19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Заняття "Подорож до міста Красивого Мовлення"

Про матеріал
Представлений конспект заняття в спеціальній групі для дітей з порушеням мовлення направлений на систематизацію знань про звуки, склади,слова, речення, на закріплення навичок читання,на розвиток творчих здібностей дітей з порушенням мовлення(фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення).
Перегляд файлу

Конспект заняття в старшій спеціальній групі для дітей з порушенням мовлення підготувала Шукшина Любов Миколаївна, вчитель  - логопед Куп’янського навчально–виховного комплексу №7 відділу освіти Куп’янської міської ради Харківської області

 

Тема: Подорож   до  міста  Красивого Мовлення (старша логопедична група)

Мета. Систематизувати  знання про звуки, склади,слова, речення. Продовжувати формувати  навички  читання. Розвивати творчі  здібності  дітей. В дидактичній грі вчити описувати сюжетні картини . Виховувати критичне  ставлення до розповідей і відповідей .

                                                      Хід заняття:

Чути стукіт.

Логопед. Діти,  це прийшов листоноша. Він приніс листа. Цікаво, від кого цей лист? (Логопед відкриває конверт і читає: «Дорогі, діти. Запрошуємо  вас  до країни Красивого Мовлення. Мешканці країни: Звуки  і Букви».

Логопед. Діти, нас чекають  у місті  Красивого Мовлення. Яким транспортом скористаємося. Ваші пропозиції. Пам’ятайте, ми відправляємося в місто Красивого Мовлення, тому говорити будемо красиво , чітко, правильно.

Беріть свої  зошити. Це наші речі. Поставимо стільчики один за одним. Сідаємо в потяг. Наш потяг відправився. Давайте всі подивимося у вікно.

                                        Тіснувато нам сидіти,

                                        Усім і місця не стає,

                                         Та віконечко відкрите

                                         Перед столиком  моє.

                                         Ти в віконце  подивись,

                                        Що побачиш розкажи.

Перед кожною дитиною сюжетна картинка  з зимовим пейзажем. Діти розглядають картинки і  складають за ними розповіді.

Логопед. Ось ми і приїхали. Це місто  Красивого Мовлення. Нас зустрічають звуки. Головна площа Голосна. Ще її називають площею голосних звуків. Що ви можете розповісти про голосні звуки?

                             Повітря до гортані

                            З легень спочатку йде.

                            Там звуки завібрують –

                            І голос всі почують.

                             Шість звуків вільно можна 

                             співати як пісні.

                             Ці звуки знає кожен

                              І звемо їх голосні.

                              І , и , е , а, о, у ,

                              Весело   співаємо пісню голосну.

                               І , и , е , а , о , у ,

                              Перешкод не маємо на шляху.

 Гра “Звук називай, його місце визначай”

 Я зараз вимовлю деякі звукосполучення, а ви заплющіть очі й спробуйте відгадати, скільки в кожному з них звуків: уиа, оеу, іуе, аеі, еуие?

 Ще можна відгадувати місце, яке займає кожний звук. Заплющіть очі й спробуйте визначити, на якому місці стоїть звук “А”: АУ, УА, ЕАУ, ОАО, ИОІ, АЕА.

На якому місці стоїть звук “Е”: ЕУУ, УУЕ, АІА, ЕООЕ.

На якому місці стоїть звук “І” в таких звукосполученнях: ІАУ, УЕІ, ЕИІ?

На якому місці стоїть звук “У”: УА, АУ, ЕОАУ?

А тепер уважно послухайте й спробуйте назвати перший звук: АОЕ, АУУ, ОЕИ, УОО.

А тепер спробуйте почути й назвати другий звук: ОАІІ, УОІА, АОУ.

А тепер визначте, скільки разів тут можна почути звук “А”: АУАУ, ИАИА, ЕІІА, ООА, ЕАУУ?

 

Як називають інші звуки? Що ви про них знаєте?  

Відповіді  дітей:

Ми уміємо свистіти, і шипіти  і скрипіти,

Навіть фиркати, бурчати , але тільки не співати.

Перешкоди ми долаємо,

Себе приголосними звуками називаємо.

Живемо при голосних,  не співаємо  без них. 

Логопед:Звуки ми вимовляємо,ми їх чуємо. Ми їх не бачимо, але можемо позначити. Як позначаємо голосні і приголосні звуки? (Фішками і буквами) 

Діти, звуки і букви запрошують вас до гри. Чарівний голосок перетворив вас на звуки і букви. Відкрийте конверти і ви дізнаєтеся,  якою буквою ви стали.

( Діти називають букви).  А що ми позначаємо буквами?

  Так,  звуки. Подумайте, які звуки позначають букви, що у вас у руках?

Голосні, виходьте на площу Голосну. А від площі Голосної відходять вулиці. Це Тиха вулиця. Тут живуть глухі приголосні. Виходьте мешканці цієї вулиці. На цій вулиці пустуни  і ті пошепки розмовляють. На цій вулиці завжди спокійно і її називають Тихою.

А в місті є і Дзвінка вулиця. Хто проживає на цій вулиці ? Виходьте.

 (Дзвінкі приголосні)

Всі  звуки живуть дружно і весело. Вони  не сваряться, вони ходять в гості один до одного. І тоді можна дізнатися багато чого цікавого.

Звуки! Покажіться і у букви перетворіться.(Діти піднімають картки з надрукованими буквами, які вони дістали з конвертів). Буква «М»  дай руку букві «А». Що у нас вийшло? (Склад ма)

А що таке склад?

Давайте  придумаємо слова, в яких перший склад ма. (Мама , малина, машина)

А тепер  буква «Ш» дай  руку букві « А». Читаємо – ша. А тепер придумаємо слова, в яких цей склад останній:  Маша, каша, миша, ноша,лоша.

А тепер букви станьте в ряд: М  И   Р.

Яке слово прочитаємо?

Що означає це слово? Складемо речення зі словом  «мир».

Фізхвилинка

Хлопчики й дівчатка зробимо зарядку:

Руки в боки, вгору, вниз, 1, 2, 3, не помились,

У долоні – хлоп, хлоп, і ногами – топ, топ, топ.

Мов годинник, зробимо так, тік-так, тік- так.

Тихо сядьте на стільці, я скажу вам:  молодці!

                                                                                                                                                                                          А  тепер сідайте на свої місця. Подивіться, які чарівні будиночки є в нашому місті. В цих будиночках живуть слова, речення, цілі  оповідання.

(Ширма у вигляді казкового будиночки)

Логопед.  Відгадайте, з якої казки ці слова?

  1. «Я коза – дереза,

За три копи куплена,

Півбока луплена.»

 

  1. «Були собі журавель та лисичка. Ото зустрілися якось у лісі …

 

    3 .    « Пустіть переночувати !

          -   Ой. лисичко -  сестричко, у нас хатка маленька, - ніде буде тобі лягти»

  Гра «Лабіринт»

Логопед: Ви пам’ятаєте, що  нас запросили мешканці міста звуків та букв. У цьому місті є шлях у вигляді лабіринту. Давайте пройдемо цей шлях, назвемо букви.

 Напишіть букви в зошитах, які зустрілися на вашому шляху. З  цих букв складіть слова, запишіть їх.

Діти отримують завдання записати букви, які заховані у лабіринті: складають слова: мова,  школа, Україна, мама та інші.

 

Логопед. Мешканці міста звуків та букв приготували  ще такі завдання.

   Гра «Яка буква загубилася?»

Логопед роздає дітям карточки, де в словах пропущені букви. Діти  повинні вписати потрібні букви:

  МА . ,   кі . ,   рі. ,  со .,  .оса,  рук.,ла.,ду.,су.,

Логопед. Що це трапилося з словами? Та вони ж розсипалися, допоможіть мені їх зібрати:

                  Зайчик  біг  через ліс та й розсипав склади,

                 Ти ж хутенько їх збери, і слова із них склади:

 

А тепер не букви, а склади з’єднаємо в слова:

  ма - зи ,   жок- сні

Складемо речення з цими словами             

  Ми з вами грали з буквами, складами. А зараз пограємо зі словами, слова в реченнях заблукали . Давайте знайдемо кожному слову його місце.

       Вікна визирнув з Буратіно.

  Логопед. Коли Буратіно визирнув у вікно, він побачив, що з неба падають сніжинки, а на сніжинках щось написано. Читав він, читав, і нічого не розумів.  Давайте  йому допоможемо. (Робота з деформованою фразою)

    а)   Зима до прийшла нас.

     б)  Сніг на падає будинки.

    в) Діти на катаються санчатах.

    г)   Снігову діти бабу зліпили.

Логопед. У Буратіно є багато друзів. Вони  хочуть подарувати  вам свої фотографії. Але фотографії не кольорові. Давайте допоможемо фотографу зробити фотографії кольоровими. Логопед роздає дітям розмальовки: на кожній картинці малюнок казкового героя.

   Логопед.  Діти,  розфарбуйте картинки і складіть розповідь про казкового героя, що зображений  у вас  на картинках.

   Діти розфарбовують малюнки , складають розповіді.

Підсумок заняття: діти виставляють свої малюнки на виставку для батьків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шукшина Любов
Додано
19 лютого
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку