Конспект заняття № 1. Адаптація 5 клас
Мета: ознайомити дітей із цілями занять. Формою роботи; прийняти правила поведінки на занятті; профілактика проблем адаптації: мобілізація внутрішнього ресурсу, вміння виявляти активну участь і співпрацювати з однолітками в дискусіях.
Обладнання: зошити, ручки, аркуші паперу для записів, альбомні аркуші.
Хід заняття
Вправа «Привітання»
«Доброго дня, шановні учні 5-го класу!
- Наше з вами заняття буду сьогодні вести я - Тетяна Юріївна. Сьогодні я хочу запропонувати вам цікаві заняття, які допоможуть краще пізнати один одного, з’ясувати секрети ефективного спілкування та налагодження дружніх стосунків, з’ясувати, які сфери вашого особистісного та суспільного життя потребують удосконалення, отримати багато позитивних емоцій.
З гарним настроєм хто прийшов - махніть,
Хто чує мене, головою кивніть.
Хто бачить мене, прошу оком моргнути,
Хто любить своїх однокласників, ті підведіться трохи.
Хто найвеселіший - ви всім усміхніться,
Хто ввічливий - сусідові злегка вклоніться.
Похитайте головою вправо-вліво, раз, іще раз.
Хто в колективі працювати любить?
Хто вміє дружити?
Поплещіть в долоні, вас я побачить хочу!
Пропрацьовуємо правила роботи групи
А для того, щоб наша робота була продуктивною і злагодженою нам з вами треба згадати правила роботи в групі:
1. Бути активним.
2. Якщо хтось говорить - слухай!
3. Якщо хочеш висловитись - підніми руку!
4. Не смійся, коли хтось говорить (за винятком, коли хтось жартує).
5. Кожна думка має право на існування і висловлювання.
Якщо ми будемо дотримуватися даних правил, то наше заняття буде обов’язково хорошим і сонячним.
Вправа «Встаньте, хто…»
Мета: стимулювання активності учасників, зняття напруги. (Учасники сидять у колі.
Інструкція. Ведучий промовляє фразу. Всі, кого вона стосується, піднімаються).
«Підніміться ті, хто:
Вправа «Не хочу хвалитися, але я…»
Мета: розвивати у підлітків уміння стислої самопрезентації.
Хід вправи. Кожен з учасників називає своє ім’я та продовжує фразу, що починається зі слів: «Не хочу хвалитися, але я…»
Вправа на привітання «Радісна звістка» (ж-л «Психолог» №5 (653), травень 2019
Мета:створити робочу атмосферу, позитивний настрій, налаштувати учнів на роботу.
(Психолог просить учасників заняття привітатися з групою, пригадати й розповісти приємну подію, яка відбулась у їхньому житті за останній час, подякувати тому, хто до неї причетний)
Обговорення
- Чи просто було виконувати вправу? Чому?
- А чи є моменти у вашому класі, поро які хотілося б забути? Із чим вони пов’язані?
Рубрика «Основна тема»
Мета: повідомити тему зустрічі.
Психолог: Кожен з вас хоче бачити свій клас дружним і радісним, хоче, щоб до нього ставилися по-доброму та з повагою, хоче пригадувати і розповідати лише приємні моменти класного життя. Але бувають такі ситуації, у яких ми поводимося досить образливо стосовно своїх друзів, і навіть не замислюємося, який слід залишаємо в душі цієї людини. Сьогодні ми з вами поговоримо про те, чому так важливо не ображати інших.
Вправа. Притча
Мета: занурення в тему заняття, актуалізація мотивації участі.
Психолог: Шановні діти, послухайте, будь ласка, притчу і ми її з вами обговоримо.
«У джунглях жила зграя вовків. Вожак зграї був дуже старий. І коли зграї треба було виходити на полювання, вожак сказав, що не в змозі вести її. Зі зграї вийшов молодий, міцний вовк, підійшов до вожака і попросив, щоб той дозволив вести зграю йому. старий вовк погодився і зграя відправилася на пошуки їжі. Через добу зграя повернулася з полювання зі здобиччю. Молодий вовк розповів ватажкові, що вони напали на сімох мисливців і без зусиль одержали над ними перемогу.
Прийшов час зграї знову йти на полювання і повів її знову молодий вовк. Зграї довго не було. І ось старий вовк побачив, що повертається ледве живий молодий вовк. Він розповів вожаку, що зграя напала на 3-х мисливців і живими залишився лише він один. Старий вовк здивовано запитав: «Але ж під час першого полювання зграя з легкістю взяла верх над сімома збройними мисливцями і всі повернулися цілими і зі здобиччю? На це молодий вовк відповів: «Тоді було просто сім мисливців, а цього разу були три кращих друга».
Вправа. «Розмовляючі руки»
Мета: емоційно-психологічне зближення учасників (5-7 хв.)
Хід вправи: ведучий дає команди, які учасники виконують мовчки в парах.
Варіанти інструкцій створеним парам:
Обговорення:
Що було легко, що складно?
Кому було складно мовчки передавати інформацію? Кому легко?
Як ви думаєте, на що було спрямовано цю вправу?
Вправа «Колектив»
Давайте з вами з’ясуємо головні ознаки колективу. Зараз по черзі скажемо і запишемо, який повинен бути дружній колектив.
На дошці записано слово колектив і до кожної літери цього слова треба дібрати ознаки дружньої, згуртованої команди
К - комунікативний
О - оригінальний, оптимістичний
Л - лояльний
Е - емоційний
К - креативний
Т - толерантний, тактовний
И - добрий
В - веселий
Ось ми і визначили основні ознаки дружніх відносин колективу.
Отже, колектив є однією формою взаємовідносин між людьми.
А дитячий колектив - об’єднання дітей, згуртованих спільно. корисною діяльністю (навчанням, працею, спортом, громадською роботою).
Вправа. «Спільний малюнок»
Учасники діляться на пари. Кожній парі надається аркуш А4 та олівці. Завдання учасників - мовчки намалювати спільний малюнок.
Ця вправа спрямована на розвиток вміння взаємодіяти в парі, розвиток невербальних навичок спілкування, встановлення особистісних контактів, підвищення довіри один до одного.
Зворотній зв’язок. Завершальне коло
Учасники обмінюються враженнями та думками щодо заняття, висновками. Наприкінці дякують одне одному оплесками.