Хроменков, П.А. Методологія, теорія і технології міжнаукових комунікацій в вищій педагогічній освіті. - М .: МГОУ, 2005.
.Хроменков, П.А. Інформаційні технології в межнаучное підготовці студентів. - М .: МПУ, 1 997.
.Чарнецкій, Я.Я. «Образотворче мистецтво в школі продовженого дня» - М.: Просвящение, 1991. - 5с.
.Шумяцкая, Н. Як створюються малюнки для тканин. - Декоративне мистецтво СРСР. 19,58, №8.Конец формы 

 

 


 

 

 

 

 


doc
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку