Заняття на тему: "Виготовлення іграшки «Метелик»"

Про матеріал
Головною метою цього заняття є: навчити вихованців виготовляти іграшку «Метелик». Формувати посильне вміння самостійно виготовляти закінчений та художньо оформлений виріб-іграшку «Метелик», використовуючи різні види плетіння лозою при виплітані виробу; відпрацювати навички зв’язування пучків прутиків, плетіння «мотузкою» у два прути та засвоєти навички плетіння простого ажуру «хрестиком»; сприяти розвитку творчих здібностей, навичок художньо-творчої діяльності при розробці композиції, конструкції та обрання техніки плетіння при виготовленні виробу «Метелик».
Перегляд файлу

ІГРАШКА «МЕТЕЛИК»

Розробка заняття

 

Сіленко Тетяна Олексіївна

керівник гуртка «Художнє лозоплетіння»

комунального позашкільного навчального закладу

«Палац дитячої та юнацької творчості Центрально-Міського району»

 

м. Кривий Ріг Дніпропетровської області

 

Тема заняття: виготовлення іграшки  «Метелик»

Тип заняття: комбінований

 

Тип заняття: комбінований.

Мета:

  •     Освітня: Навчити вихованців виготовляти іграшку «Метелик». 

Формування посильного вміння самостійно виготовляти закінчений та художньо оформлений виріб-іграшку «Метелик», використовуючи різні види плетіння лозою при виплітані виробу;

Відпрацювання навичок зв’язування пучків прутиків,  плетіння «мотузкою» у два прути та засвоєння навичок плетіння простого ажуру «хрестиком»;

Сприяти розвитку творчих здібностей, навичок художньо-творчої діяльності при розробці композиції, конструкції та обрання техніки плетіння при виготовленні виробу «Метелик».

  •    Розвиваюча: Розвивати просторове, образне та абстрактне мислення, творчу фантазію, естетичний  та художні смаки, спостережливість, сприяти зацікавленню мистецтвом.
  •    Виховна: Виховувати любов до природи, бережне ставлення до неї, розширити знання дітей про рослини і тварин, явища в природі;

 Виховувати інтерес до народної творчості, культури, побуту та традиції українського народу;

Сприяти вихованню національної самосвідомості, шанобливому  ставленню до спадку  народної культури та сприяти всебічному розвитку особистості кожного учня.

Форми роботи:

  • деференційно-групова;
  • індивідуальна;
  • групова.

 Техніка безпеки : дотримуватись правил техніки безпеки та норм санітарної гігієни при роботі з колючо-ріжучим інструментом.

Попередня робота:

  • заготівля, пропарювання, корування та сортування прутів лози;

Вивчення даної теми розраховано на 2 години.

Обладнання та матеріали:

  • Зразки виробів «Метелик», виготовлених вихованцями об’єднання «Художнє лозоплетіння».
  • Технологічна картка виготовлення виробу «Метелик».
  • Картинки та листівки з різними зображеннями метеликів.
  • Матеріал – суха обкорена лоза.
  • Набір інструментів (ножиці, шило, кусачки, круглогубці, секатор) та ємкість з водою.

 

 

Хід заняття.

1.Організаційна частина:

Велика і прекрасна наша рідна Земля. Все, що росте і цвіте на ній – у садах, лісах, парках, на полях та зелених луках – це навколишня природа. Кожне дерево, квітка є часткою природи нашої Батьківщини.

Майже у всіх народів є улюблені рослини – символи. У канадців, наприклад, клен, у росіян – берізка, а у нас калина, верба, тополя. Навіть українське прислів’я говорить: «Без верби і калини– нема України».

Як сяде сонце вдалині,

Дітей гойдають на калині

Матусі, вічні берегині,

колиски нашої душі.

Ласкаві мамині казки

Під колискове засипання –

То сув’язь нашого ридання

Передається у віки.

Як верби коло Умані,

Такі вони задумані…

У Каневі, в Розважені,

Такі вони розважливі…

Мов клекоти бандурині –

Такі вони в Батурині.

Мов калина коло Ічні,

Такі вони вічні.

   Верба любить світло та сонце, вологість та повітря. Людське піклування. Вона починає цвісти найперша. Розточуючи тонкий аромат своїх суцвіть, привертаючи до себе перших бджіл. Бджолярі вивозять свої пасіки ранньою весною поближче до заростів квітучої верби, використовуючи її, як ранній медонос.

         Вербова гілка зацвіла

         У мене на столі,

         Як символ сонця і тепла,

         Що схований у млі,

         Як знак зеленої весни,

         Котра ще в далині.

         Як знак, що щастя сад рясний

         Даровано мені.

     Про вербу складені народом приказки та повір’я:

  • Де верба, там і вода, де вола там і верба.
  • У сухій вербі сидить чорт у корінні.
  • Якщо листя верби довго не опадає, то це до холодної зими.
  • Якщо по вербових гілках стікає сік, то за день чекай дощу.

 

Змінюється і оновлюється світ природи. Погляньте навколо: лагідно гріє сонечко, розпускаються і цвітуть дерева, зав’язуються плоди, зеленіють трави, тішать око прекрасні квіти.

Природа -  наш дім. Дім, в якому ми живемо. Дім, частинкою якого ми з вами є. І від того, як ми будемо себе в ньому поводити, і залежить наше життя.

Метелика ловити я не хочу:

Він квітка неба, хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було мені й тобі!

Сьогодні ми з вами будемо працювати з вербою – народною улюбленицею. Любов народу не буває не заслуженою. Віднесіться і ви до вербочки з любов’ю та повагою, і вона віддячить вам тим самим.

Плетені вироби з рослинної сировини – нерозлучні супутники людини з давніх часів. Наявність необхідного матеріалу. Нескладна технологія виробництва, функціональна доцільність і, водночас, вишукана ошатність плетених виробів – все це зумовило поширення лозоплетіння в побуті: на спорудженні господарських будівель, при виготовленні транспортних  засобів, тинів, рибальського знаряддя, меблів, різнорідного хатнього начиння, дитячих іграшок, тощо.

Особлива чарівність вербових виробів полягає в їх невибагливості. Але все одно вони належать до родини виробів справжнього мистецтва.

 

3.Підготовча частина.

Сьогодні ми будемо виплітати іграшку «Метелик», у якій застосовуються такі види плетіння, як «мотузочка» у два прути та просте ажурне плетіння «хрестиком».

Керівник роздає технологічні карти – схеми виготовлення іграшки «Метелик», інструмент. Нагадує правила безпеки праці з ножицями, шилом та лозою.

Діти підготовлюють робочі місця, праворуч кладуть ножиці, шило, перед собою

дощечку. Очищену й обкоровану лозу кладуть у центрі столу. Суху лозу замочують у ємкостях з водою.

4.Практична робота – основна частина.

Керівник показує дітям як потрібно з’єднати крила і тулуб, виготовити голову, очі та вуса метелика. Рекомендує перед початком зв’язування зволожену лозу - пров’ялити, щоб вона набула більш пластичних властивостей.

Рекомендує зв’язувати тулуб і крила згідно технологічній  картці-схемі: один раз посередині, або два рази посередині на відстані 2 см.

Керівник підказує дітям як правильно виконувати ту чи іншу операцію з виготовлення виробу (згідно технологічної картки) та допомагає їм виправити помилки.

Кер.: - Добре діти, от вже всі і виготовили свого метелика.

 

5.Заключна частина.

Керівник показує всім дітям виготовлені ними вироби – іграшку «Метелик», надає поради. Діти оглядають роботи і вибирають кращі на виставку.

Кер.:- Ось і наблизилося наше заняття до завершення, залишилося скласти матеріали і інструменти, навести порядок.

 Ми дізнались про те, як раніше українці шанували природу, жили у гармонії з нею. Ви самостійно виготовили іграшку з лози «Метелик», закріпили навички плетіння «мотузкою» у два прути, навчилися простому ажурному плетінню «хрестиком», засвоїли незамкнене плетіння і повільно перейшли від виробу іграшки «Кінь» до виробу «Метелик».

 Сьогодні ви всі виготовляли  іграшку «Метелик», а на наступному занятті ви самостійно будете розробляти конструкцію, композицію і ескіз іншої іграшки – «Пташка зозулі», яку ви зможете виплести, опираючись на досвід набутий на сьогоднішньому занятті по виготовленню  іграшки «Метелик».

Ви добре сьогодні попрацювали, проявили творчі здібності, показали свої таланти, ми чудово провели час, хочу висловити вдячність усім за плідну працю, на мій розсуд, ваша іграшка «Метелик» дуже сподобається вашим батькам.

Додаток 1

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА

виготовлення виробу  «Метелик»

 

Опис плетіння

Малюнок плетіння

1

2

3

  1.               1

НЕОБХІДНИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ КРИЛ:

- підібрати новий пучок лозинок завтовшки у 20-30 лозинок;

- вирівняти по довжині 20-25см;

- скласти пучок так, щоб один його край утворювали тоненькі кінцівки лозинок, а інші товстенькі;

- перев’язати пучок лозиною на відстані 6-7 см від краю з тоненьких лозинок;             

  1.                

ВИПЛІТАННЯ КРИЛ ПТАШКИ

 - тоненьку лозинку перегнути навпіл та на відстані 3-4 см від перев'язу почати виплітання „мотузкою" у два прути, обплітаючи по два стовпчика - виконуючи 3-5 рядків. Закріпити краї лозиною;

 

-У стовпчику відокремити одну від одної лозинки і починаючи з другої лозинки поміняти місцями з сусідньою лозинкою

 

- утворюючи нові пари стовпчиків знову переплітати тоненькою лозинкою, мотузкою у два прути, виконуючи 3-5 рядків плетіння.

 

- друге крило виплітають аналогічно першому з другого кінця пучка лози

 

  1.                

НЕОБХІДНИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ ТУЛУБУ

- підібрати новий пучок лозинок завтовшки у 20-30 лозинок;

- вирівняти по довжині 20-25см;

- скласти пучок так, щоб один його край утворювали тоненькі кінцівки лозинок, а інші товстенькі;

- перев’язати пучок лозиною на відстані 6-7 см від краю з тоненьких лозинок

  1.                

ВИЛІТАННЯ ХВОСТА ПТАШКИ

Хвоста виготовити так само, як  крила пташки, тільки від перев'язу пучка на початку плетіння відступають за бажанням 3- 4 см.

Ножицями підрівняти кінець хвоста по трохи загостреній лінії.

  1.                

УТВОРЕННЯ ШІЇ ТА ТУЛУБУ

- розділити пучок лозинок з вільного краю хвоста надвоє;

-В утворену щілину завести вже виплетені крила;

 - кінці пучка тулуба з'єднати і щільно перев'язати, утворюючи  тулуб та шию метелика;

  1.                

ВИГОТОВЛЕННЯ ГОЛОВИ ТА ОЧЕЙ

- Для очей беремо лозу Ø 0,5см завдовжки 1, 5-2 см.;

- Пучок лозинок, що повинні утворити голову ділимо навпіл і закладаємо в утворену щілину товсту лозинку для очей;

 - Кінці пучка з'єднуємо та щільно перев'язуємо. утворюючи голову пташки;

  1.                

ВИГОТОВЛЕННЯ НОСУ МЕТЕЛИКА

Вільний пучок, що утворює дзьоб, підрівнюємо до утворення форми носу;

  1.                

ОСТАТОЧНЕ ОФОРМЛЕННЯ ВИРОБУ

Всі перев'язи скріпити тоненькою лозиною, намотуючи її зверху перев’язі.

 

Закріпити вусики – дві тоненькі лозинки..

 

 

1

 

doc
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку