Заняття "Гриби"......

Про матеріал
Конспект заняття з розвитку зв'язного мовлення для дітей старшого дошкільного віку з теми: "Гриби".
Перегляд файлу

Конспект заняття

з розвитку зв’язного мовлення

для дітей старшого дошкільного віку

з теми: «Гриби»

 

Підготувала:

вчитель-логопед

дошкільного навчального закладу

комбінованого типу,

ясел-садка № 31 «Рябінушка»

Управління освіти

Бахмутської міської ради

Донецької області

спеціаліст вищої категорії

Гордєєва Олена Юріївна

 

Тема: гриби.

Програмовий зміст:

К/р - розвивати словесно-логічне мислення, слухову та зорову увагу, пізнавальну уяву;

К/н  - вживати прийменники: з, над, під, біля, в, на;

К/в  - підтримувати умови для формування інтересів на занятті, виховувати любов та бережне ставлення до природи;

К/м/р - поширювати навички дітей в формуванні монологічної мови;

-         вживати слова, що означають назви дій;

-         вживати іменники з присвійними займенниками;

-         складати розповідні речення за малюнком.

Обладнання: силки до ігор, презентація, відеозапис заняття https://youtu.be/MLHTkAPcWlM

 

Хід заняття:

І. Підготовча частина:

1.  Д/в «На лісовій галявині» - аудіо запис дощу.

     - з’являються малюнки грибів.

     - пригадайте назву грибів.

 

ІІ. Основна частина:

2. Розвивальне відео «Отруйні та їстівні гриби» https://youtu.be/SbJsXeYUe3Q

    Цікаві факти про гриби.

 

3. Інтерактивна гра «Вивчаємо назви грибів»  – вчити орієнтуватися в назвах грибів, вживати іменники з присвійними займенниками. https://learningapps.org/display?v=ppgpzir3a23

 

4. Д/в «Яке маленьке слово загубилось?»  – презентація (вчити вживати прийменники: з, над, під, біля, в, на).

     - гриб росте ПІД деревом;

     - дівчинка сидить НА пеньочку;

     - дівчинка стоїть ПІД деревом;

     - гриби лежать НА тарілці;

     - гриби лежать В кошику;

     - жолудь лежить ПІД деревом.

 

5. Інтерактивна гра «В ліс по гриби» – складати розповідні речення за   малюнком. https://learningapps.org/display?v=pr3xcowac23

 

6. Відгадуємо та вивчаємо загадку за допомогою мнемотаблиці.

    Між травичкою завзято

    Гомонять руді малята.

    Кучеряві в них спіднички,

    Називаються...

 

ІІІ. Заключна частина:

7. Вікторина «Що ти знаєш про гриби?» складати розповідні речення за малюнком.    https://learningapps.org/display?v=p8w5d8o7323

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Четвер 02.11.2023р.

Граматична будова мови

Розвиток мови

 

Тема: вживання прийменників: з, над, під, біля, в, на.

Програмовий зміст:

К/р - розвивати словесно-логічне мислення, слухову та зорову увагу, пізнавальну уяву;

К/н  - вживати прийменники: з, над, під, біля, в, на;

К/в  - підтримувати умови для формування інтересів на занятті, виховувати любов та бережне ставлення до природи;

К/м/р - поширювати навички дітей в формуванні монологічної мови;

-         вживати слова, що означають назви дій;

-         вживати іменники з присвійними займенниками;

-         складати розповідні речення за малюнком.

Обладнання: силки до ігор, презентація, відеозапис заняття.

Хід заняття:

І. Підготовча частина:

1.  Д/в «На лісовій галявині» - аудіо запис дощу.

     - з’являються малюнки грибів.

     - пригадайте назву грибів.

 

ІІ. Основна частина:

2. Розвивальне відео «Отруйні та їстівні гриби» https://youtu.be/SbJsXeYUe3Q

    Цікаві факти про гриби.

3. Інтерактивна гра «Вивчаємо назви грибів»  – вчити орієнтуватися в назвах грибів, вживати іменники з присвійними займенниками. https://learningapps.org/display?v=ppgpzir3a23

4. Д/в «Яке маленьке слово загубилось?»  – презентація (вчити вживати прийменники: з, над, під, біля, в, на).

     - гриб росте ПІД деревом;

     - дівчинка сидить НА пеньочку;

     - дівчинка стоїть ПІД деревом;

     - гриби лежать НА тарілці;

     - гриби лежать В кошику;

     - жолудь лежить ПІД деревом.

