Методична розробка лабораторно-практичного заняття на тему: «Робота з системою автоматизованого керування закладами ресторанного господарства»

Про матеріал

Методична розробка лабораторно-практичного заняття на тему: «Робота з системою автоматизованого керування закладами ресторанного господарства» забезпечує майбутнім фахівцям набуття знань щодо інноваційних технологій ресторанного господарства та інноваційних форм надання професійних послуг. Здобувачі освіти знайомляться із сучасними аспектами систем автоматизації закладів ресторанного господарства, набувають практичних навичок роботи в даних системам із налаштуванням автоматизованої системи, створенням меню, оформлення замовлення, розрахунок клієнтів та ін.

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДНЗ «КИЇВСЬКЕ ОБЛАСНЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА РЕСТОРАННОГО СЕРВІСУ»

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

лабораторно-практичного заняття на тему:

«Робота з системою автоматизованого керування закладами ресторанного господарства»

C:\Users\1\Desktop\1116331633_w640_h2048_komplekty.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Викладач: Баб’як В.

 

 

 

Київ 2018

Баб’як Віталій Олександрович. Методична розробка лабораторно-практичного заняття на тему: “Робота з системою автоматизованого керування закладами ресторанного господарства” – Київ: ДНЗ «Київське обласне ВПУ харчових технологій та ресторанного сервісу», 2018 – 32 ст.

 

 

 

 

Автор: Баб’як Віталій Олександрович, викладач інформаційних технологій.


ЗМІСТ

 

АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ…………………………………………………...4

ВСТУП………………………………………………………………………5

1. ПЛАН ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ………………..6

2. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА……………………………………………...9

3. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА………………………………………...……14

3.1. Інструкція безпеки праці під час роботи в комп’ютерній лабораторії………………………………………………………………………..15

4. ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА……………………………17

5. Контрольні запитання…………………………………………………..30

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………31

ДОДАТКИ…………………………………………………………………32

 

 


АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ

 

Постановка проблеми. У світі конкуренції різноманітних закладів ресторанного господарства одним із головних завдань є утримання  постійних клієнтів та залучення нових. Для досягнення цього лише поліпшення якості продукції та обслуговування замало. На сьогодні стає актуальним уведення інноваційної складової у технологію ресторанного господарства та пропозиція ексклюзивних послуг.

Інновації, що застосовують у закладах ресторанного господарства, підвищують конкурентність закладу в сучасних жорстких умовах, тому дана тема розробки дає можливість здобувачу освіти знайомляться із інноваціями у галузі харчування.

Вивчення цієї теми забезпечує майбутнім фахівцям набуття знань щодо інноваційних технологій ресторанного господарства та інноваційних форм надання професійних послуг. Здобувачі освіти знайомляться із сучасними аспектами систем автоматизації закладів ресторанного господарства,  набувають практичних навичок роботи в даних системам із налаштуванням автоматизованої системи, створенням меню, оформлення замовлення, розрахунок клієнтів та ін.


ВСТУП

 

Ресторанний бізнес є однією з найбільш значущих складових в індустрії гостинності. Водночас, ресторанний бізнес, з одного боку, є одним із засобів високоліквідного використання капіталу, а з іншого - середовищем із високим ступенем конкурентності. У всьому цивілізованому світі він є одним із найбільш розповсюджених видів малого бізнесу і зазвичай усі заклади та підприємства повинні мати високий рівень конкурентоспроможності.

Успішний ресторан – це злагоджений механізм, який пропонує своїм споживачам високий рівень сервісу і оперативну роботу персоналу.

В умовах конкуренції підприємства ресторанного бізнесу вимагають сучасних методів управління, які базуються, в першу чергу, на впровадженні та використанні автоматизованих систем управління.

В даний час на ринку комп'ютерних систем є універсальні аналітичні програми і спеціальні, що використовуються в окремих галузях економіки. Більшість користувачів віддають перевагу універсальним комп'ютерним засобам унаслідок їх достатньо легкої адаптації до особливостей управлінських функцій в різних закладах ресторанного господарства.

Сучасні підприємства вимагають найновіших методів управління. Ухвалення управлінських рішень в умовах постійно змінного, динамічного середовища вимагає не тільки аналізу, оцінки і прогнозування внутрішнього розвитку підприємства, але і забезпечення відповідності між зовнішнім мікросередовищем і результатами фінансово-господарської діяльності підприємства, що, у свою чергу, висуває високі вимоги до інформаційного та інших видів забезпечення управління підприємством.


1. ПЛАН ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

 

Предмет: «Інформаційні технології»

Тема програми: «Автоматизація ресторанного бізнесу за допомогою систем типу R-Keeper».

Тема уроку: «Робота з системою автоматизованого керування закладами ресторанного господарства».

Група: №9

Професія: «Офіціант; бармен»

Мета уроку:

методична: формування вмінь самостійної роботи здобувачів освіти в процесі навчання.

навчальна:

- узагальнити і систематизувати знання з теми;

- сформувати у здобувачів освіти навички роботи з системою автоматизації POS Sector;

- закріпити знання здобувачів освіти по роботі з можливостями системи автоматизації закладів харчування;

- сформувати навички роботи при виконанні практичного завдання.

розвиваюча:

розвиток логічного та творчого мислення в процесі комплексного застосування набутих умінь і навичок при роботі з системою автоматизації POS Sector;

- розвиток уміння планувати свою діяльність під час виконання практичного завдання;

виховна:

- виховання потреби в якісному виконанні практичних завдань;

- виховання відчуття відповідальності в роботі, відчуття упевненості в собі;

- виховання інтересу до своєї професії;

- виховання почуття толерантності, ввічливості, уміння вислухати;

- виховання інтересу до застосування інформаційних технологій у сучасному світі;

- виховувати вміння вирішувати проблеми і самостійно приймати рішення.

Педагогічні очікування:

Здобувачі освіти повинні знати: системи автоматизованого керування закладами ресторанного господарства; автоматизоване робоче місце офіціанта, його технічне та програмне забезпечення.

Здобувачі освіти повинні вміти: користуватися автоматизованою системою типу  R-Keeper; проводити замовлення та розрахунки за допомогою електронних контрольно-касових систем відповідно до встановленого програмного забезпечення.

Тип уроку: урок вдосконалення умінь та формування навичок.

Вид уроку: практична робота.

Методи і методичні прийоми проведення уроку:

1. Словесні: бесіда, пояснення.

2. Наочні: демонстрація презентації, демонстрація роботи автоматизованої системи POS Sector.

3. Практичні: репродуктивний – виконання трудових прийомів і операцій згідно вимог заданих завдань.

4. Інтерактивні: імітація, виробнича ситуація.

Форма організації навчальної діяльності: самостійна робота здобувачів освіти, індивідуальна, фронтальне опитування.

Місце проведення: комп’ютерна лабораторія

Матеріально-технічне забезпечення: персональний комп’ютер, проектор, автоматизована система POS Sector.

Дидактичне забезпечення: комп’ютерна презентація, інструкція з безпеки праці в комп’ютерній лабораторії, завдання лабораторно-практичної роботи, питання до кросворду.

Міжпредметні зв’язки: інформаційна технологія, організація обслуговування в барах, організація обслуговування в закладах ресторанного господарства, охорона праці, професійна етика.

Час проведення –  2 академічні години (90 хвилин).

 


2. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА

 

Ресторанний бізнес – це одна з галузей індустрії гостинності, що перспективно розвивається в світі і Україні зокрема. Люди приходять до ресторану не тільки скуштувати вишукані страви, а й відпочити, отримати естетичне задоволення і просто поспілкуватися один з одним. Досягнення успіху у розвитку будь-якого бізнесу, у тому числі і ресторанного, залежить від безлічі факторів, одним з яких є використання інформаційних технологій.

Метою даної роботи є вивчення застосування сучасних інформаційних комп'ютерних технологій в ресторанному бізнесі.

Сучасні інформаційні комп'ютерні технології, розроблені спеціально для підприємств громадського харчування, дозволяють значно спростити, оптимізувати і прискорити цілий ряд рутинних, специфічних для цього бізнесу операцій. В даний час для автоматизації підприємств громадського харчування використовують такі системи автоматизації: «R-Keeper», «Pos Seсtor», «ІikoChain», «1С-Рарус», «UNISYSTEM Ресторан», «X - КАФЕ», «Microinvest Склад Pro», "1С:Підприємство 8. Ресторан" та інші.

Сучасний ресторан кафе, бар, клуб, готель - це, перш за все, красивий і комфортний спосіб проведення часу, один з основних елементів дозвілля. Організація подібного процесу вкрай складна за своїм змістом та наповненням і вимагає: дотримання санітарних і технологічних норм, контроль за стилем і культурою поведінки обслуговуючого персоналу, за обліковим процесом, аналіз транзакцій, облік надходження продуктів, формування вартості страв і напівфабрикатів, процедури списання продуктів. Вимога автоматизації всіх цих процесів випливає, перш за все, з необхідності врахування великої кількості деталей, які узагальнимо до: неможливості наочного контролю керівниками кожного технологічного процесу за умов диверсифікації та відокремленості технологічних процесів; необхідності швидкого прийняття рішень і високої мобільності людських кадрів.

Зручність автоматизації та інформатизації процесів на підприємстві громадського харчування очевидна не тільки з точки зору «ведення справ», але і з позицій клієнтів, так як інформаційні системи дозволяють більш оперативно здійснювати розрахунки з відвідувачами, черговість обслуговування, забезпеченість пропонованого меню усіма необхідними інгредієнтами.

Наприклад, впровадження систем оплати пластиковими картами та депозитно-дисконтними системами, дозволяє різко розширити можливості закладу ресторанного господарства, разом з організацією спільних акцій з провідними банками. Системи не просто підтримують безготівкову форму оплати, а й ведуть облік постійних та корпоративних клієнтів, дозволяють управляти системою знижок і бонусів, підтримувати віддалений доступ клієнтів для формування заявок і замовлень. Великий потенціал отримують всякого роду програми з підвищення лояльності клієнтів (знижки, бонуси, спеціальні пропозиції тощо), формування постійної клієнтської бази.

Метою автоматизації ресторанного бізнесу є підвищення ефективності управління підприємством харчування, прискорення швидкості і якості обслуговування гостей, мінімізація зловживань персоналу.

Програми для автоматизації ресторану повинні бути багатофункціональним системами для підвищення прибутковості та зниження витрат підприємства, легкими у впровадженні та простими в обслуговуванні.

Автоматизація ресторану за допомогою програм компанії «1С-Рарус» дозволяє оптимально поєднувати всі функції, необхідні для ефективного управління рестораном, надаючи високу надійність і якість.

Програма «R-Keeper» призначена для автоматизації продажу, обслуговування клієнтів, роботи кухні і барів, накопичення та аналізу даних з продажу і сервісу за різні проміжки часу на підприємствах громадського харчування та центрах індустрії розваг. Накопичені дані використовуються в системах складського обліку та бухгалтерського обліку.

POS Sector, на відміну від аналогічних програм для автоматизації кафе, барів чи ресторанів, встановлюється на будь-який комп'ютер або планшет з операційною системою Windows. Процес завантаження та установки займає не більше 10 хвилин і не вимагає особливих спеціалізованих навичок і знань. Великим плюсом є безкоштовна онлайн підтримка фахівцями, які грамотно і доступно допоможуть усунути будь-які неполадки в роботі програми.

Продукт "1С:Підприємство 8. Ресторан" призначений для автоматизації процесів обслуговування відвідувачів на підприємствах індустрії харчування та гостинності. За допомогою цього рішення можуть бути автоматизовані одиночні і мережеві підприємства будь-яких форматів і концепцій: ресторани, кафе, бари, їдальні, готельно-ресторанні комплекси, розважальні центри та інші підприємства харчування.

Програмний продукт «Іiko Chain» - це рішення для успішного управління як окремим рестораном чи кафе, так і ресторанної мережею і корпорацією в цілому. Дана програма дозволяє здійснювати звітність в розрізі по ресторанах і загальну звітність ресторанної мережі з продажу, виробництва, персоналу та фінансів, а також управління залишками та складськими запасами на рівні всіх підрозділів.

Програмний комплекс «UNISYSTEM Ресторан» здійснює централізований товарний і фінансовий облік підприємства, орієнтований на глобальний контроль руху товару та грошових коштів . Система моніторингу торгового залу дозволяє відстежувати всі операції з обслуговування клієнтів офіціантами.

Автоматизація ресторанного бізнесу дозволяє виключити втрати прибутку з причини людського фактору, збільшити швидкість обслуговування клієнтів і навіть виробити маркетингову стратегію бізнесу.

Попри громіздкість, як може здатися на перший погляд, кожний програмний продукт використовує мінімум ресурсів, оскільки вже на першому етапі проектування повністю спрямований  для використання на ПК невеликої потужності. Таким чином, така перевага дає змогу пересічним користувачам швидко та зручно освоїти певний програмний комплекс у власних цілях.

Таким чином, тільки при формуванні грамотно розробленої концепції і послідовного комплексного впровадження всіх складових ресторанного бізнесу, однією з яких є інформаційні технології, гарантований успіх у розвитку діяльності підприємств ресторанного господарства.

Вказані системи передбачають автоматизацію об’єднаних у єдину схему облікових, виробничих, маркетингових та управлінських процесів. Кожна система виконує дві основні функції: автоматизації процесу обслуговування у залі за допомогою модулю “фронт-офіс”, автоматизації обліку та контролю за допомогою “бек-офісу”. Перший модуль відповідає за діяльність залу та прийом гостей, другий – слідкує за рухом продукції. Використання у підприємстві одного з модулів, за думкою експертів, є неефективним.

За необхідністю модулі можуть бути пов’язані у локальній мережі та постійно обмінюватись даними як у режимі реального часу (онлайн), так і за заданим графіком (оффлайн). Системи спроможні автоматизувати робочі місця офіціанта, бармена, касира, менеджера залу, кухара, завідувача виробництвом, менеджера закупівель, маркетолога, бухгалтера, фінансового директора, управляючого рестораном. Системи є багатофункціональними, до їх складу входять підсистеми: логістики, обліку виробництва блюд та напівфабрикатів, організації продаж, підготовки звітів, управлінського обліку та аналізу, фінансів, маркетингу, управління персоналом, реплікації даних, регламентації прав доступу користувачів до інформації системи, обліку даних про зовнішніх контрагентів.

Необхідним для процесу автоматизації управління є визначення перспектив розвитку підприємства (мережі) ресторанного господарства, стратегічних та тактичних завдань, які повинна вирішувати система, можливостей реалізації стратегій підприємства.

Особлива роль в автоматизації управління відводиться персоналу. І хоча системи є гнучкими, легкими у користуванні, зрозумілими, певна підготовка персоналу, його додаткова мотивація все ж таки потрібна. Важливо також, щоб керівник підприємства був постановником завдань та активним користувачем автоматизованої системи.

Отже, у зв’язку з активним розвитком ресторанного господарства, з підвищенням конкуренції, інтерес до автоматизації управління постійно зростає. Підтвердженням цього є обов’язкове передбачення в бюджетах нових підприємств витрат на автоматизацію. Топ-менеджери підприємств розглядають використання систем автоматизації як комплекс можливостей з підвищення доходів, зниження операційних витрат, підвищення лояльності споживачів за рахунок забезпечення довготривалих конкурентних переваг.

3. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

Повторення теоретичної частини пройденого матеріалу у вигляді опитування здобувачів освіти. Опитування відбувається за допомогою «колеса фортуни».

При натисненні на вказівник колеса, воно почнеться обертатися. На чиєму прізвищі зупиниться, той і буде відповідати.

Дане колесо розроблено за допомогою веб-додатка Flippity.net, який може легко перетворити електронну таблицю Google в набір онлайнових флеш карток та інших корисних матеріалів.

C:\Users\Vitalii\Desktop\рулетка І.JPG

Для запуску «колеса фортуни» необхідно перейти за посиланням https://www.flippity.net/rp.asp?k=1GMHKr37gZ6vCvoQHWcHTGsY1ZrR0l8Og9q81RpDcWIc. Також можна дане посилання відкрити через смартфон, відсканувавши наступний QR-код:

C:\Users\Vitalii\Desktop\qr_code_рулетка запитань І.jpg

Запитання до «колеса фортуни»:

1. Які можливості надають сучасні інформаційні комп'ютерні технології розроблені для підприємств громадського харчування?

2. Які системи використовуються для автоматизації ресторану?

3. Яка мета автоматизації закладу харчування?

4. Що дозволяє виключити автоматизація ресторанного бізнесу?

5. Які вимоги до програм для автоматизації ресторану?

 

3.1. Інструкція безпеки праці під час роботи в комп’ютерній лабораторії

1. Здобувачі освіти повинні:

1.2. Бережливо відноситися до комп’ютерної техніки;

1.3. Не пересувати апаратуру без дозволу викладача.

2. До початку занять здобувачі освіти повинні:

2.1. Підготувати своє робоче місце;

2.2. Не включати апаратуру без дозволу викладача;

2.3. При поганому зорі надіти окуляри;

2.4. Бути обережним при підключенні апаратури в електромережу.

3. Під час занять здобувачі освіти повинні:

3.1. Правильно сісти за ПЕОМ: сидіти прямо, не зігнувшись, спираючись областю лопаток на спинку стільця, з невеликим нахилом голови вперед, передпліччя повинно спиратися на поверхню столу, а рівень очей - приходиться на центр екрану, при цьому відстань від очей до екрану повинна бути 50 - 70 см;

3.2. Доповідати викладачу про всі недоліки, виявлені в процесі роботи.

  1.   Працювати в мокрому одязі та з вологими руками;
  2.   Виконувати роботу без дозволу викладача;
  3.   Самостійно регулювати освітлення екрану;
  4.   Розглядати інформацію на екрані ближче ніж 50 см;
  5.   Намагатися самостійно виправляти недоліки.

4. По закінченню занять здобувачі освіти повинні:

4.1. Відключити апаратуру від електромережі;

4.2. Привести в порядок робоче місце і не залишати його без дозволу викладача.

5. При появі запаху гарі здобувачі освіти повинні негайно припинити роботу і негайно повідомити про це викладача.

  1.  У випадку пожежі під наглядом викладача організовано звільнити лабораторію.

4. ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА

 

Тема: «Робота з системою автоматизованого керування закладами ресторанного господарства»

Мета: Навчитись працювати із автоматизованою системою керування закладами ресторанного господарства, проводити замовлення та розрахунки у системі Pos Seсtor.

Порядок виконання роботи

Завдання 1. Створення «Меню» в системі «Pos Seсtor» та заповнення його даними.

1. Запускаємо програму Pos Seсtor, натиснувши на робочому столі піктограму C:\Users\Vitalii\Desktop\c31f1b7e4c4c0a324386e8e4424fc5c9.png. Після запуску програми відкриється вікно у якому потрібно ввести пароль користувача та натиснути кнопку «Увійти» (мал. 1.1).

H:\Новая папка\Снимок.JPG

Мал. 1.1 – Вікно входу користувача в програму.

 

2. Для загального налаштування системи натисніть на кнопку «Бекофіс», далі «Налаштування» та виберіть пункт який потрібно налаштувати (мал.1.2).

H:\Новая папка\р.JPG

Мал. 1.2 – Загальне налаштування системи.

 

3. Для додавання, зміни користувача, а також для надання їм відповідних прав доступу, необхідно зайти в меню «Налаштування» далі натиснути «Користувачі». Після налаштування натиснути кнопку «Готово» (мал.1.3).

H:\Новая папка\ш.JPG

Мал. 1.3 – Додавання та зміна користувачів

4. Після завершення всіх налаштувань у вас буде відкритий головний екран на якому будуть закладки із залами та столами у цих залах (мал. 1.4).

H:\Новая папка\Снимокф.JPG

Мал. 1.4. – Вікно із залами

 

5. Для зміни та налаштування залів підприємства, потрібно натисну ти на кнопку «Редагувати». Після чого з’явиться з правої сторони вікна системи, панель для редагування (мал. 1.5).

Для того, щоб додати нове приміщення або зал підприємства, необхідно натиснути на кнопку «+», що знаходиться у верху вікна по праву сторону від закладок із залами та на боковій панелі написати назву приміщення.

Щоб додати столи у зал, потрібно натиснути на «+» відповідного столу, що знаходиться у боковій панелі редагування ввести його назву. Після цього його можна розміщувати у необхідному місці приміщення.

Для видалення столу або залу, потрібно виділити необхідний об’єкт та натиснути на кнопку «Видалити».

H:\Новая папка\Снимокз.JPG

Мал. 1.5 – Налаштування залів та столів підприємства.

 

6. Для додавання та редагування розділів «Меню», необхідно натиснути необхідно натиснути на кнопку «+», що знаходиться у верху вікна по праву сторону від розділів «Меню». Після цього в правій частині вікна з’явиться панель для зміни назви, видалення та збереження розділів (мал. 1.6).

H:\Новая папка\рн.JPG

Мал. 1.6 – Додавання, редагування розділів «Меню»

7. Щоб добавити категорію розділу «Меню», потрібно натиснути в низу лівій частині вікна «+ нова категорія». Аналогічно з права заповняється, редагується назва категорії (мал. 1.7).

H:\Новая папка\дло.JPG

Мал. 1.7 – Додавання та редагування категорії «Меню»

 

8. Для того, щоб додати елементи «Меню» (страви, напої та ін.) необхідно зайти в потрібний розділ та категорію і натиснути «+ додати продукт». У правій частині вікна записується, редагується назва продукту, його ціна, додаються інгредієнти, добавки, зображення (при підключеному інтернеті до системи, картинки підтягуються автоматично) (мал. 1.8).

H:\Новая папка\Снимока.JPG

Мал. 1.8 – Додавання продуктів в «Меню»

 

9. При додаванні інгредієнтів до продукту, необхідно натиснути на кнопку «Інгредієнти», після чого відкриється нове вікно в якому вводиться назва інгредієнту. Якщо в списку інгредієнтів немає потрібного, його додають у список за допомогою кнопки «Додати» та вибирають одиниці виміру інгредієнту. Далі натискаємо «Зберегти» та «Готово» (мал. 1.9).

H:\Новая папка\се.JPG

Мал. 1.9 – Вибір та додавання нових інгредієнтів.

Завдання 2. Проведення замовлення та розрахунку в автоматизованій системі «Pos Seсtor».

1. Для оформлення замовлення клієнта, вибираємо стіл за яким сидить клієнт (наприклад, стіл №3). Далі з’являється вікно із «Меню» у якому потрібно вибрати замовлені страви та напої (мал. 2.1). При виборі страв та напоїв з лівої сторони вікна вказується їх кількість та ціна. Після завершення замовлення натискаєм на кнопку «Замовлення».

H:\Новая папка\замовленняц2 стол.JPG

Мал. 2.1 – Оформлення замовлення

 

2. Після натиснення на кнопку «Замовлення», вибраний стіл із клієнтами (стіл №3) відзначається червоним кольором, це свідчить про те, що він замовлений і за ним сидять не розраховані клієнти (мал.2.2).

H:\Новая папка\орн.JPG

Мал. 2.2 – Стіл із замовленням

 

3. Для розрахунку клієнтів натискаємо на відповідний стіл (№3) та вибираємо замовлення із випадаючого списку і вибираємо спосіб оплати (готівковий, безготівковий). Після чого буде попередній перегляд чеку, який потрібно роздрукувати (мал.2.3).

H:\Новая папка\замовленняц2.JPG

Мал. 2.3 – Попередній перегляд чеку

  1. Також при розрахунку можна вибрати постійного клієнта. Якщо його в базі немає, то потрібно зареєструвати (мал. 2.4).

H:\Новая папка\створеня клієнта.JPG

Мал. 2.4 – Реєстрація клієнта

 

5. При реєстрації необхідно заповнити поля для даних про клієнта та розмір знижки (мал. 2.5). Після заповнення всіх полів натискаємо кнопку «Зберегти».

H:\Новая папка\клієнт.JPG

Мал. 2.5 – Заповнення полів даними

6. Після реєстрації клієнта, вибираємо його та натискаємо на кнопку «Оплата» (мал. 2.6).

H:\Новая папка\клієнт2.JPG

Мал. 2.6 – Вибір клієнта

 

7. Після натискання на кнопку оплати з’являється вікно з типом оплати, вказується ціна замовлення із знижкою (мал. 2.7).

H:\Новая папка\оплата.JPG

Мал. 2.7 – Тип оплати замовлення із знижкою

8. Вводимо суму яку заплатив клієнт. Автоматично розраховується і вказується решта. Після введення суми за замовлення натискаємо кнопку «Оплата» (мал. 2.8).

H:\Новая папка\оплата2.JPG

Мал. 2.8 – Оплата замовлення

 

9. Після оплати виводиться рахунок (чек), який роздруковуємо (мал. 2.9).

H:\Новая папка\Снимокрахунок.JPG

Мал. 2.9 – Рахунок замовлення

10. Також в розділі «Аналітика» можна продивитися звіт продажів за період, структуру доходів, звіт по офіціантах, товарах та ін. (мал. 2.10).

H:\Новая папка\звіт.JPG

Мал. 2.10 – Аналітика за період

 

11. В кінці роботи натискаємо на кнопку «Кінець зміни», де можна проглянути хто із користувачів на яку суму розраховував клієнтів на за які страви. У цьому звіті є можливість відмічати які позиції будуть показані в чеку «Кінець зміни» (мал. 2.11).

Мал. 2.11 – Кінець зміни

 

12. Після попереднього перегляду чеку натискаємо кнопку «Друкувати», також можна відправити чек на електрону адресу підприємства, яка була вказана в налаштуваннях програми (мал. 2.12).

H:\Новая папка\друк зміни.JPG

Мал. 2.12 – Друк чеку

 

Додаткові завдання:

1. Створити два додаткові користувачі з відповідними правами доступу.

2. Створити у базі даних системи постійних клієнтів (не менше п’яти) з різними знижками.

Контрольні запитання (до інтерактивного кросворду)

1. Як називається система для автоматизації ресторану?

2. Які повинні бути за функціональністю системи для автоматизації ресторану?

3. Що дозволяє збільшити автоматизація ресторанного бізнесу?

4. Яке робоче місце можна автоматизувати за допомогою системи?

5. Хто відіграє особливу роль в автоматизації управління?

6. Що можна автоматизувати за допомогою системи автоматизації?

7. Що можна вибрати, в системі POS Sector, при розрахунку клієнта?

8. Що означає знак в автоматизованій системі POS Sector?

Інтерактивний кросворд розроблений за допомогою web-додатка LearningApps.org, який призначений для підтримки навчання і процесу викладання за допомогою інтерактивних модулів.

Для того, щоб відкрити кросворд, потрібно перейти за посиланням https://learningapps.org/watch?v=pgjvrgi3c18. Також можна відкрити через смартфон, відсканувавши наступний QR-код:

C:\Users\Vitalii\Desktop\qrcode_кросворд.png

Домашнє завдання: повторити тему «Автоматизація в ресторанному господарстві» та підготувати інформацію як зв’язати смартфон із системою POS Sector.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

1. Архіпов В.В. Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства: навч.пос. / [В.В. Архіпов, В.А. Русавська]. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 342 с.

2. Басюк Т.М. Основи інформаційних технологій / Басюк Т.М. – Львів: Сузір’я, 2009. – 160 с.

3. Гринберг А. С. Информационные технологии управления / А. С. Гринберг, Н. Н. Горбачев, А. С. Бондаренко. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2004. — 479 с

4. Гужва В. М. Інформаційні системи і технології на підприємствах / В. М. Гужва. — К., 2001. — 400 с.

5. Пророчук Ж. А. Роль програмного забезпечення в управлінні підприємством/ Ж. Пророчук// Современные информационные технологии. — 2010. — No1. — С. 18 – 20. 7.

6. Степова С. В. Доцільність застосування інформаційних технологій в ресторанному бізнесі/ С. В. Степова, А. Л. Когут [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.rusnauka.com/3_ANR_2014/Informatica/ 3_153623.doc.htm.

7. https://pos-sector.net/video-o-programme-pos-sector/

8. http://infotour.in.ua/chkhalo.htm

 

 


Додаток А

Кросворд «Автоматизація ресторану»

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Лях Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лежавська Анна Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лежавська Анна Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Баб'як Віталій
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
4368
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку