Заняття: Автоматизація та диференціація звуків [ж], [з].
Завдання: Вчити дітей розрізняти звуки [ж], [з] на слух і у вимові.
Розвивати навички звуко – буквенного аналізу, вміння виразно читати вірші, чітко виконувати завдання.
Розвивати артикуляційний апарат, мовне дихання, фонематичний слух, увагу, пам'ять, зв'язне мовлення, дрібну моторику. розвивати злагодженість і ритмічність рухів, швидкість реакції на їх зміну, слуховий та зоровий аналізатори.
Збагачувати і рошширювати словник дітей словаим із зуками [ж], [з].
Матеріал: дзеркальця, предметні картинки ( слова із звуками [ж], [з] ), жовтий та зелений будиночки, букви Ж, З, по 2 квадратики (жовтий, зелений) на кожну дитину, фішки зеленого та жовтого кольорів.
Заняття: Автоматизація та диференціація звуків [ж], [з].
Завдання: Вчити дітей розрізняти звуки [ж], [з] на слух і у вимові.
Розвивати навички звуко – буквенного аналізу, вміння виразно читати вірші, чітко виконувати завдання.
Розвивати артикуляційний апарат, мовне дихання, фонематичний слух, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення, дрібну моторику. розвивати злагодженість і ритмічність рухів, швидкість реакції на їх зміну, слуховий та зоровий аналізатори.
Збагачувати і рошширювати словник дітей словаим із зуками [ж], [з].
Матеріал: дзеркальця, предметні картинки ( слова із звуками [ж], [з] ), жовтий та зелений будиночки, букви Ж, З, по 2 квадратики (жовтий, зелений) на кожну дитину, фішки зеленого та жовтого кольорів.
Хід заняття
1. Арт.\впр. „ Посмішка”, „ Трубочка”, „ Парканчик”, „Лопатка”, „ Покарати неслухняний язик”.
Д\впр. „ Язик на прогулянці”. (язичок вийшов на прогулянку, подивився вліво, подивився вправо, подивився вниз, подивився вгору, побачив там хмаринку і заховався у хатинку)
2. Дих\впр. „ Погріємо руки”.
3. Др\м. „Червоненькі квіточки”.
Червоненькі квіточки розпускають пелюстки,
Вітер легко дише, пелюстки колише.
Червоненькі квіточки постуляли пелюстки,
Тихо засинають, пелюстки стуляють.
4. Д\впр. „ Жук”, „ Комарики”.
Повторення артикуляції звуків [ж], [з].
5. Промовляння складів:
жа – за, жо – зо, жи – зи, жу – зу, же – зе...
6. Промовляння читомовок із звуками [ж], [з].
Язик донизу — зу, зу, зу; ми побачили козу.
Язик донизу — за, за, за; йди додому, коза.
Язик угору — жу, жу жу; я козу стережу.
Язик угору — жи, жи, жи; гнати кізку поможи.
7. Д.\ гра „ Впіймай звук”.
( якщо в слові звук [ж] – показують жовтий квадратик, [з] – зелений).
Жук, зебра, жаба, жирафа, заєць, ведмежа, коза, гарбуз, їжак, грузовик, гараж, поїзд, жоржина….
8. Пригадати раніше вивчені скоромовки, вірші із цими звуками. ( „ Коза”, „ Зима”, „ Заєць…”, „ Зайчикові вуха”, „ Жук”, „ Їжачок - хитрячок”, „ Жабенятко зеленятко”, „ Жабенятко забруднилось”.)
9. Букви Ж, З, читання складів.
Д\гра « Зміни склади»
( звук [ж] – [з], і навпаки)
10. Фізкульхвилинка
"Зайчик, журавель та жаба"
- Зараз ми пограємо у гру, де ви будете то зайчиком, то журавлем, то жабою. Ходіть собі звичайним кроком по кімнаті, а коли я скажу "Зайчики!", будете стрибати, як зайчики.
Діти виконують вправу в супроводі слів:
Жабка зайчика питає, чому зайчик так стрибає.
- я підстрибую, стрибаю, бо стрибучі ноги маю.
На слово "Журавель!" діти йдуть, високо піднімаючи коліна й поклавши руки на пояс. Промовляють:
Ой жур-журавель, довгоногий журавель
По болоту походжає, собі жабок він шукає.
На слово "Жабка!" діти присідають навпочіпки, торкаються руками підлоги й кажуть: "Ква-ква-ква".
Логопед промовляє:
На болоті, де трава, чути голос: ква-ква-ква.
Жабка голос подає, що вона в болоті є.
( повторюється 2-3 рази).
11. Д\ гра «Вередливий звук»
Ігрова ситуація: «Жив собі, був собі звук [ж] ([з]) у словах, завередував і втік. Потрібно звук впіймати і поставити на місце»:
Ж - овтий, - ук, ї – ак, - аба, - ито ...
З – аєць, - ебра, - олото, - уб, телеві – ор,...
12. Д\ гра „ Буква йде рядами ?”.
Діти стоять колом, передають букви і говорять слова:
- Буква йде рядами, хоче дружити з нами,
- Кому в руки попаде,той і слово хай назве!
(кому дісталася буква той називає слово з диним звуком).
13. Д\ гра „ Яке слово зайве?”.
На будиночках картинки - слова, діти визначають у якому слові нсмає потрібного звуку.
Ж (жовтий) – жаба, журавель, жук, їжак, вуж, сова;
З (зелений) – заєць, зебра, коза, гарбуз, корзина, комарик.
14. Д\гра «Де звук?»
Називаються слова. Діти визначають місце заданого звука у слові (початок, середина, кінець).
Ж – жаба, журавель, жук, їжак, вуж...
З – заєць, зебра, коза, гарбуз, корзина...
15. Д\ гра „ Хто більше назве слів ” ( звуки [ж], [з]).
(за назване слово дитина отримує фішку, в кого більше фішок той виграв)
Підсумок заняття.