5. Інтерактивна гра «В ліс по гриби» – складати розповідні речення за   малюнком. https://learningapps.org/display?v=pr3xcowac23

6. Відгадуємо та вивчаємо загадку за допомогою мнемотаблиці.

    Між травичкою завзято

    Гомонять руді малята.

    Кучеряві в них спіднички,

    Називаються...

 

ІІІ. Заключна частина:

7. Вікторина «Що ти знаєш про гриби?» складати розповідні речення за малюнком.    https://learningapps.org/display?v=p8w5d8o7323

 

П'ятниця  15.10.2021р.

Граматична будова мови

Розвиток мови

 

Тема: утворення іменників в пестливому значенні за допомогою суфіксів.

 

Програмовий зміст:

К/р   - розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення;

К/н   - вчити складати описову розповідь за малюнком з опорою на питання;

К/в  -  виховувати любов та бережне ставлення до природи;

К/м/р - поширювати та уточнювати уявлення про гриби, збагачувати словниковий запас, розвивати зв'язне мовлення дітей (вчити давати повні відповіді на питання);

-  продовжувати вчити вживати прикметники-антоніми, узагальнюючі слова 1 порядку, вживати прийменники: з, над, під, біля, присвійні прикметники;

-  вчити утворювати іменники в пестливому значенні за допомогою суфіксів.

Обладнання: коректурна таблиця за темою «Гриби».

Хід заняття:

І. Підготовча частина:

1. Відгадування загадок:

А ось хтось важливий

На біленької ніжці,

Він в шапочці червоній,

На шапці горошки. (Мухомор)

 

Що за хлопці в пеньках

Стовпилися тісною купкою

І тримають парасольки в руках,

Захоплені хмаркою? (Опеньки)

 

Ці славні сестрички

Чи не їдять курчат.

Ці дружні сестрички

Поряд стоять.

Немов жовтенькі кнопки

В мох прибили біля стежки. (Лисички)

ІІ. Основна частина:

2. Д/в «Їстівні та неїстівні гриби».

У кожного на столі лежать картки. Якщо я назву їстівний гриб, то ви піднімаєте картку з виделкою і ложкою, якщо неїстівний - то картку, де намальовані ложка і виделка закреслені.

- сироїжка, опеньок, бліда поганка, лисички, підосичник, мухомор, білий гриб, підберезник, маслюк. (Діти піднімають потрібні символи).

- які ми знаємо частини гриба.

- а як називаються корені у грибів? (Грибниця)

- як називають людей, які збирають гриби? (Грибники)

3.Д/в «Один-багато».

У мене одна сироїжка, а у ... багато ... (сироїжок).

один опеньок - багато опеньків,

одна лисичка - багато лисичок,

один білий гриб - багато білих грибів,

один підберезник - багато підберезників,

один маслюк - багато маслюків.

Гриби рудого кольору ... (лисички)

На пеньках ростуть ... (опеньки).

Гриби з олійними капелюшками ... (маслюки).

Гриби, які морять мух ... (мухомори).

«погані» гриби називаються ... (поганки).

4.Д/в «Назви лагідно»

Підберезник - підберезовичек,

Підосиновик - підосиновичек,

Опеньок - опеньочок,

Мухомор - мухоморчик,

Поганка - поганочка,

Сироїжка - сироїжечка,

Білий гриб - білий грибочок.

5.Фізхвилинка:

Всі звірятка на узліссі

Шукають грузді

Білочки скакали, рижики зривали

Лисичка бігла, лисички збирала.

Скакали зайчатки, шукали опятки.

Ведмідь проходив, мухомор розчавив.

6. Д/в «Забудькуватий покупець» - опис грибів.

Покупець прийшов в магазин, але забув назву гриба, який він хоче купити. Він повинен розповісти, який це гриб. Ми виберемо зараз одного покупця, а всі інші будуть продавці і постараються здогадатися, що ж хоче купити покупець.

Гриби: опеньки, лисички, мухомор, білий гриб.

ІІІ. Заключна частина:

7. Д/в «Готуємо страви»

    Суп з грибів –

    Гриби смажили –

    Гриби солили –

 

Висновки:

Бутенко А.

Кононова К.

Костюк А.

Борисовський Т.

Гончаров О.

Крютченко К.

Олейніков Г.

Ольмезов Є.

Філоненко Л.

 

 

docx
Додав(-ла)
Гордєєва Олена
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку