Заняття для дітей молодшого шкільного віку "Пожежна безпека"

Про матеріал
Заняття для дітей молодшого шкільного віку. Підходить для різноманітних гуртків закладів позашкільної освіти.
Перегляд файлу

1

Міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пожежна безпека для дітей

(заняття для дітей молодшого шкільного віку)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

керівник гуртків МЦЕНТУМ

Коваль Ярослава Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чернівці

Тема. Пожежна безпека для дітей. Вікторина.

Мета. Довести дітям, що вогонь може бути корисним і небезпечним. Продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожеж в побуті та їх наслідки. Вчити викликати пожежно-рятувальну службу, правила пожежної безпеки. Формувати здоров’язбережувальну, комунікативну, соціальну компетентності, сприяти ціннісному ставленню школярів до життя і здоров’я. Розвивати навички самостійної роботи, вміння застосовувати знання на практиці. Виховувати повагу до професії пожежного, бажання дотримуватись правил пожежної безпеки, берегти і зміцнювати своє здоров’я.

Хід  заняття

  1.                 Організаційний момент.
  2.             Повідомлення теми заняття.
  1. Відгадайте загадку.

Що то за гість, що дерево їсть?

А якщо в дім зайде цей гість,

То все до тла він з’їсть!             (Вогонь)

  1. Проблемне питання.

-       Вогонь нам друг чи ворог?

  1. Повідомлення завдань заняття.

-            Щоб добре засвоїти  матеріал, ви повинні  працювати так, як сказано в девізі нашого заняття.

Девіз:

Ми будемо   працювати швидко, старанно,

Щоб жодна хвилинка не втратилась марно!

 

  1.          Актуалізація опорних знань.

Вогонь – друг.

1. - Вогонь – щоденний супутник людини. Він потрібний всюди: в житлових будинках, на заводах і фабриках.

2.  Вірші учнів «Вогонь - друг».

1. Якщо холоди настали –             

Допоможе нам вогонь.

Він розтопить піч у хаті,

Але ти стій осторонь.    

– Вогонь нас зігріває,коли горить у печі, каміні.

  1. - На вогні готують їжу,           

  Пиріжки мама пече. 

– На вогні готують їжу.

3.Якщо раптом світло гасне,            

Свічку ми запалимо.

В цьому випадку вогню

Ми подякуємо.

   – Вогонь дає світло.

4. А в печі велетенській – у домні –

Плавлять сталь сталевари невтомні.

У доменній печі  сталевари  плавлять сталь.

5.  Летить ракета в небесах,

 Вогонь із сопла рветься – ах!

Такий він сильний, мудрий, дужий.

 Вогонь потрібний людям, друже.

– За допомогою вогню летить ракета.

  1. Давайте зробимо висновок –

- Коли вогонь нам друг?

 

Вогонь – ворог.

  1.                Слово педагога.

-          Але вогонь буває й іншим.

Він залишив свої криваві сліди в історії всіх епох і народів. Тисячі міст і сіл зникли в полум'ї вогню. Безцінні твори по­передніх поколінь перетворилися в порох. Вогонь згубив мільйони людей. За своїми трагічними наслід­ками пожежі не поступаються епіде­міям, посухам та іншим нещастям.

Вогонь - супутник війн. Його використовували вороги для зброї , підпалів, тортур.

Пожежі - це величезна проблема. Щороку у світі стається 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине  1 людина, кожен третій загиблий – дитина. Щодня в Україні виникає до 120 пожеж, в яких гине в середньому 7 чоловік. Кожні 2-3 дні у містах і селах від пожеж гинуть люди.

Існує Закон України про пожежну безпеку. Забезпечення пожежної безпеки є невід'ємною частиною державної діяльності щодо охорони життя та здоров'я людей.

Яким вогонь може стати для нас, залежить від нас. Во­гонь - ворог, якщо до нього стави­тися недбало і не знати правила пожежної безпеки.

 

  1.                Вірші  дітей «Вогонь - ворог».
  1.                Але й іншим буває вогонь -            

Злим,  як змій, і жорстоким, як ворог.

  1.                Не зігріє він ваших долонь,                                  

Може все спопелити на порох.

Будьте ж діти з вогнем обережні,

Вчіть правила протипожежні.

 

- Коли вогонь ворог ?

-  Щоб вогонь не став ворогом, до чого закликає вас автор вірша?

- Сьогодні на занятті ми вивчимо Правила пожежної безпеки.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

- А які ви знаєте причини виникнення пожеж?

- ігри дітей з вогнем;

- недотримання правил користування електроприладами і печами ;

- непогашені сірники,багаття;

- підпали;

- несправність побутового обладнання;

-порушення правил поводження з легкозаймистими та вибухонебезпечними речовинами і предметами;

- неправильне використання свічок, піротехнічних засобів;

- просушування білизни над піччю, плитою, каміном.

 

- Що треба робити, якщо виникла пожежа?

 

3. Інсценівка «Виклик пожежних».                                     

– Черговий пожежно-рятувальної служби слухає.                                     

       - Алло, пожежні! Негайно приїздіть сюди. Пожежа! Горимо!      

       - Назвіть адресу. Куди їхати?

       -  Як куди? Сюди!

 

- Правильно викликала пожежних дівчинка?

- Яких помилок вона припустилася ?

   - Давайте ще раз повторимо, як треба викликати пожежних.

 

  5. Розповідь про пожежних, про пожежну машину.

-          Пожежні – захисники життя та  здоров’я людей. Їх називають бійцями «вогняного фронту»,адже щоразу вони вступають в бій з вогняною стихією. Якщо виникла пожежа – рахунок часу йде на секунди і робити все треба дуже швидко.Тому пожежний одягає спорядження за

-          18 секунд, через 30 секунд він займає місце в машині. Пожежній машині за Правилами дорожнього руху дозволено проїжджати на червоне світло світлофора, тому вона відрізняється від інших машин.

-          Чим відрізняється пожежна машина від інших машин?

-          Пожежна машина червоного кольору, обладнана проблисковим маячком і звуковим сигналом.

 

V. Узагальнення та закріплення знань.

  1.                Самостійна робота в групах.

       За даним віршем треба:

        -Визначити причину пожежі.

       

Група №1                                            

На роботі мама й тато.

Сірники знайшли малята.

І не знає дітвора,

Чим скінчитись може гра.

 Недбале поводження з сірниками.

 

 Група №2                                             

Електропраска – кожен знає –

У побуті допомагає.

Та пам’ятати має кожний:

Лишать без нагляду її не можна.

 Залишені без нагляду працюючі електроприлади.

 

Група №3                                                                       

Наказали мама й тато

Всі електроприлади разом не вмикати,

Бо нагріється розетка,

Спалахне вогнем умить,

І від того дім згорить.

 Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки.

 

Група №4                                                

Обігрівач не вмикати

Біля тюлю, - каже мати.

Мама вийшла і не знає,

Що вікно уже палає.

Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини.

 

Група №5                                                  

Новий рік! Зійшлись малята,

Щоб ялинку прикрашати.

Та свічкам-прикрасам – зась!

Ялинка щоб не зайнялась.

Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди.

 

Група № 6                                                                               

Не розпалюй сам багаття

Ані в лісі, ані в хаті.

Легко вогник запалить -

Та не просто загасить.

Розпалене багаття в лісі, в приміщенні.

 

Група № 7                                                                                

Пам’ятайте кожен з вас

Де бензин, мастило, газ.

Там вогонь не підпускай –

Спалахне усе -  і край!

Вогонь біля легкозаймистих речовин.

 

-А які ви ще знаєте правила пожежної безпеки?

Не можна:

- гратися сірниками;

- залишати електроприлади без нагляду;

- вмикати в одну розетку декілька електроприладів;

- вмикати обігрівач близько біля тканини;

- прикрашати ялинку свічками,бенгальськими вогнями;

- розпалювати багаття в лісі, в приміщенні;

- розпалювати вогонь біля легкозаймистих і вибухонебезпечних речовин і предметів;

- сушити одяг над газом;

- треба правильно використовувати печі, каміни.

 

- Щоб вогонь не став ворогом, потрібно добре знати правила пожежної безпеки і не порушувати їх.

2. Інсценівка вірша М.Познанської «Сірники купив в крамниці».

-Зараз ви подивитесь інсценівку і визначите, яке правило пожежної безпеки порушив котик?

 

Сірники купив в крамниці                        


Котик - син для мами-киці.            

Обережно ніс додому,                               

Та схотілося малому

До коробки зазирнуть

І разок один тернуть.

Ич, оказія яка!

Вийняв котик сірника,

Тер довгенько і завзято,

Та й обпік пухнасту лапу.

«Як додому прибіжу,

Що матусі я скажу?

Бо без дозволу таки

Тер сердиті сірники!».

Довго котик лапу дмухав,

Довго-довго вуха чухав.

Але треба вже малому

Хоч-не-хоч – іти додому.

Прикусив маленький губу:

- Терти сірників не буду!

Терти сірники боюся

 - Що, як обсмалю ще й вуса?


 

-Яке правило пожежної безпеки порушив котик?

-Який висновок можна зробити?

 

3.  Перегляд мультфільму.

-          Назвати причини виникнення пожежі.

-          Які правила пожежної безпеки порушили діти?

-          Що зробили правильно?

Порушили правила:

-          Не можна гратися сірниками.

-          Не можна сушити білизну над гасом.

-          Не можна залишати праску без нагляду.

-          Не можна палаючі речі кидати на підлогу. Треба залити водою.

 Зробили правильно:

-          Залила водою вогонь, що розпалив хлопчик.

-          Правильно викликала пожежних, навіть назвала поверх.

4. «Нема диму без вогню».

-Як ви розумієте зміст висловлювання?

-Особливо небезпечним при пожежі є дим. Він знижує видимість, унаслідок чого людина не знає, куди рухатися. Крім того, дим містить чадний газ і спричинює отруєння. Тому в задимленому приміщенні краще просуватися до виходу повзком по підлозі або пригнувшись, прикриваючи ніс і рот мокрою тканиною, бо вона затримує дим. Запам’ятайте! Не можна ховатися в шафі, під ліжком, так як вас буде важко знайти.

 

VI. Підсумок заняття.

-А зараз перевіримо, як ви запам’ятали правила пожежної безпеки.

Гра « Так чи ні»

- Можна гратися із сірниками.   (НІ)

- Перед тим, як вийти з дому, вимкни всі електроприлади.   (ТАК)

- Пожежно-рятувальну службу викликай за номером 101. (ТАК)

- Не можна сушити білизну над плитою.(ТАК)

- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями, свічками.  (НІ)

- Не можна розпалювати вогонь біля легкозаймистих речовин. (ТАК)

- Можна розпалювати вогнище в лісі, в приміщенні. (НІ)

- Чи можна ховатися під час пожежі у шафі чи під ліжком? (НІ)

- Чи можна загасити вогонь землею чи мокрим одягом?  (ТАК)

- Чи можна кидати у вогонь балончик з невідомою речовиною? (НІ)

     Прокоментуйте прислів'я: «Не підливай масла у вогонь»

     Чому виникають пожежі в оселях?

C:\Users\Славочка\Desktop\Screenshot_1ап.pngC:\Users\Славочка\Desktop\Screenshot_4і.png

C:\Users\Славочка\Desktop\Screenshot_4ар.pngC:\Users\Славочка\Desktop\Screenshot_4.png

Заключне слово.

- Я бажаю, щоб ви не забували правила пожежної безпеки і тодівогонь вам буде помічником  і другом.

docx
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку