Мета: узагальнити знання учнів про осінь як пору року; розвивати увагу, уяву, почуття прекрасного; навчити дітей вирізати симетричні фігурки зі складеного аркуша; формувати вміння складати композицію на основі спостережень; виховувати інтерес до змін в навколишній природі з настанням осені; любов до краси рідного краю, природи; повагу до друзів.
Тема: Аплікація з кольорового папіру «Кленовий лист» (бінарне заняття)
Мета: узагальнити знання учнів про осінь як пору року; розвивати увагу, уяву, почуття прекрасного; навчити дітей вирізати симетричні фігурки зі складеного аркуша; формувати вміння складати композицію на основі спостережень; виховувати інтерес до змін в навколишній природі з настанням осені; любов до краси рідного краю, природи; повагу до друзів.
Обладнання:кольоровий офісний папір, ножиці, клей ПВА, олівець, аркуш картону.
Хід заняття
І. Організаційний момент. Керівник гуртка : Пролунав дзвінок – починаємо урок!
Будем працювать старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім класі діти – просто молодці! Діти, до нас гості завітали! Повернемось обличчям до гостей і промовим: «Добрий день!»
Діти, у народі говорять, що добрий гість дому – радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям.
II. Робота над новим матеріалом. 1 Оголошення теми та мети заняття. Керівник гуртка: Сьогодні на занятті ми дізнаємось чому листя змінює колір, продовжимо працювати з папером, закінчимо робити аплікацію «Кленовий лист». (звучить музика).
Керівник гуртка: Непомітно, крадькома підійшла красуня осінь. Мені подобається, як з дерев опадає листя – немов золотий дощ. Погляньте, який букет я назбирала….
Осінь– це казка, Осінь - це диво. Все для всіх у неї є.
Йдіть і Ви у осінь щасливо, – Людям радість вона несе!
Керівник гуртка: А зараз послухайте пісеньку про осінь, яку підготували ваші друзі. Пісня «Осінь,осінь вже прийшла»
Керівник гуртка: Дякую Вам, діти.
Керівник гуртка: Прикмети неповторні осінь має,
Вона своїми чарами вражає.
Керівник гуртка: Діти, а які ви знаєте прикмети Осені?
Прикмети осені:
У лісі багато горобини - осінь буде дощова, мало - суха.
Якщо журавлі летять високо і співають – стоятиме гарна осінь.
Грім у вересні віщує теплу осінь.
Поки лист з вишень не опал, скільки б снігу не випало, відлига його зжене.
Хмари рідкі - буде ясно і холодно.
Якщо горіхів багато, а грибів немає - зима буде сніжна й сувора.
Якщо восени жовтіють берези з верхівки, наступна весна буде ранньою, а якщо знизу, то пізня.
Птахи з двору і опеньки у пня - настала осіння пора.
Восени гусак летить - до дощу, а лебідь - до снігу.
Прислів'я та приказки про осінь
Осінь - запасиха, зима - подбериха.
Осінь накаже, а весна своє скаже.
Осінь-то матка: кисіль та млинці; а весна - мачуха: сиди та дивись.
Бурчить, що худа муха в осінь.
Восени і в горобця пиво.
В осінь і у ворони копиця, не тільки у тетерева.
В осінь і у ворони копицяхліба.
Весна каже: уклочу, а осінькаже: як захочу.
Керівник гуртка: Молодці, діти! (Звучить музика П. Чайковського «Пори року»)
Керівник гуртка: Знов золоті листочки клена Летять на землю і на мене.
Такі тендітні та сумні. Летять, кружляючи крилато,
І, мов сліди качиних лапок, Лягають тихо на землі. . Я долоньки протягну, і один листок візьму. (А. Костецький)
III. Демонстрація та аналіз зразка.
Керівник гуртка: Перш ніж перейти до роботи, давайте пригадаємо правила ТБ при роботі з ножицями та клеєм.
ІV. Практична робота учнів.
Діти виконують завдання під керівництвом керівника гуртка.
Покроковий процес виконання роботи:
Скласти аркуш навпіл. До лінії згину докласти шаблон і обвести його олівцем.
Вирізати заготовку за шаблоном і відкрити її як книгу.
Скласти заготовку «гармошкою». Важливо: починати складання «гармошкою» з самої широкої частини. А зараз зробимо фізкультхвилинку. Продовжуємо роботу. Скласти смужку навпіл довгим листям в середину. Найдовші краї листочка промазати клеєм і склеїти, щоб вийшов кленовий лист.
Завершальний етап: вибираємо фон картону, наклеюємо на нього кленовий листок, черенок, дрібні елементи (хмаринки, пташок, листячко, оформляємо роботу.
Розповідь дітей про свої роботи.
Виставка готових робіт.