Презентація досвіду роботи на тему: Використання сучасних форм і методів навчання на уроках виробничого навчання.

Про матеріал
«Сучасний урок - це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня»
Перегляд файлу

Використання сучасних форм і методів навчання на уроках виробничого навчання

 

«Сучасний урок - це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня»

М.Ебнер-Ешенбах

 

Сучасний урок виробничого навчання – це далеко не одноманітна та єдина структурно-змістова схема. За попередні роки багато педагогічних цінностей змінилося. З’явилися не тільки нові цілі, але й нові технології навчання. Головне, що сьогодні урок розглядається не тільки як діяльність педагога, іншими словами, як форма навчання, а й як діяльність учня.

 До необхідних компонентів сучасного уроку виробничого навчання можна віднести організаційну, психологічну, виховну та санітарно-гігієнічну складові уроку. Велика роль в організації навчально-виховного процесу відводиться майстру виробничого навчання, адже якість підготовки висококваліфікованих фахівців залежить від його професійного рівня. Урок виробничого навчання – це співпраця учнів з майстром виробничого навчання. Кожному уроку потрібна відмінна підготовка, сучасні методи, висока якість. А кожному учню потрібні глибокі і міцні знання та вміння – це вимоги сучасного уроку. Поміж сучасних технологій навчання у практичній діяльності, я використовую і  виділяю такі методи як квест технології,проблемне навчання, проектні технології, інтелект карти.

      Наприклад, урок на тему : «З'єднання та відгалуження жил проводів та кабелів»  проводив цей урок з використанням  "Квест технологій". Групу об'єднуємо у три підгрупи, кожна підгрупа має свій колір це червоний, зелений, синій  та отримує маршрутний лист, за яким потрібно пройти  5 зупинок. Учні  рухаються за маршрутом за  своїм  кольором. На кожній зупинці команда  буде виконувати різні завдання, за кожне завдання отримує по 5 балів, самостійно  оцінювати роботу і виставляє в лист- оцінювання. Майстер виробничого навчання контролює і перевіряє правильність виконання завдань. В кінці гри визначається  група, яка перемогла в цьому змаганні за кількістю набраних балів. Всі завдання пов'язані між собою, якщо невірно виконати перше завдання, то не можна виконати правильно останні завдання.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблемне навчання:  проблемне  навчання базується на організації навчального процесу, яка передбачає створення проблемної ситуації та активну самостійну діяльність учнів у її розв’язанні, що веде до ґрунтовного засвоєння й закріплення наукових положень, розвиває творче мислення, здатність до самостійної діяльності. Проблемна ситуація завжди базується на суперечностях. Навчальна проблема – це суперечність між старою та новою інформацією. Проблемне питання завжди містить тезу та антитезу. Можна виділити кілька видів проблемного навчання:

- проблемний виклад навчальної інформації педагогом;

- створення на уроці проблемної ситуації;

- формування і розв’язання проблеми самими учнями.

 Алгоритми дії:

постановка проблеми - визначення шляхів її розв’язання - вибір оптимального шляху – розв’язання проблеми.

Практичне спрямування

Тема програми:  «Технічне обслуговування елементів системи автоматики».

Тема уроку:   «Технічне обслуговування та ремонт різних типів реле».

Використовую на етапі закріплення вивченого матеріалу.

Для виконання завдання учні отримують на кожну підгрупу теплове реле.

Завдання для учнів:

  1.              Перевірте зовнішній вигляд та складові частини реле.
  2.              В складі групи зробіть повне розбирання реле. При цьому запам'ятайте місцезнаходження кожної складової частини.
  3.              Вирішіть, яку складову частину ви вилучите із реле. Таємно вилучіть її і зберігайте при собі.

Учні переходять на указане майстром друге робоче місце, на якому знаходиться таке саме розібране реле з вилученою складовою частиною.

 

Завдання для учнів:

  1.              Доведіть до майстра назву цієї частини. Якщо Ви вірно визначили назву відсутньої складової частини, отримайте її і зробіть зборку даного реле.
  2.              Перевірте його працездатність шляхом підключення до електромережі.
  3.              В разі не спрацювання, повторно зробіть його розбирання, знайдіть та усуньте пошкодження.
  4.              Перевірте працездатність реле шляхом підключення до електромережі.

Для того, щоб учні розвивали пізнавальні навички, вміння самостійно конструювати свої знання, могли орієнтуватися в інформаційному просторі та розвивали критичне мислення, на уроках виробничого навчання я також використовую проектні технології, наприклад, при вивченні теми  «Підключення асинхронного двигуна».

Дана технологія передбачає вирішення конкретної проблеми, що з одного боку зумовлює необхідність інтегрування знань та вмінь з різних галузей  використання сукупності різноманітних засобів і методів.

Наприклад: учні вибирають з схему, яка зображена на аркуші або знаходиться на планшеті або в мобільному телефоні, підбирають необхідне обладнення для збирання схеми, виконують монтаж і підключення виходить міні проект, який вони самі зробили, майстер проводить перевірку на правильність і працездатність; Міні проекти: Гравер,схема електропроводки будинка,схема дистанційного керування освітлення,

Отже, метод проектів – це спосіб досягнення дидактичної мети через детальну розробку проблеми, яка повинна завершитись реальним практичних результатом, оформленим у вигляді  самостійної діяльності учнів.

 

 

 

 

 

 

Метод інтелект картки Інтелект-карти – це універсальний спосіб організації інформації, адаптований для максимально продуктивного сприйняття мозком. Технологія вчить мислити у новій площині, залучаючи до активної роботи обидві півкулі мозку. Думки та висновки викладаються у зручному форматі, з довільним додаванням малюнків та інших допоміжних елементів. Найпопулярніша схема містить декілька складових: ключові слова з теми, графічні зображення, стрілки, що поєднують між собою різні блоки.

  1. Чітко визначте основну тему чи проблему – вона й буде центральним елементом вашої карти. Не записуйте її словами, доберіть яскравий графічний образ, що асоціюється з обраною тематикою.
  2. Від центру виведіть кілька гілок, кожну з яких позначте ключовими словами, назвами розділів, які пов’язані з основною темою. Форма гілок – прямі чи хвилясті – значення не має.
  3. Від кожної з основних гілок будуть відходити додаткові гілки 2-го, 3-го рівнів. Дотримуйтеся радіальної структури. Гілок та відгалужень може бути стільки, скільки вам потрібно, але пам’ятайте про ієрархію: найважливіші поняття мають розташовуватись ближче до центру, а менш значущі – подалі.
  4. Аби не заплутатися, нумеруйте гілки, використовуйте різні кольори для окремих зон та різні стилі малювання.
  5. Чим більше кольорів буде використано, тим краще.
  6. Пов’язані інформаційні блоки краще поєднувати, виділяючи однаковим кольором чи фоном.
  7. Не треба розписувати кожне поняття, намагайтеся використовувати ключові слова чи взагалі символічні зображення. Так ви зможете запам’ятати основну інформацію швидше та легше.
  8. Довжина ліній має приблизно дорівнювати довжині слова.
  9. Пишіть друкованими літерами, змінюючи їх розмір у залежності від важливості поняття.
  10. Організуйте простір так, щоб не залишати порожнього місця та не розміщувати гілки занадто щільно.

Все це покликано формувати інтуїтивне сприйняття інформації.(слайд ) на слайді зображено малюнком (Захист від перевантажень і токів короткого замикання).Інтелект -картки використовую на етапі вивчення нового матеріалу. Уроки з використанням сучасних технологій навчання допомагають покращити сприйняття та засвоєння нового матеріалу, підвищують активність на уроці виробничого навчання, розвивають творче і логічне мислення, зростає продуктивність праці та якість знань, учні вчаться працювати в парах та групах, розв’язувати виробничі завдання проблемного характеру. Практика свідчить, що при використанні інтерактивних методів навчання, учні запам’ятовують 75% того, що висловили самі, 85% - що самі зробили, що одночасно покращує не лише запам’ятовування матеріалу, а

також застосування його на практиці.

 

 

 

 

 

 

Для того, щоб правильно та доцільно використовувати сучасні технології навчання, я як майстер виробничого навчання  повинна постійно удосконалюватись та розвиватись, підвищувати свій кваліфікаційний рівень. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку