Заняття: Букву Ш ми знаєм і звук вірно вимовляєм
Завдання: Закріплювати вимову звука [ш] в складах, словах. Розвивати фонематичне сприймання, артикуляційний апарат ,навички звуко-буквенного аналізу, мовне дихання, дрібну моторику, зв'язне мовлення, збагачувати словник словами із звуком [ш], закріпити букву Ш, вміння читати склади.
Матеріал: дзеркальця, предметні малюнки, буква Ш і голосні, м'яч, кошик із шишками.
Заняття: Букву Ш ми знаєм і звук вірно вимовляєм
Завдання: Закріплювати вимову звука [ш] в складах, словах. Розвивати фонематичне сприймання, артикуляційний апарат ,навички звуко-буквенного аналізу, мовне дихання, дрібну моторику, зв’язне мовлення, збагачувати словник словами із звуком [ш], закріпити букву Ш, вміння читати склади.
Матеріал: дзеркальця, предметні малюнки, буква Ш і голосні, м’яч, кошик із шишками.
Хід заняття
1. Артикуляційні вправи.
- Для того щоб правильно вимовляти звуки , необхідно, щоб нас добре слухався язичок. Будемо виконувати вправи і побачимо в кого слухняний язичок: «Посмішка», «Трубочка», «Парканчик»,
«Покарати не слухняний язик», «Чашечка», «Маляр».
2. Дихальні вправи: « Шумить вітер», « Гусак».
3. Дрібна моторика: « Червоненькі квіточки».
4. Повторення правильної артикуляції звука [ш].
Як шипить гусак?
5. Промовляння складів: ша, шо, шу, ше, ши.
Поспівати склади: ша, шо, шу, ше, ши.
Чистомовки: Ша-ша-ша - біжить лоша;
ша-ша-ша - пшоняна каша;
еш-еш-еш - ти мене не доженеш;
иш-иш-иш - ти чому не спиш?
6. Повторити слова:
шило шина мішок душ
шапка шия мишка груша
шуба шило машина подушка
шлях школа кожушок чашка
шолом штани кошик шишка
( уточнюємо значення слів)
7. Повторити речення : На шафі шапка у шафі штани \шарф\
Кішка шукає мишку.
8. Фізкультхвилинка
- М’яч злови і кидай склад останній називай:
Всі ми ловимо м’яча – ча, ча, ча,
М’яч від нас не утече – че, че, че,
Дуже раді ми м’ячу – чу, чу, чу,
Різні є у нас м’ячі – чі, чі, чі, і т. д...
9. Читання складів із буквою Ш, і придумувння слів на склади.
10. Читання вірша :
Шубка
Шепче вітер: « Ша-ша-ша! Шубку білочка знайшла!»
Шелестить трава похила: «Шубку білочка пошила!»
Шепчеш ти та знаю я: « Шубка в білочки своя».
( вивчення напам’ять по можливості)
11. Дидактична гра: «Хто більше придумає слів із звуком [ш]».
(за кожне слово – шишка, в кого більше той переміг)
Підсумок.