Заняття: "Автоматизація та диференціація звуків [ж], [з]".

Про матеріал

Заняття: Автоматизація та диференціація звуків [ж], [з].

Завдання: Вчити дітей розрізняти звуки [ж], [з] на слух і у вимові.

Розвивати навички звуко – буквенного аналізу, вміння виразно читати вірші, чітко виконувати завдання.

Розвивати артикуляційний апарат, мовне дихання, фонематичний слух, увагу, пам'ять, зв'язне мовлення, дрібну моторику. розвивати злагодженість і ритмічність рухів, швидкість реакції на їх зміну, слуховий та зоровий ана­лізатори.

Збагачувати і рошширювати словник дітей словаим із зуками [ж], [з].

Матеріал: дзеркальця, предметні картинки ( слова із звуками [ж], [з] ), жовтий та зелений будиночки, букви Ж, З, по 2 квадратики (жовтий, зелений) на кожну дитину, фішки зеленого та жовтого кольорів.

Перегляд файлу

Заняття: Автоматизація та диференціація звуків [ж], [з].

 

Завдання: Вчити дітей розрізняти звуки [ж], [з] на слух і у вимові.

Розвивати навички звуко – буквенного аналізу, вміння виразно читати вірші, чітко виконувати завдання.

Розвивати артикуляційний апарат, мовне дихання, фонематичний слух, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення, дрібну моторику. розвивати злагодженість і ритмічність рухів, швидкість реакції на їх зміну, слуховий та зоровий ана­лізатори.

Збагачувати і рошширювати словник дітей словаим із зуками [ж], [з].

 

Матеріал: дзеркальця, предметні картинки ( слова із звуками [ж], [з] ), жовтий та зелений будиночки, букви Ж, З, по 2 квадратики (жовтий, зелений) на кожну дитину, фішки зеленого та жовтого кольорів.

 

                                          Хід заняття

1. Арт.\впр. „ Посмішка”, „ Трубочка”, „ Парканчик”, „Лопатка”, „ Покарати неслухняний язик”.

  Д\впр. „ Язик на прогулянці”. (язичок вийшов на прогулянку, подивився вліво, подивився вправо, подивився вниз, подивився вгору, побачив там хмаринку і заховався у хатинку)

 

2. Дих\впр. „ Погріємо руки”.

 

3. Др\м. „Червоненькі квіточки”.

Червоненькі квіточки розпускають пелюстки,

Вітер легко дише, пелюстки колише.

Червоненькі квіточки постуляли пелюстки,

Тихо засинають, пелюстки стуляють.

 

4. Д\впр. „ Жук”, „ Комарики”.

Повторення артикуляції звуків [ж], [з].

 

5. Промовляння складів:

 жа – за, жо – зо, жи – зи, жу – зу, же – зе...

 

6. Промовляння читомовок із звуками [ж], [з].

Язик донизу — зу, зу, зу; ми побачили козу.

Язик донизу — за, за, за; йди додому, коза.

Язик угору — жу, жу жу; я козу стережу.

Язик угору — жи, жи, жи; гнати кізку поможи.

 

7. Д.\ гра „ Впіймай звук”.

 ( якщо в слові звук [ж] – показують жовтий квадратик, [з] – зелений).

  Жук, зебра, жаба, жирафа, заєць, ведмежа, коза, гарбуз, їжак, грузовик, гараж, поїзд, жоржина….

 

8. Пригадати раніше вивчені скоромовки, вірші із цими звуками. ( „ Коза”, „ Зима”, „ Заєць…”, „ Зайчикові вуха”, „ Жук”, „ Їжачок - хитрячок”, „ Жабенятко зеленятко”, „ Жабенятко забруднилось”.)

 

9. Букви Ж, З, читання складів.

Д\гра « Зміни склади»

 ( звук [ж][з], і навпаки)

 

10. Фізкульхвилинка

"Зайчик, журавель та жаба"

 -  Зараз ми пограємо у гру, де ви будете то зайчиком, то журав­лем, то жабою. Ходіть собі звичайним кро­ком по кімнаті, а коли я скажу "Зайчики!", будете стрибати, як зайчики.

Діти викону­ють вправу в су­проводі слів:

Жабка зайчика питає, чому зайчик так стрибає.

- я підстрибую, стрибаю, бо стрибучі ноги маю.

На слово  "Журавель!" ді­ти йдуть, високо під­німаючи коліна й поклавши руки на пояс. Промовляють:

Ой жур-журавель, довгоногий журавель

По болоту походжає, собі жабок він шукає.

На слово "Жабка!" діти присідають навпо­чіпки, торкаються ру­ками підлоги й кажуть: "Ква-ква-ква".

Логопед промовляє:

На болоті, де трава, чути голос: ква-ква-ква.

Жабка голос подає, що вона в болоті є.

                           ( повторю­ється 2-3 рази).

 

11. Д\ гра «Вередливий звук»

Ігрова ситуація: «Жив собі, був собі звук [ж] ([з]) у словах, завередував і втік. Потрібно звук впіймати і поставити на місце»:

Ж - овтий, - ук, ї – ак, - аба, - ито ...

З – аєць, - ебра, - олото, - уб, телеві – ор,...

 

12. Д\ гра „ Буква йде рядами ?”.

Діти стоять колом, передають букви і говорять слова:

 - Буква йде рядами, хоче дружити з нами,

 - Кому в руки попаде,той і слово хай назве!

(кому дісталася буква той називає слово з диним звуком).

 

13.  Д\ гра „ Яке слово зайве?”.

На будиночках  картинки - слова, діти визначають у яко­му слові нсмає потрібного звуку.

Ж (жовтий) – жаба, журавель, жук, їжак, вуж, сова;

З (зелений) – заєць, зебра, коза, гарбуз, корзина, комарик.

 

 

14. Д\гра  «Де звук?»

Називаються слова. Діти визначають місце заданого звука у слові (початок, середина, кінець).

Ж – жаба, журавель, жук, їжак, вуж...

З – заєць, зебра, коза, гарбуз, корзина...

 

15. Д\ гра „ Хто більше назве слів ” ( звуки [ж], [з]).

 (за назване слово дитина отримує фішку, в кого більше фішок той виграв)

 

   Підсумок заняття.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лугова Наталія Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
29 липня 2018
Переглядів
3552
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку