Заняття на тему: «Будова мікролітражного двигуна»

Про матеріал
Тема заняття: Будова мікролітражного двигуна. Мета: Ознайомлення вихованців з будовою мікролітражного двигуна. Обладнання: Компресійний мікролітражний двигун, мікролітражний двигун з жаровим запалюванням. Тип заняття: Комбіноване.
Перегляд файлу

КЗ ЗІНЬКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

Відкрите заняття на тему:

«Будова мікролітражного двигуна»

Група No2 (основний рівень навчання) авіамодельного гуртка

Керівник гуртка:

Тоцький Вячеслав Петрович



 

Тема заняття: Будова мікролітражного двигуна.

Мета: Ознайомлення вихованців з будовою мікролітражного двигуна.

Обладнання: Компресійний мікролітражний двигун, мікролітражний двигун з жаровим запалюванням.

Тип заняття: Комбіноване.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

1. Перевірка наповнюваності групи. 2. Організація учнів до навчання.

II. Основна частина.

1. Будова двигуна

Мікролітражні двигуни (рис.1) незважаючи на малі розміри, невелику вагу й просту конструкцію, складаються з тих самих основних частин, що й великі автомобільні двигуни внутрішнього згоряння.

Рис. 1. Мікродвигун внутрішнього згоряння в розрізі.

Картер двигуна з'єднує між собою деталі двигуна, до Нього прикріплюється циліндр, а всередині картера в носику розташовані корінні підшипники, в яких обертається колінчастий вал і розподільний клапан золотник. Внутрішня частина картера, в якій обертається колінчастий вал, герметично ізольована. Поршень, рухаючись вгору і вниз, створює поперемінно то розрідження, то стиск, завдяки чому пальна суміш подається в циліндр двигуна через перепускні канали.

Отже, картер разом з поршнем є нібито насосом, що перекачує пальну суміш. В останніх серійних двигунах картер виготовлено рознімним. Задня кришка, що знімається, дає можливість забезпечити точне регулювання золотника. В цих двигунах усі деталі картера виготовлені з алюмінієвого сплаву - силуміну.

2. Кривошипний вал

Кривошипний вал двигуна сприймає на себе зусилля від поршня через шатун і разом з ним перетворює поступальний рух поршня на обертальний рух вала. На кінці кривошипного вала, виведеного з картера, закріплюють повітряний гвинт або маховик і шестерню силової передачі або вилку карданного з'єднання.

Кривошипний вал спирається на шарикопідшипники, встановлені в носику картера. Кривошипний вал при роботі двигуна обертається нерівномірно. Під час робочого ходу, коли гази тиснуть на поршень, швидкість обертання вала збільшується. Коли ж поршень іде вгору і стискує робочу суміш, швидкість обертання зменшується. Ці коливання швидкості регулюються маховиком, який встановлений на кривошипному валу. Маховик під час роботи двигуна накопичує енергію, допомагає кривошипно- шатунному механізму проходити мертві точки і провертає кривошипний вал двигуна для всмоктування пальної суміші і стиску її в циліндрі.

На кривошипному валу є щока, на якій розміщений кривошипний палець. З діаметрально протилежного боку є приливок. Він зрівноважує масу кривошипного пальця і частково масу шатуна і поршня.

Кривошипні вали виготовляються з легованої сталі. Шийки вала обробляють термічно та шліфують.

3. Шатун

Шатун перетворює зворотно-поступальний рух поршня на обертальний рух колінчастого вала. Нижня головка шатуна надіта на кривошипний палець щоки вала, а верхня головка входить в поршень і з'єднана з ним за допомогою поршневого пальця.

В усіх двигунах шатун виготовляється штампуванням з дюралюмінію Д-16Т (можна заміняти сталевим).

III. Заключна частина:

1. Підведення підсумків заняття.

2. Прибирання робочих місць.

 

docx
Додано
31 грудня 2023
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку