Заняття "Легенда про Рудану"

Про матеріал
Розробка заняття ЗХК театральної студії «Лицедії», метою якої є знайомство та засвоєння сучасних навчальних та акторських методів та прийомів в процесі навчальної роботи над сценічною постановкою ліричної поеми «Легенда про Рудану» та сприяння формуванню емоційно-позитивного ставлення у вихованців до театру; усвідомленого ставлення до життя і до оточуючих.
Перегляд файлу

1

 

ЛЕГЕНДА ПРО РУДАНУ

Розробка заняття

Мотрюк Люся Михайлівна, керівник Зразкового художнього колективу театральної студії «Лицедії»

Комунального позашкільного навчального закладу

«Палац дитячої та юнацької творчості Центрально-Міського району» Криворізької міської ради

Група: вищий рівень, І-й рік навчання

Тема заняття: «Сучасні методи в роботі над поетичною поемою «Легенда про Рудану»

Мета:навчальна: продовжити ознайомлювати вихованців з сучасними методами, а саме: на прикладі даної роботи засвоїти методи: ігровий та практичний;

  розвиваюча: продовжувати розвивати образне мислення, емоційну чутливість, навички роботи  в групі, тренувати усі види пам’яті; стимулювати до творчого пошуку;

  виховна: виховувати  емоційно-позитивне ставлення вихованців до театру;  формувати усвідомлене ставлення до життя і до оточуючих.

Методи:

  • словесний – продовжувати роботу над вимовою тексту поеми, її логічним та емоційним забарвленням;
  • ігровий – етюди на зміну обставин (групові);
  • практичний – поєднання словесної дії з фізичною за епізодами поеми.

Тип заняття: групове

Прогнозований результат (сформовані компетентності):

  • навчально-пізнавальна компетентність;
  • комунікативна компетентність (творча атмосфера);
  • креативна компетентність (вміння діяти активно та виразно зі своїм відношенням і взаємодіяти в різних обставинах)

Обладнання:

  • ноутбук з флешками
  • текст поетичної драми
  • реквізит, бутафорія
  • ватман з кольорами
  • костюми дійових осіб

Хід заняття

Вступна частина.

Організаційний момент:

  •  Інструктаж з ТБ поводження вихованців на сцені.
  •  Творче півколо – концентрація уваги.
  •  Інтерактивні вправи на розвиток артикуляційного апарату.
  •  Вправи на концентрацію уваги.
  •  Повідомлення теми і мети заняття.

Основна частина

Драматичне мистецтво – синтетичний  вид художньої творчості. Воно гармонійно поєднує в собі драматичне дійство, художнє слово, пантоміму, живопис, музику, тому розвиває одночасно мову, інтонацію, увагу, спостережливість,  пам'ять, асоціативні здібності, уяву, почуття ритму і пластики.

 Продовжуємо оволодінням сценічної майстерності,  використовуючи сучасні методи на прикладі творчої роботи «Легенда про Рудану»; поєднуємо словесний та ігровий методи.

 По-перше: за допомогою творчих прав здійснюється вплив на  психофізичні та фізіологічні процеси, що змінюють функціональну систему, задіяну у творчому процесі.

 По-друге: підвищується рівень художньо-виразних здібностей.

 По-третє: універсальність форм та методів роботи дозволяє розширити межі власного «Я», сприяє розвитку індивідуальності та неповторності конкретної особистості, позитивно  впливає на фізіологічні процеси в організмі людини.

 Гра містить у собі, як необхідність, елемент імпровізації, яка передбачає наявність вміння діяти «тут і зараз», але не забуваючи про кінцевий результат.

  1. Реабілітаційна вправа.
  2.  Етюд «Дзеркало».
  3. Вправа «Кольоровий настрій».
  4. Читка тексту поеми.
  5. Логічний аналіз фрагментів.
  6. Уточнення атмосфери.
  7. Прослуховування музичних треків.
  8.  Груповий етюд (на зміну настрою та поведінки акторів – дощ-злива та спека).
  9. Поєднання словесної дії та фізичної за текстом поеми.
  10. Сцена «радість життя»

 Кінцевий результат: відчуття правди – це основа акторської техніки, її міцний та надійний фундамент.

 

 Завдання для самовдосконалення:  поєднання тексту з фізичними рухами – органічно по подіям.

 

Заключна частина

 Сценічне спілкування вимагає участі всього внутрішнього та зовнішнього апарату  актора.

 Таке внутрішнє самопочуття К.С. Станіславський  образно називає «Я єсьм, тобто я не граю, не уявляю,  не показую почуття ролі, а я живу, я існую в ролі, тобто роль і я так злилися в мені в одне ціле, що мені вже важко відрізнити де роль, і де я».

 Актор живе, він плаче й сміється на сцені, але плачучи й сміючись, він спостерігає свій сміх і свої сльози. І в цьому подвійному житті, в цій рівновазі між життям та грою, складається мистецтво.

 

 Домашнє завдання: опрацювання тексту поеми за подіями.

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела:

  1. Абалкін Н.А. Система К.С.Станіславського «Робота актора над собою»
  2. Горчаков Н.И. О работе режиссера с актёрами
  3. Черментий Н.С. «Школа для начинающих талантов»
  4. Шихматов Н.А. Этюды

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки:

  1. Етюд «Дзеркало»
  2. Етюд «Ромашка»
  3. Текст «Легенда про Рудану»
  4. Реабілітаційна вправа «Зоряне дихання»
  5. Вправа «Кольоровий настрій»
  6. Фотографії (фрагменти вистави)

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку