Тема.
Золота флористика. Складання букета із засушених рослин.
Мета. Навчати складати композицiю iз засушеного матерiалу, старанно та терпляче працювати. Поглиблювати знання учнів про флористику. Планувати послiдовнiсть трудових дiй. Виховувати естетичне ставлення до навколишнього свiту.
Обладнання. Книга С.О. Карпової “Флористика”, зразки робiт учнiв, клей, папiр, олiвець, пензлик, аудiозапис ніжної музики.
ХІД УРОКУ
І. Органiзацiйний момент.
ІІ. Мотивацiя навчальної дiяльностi.
Розповiдь учителя.
- Ходила я у парк, дiти, а там пiд ногами такий красивий килим лежить, такi фарби яскравi. На клумбах чудовi жоржини, айстри, чорнобривцi.
- З чого природа створила той килим? (З листя.)
- Якi фарби можна побачити на тому килимi? (Жовті, оранжеві, червоні, коричневі.)
- Як називається ця пора?
- Може, хтось знає вiрш про осiнню пору?
Листя падає, кружляє,
Вкриває килимом траву,
Осіннє сонечко вдягає
Нову оранжеву фату.
ІІІ. Повiдомлення теми та мети уроку.
- Давайте згадаємо, дiти, що ж таке флористика. У першому та другому класах ми створювали з засушених рослин рiзнi роботи. Сьогодні ми продовжимо цю справу i навчимося робити складнішу композицiю - букет.
Щоб правильно виконати цю роботу, ви повиннi знати деякi закони композиції. Бiльше i темнiше листя, квiти — розташовуйте на паперi внизу, а маленьке листя та квiточки — пiднiмайте вище. Пiдбирайте барвисте листя.
IV. Пiдготовка до практичної роботи.
Вчитель демонструє зразок з послiдовнiстю роботи.
1. Знайдiть декілька стебел для букета (травинки, засушенi стебла кульбабки, тоненькi гiлочки).
2. На них розташуйте великi та маленькi квiти, далi на стеблах розкладiть листя. Велике листя - знизу, а маленьке - зверху.
З. Гарно порiвняйте роботу, якщо щось не сподобалося, попересувайте з мiсця на мiсце листя та квiти.
- Дiти, я знаю, що ви хороші фантазери, отже, смiливо фантазуйте над створенням своїх букетiв.
V. Практична робота (лунає нiжна музика).
Кожен з учнів створює свої букети, вчитель допомагає правильно розкласти листя, квiти. Нагадує, як обвести рослини олiвцем по контуру та нанести клей. Під час виконання роботи учнi повиннi слідкувати за порядком на робочому мiсцi, акуратно працювати з клеєм, щоб вiн не потрапив в очi.
VІІ. Пiдсумок уроку.
1. Перевiрка та оцiнювання виконаних робiт.
2. Що вам сподобалося на нашому уроцi? Покажiть один одному свої роботи.
- Я спостерiгала iз задоволенням, як ви працювали на уроцi. Ви такi
розумнi, кмiтливi. Вiдгадайте мою загадку: «Бархатистi та барвистi, та
духмянi й променистi пiд вiкном ростуть, …. звуть». (Чорнобривці.)
Тема.
Золота флористика. Зробити композицію «Акваріум» із засушених рослин.
Мета. Навчати робити рiзнi композиції із засушених рослин. Поглиблювати знання учнiв про флористику, її роль у художнiй творчостi. Розкривати красу природи, формувати вмiння передавати настрiй у роботах з флористики. Розвивати творчу уяву, фантазiю, створюючи власнi композицiї.
Обладнання. Книга “Флористика”, малюнки iз зображенням різних порiд риб, зразки учнiвських робiт, кольоровий чи бiлий папiр, засушений матерiал, клей, олiвець, пензлик, фарби.
ХІД УРОКУ
І. Органiзацiйний момент.
ІІ. Актуалiзацiя знань учнiв.
Вступне слово вчителя.
Уявiть собi, що ми знаходимося бiля рiчки. Сяє сонечко, легенький вiтерець колише очерет, верби. Ми зазираємо у воду. Бачимо пiщане дно, водоростi, а помiж них ширяють маленькi рибки. Ось плюхлулася у воду велика риба, вона блиснула своїм тiлом на сонцi. Уявили собi цю картину?
— Що ви можете побачити у водi?
—-Хто ще живе на днi рiчки?
— Якi ви знаєте назви риб?
— Де ще ви бачили риб?
— Чи знаєте ви загадки про риб?
III. Повiдомлення теми та мети уроку.
- Сьогоднi на уроцi ми будемо робити композицiю “Акварiум” з водоростями, рибками, мушлями з засушеного матерiалу. (Показати iлюстрації з породами риб, роботи учнів.)
- Що таке акварiум?
- Можливо, ви бачили акварiум, чи вiн є у когось?
- Як вiн виглядає?
- Як виглядає рибка?
- З яких частин складається її тiло?
- Якi породи риб живуть у акварiумах?
- Якого кольору акварiумнi риби?
- Якi рибки вам найбiльше подобаються?
- Чи потрiбно берегги мешканців водоймищ?
- Як їх захищати i для чого?
IV. Пiдготовка до самостiйної роботи.
Взяти аркуш паперу, фарби, пензлик. Зверху на аркуш нанести синю прозору фарбу, внизу — невеличку жовту смужку — це дно (для тла акварiума можно використати і картон синього кольору). На дно розкласти водоростi, мушлi, камiнчики (насіння акації, клена...; як зробити рибок, див. книгу “Флористика). Для рибок дiбрати найрізноманітніше листя за кольором та розмiром. Робити усе так, щоб композицiя була весела, радiсна.
V. Самостiйна робота.
— Ще раз уважно роздивiться, як виглядає рибка. Який у неї хвiст, плавцi, тулуб, голова. Створiть свою композицiю «Акваріум». Пофантазуйте над створенням рiзноманiтних за кольором та виглядом рибок, зробiть у них яскравi хвости, красивi плавцi.
VI. Пiдсумок уроку.
Розкласти роботи, виконанi учнями. Запропонувати учням помилуватися чудовими «Акварiумами». Яких гарних рибок ви там поселили! Придумайте їм назву.
— Ви сьогоднi дуже гарно попрацювали.