Залучення до дистанційної освіти дітей з ментальними порушеннями

Про матеріал
У зв’язку з переходом освіти на дистанційне та змішане навчання перед учителем математики та асистентом учителя стало питання: як навчати дітей з ментальними порушеннями (далі МП) під час дистанційного навчання, оскільки вивчення геометричного матеріалу для учнів з МП викликає великі труднощі.
Перегляд файлу

Залучення до дистанційної освіти дітей з ментальними порушеннями

Цифрові технології в наш час є інструментами трансформації освітнього процесу, які відкривають нові можливості для реалізації навчання в будь-який зручний час.

Відповідно до Закону України «Про освіту» у нашому закладі створені умови для рівного доступу до освітніх послуг осіб з особливими освітніми потребами,  відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням  індивідуальних потреб і можливостей. 2020/2021 навчальний рік оголошено «Роком математичної освіти в Україні». Тому пріоритетом є забезпечення сучасного рівня викладання математичних дисциплін.

 У зв’язку з переходом освіти на дистанційне та змішане навчання перед учителем математики та асистентом учителя стало питання: як навчати дітей з ментальними порушеннями (далі МП) під час дистанційного навчання, оскільки вивчення геометричного матеріалу для учнів з МП викликає великі труднощі. Причини полягають в першу чергу в особливостях пізнавальної і емоційно-вольової діяльності дітей: недорозвитку уваги, уяви, недосконалості аналізу, синтезу, слабкості узагальнення і відволікання.

  Для дітей з МП дистанційна форма навчання є новою й незнайомою. Їм важко зрозуміти, що  нaонлaйн-уроках потрібно сидіти, слухати вчителя, дивитися в екран монітора. Тому,  уроки можна проводити для таких дітей , використовуючи  чотири головні засади дистанційного навчання, а саме:

  •      інтерактивність,при якій діти мають навчатися разом, але з допомогою комп’ютерно-інформаційного середовища. Тобто дитина з МП має продовжити контактувати з друзями, однокласниками, учителем, асистентом вчителя;
  •      диференціація, в якій дистанційне навчання передбачає застосування технології різнорівневості;
  •      індивідуальний підхід, який враховує форму ментального порушення дитини  і можливості її комунікації для  ефективного продовження навчання;
  •      пластичність при якій навчання відбувається в необхідному темпі учня.

 Уроки геометрії в дистанційному форматі проводимо за допомогою онлайн  платформи для відео конференцій ZOOM –та будуємо на комплексній основі з використанням різних видів діяльності: ігрової, конструктивної, образотворчої.

Модератор онлайн-занять - учитель математики, який  підключає всіх до відеоконференції, в тому числі і асистента вчителя, вимикає мікрофони, коли говорить учитель, або вмикає мікрофон тільки тій дитині, яка буде зараз відповідати. Модератором може бути і асистент вчителя, вони можуть мінятися, але працювати, знову ж таки, у команді. Для навчання створюються такі умови, за яких  дитина працює в межах своїх можливостей, проявляючи  самостійність. Матеріал підбирається і компонується за ступенем складності, враховуючи можливості дитини.

  Перше, що ми зробили  - це залучили до дистанційного навчання батьків та зробили їх своїми партнерами. Перед тим як розпочати заняття, асистент учителя виділяє 15 хвилин на роботу з батьками. За цей час він пояснює як виконувати завдання, як пояснити дитині певний навчальний матеріал, та передає  модифіковані матеріали до уроку.

За потреби  асистент додатково  пояснює матеріал дитині в телефонному режимі, з допомогою програми  Skyp або Viber, використовуючи  відео зв’язок. Після кожного дистанційного уроку учитель, асистент учителя та батьки проводять аналіз заняття.

 Якщо у дитини виникають труднощі в опануванні матеріалу під час синхронного навчання, вчитель переходить на асинхронний метод навчання, тобто записує відеоурок  і передає його батькам для самостійного опрацювання учнем. Якщо учень не може самостійно опрацьовувати, то для того, щоб батьки разом із дитиною опрацювали наданий матеріал.

 Так, на уроках математики виправдали себе такі види практичної діяльності з дітьми як аплікаційні роботи, ліплення, обведення, розфарбовування ( «Розумні розмальовки»), штрихування, вирізування з паперу («Геометричний конструктор» ), роботи з конструювання і моделювання (палички Кюінзенера, посібник «Різнокольорові крижинки», «Ігровий квадрат»). За цим посиланням можете ознайомитися з конспектом уроку за даною темою, для дітей з МП

https://drive.google.com/file/d/1ikooNjHhNpmKF_H_JmOO3iQeD67ieImE/view?usp=sharing

 На допомогу учням з ментальними порушеннями під час дистанційного та змішаного навчання виникла необхідність складання певного алгоритму дій:

1.Навчання проходить виключно за розкладом;

2.Дитина дивиться в монітор та слухає вчителя;

3. Дитині допомагають батьки;

4.Якщо учень хоче перепочити, то каже про це;

5.Якщо дитина хоче запитати, то підіймає руку.

Особливу увагу звертаємо на складання, виконання та перевірку домашнього завдання. Його  складає вчитель і асистент вчителя, і воно має бути:

  • Зменшене за обсягом завдання буде мотивувати дитину на успішне його виконання.
  • Індивідуальне - дає можливість спиратися на сильні сторони дитини.
  • Просте у виконанні завдання — дитина зможе виконати сама,за потребою його  можуть пояснити навіть батьки.
  • Пов’язане з навколишнім середовищем – дозволяє використовувати  матеріали , що є в дитини під рукою.
  • З інструкцією для батьків - покроковим алгоритмом виконання домашнього завдання .
  • З різними електронними матеріалами та ресурсами- прикладами того, як виконується завдання, і тоді за аналогією батьки можуть  виконати його зі своєю дитиною.

 

 

 Таким чином,  застосування сучасних цифрових технологій,  дає можливість створити для  учнів з ментальними порушеннями ситуації успіху,  активізувати їх пізнавальну діяльність, мотивувати до навчання,  забезпечувати психологічний комфорт , розвивати креативне та критичне  мислення. За таких умов дитина відчуває себе неповторним, повноцінним учасником суспільного життя.

 

Використані джерела

https://nus.org.ua/articles/yak-poyednaty-dystantsijne-navchannya-z-inklyuzyvnym/

 

https://mon.gov.ua/storage/app/media/regulatorna_dijalnist/2020/07/31/pytannya orhanizatsiyi dystantsiynoho navchannya/nakazu.docx

 

https://zakon.rada.gov.ua/go/2541-19

 

http://d-grand.com/inforaciiny-portal/pro-dostup-osib-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-do-osvitnih-poslug

 

 

 

docx
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку