Виховна година
в початковій школі на тему:
«Подорож до лісу»
Хід заняття
1. Організаційний момент.
Вихователь : До нас гості прийшли -
Гарний настрій принесли,
Ми їх привітаємо
Добра побажаємо:
Діти: Добрий день!
2.Ігровий момент і мотивація
(Чути плач)
Вихователь : - Діти, що ви чуєте за звук?
- А хто це може плакати?
- Зараз мі з вами побачимо хто плаче?
( діти шукають і знаходять маленьке зайченятко)
- Ой, а хто це?
- А чому ж він плаче? ( діти запитують )
- Давайте, ми його пожаліємо. Зайченятко напевно загубило свою маму.
- Що ж нам робити?
- Ми зможемо йому допомогти? Але де ж нам маму - зайчиху шукати?
- Де вона живе? (у лісі)
Вихователь: Мабуть,сьогодні у нас з вами відбудеться подорож до зимового лісу. Перш ніж вирушати в подорож, треба пригадати правила поведінки в лісі
3.Д/гра «Можна - не можна»
(Діти згадують правила як потрібно себе вести в лісі якщо гарно поводити діти — посміхаються та плескають в долоні, а якщо погане щось робити - сердяться та тупочуть ніжками)
1. Ламати гілочки дерев та кущів. Чому?
2.Зробити та розвісити годівнички та підгодовувати пташок.
З. Далеко відходити від дорослих. Чому?
4.Забрати з лісу додому якусь маленьку тваринку чи пташку.
Правила ми всі згадали, мабуть тепер можна вирушаємо до лісу. Тож часу не гаємо до лісу вирушаємо:
Дітки підуть погуляти,
Маму - зайчиху пошукати
Раз, два — поспішай веселіше пострибай
Раз, два - покрутіться
І у лісі — опиніться.
Вихователь: - От ми з вами і дісталися до лісу.
- Але чому так тихо в зимовому лісі ?
- Хто в ньому живе? Чому нас ніхто не зустрічає? ( відповіді дітей )
Вихователь : Що ви тут бачите? ( ялинки, сніг лежить )
4.Д/гра «Який сніг?» - добір слів - ознак ( білий, холодний, пухкий )
Чути Скре-ке-ке, скре-ке-ке
- Ой, дивіться хто це, сорока! Може сорока знає хто нас в лісі чекає. Та де зайчикова мама. (діти запитують у сороки де зайчикова мама)
Сорока : Так я все в лісі знаю
Бо я високо літаю
Ой у лісі наче свято
Так, прийшло гостей багато!
А мені летіти треба,
Бо у мене справ багато,
Залишаю вам торбинку
Для маленької розминки
(Сорока дає торбинку)
Вихователь : Дітки, а що може бути в торбинці, як ви гадаєте?
- Хочете дізнатися, що там?
(постелити на килим скатертину, сісти на подушечки) це конверт з моєю фотографією - мабуть для мене.( вихователь викладає, розрізані картки та складає ілюстрацію
- Ой, а тут ще конверти є ? Це мабуть для Вас. Знайдіть кожен свою фотографію, чи всім є послання? ( беруть листи та сідають за столи )
5. Д/гра « Склади ціле»
(діти складають картинки розрізані на 3-5 частин, діти мають їх скласти і розповісти що вийшло)
Вихователь : Які ви молодці так швидко склали пазли. А тепер подивіться і назвіть мені тваринок. Ці всі тваринки будуть допомагати шукати маму - зайчиху
Підсумок : (вихователь читає вірш та виставляє на дошці фотографії тварин)
У густім і темнім лісі
Проживають звірі різні:
Прудка білка руденька
І лисичка хитренька,
Сірий зайчик стрибунець
І ведмедик - ласунець.
Злий зубастий вовчок
І колючий їжачок.
- От ми і дізналися, хто нас в лісі чекає. Хто нам допоможе шукати зайчикові маму. Ну що вирушаємо до звірят.
(коли діти підходять до килимка чути як білочка перебирає шишки )
Ой, що ви чуєте?
(визирає білочка )
- Запитайте, може білочка знає де мама зайчиха?
(діти запитують )
Білочка: Доброго дня дітки, я вам скажу, де бачила маму - зайчиху, але ви спочатку про мене пісеньку заспівайте?
6.Фізкультхвилинка
(діти танцюють та співають) «Я маленька білочка»
Білочка: Ой які ви молодці я вам допоможу, я бачила, що мама - зайчиха, шукала своє зайченятко, яке загубилося, он там під ялинкою.
Вихователь : Ну що - діти, підемо подивимося може вона там? Ой, а що це? Це
мабуть берліг. Хто тут у берлозі (ведмідь). Що він там робить? (спить). Діти, а чому він нас не зустрічає, а спить?( йому немає, що їсти). А що їсть ведмідь? Дітки не кричить, щоб ведмедя не розбудити. Ведмідь відпочиває, а нам залишив цікаву гру
7.«Гра з коректурною таблицею»
Вовк : у-у-у. Добридень! А що це ви тут робити?
( вихователь сідає з дітьми на килимок, відповідь дітей).
Вовк : - Я вам скажу де бачив маму - зайчиху, але ви спочатку відгадаєте
загадку про мою подружку:
У кущах вона ночує
И на зайчика полює
Вся руденька ця сестричка
А зовуть її….(лисичка)
Вовк : Не чую!!! (діти голосно кричать лисиця)
Лисичка: - Ой чую, чую, так,так, хто мене кликав.
-А що у вас тут трапилось?
Діти: Ми шукаємо маму зайчиху.
Лисичка: Так звісно знаю я де мама зайчиха. Ви такі вправні, умілі, розумні, гарні діти тому я вам допоможу знайти маму.
- А ось же мама - зайчиха під ялинкою ( діти з вихователем підходять до ялинки і знаходять маму — зайчиху).
- Ось зайчику де твоя мама іди до неї та більше не губися. Дітки давайте подивимося чим схожі між собою, чим відрізняються? Давайте залишимо маму і зайченятко під ялиночкою.
Вихователь: Ось і подорож скінчилась
Всі ще більше ми здружились
Лише всі разом ми сміло:
Будь-якеє зробим діло.
Вихователь: Гарну справу ми зробили, знайшли маму. Мабуть вже нам час повертатися.
- Що це за кошик? ( кошик з овочами та фруктами)
- Що це може бути? Ви не знаєте звідки?( відповіді дітей)
Сорока: Скре-ке-ке, скре-ке-ке
Дуже високо літаю
Та про все на світі знаю
Ці гостинці вам малята
Дали лісові звірята.
Хочете подивитись, що тут..
8. Д/гра «Хто що їсть»
Вихователь: ( виймає моркву, яблучко, горіхи, мед по черзі і запитує від кого ці гостинці, хто любить їх їсти)
За те, що ми допомогли звірятам вони почастували нас гостинцями. Давайте подякуємо звірятам за подарунки, а гостям за увагу:
Раді бачити ми вас, то ж приходьте ще до нас.
До побачення!!!