Заняття гуртка декоративного розпису на тему "Казкова квітка петриківки"

Про матеріал
Розробка конспекту заняття гуртка "Декоративний розпис" для педагогів закладів позашкільної освіти. (для учнів 4-6 класу)
Перегляд файлу

КЗ ТМР «Центр творчості дітей та юнацтва»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка заняття з декоративного розпису

на тему:

«Казкова квітка Петриківки.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала керіник гуртка,

методист відділу

декоративно-прикладного мистецтва

 Кватира І. П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тернопіль

 

Заняття  з петриківського  розпису для середнього шкільного віку (5-7 клас), першого року навчання,  початкового рівня.

На занятті поєднано теоретичну і практичну частину.

Розробку можна використати для проведення заняття в гуртковій роботі.

Тема: «Казкова квітка Петриківки.»

Мета:  Формувати мистецькі, творчі, соціальні, комунікативні компетентності засобами образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва. Формування ціннісних орієнтацій особистості, розвиток творчих здібностей.

Основні методи та форми роботи: бесіда-діалог, творча практична робота, міні- виставка: демонстрація та обговорення мальовок.

Обладнання та матеріали : таблиці, творчі роботи відомих майстрів, Папір А4, олівець, лінійка, гумка, гуашеві фарби, палітра, пластикові баночки для води, серветки, білячі або котячі пензлі різного розміру № 1, 2, 3, 5., музичний супровід.

 

Хід заняття

 1.Організаційна частина. : Організація освітньої діяльності, підготовка робочих місць, підготовка інструментів і матеріалів, інструктаж з безпеки життєдіяльності на занятті. Створення комфортних умов для діяльності, організація дитячого колективу.

2. Мотивація пізнавальної діяльності.

Педагог: Сьогодні ми продовжимо знайомство з петриківським розписом і навчимося малювати чарівну квітку з елементів які ми вже опанували.

3. Актуалізація засвоєних знань.

Педагог: Давайте пригадаємо, що ми знаємо про петриківський розпис, як один з народних декоративних розписів. Знаменитий петриківський розпис давно став візитівкою України. Село Петриківка на Дніпропетровщині одне з небагатьох, де дбайливо зберігають традиції стародавніх народних промислів. У 2012 році Міністерство культури України визначило петриківський розпис об'єктом (елементом) нематеріальної культурної спадщини України.

Вікторина «ЩО? ДЕ? КОЛИ?» 1. Коли було засноване село Петриківка і ким? (С.Петриківка, Петро Калнишевський, 1772 рік)

2. Який виник цікавий звичай ? (Розписувати стіни барвистими візерунками).

3. Що таке мальовки? (Розписи на папері)

4. А які характерні особливості петриківського розпису? (Петриківський орнамент насамперед рослинний. Від реальних форм місцевої флори до фантастичних, неіснуючих у природі)

5.Назвіть матеріали та інструменти? (Акварель анілінові фарби, гуаш, пензлі з котячої шерсті)

6.Назвіть імена майстрів, які увійшли в історію (Тетяна Пата, Надія Білокінь, Надія Тимошенко, Ярина Пелипенко, Параска Павленко, Федір Панко)

4. Практична робота.

Педагог: А тепер давайте доторкнемося до чарівного світу петриківського розпису і виконаємо малюнок «Чарівна квітка».  Розглянемо зразки  і виконаємо ескіз-замальовку олівцем майбутньої «чарівної квітки». Які елементи ми використаємо для малювання квітки? ( Розбір зразків)

Відповіді дітей: Елементи квітки які використовуємо «Зернятка», «Кривенькі зернятка», «Цибулька», «Горішки», «Пірчате листя», тощо.

 (Додаток)

Педагог: Ми будемо працювати у групах. Об’єднуємось у 3 групи, кожна група обирає « Господиньку». «Господиньки» керують роботою в групі, допомагають учасникам виконати малюнок за задумом, корегують роботу.

Робота в групах: (звучить спокійна музика). У гуртківців на столі папір, олівець, палітра, фарби, пензлі, ємності для води, серветки, зразки мальовок.

Педагог: Розводимо фарби до густоти сметани, готуємо пензлі різної товщини.

«Чарівну квітку» потрібно вималювати із елементів, якими опанували на попередніх заняттях, вималювати стебло і листя.

Після завершення роботи "господиньки" збирають роботи (по мірі виконання і виставляють на стенді.

5. Демонстрація й обговорення мальовок.

Всі групи беруть участь в обговоренні мальовок.

6. Підсумок заняття

Педагог: Яскравою сторінкою увійшов декоративний розпис - петриківка в історію культури українського народу.

Давайте подумаємо, що можна оздобити «чарівними  квітами»? .

Відповіді дітей: посуд, одяг, розпис будинку, у розписі тканин, прикраси на сумках, рюкзачках, на листівках, на канцелярських виробах,  на книжкових сторінках, на меблях, на деревяних виробах , на предметах побуту, тощо

Педагог:  Отже, велике завдання для нас з вами, сучасників – вивчати, любити красу народної творчості і зберегти її для наступних поколінь, вміти використовувати народні мотиви в сучасних творах мистецтва та у ужиткових виробах.

Підтвердження цього - виставки, твори народних умільців, які не тільки успадкували кращі мистецькі традиції, а й збагатили цей вид мистецтва новими сучасними мотивами, вишуканою палітрою фарб.

Використані джерела:

  1.               Кириченко М. А. Український народний декоративний розпис/ М. А. Кириченко : Навч. Посіб. – К.: Знання –Прес., 2006. – 228 с.
  2.               Буртник-Сіверський  Б. С. Пелагея Глущенко. Альбом / автор упорядник Б. С. Буртник-Сіверський . – Київ:Мистецтво, 1977
  3.               Шестакова О. І. Український декоративний розпис./ О. І. Шестакова. –  Київ: Реклама, 1989.
  4.               Єрифа Віра Григорівна к-г «Зернятко» майстер-клас  /You Tube/

 

 

 

 

 

Додатки:

 

 

1. Замальовка олівцем( зразок)

 

 

2. Виконання квітки з різних елементів (зразки)

3. Квіткка на гілці (зразки)

 

4. Елементи квітки (зразки)

 

 

 

5. Трипелюсткова квітка (зразок)

doc
Додано
11 березня 2021
Переглядів
2470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку