Заняття гуртка "Конструювання та моделювання одягу" "Обробка накладної кишені. Професії швейного виробництва."

Про матеріал
У розробці заняття "Обробка накладної кишені. Професії швейного виробництва." показана технологічна обробка накладної кишені, історія її виникнення та розвитку. Заняття проводиться у формі заочної екскурсії на швейну фабрику, де гуртківці ознайомлюються з професійними обов'язками основних працівників швейного виробництва. Дана розробка заняття буде корисною для керівників гуртків закладів позашкільної освіти та вчителів трудового навчання закладів загальної середньої освіти.
Перегляд файлу

Комунальний позашкільний навчальний заклад

«Центр позашкільної освіти «Зміна»Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ  ЗАНЯТТЯ

Тема:«Обробка накладної кишені. Професії швейного виробництва»

 

 

 

Автор: Башта Ірина Леонідівна, керівник гуртка «Конструювання та моделювання одягу»

КПНЗ «ЦПО «Зміна» КМР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020

Тема: Обробка накладної кишені. Професії швейного виробництва

Мета: Ознайомити учнів з технологією обробки накладної кишені. Удосконалити навички виконання ручних, машинних та прасувальних робіт. Навчити здійснювати контроль якості готового виробу. Розвивати творче мислення, естетичний смак. Виховувати уважність і акуратність. Повторити правила безпечної роботи. Ознайомити з професіями швейного виробництва.

Наочність: зразки виробів на манекенах та в журналах мод, зразки готових кишень, зразки по вузлової обробки, технологічні карти, таблиці «Правила безпечної роботи»

Інструменти та матеріали: папір, олівці, трикутники, ножиці, тканина, нитки, голки, кравецькі шпильки, швейні машинки, праска.

Тип заняття: комбінований.

Форма заняття – заочна екскурсія на швейну фабрику та конкурс на кращих спеціалістів швейного виробництва.

 

Задачі заняття.

  1. Повторити види швів та прийоми роботи на швейній машинці.
  2. Розглянути види кишень та способи їх обробки.
  3. Ознайомити гуртківців з історією виникнення та розвитку кишені.
  4. Вивчити технологічну обробку накладної кишені та ознайомитися з професіями швейного виробництва:
    1. Інженер з техніки безпеки.
    2. Художник – модельєр.
    3. Інженер – конструктор. Побудова викрійки накладної кишені.
    4. Закрійник. Розкрій накладної кишені.
    5. Кравець. Технологічна обробка накладної кишені.
      1. Обробка верхнього зрізу накладної кишені.
      2. Обробка нижнього та бічних зрізів накладної кишені.
      3. Наметування та застрочування накладної кишені.
      4. Перевірка якості виконання зразків.
    6. Підведення підсумків

 


Хід заняття

  1. Організація гуртківців до роботи

Повідомлення теми та мети заняття. Підготовка робочих місць, інструментів та матеріалів для роботи.

  1. Актуалізація опорних знань

Відбувається у формі бесіди.

  • Які види ручних швів Ви знаєте?
  • Які несправності виникають у разі неправильного встановлення голки в машинку?
  • Чи можна працювати, коли нитка неправильно заправлена?
  • Які види машинних швів Ви знаєте?
    1. Вивчення нового матеріалу
      1. Теоретична частина

Керівник пропонує учням звернути увагу на виставку одягу на манекенах та в журналах мод і назвати види кишень та способи їх обробки:

  • накладні;
  • прорізні;
  • у швах;
  • кишеня-книжка;
  • кишеня-гаманець;
  • кишеня з підрізним бочком.

 

Історична довідка

Інформацію надає керівник гуртка.

Чи знаєте Ви, що кишені завдячують своєю появою поясу? Спочатку були  торбинки, прикріплені до нього. Так робили жебраки, які носили торбу для подаяння – калиту. Шляхетні пани і панянки носили у торбах-кишенях гаманці, ключі тощо. А починаючи з ХІV століття такі кишені пришивають просто до плаття.

Сьогодні ця проста деталь одягу стала справжньою улюбленицею моди. Модельєри пропонують велику кількість комбінованих кишень: одна на одній; одна в середині іншої; накладна, а у ній внутрішня тощо.


  1. Заочна екскурсія (практична частина)

Керівник.

Давайте здійснимо заочну екскурсію до швейної фабрики, ознайомимося з професійними обов’язками основних працівників швейного виробництва та виконаємо зразок накладної кишені.

На дошці показаний маршрут екскурсії.

Одним з головних працівників на будь-якому підприємстві є інженер з техніки безпеки. Давайте згадаємо основні правила техніки безпеки при виконанні письмових, креслярських робіт; при роботі на швейній машинці; з голками; з ножицями; з праскою.

За вірні відповіді гуртківці отримують картки червоного кольору.

Перший цех, куди ми потрапимо на швейній фабриці, це творча лабораторія дизайнерів, художників – модельєрів. Вони диктують моду, створюють нові моделі одягу, виконують їх ескізи та замальовки.

Яких дизайнерів одягу Ви знаєте?

Які моделі одягу підходять для високої людини, для повної, для худої, для людини маленького зросту?

За вірні відповіді гуртківці отримують картки синього кольору.

На художній раді підприємства затверджують найкращу модель для запуску її у виробництво. Давайте і ми виберемо модель накладної кишені, зразок якої виконаємо (прямокутну).

Переходимо до наступного цеху. Моделі одягу, створені художником - модельєром, втілює в життя інженер – конструктор. Він розробляє креслення швейних виробів, виготовляє зразки, підбирає тканину, контролює якість посадки виробів на фігурі.

Пропоную Вам на декілька хвилин стати інженерами – конструкторами. Ваше завдання побудувати і вирізати викрійку прямокутної накладної кишені (додаток 1).

Як накреслити прямий кут?

Якими повинні бути розміри довжини та ширини кишені?

Гуртківці, які вірно відповіли на запитання та першими вірно зробили викрійку кишені, отримують картки жовтого кольору.

А зараз надійшла черга попрацювати закрійниками. Закрійник виконує багато видів робіт: розкроює вироби і деталі з різних матеріалів за допомогою  розкрійних машин і вручну, виконує раціональну розмітку деталей на тканині, видаляє дефектні місця у тканині, виготовляє шаблони за кресленнями. Від розкрою виробу залежать його зовнішній вигляд і попит покупців.

Гуртківці отримують завдання викроїти кишеню з тканини та прокладку з флізеліну (додаток    ).

Поясніть, як враховують при розкладанні лекал дефекти тканини та напрямок нитки основи і малюнка.

Навіщо лекала обводять двома лініями?

Чи однакові припуски на шви з усіх боків кишені?

По яким лініям викроїли кишеню?

Гуртківці, які першими виконали завдання та вірно відповіли на запитання отримують картки зеленого кольору.

Переходимо до швейного цеху.

Тут працюють швачки – мотористки та прасувальники.

Від грамотності і вміння швачки – мотористки залежать якість виробу, його краса. У процесі роботи швачці – мотористці доводиться зшивати викроєні деталі одягу, розумітися на технології обробки виробів та догляді за швейними машинками.

Прасувальник допомагає швачці – мотористці завершити роботу. Він прасує одяг як у процесі його виготовлення, так і після останньої обробки.

В ательє мод цими спеціальностями володіють кравці.

Тож зараз попрацюємо кравцями. Ваша задача зробити послідовну обробку зразка накладної кишені та здати його на перевірку якості у відділ технічного контролю.

Гуртківці поетапно шиють зразки. Керівник додатково демонструє малюнки виконання кожного етапу (додаток    ), та збільшені технологічні зразки з паперу.

По ходу роз’яснення нової теми керівник гуртка проводить фронтальне опитування знання учнями попереднього матеріалу.

За кожну правильну відповідь та за якісно виконані зразки кишені гуртківці отримують картки білого кольору.

  1. Підведення підсумків

Керівник.

Ось і закінчилась наша заочна екскурсія. У якому цеху Вам найбільше сподобалося працювати?

Давайте підрахуємо кількість одержаних карток по кольорам.

У кого найбільше червоних отримує диплом «Інженер з техніки безпеки».

У кого найбільше синіх карток? Це наш художник – модельєр.

Переможець серед жовтих карток отримує звання «Провідний модельєр - конструктор».

У кого найбільше зелених карток отримує диплом «Кращий закрійник».

У кого найбільше білих карток отримує диплом «Кравець вищого розряду».

Література

 

  1. Григорій Філановський. Олександра Супрун. «Костюм ХХ століття» Київ «Веселка»- 1990
  2. «Школа шиття»/пер. О.Озерової ЗАО Видавництво «ЄКСМО-Пресс» - 2002
  3. Т.М. Фіалко «Учимось кроїти та шити»/Мінськ «Полымя» - 1996 р.

 

 

doc
Додано
4 травня 2020
Переглядів
589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку