Сценарій інтелектуальної гри " Математика - це цікаво ! "

Про матеріал
Інтелектуальна гра " Математика - це цікаво!" формує пізнавальний інтерес учнів до математики, розвиває логічне мислення, математичну культуру учнів, виховає наполегливість, відповідальність та взаємоповагу.
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра « Математика – це цікаво!»

Мета : Формувати пізнавальний інтерес учнів до математики, розвивати логічне мислення, математичну культуру учнів, виховати наполегливість, відповідальність та взаємоповагу.

Обладнання та наочність : презентація «Математика – це цікаво!», роздатковий  матеріал, інтерактивна дошка, вислови про математику.

Учитель. Доброго дня, дорогі учні і гості !  Дуже багато учнів вважають математику складною, нудною або нецікавою наукою. Змінити таке ставлення до математики спробуємо за допомогою інтелектуальної  гри «Математика- це цікаво !»

Сьогодні будем, друзі, з вами

Ми математику вітати,

Тому що можемо її по праву

Царицею всіх наук назвати.

Наук на світі є багато,

Їх навіть важко полічити,

Та нам їх треба добре знати,

Щоб Всесвітом оволодіти.

У грі беруть участь дві команди 7-А класу. Привітаємо їх!

Кожному з вас хочу побажати на цьому занятті бути:

У - успішними

С - самовпевненими

П – працьовитими

І – інформованими

Х – хоробрими

У – уважними

 

І нехай пані Фортуна визначить найрозумніших!

А допоможе їй наше журі:

  1.  Гра «так чи ні» ( за правильну відповідь : 1 бал)

І команда:

1.Площу прямокутника обчислюють за формулою  S=a b    (Так).

2.Через дві точки можна провести одну пряму.(Так).

3.Колобок має форму круга. (Ні).-кулі

4. Рівнобедрений трикутник – це трикутник , у якого дві сторони рівні . (так)

5. Якщо троє коней пробігли шлях 30 км, то кожний кінь пробіг 30 км. (Так).

6. Вертикальні  кути  рівні (так)

7. Доба коротша взимку ,ніж  влітку.(Ні).

8. І ознака рівності трикутників – рівність за трьома сторонами (ні)

9. Степінь- це добуток  кількох  однакових  множників (так).

 

ІІ команда:

1.Якщо одне яйце вариться 10 хв. , то  5 яєць варитимуться теж 10 хвилин.(Так).

2.Число «Пі» ще називають числом Архімеда.(Так).

3.Якщо півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг,то він буде важити, стоячи на двох ногах 10 кг. (Ні).

4.Рівносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони рівні

( так).

5.Найменша геометрична фігура- точка ( так).

6. Периметр квадрата зі стороною а дорівнює 4а      (так)

          7.Суміжні  кути рівні  (ні)

         8. ІІ  ознака рівності трикутників – за стороною і двома прилеглими   кутами    (так)

          9.Одночлен – це добуток чисел, змінних та їх натуральних степенів (так)

2. Математичні тести ( за правильну відповідь : 1 бал,  команди піднімають карточку із варіантом відповіді)

1. Один центнер це:

               А – 1000 кг;  Б – 100 кг;  В – 10 кг.

 

2. Лінія, яка має початок і кінець:

      А – промінь;    Б – відрізок;  В – пряма

 

3.Яка з наступних  одиниць  вимірювання  є мірою  маси ?

A – Кілобайт,     Б – Пуд,      В  - Літр  ,     Г- Дюйм

 

4. Який кут утворюють стрілки годинника о 3 годині:

               А – тупий;   Б – прямий;   В – гострий?

 

5.  Найменший   дільник   числа   500

А - 100,  Б-  25, В -500, Г - 1.

 

6. Сума довжин усіх сторін многокутника це:

               А – площа; Б – об’єм; В – периметр

 

7. Скільки існує двоцифрових чисел:

               А – 100; Б – 90; В – 89?

 

8.Слово “геометрія” в перекладі з грецького означає:

А) землемірство, Б) вимірювання фігур на площині,

В) вимірювання фігур в просторі.

 

9. Кут, градусна міра якого 50О, називається:

       А – прямий;        Б – розгорнутий;     В – гострий.

 

10.    12% від числа 200:

               А – 12; Б – 120; В – 24.

 

 

 

 

 

11.            В

 

 

 

А                   Н                      С

 

ВН є

 А- висота,     Б)- медіана, В- бісектриса

12.      В

        

 

 

 

А            Н                          С

 

 

ВН є

А- бісектриса,    Б- медіана,  В- висота

3.Показуха.

Учасник команди отримують листок, на якому записані 3 математичні терміни і правильно показує своїй команді цей термін. За кожне вгадане слово команда отримує 1 бал.

Завдання І команди :

1.Відрізок

2. Гострий кут

3. Ламана

Завдання І команди :

  1. Промінь
  2. прямий кут
  3. Паралельні прямі
  4. Світ математичних формул.

а2 –в2 =  (а -в)(а + в)

(а + в)2 =  а2 +2ав + в2

 (а -в)2 =  а2 - 2ав + в2

а33 = (а+ в) (а2 -а в +в2)                   

а3  3 = (а-в) (а2 +а в +в2)

аn  .  am  = an+m

аn : am  =  an- m

n)m   =  an m

Серед різноманітних  половинок склади формули скороченого множення та формули  властивостей степенів з однаковими основами. Кожна правильно складена формула -1 бал.

  1.    Відгадай ребус

snap0517 Вершина

 

Рисунок1 Задача

http://allforchildren.com.ua/10-031.gif Діаметр

Кожний правильно відгаданий ребус -2 бали.

6.  СТАНЦІЯ  «РЕСТАВРАТОР»

Завдання: переставити букви в словах так, щоб отримати математичний термін.  (Кожний термін – 1 бал) Час-3 хв. Максимальна кількість балів -16.

 

ЛЕДІНЕ

(ділене)

ПОРПРОЯЦІ

(пропорція)

НУКЦІЯФ

(функція)

НОДАКОД

(доданок)

ОЛКО

(коло)

ДВАТРАК

(квадрат)

РИТНУКТИК

(трикутник)

ТЕРВОК

(вектор)

БДІР

(дріб)

РОГЕМТЕІЯ

(геометрія)

КОВДІСТО

(відсоток)

СІКЕТРИСБА

(бісектриса)

ОГНОМТУКНИК

(многокутник)

ДІАНЕМА

(медіана)

ТОСАВИ

(висота)

МАЯПР

(пряма)

 

 

7. Країна Танграмія

Три мудреці придумали "Ши-Чао-Тю" - квадрат,   розрізаний на сім частин. Кажуть, що танграм був улюбленою грою Наполеона, який проводив багато годин за цією забавкою, випробовуючи своє терпіння і винахідливість.

Гра полягає у тому, щоб із семи частин квадрата складати різноманітні фігури, силуети предметів за зразком або задумом.

Завдання: скласти якомога більше фігур.  (Кожна фігура – 1 бал). Час -  7 хв.

8  Локація «Математичні прилади»

 ( за правильну відповідь -1 бал)

І.          1. Найпростіший прилад для вимірювання довжини.  ( лінійка)

            2.Прилад для побудови і вимірюваня кутів   ( транспортир)

 

 3.  Інструмент для креслення кіл ( циркуль)

 

            4.Прилад для побудови перпендикулярних прямих. (косинець)

 

ІІ. У древній Греції уміння користуватися цим предметом   вважалося верхом досконалості,  а вже уміння вирішувати завдання з його допомогою - ознакою високого положення в суспільстві і великого розуму. Цей предмет незамінний в архітектурі і будівництві, на уроках математики. За багато сотень років конструкція цього предмету не  змінювалася. У наш час  ним може користуватися будь-який учень  на уроках математики та кресленні. Що це за прилад? ( цируль)

А знаєте ви ,що у китайців циркуль означає правильну поведінку, чесність, прямоту.

У греків циркуль поруч із глобусом є символом Уранії, покровительки астрономії.

В середні віки в епоху Відродження циркуль був символом розумних  і виважених рішень.

9. Математичний сундучок.

                     Історія шахів

Чим більше вказівок до відповіді, тим менший бал.  Конкурс оцінюється у 6 балів

Що за гра?

  1. Історик ХХ ст. Роуз сказав: «Це щира гра-бесіда без слів».
  2. Ця гра – джерело цікавих математичних задач.
  3. Якщо в кожній сім’ї можна буде знайти цю гру, то можна сподіватись, що з часом «зникне убогість справжніх державних умів» - слова Роуза.
  4. Батьківщина гри – Індія, ім’я винахідника невідоме. Давня назва – «Чатуранга».
  5. Мешканець Праги першим прославився через цю гру.
  6. Це палацове життя в мініатюрі. (Шахи)

10. Гонка за лідером.

   1. Вирішив півень перевірити свою масу. Став на ваги двома              ногами і   побачив, що важить 2 кг. Скільки він важить на одній нозі? (2 кг)

  2.На столі стояло три кухлі з молоком. Кіт випив один кухоль молока.   Скільки кухлів залишилося? (Три)

  3.На яке число ділиться будь-яке число без остачі? (на 1)

  4.Чому дорівнює площа квадрата зі стороною 10? (100)

 5.    Назвіть найбільше натуральне число. (такого не існує)

 6..Яке число без остачі ділиться на всі числа? (0)

  7.1/12 року – це … . (… місяць)

   8.Селянин ішов до стації і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки осіб йшло до станції? (один селянин)

   9.Який знак слід поставити між цифрами 7 і 8, щоб отримати число, більше за   7 і менше за 8? (кому)

  1. Водій автомашини має дві сестри, але вони не мають брата. Як таке може бути? (водій – жінка)
  2. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки о 6 год? (розгорнутий)
  3. Скільки буде, якщо половину поділити на половину? (1)

 13.Супутник Землі робить один оберт за 1 год 40 хв, а другий оберт за100 хв. Як це пояснити?   (7 год 40 хв = 100хв)  

 14. Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь? (З0 км)

  15.Який знак потрібно поставити між числами 7 і 8, щоб отримати число, яке більше за 7 і менше за 8? (Кому)

  1. Чому дорівнює 22 ? 32? Кут у квадраті? (90°)

 17.Число, протилежне до числа 8. (-8)

 18.Що більше: третина чи половина числа ?  (половина)

Підведення підсумків гри. Нагородження команд.

 




 

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
1224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку