Заняття для учнів 2-4 класів "Стилі поведінки в конфлікті"

Про матеріал
На занятті діти познайомляться з різними стилями поведінки в конфлікті, проаналізують "плюси" і "мінуси" кожного стилю. Учні навчаться розрізняти та використовувати різні моделі поведінки, обґрунтовувати свій вибір.
Перегляд файлу

 

Стилі поведінки в конфлікті

Заняття для учнів 2-4 класів (за участю медіаторів шкільної служби порозуміння)

 

Мета: познайомити учнів з поняттям «конфлікт»; навчити розрізняти та використовувати різні типи поведінки в конфліктних ситуаціях.

 

Хід заняття.

 

Заняття починається з того, що медіатори розігрують сценку — конфліктну ситуацію.

 

Медіатор 1. Друзі, що ви зараз бачили? (Діти відповідають). Да, це сварка або конфлікт.

 

Медіатор 2. Слово «конфлікт» в перекладі означає «зіткнення». Мається на увазі зіткнення різних думок, поглядів, інтересів, бажань.

 

Медіатор 3. Домовлятися між собою не завжди легко. Часто люди не хочуть поступатися один одному, наполягають на своєму. Саме тому можуть виникати конфлікти.

 

Медіатор 1. Наведіть, будь ласка, приклади конфліктів. (Відповіді дітей).

 

Медіатор 2. В конфліктах люди можуть вести себе по-різному. Зараз ми розповімо вам про основні типи поведінки.

 

Медіатор 3. Коли людина наполягає на своєму, не бажає прислухатися до думки іншого, хоче виграти будь-що — це стиль конкуреції або стиль Акули (демонструється зображення). Для «акул» головне — власна мета і перемога за будь-яку ціну, відносини з іншими для них не важливі.  Вони переконані, що конфлікти вирішуються тоді, коли один перемагає другого.

 

Медіатор 1. Якщо людина навпаки не відстоює свої інтереси, поступається іншим завжди і в усьому — це стиль пристосування або стиль Плюшевого Ведмедика(демонструється зображення). Для «ведмежат» дуже важливо бути гарними для інших і зберегти будь-що добрі стосунки з людьми, а власні цілі не мають великого значення.

 

Медіатор 2. Якщо люди домовляються між собою, і кожен поступається чимось іншому — це стиль компроміса або стиль Лисиці (демонструється зображення). «Лиси» шукають такого рішення конфлікту, коли б обидві сторони мали якусь вигоду — «золоту середину», між двома крайніми позиціями. Вони готові пожертвувати заради досягнення згоди для спільного добра як частиною своїх домагань, так і стосунків.

 

Медіатор 3. Якщо людина не хоче розбиратися в ситуації і вирішувати конфлікт, їй легше зробити вигляд, що нічого не відбувається — це стиль ухиляння або стиль Черепахи (демонструється зображення). «Черепахи» відмовляються від власних цілей та стосунків.  Вони вважають, що намагатися вирішувати конфлікт — справа повністю безнадійна.

 

Медіатор 1. Якщо людям вдається домовитися так, щоб кожен отримав те, що він хотів — це стиль співпраці або стиль Сови (демонструється зображення).  «Сови» дуже високо цінують власні цілі та стосунки. Вони розглядають конфлікти як проблему, яку треба розв'язувати, і шукають таке рішення, яке б задовольнило як їхні власні цілі, так і цілі супротивної сторони в конфлікті. Вони не заспокоюються доти, доки не знайдене рішення, яке б задовольнило обидві сторони.

 

Медіатор 2. Як ви гадаєте, який стиль найефективніший? (Відповіді дітей).

 

Медіатор 3. Насправді, в різних ситуаціях люди можуть обирати різні стилі в залежності від того, наскільки важливим є досягнення власної мети і наскільки важливими є стосунки з опонентом.

 

Медіатор 1. Зараз ми спробуємо застосувати отримані знання на практиці. Для цього вам потрібно об“єднатися в групи, кожна група отримає своє завдання.

 

Медіатори роздають карточки з завданнями. Учні працюють в групах.

 

Медіатор 2. Якщо ви вже обговорили ситуації в групах, то оберіть одну людину, яка представить ваші наробки.

 

Обговорення ситуацій.

 

Медіатор 3. Друзі, як ви зрозуміли, що таке конфлікт? (Відповіді дітей)

 

Медіатор 1. Хто хоче сказати, який стиль поведінки в конфлікті він використовує найчастіше? (Відповіді учнів).

 

Медіатор 2. Як ви вважаєте, який стиль поведінки найефективніший? (Відповіді учнів).

 

Медіатор 3. Дякуємо вам за активну участь. До нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

Завдання для групи 1. Прочитайте ситуацію та визначте, який стиль було застосовано в вирішенні конфлікта. Чи було це ефективно? Чи можна було вирішити його по-іншому?

 

Олег та Рома прийшли в магазин обирати подарунок другові на День народження. Олег хоче подарувати парасольку, а Рома вважає, що краще подарувати глобус. Хлопці наполягають кожен на своєму.

 

Завдання для групи 2. Прочитайте ситуацію та визначте, який стиль було застосовано в вирішенні конфлікта. Чи було це ефективно? Чи можна було вирішити його по-іншому?

 

Максим та Олексій мають один підручник на двох. Завдання потрібно зробити вже на завтра.  Максим просить Олексія дати підручник спочатку йому, але тоді Олексію прийдеться вчити уроки вже пізно ввечері. Олексій погоджується, аби не зіпсувати стосунки з другом.

 

Завдання для групи 3. Прочитайте ситуацію та визначте, який стиль було застосовано в вирішенні конфлікта. Чи було це ефективно? Чи можна було вирішити його по-іншому?

 

Інна і Оля гуляли на вулиці та знайшли гроші. Інна хотіла купити морозиво, а Оля- печиво. Але грошей вистачило би тільки на щось одне. Тому дівчата купили шоколадний батончик та розділили його навпіл.

 

Завдання для групи 4. Прочитайте ситуацію та визначте, який стиль було застосовано в вирішенні конфлікта. Чи було це ефективно? Чи можна було вирішити його по-іншому?

 

Наталка та Олеся прийшли в їдальню, щоб купити по булочці з родзинками. Але така булочка залишилася тільки одна. Доки Наталка думала, як вчинити, Олеся швидко підійшла до продавця та замовила цю булочку. Наталка засмутилась, а Олеся сказала: «Ти можеш взяти будь-яку іншу». Але Наталка відповіла: «Інша мені не потрібна, я хотіла саме таку.»

 

Завдання для групи 5. Прочитайте ситуацію та знайдіть одне або декілька рішень конфлікту.

Який стиль буде найефективнішим?

 

Батьки купили Колі та Олі подарунки, Олі — свисток, а Колі — барабан. Діти дуже зраділи і почали гратися. Але через деякий час Коля поскаржився, що Оля заважає йому, що він не може сконцентруватися через барабан. Оля відповіла, що їй нічого не заважає. Тоді Коля почав свистіти голосніше. Оля теж почала голосніше бити в барабан. Піднявся страшенний гвалт.

 

Завдання для групи 6. Прочитайте ситуацію та знайдіть одне або декілька рішень конфлікту.

Який стиль буде найефективнішим?

 

В класі два лідери — Іра та Олена. Вчитель запропонував прийняти участь в конкурсі, де треба розіграти виставу. Обидві дівчини хочуть грати головну роль, але така роль тільки одна.

 

Завдання для групи 7. Прочитайте ситуацію та знайдіть одне або декілька рішень конфлікту.

Який стиль буде найефективнішим?

 

Три однокласники повертаються додому зі школи. Вони заходять в автобус, а там тільки два вільних місця. Сісти хоче кожен, бо хлопці втомилися і тримають важкі рюкзаки.

 

 

doc
Додав(-ла)
Шахова Ірина
Додано
28 січня 2020
Переглядів
1479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку