Заняття логопедичне для дітей середнього віку

Про матеріал

узагальнення, уточнення і активізація словника з теми «Дикі тварини».

Розвивати зв'язне мовлення, мовленнєвий слух, всі види сприймання, творчу уяву, увагу, пам'ять, мислення, розвивати дрібну і загальну моторику, логічне мислення, вміння узагальнювати. Виховувати активність, навички співпраці та взаємодії, ініціативності, самостійності, бажання трудитися, дбайливе ставлення до предметів, посидючість і акуратність, дбайливе і турботливе ставлення до природи, тваринам. Закріпити правильний артикуляційний уклад та ізольоване вимовляння звука Ш, продовжувати правильно вчити вимовляти звук ш в складах, словах та чистомовках. Розвивати артикуляційну та дрібну моторику; фонематичний слух; силу ротового видиху.

Перегляд файлу

Тема: Лісові пригоди (лексико – граматична тема дикі тварини)

Мета: узагальнення, уточнення і активізація словника з теми «Дикі тварини».

Розвивати зв'язне мовлення, мовленнєвий слух, всі види сприймання, творчу уяву, увагу, пам'ять, мислення, розвивати дрібну і загальну моторику, логічне мислення, вміння узагальнювати. Виховувати активність, навички співпраці та взаємодії, ініціативності, самостійності, бажання трудитися, дбайливе ставлення до предметів, посидючість і акуратність, дбайливе і турботливе ставлення до природи, тваринам. Закріпити правильний артикуляційний уклад та ізольоване вимовляння звука Ш, продовжувати правильно вчити вимовляти звук ш в складах, словах та чистомовках. Розвивати артикуляційну та дрібну моторику; фонематичний слух; силу ротового видиху.

Обладнання: відеозапис, картинки тварин, демонстраційний матеріал, предметні картинки, килим – літак, м’яч.

 

Хід заняття

  1. Психогімнастика

 

Промінь падає в долоні -

 

Другу посміхнись.

 

Очі у небес бездонні -

 

За руки візьмись.

 

Шелестить над нами листя -

 

Весело стрибай.

 

Хвиля мружиться іскристо -

 

Тож і ти моргай!

 

Вже метелик не сумує -

 

З радістю танцюй.

 

Квіти хтось комусь дарує -

 

Тож і ти даруй.

  1. Ой, подивіться діти, а що це, в нас за лист. Давайте його прочитаємо:

«Шановні діти, будь – ласка допоможіть  прикрасити мені мою поляну?

Я Вам підкажу як це зробити. Спочатку, Ви повинні проглянути відеоролик, а потім відправитись в ліс, там Вас чекають незабутні зустрічі та пригоди».

Я, Вам залишаю килимок – літак, вирушайте на ньому.

Ваша т.Сова.

Дякую.

Давайте допоможемо нашій т. Сові?

( давайте)

Ось диск який залишила на т. Сова.

Перегляд відеоролика про диких тварин.

Діти, Ви здогадалися яка сьогодні тема нашого заняття? ( Вірно дикі тварини).

Молодці! Чому диких тварин називають «дикими».

Тому що вони живуть в лісі, про них ніхто не дбає, вони самі собі будують будинки і добувають їжу.

Вірно! А як дикі тварини готуються до зими?

Їх шубка стає густою, пухкою і теплою, щоб вони не замерзли.

 Так. А що ще робить заєць?

Він змінює сіру шубку на білу, щоб його не було видно на снігу.

Правильно. А як готуються ведмідь, їжак і борсук?

Ці тварини впадають в сплячку до весни!

Молодці!

Отже, вирушаймо в ліс, але перед тим як вирушити. Давайте зробимо артикуляційні вправи.

« Лопаточка»

«Трубочка»

«Парканчик»

« Смачне варення»

Молодці, сідаймо на наш килимок. Вирушаймо, заплющте очі, летимо.

Ой, що це?

Це ж слід якоїсь тварини. ( Вірно, це заєць), давайте підемо по його слідам.

Поки йдемо характеристика зайця. ( Який заєць, що їсть?)

Відповіді дітей.

http://www.redbook67.ru/img/image/35.jpg

Ой, зайчику чому ти плачеш? Мені потрапили листочку  на мою нору, та не дають мені зайти. Зайчику не плач, ми тобі допоможемо прибрати.

Вправа на дихання « Здування листочків».

Дякую, візьміть від мене подарунок ( морква).

Ось ми від нашого зайчика  отримали прикрасу для поляни т.Сови.

Ой, хто це кидається горішками?

Подивіться, це ж наша білочка, навіщо ти кидаєш на нас горішки, тому що я не можу їх всі назбирати, діти допоможемо?

Пальчикові вправи « Позбирай горішки»

Під час того як збирають діти промовляють:

Ша-ша — бігає лоша

Ши-ши-ши — ти мені пиши.

Шо – шо – шо – у нас все хорошо.

Ше-ше-ше — ох і хороше.

Ші-ші-ші — неси воду у ковші.

Аш-аш-аш — побудуємо шалаш.

Еш-еш-еш — ти мене не доженеш.

Іш-іш-іш — хто до дерева скоріш?

Иш-иш-иш — ти чому не спиш?

Дякую, мої дорогі, візьміть від мене маленький подаруночок.

Дає картинку горішків.

Вирушаймо, ой хто це вчить звірів, це ж лев. А давайте розкажемо диким тваринам наші чистомовки.

Ашка – ашка – ашка – це біла ромашка

Ишні – ишні – ишні – смачні в саду вишні

Уш – уш – уш – я приймаю гарячий душ

Дякую Вам велике, візьміть від мене подаруночок ( картинки звірів)

Ой знову, якийсь слід

http://www.redbook67.ru/img/image/7.jpg

Хто здогадався чи це слід, вірно лисиці. Лисичка в нас хитра, давайте її навчимо грати.

Д/г « Тварини та їх дитинчата»

Гра проводиться з м’ячем, логопед кидає м’яч дитині кажучи лисиця, дитина повинна кинути і сказати дитину ( лисенятко)

Вовк, заєць, кенгуру, їжак, ведмідь, слон, олень.

Молодці, отримують подарунок від лисиці.

Сідаємо на килим та вирушаємо до нашої групи та прикрасимо поляну т. Сови.

А поки летимо пограємо в гру « плесни в долоні коли почуєш звук ш».

Колективна робота прикрашання поляни.

Підсумок заняття

Давайте згадаємо, що ж ми сьогодні вивчали?

Диких тварин.

 Так, диких тварин. Так чому їх називають «дикими»?

 Тому що вони живуть в лісі, про них ніхто не дбає, вони самі собі будують будинки і добувають їжу.

Що ми ще робили?

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку