Заняття " Подорож до Пісочної країни"

Про матеріал
Конспект підгрупового заняття з розвитку граматичної будови мовлення з використанням пісочної терапії ( 11 молодша логопедична група) У результаті використання піску на заняттях підвищується працездатність і активність вихованців. Діти надовго запам'ятовують матеріал, програний в подібних іграх.
Перегляд файлу

Управління освіти Соледарської міської ради

дошкільний  навчальний   заклад

ясла - садок комбінованого типу  №10 «Тополька»

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

відкритого   під групового  заняття

з розвитку граматичної будови  мовлення

з використанням пісочної терапії

на тему:  

«Подорож до Пісочної країни»

з дітьми молодшого  дошкільного  віку

(до методичного  об’єднання  вчителів-логопедів міста)

 

 

 

                                                                             Підготувала:

                                                                       вчитель-логопед: Байрачна Т.О.

 

 

 

 

 

                                               Соледар, 2019

 

Завдання:

Корекційно-навчальні: закріпити в словнику дітей назви диких, свійських тварин, назву їх житла, узагальнюючі поняття «дикі тварини», «свійські тварини». Збагатити словниковий запас дошкільнят іменниками, дієсловами, прикметниками з лексичної теми. Продовжувати  формувати розуміння значення слів - антонімів «широка»-«вузький», «тихо»-«голосно». Формувати вміння добирати  іменники  зменшувально-пестливого значення із суфіксами –ик-, -чик, складати просту фразу типу: іменник + прикметник; іменник + дієслово+ прислівник .

 

Корекційно-розвивальні: розвивати  лексико – граматичну будову мовлення, зв’язне мовлення, почуття ритму, тактильні відчуття, дрібну моторику пальців,  мислення, слухову пам'ять,  увагу і сприйняття,позитивні емоції.

Корекційно-виховні: виховувати мовленнєву активність, бажання допомагати іншим, підтримувати дружні відносини між дітьми, вміння працювати разом, не заважаючи один одному,   інтерес до заняття з піском. Виховувати співчуття та розуміння користі своєї допомоги.

 

 

Словник:  вузький, широкий, вовк – вовчок, заєць – зайчик, їжак – їжачок, ведмідь – ведмежа, лисиця – лисичка, білка- білочка ,лігво, нора, барліг, дупло, собака, корова, кінь, баран, вівця, зубастий, сірий, клишоногий, колючий, спритний, пухнаста, пухнастий , «дикі тварини», «свійські тварини»

Попередня робота: вивчення правил поведінки під час ігор з піском; ознайомлення з дикими, свійськими тваринами, особливостями їх мешкання, повадками;  заучування вірша «Струмочок», «Дощик», закличка «Дощик»

Обладнання: мультимедійна презентація, стіл - пісочниця, пісок, кольоровий пісок, іграшки тварин, декоративні камінці, засоби ІКТ – ноутбук, телевізор.

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття:

1.Організаційний  момент .

1.1. Вправа – привітання  «Вітання»

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

Доброго ранку ! Бажаємо гостям!

1.2. Мотивація.

Звучить  сигнал  «скайпа».  (Трек №1). Вправа « Впізнай звук».

Вчитель-логопед: Діти, послухайте,  звідки  лунає  звук?(З ноутбука).  Що це за звук? (Дзвінок  по «скайпу»). Давайте  послухаємо, хто це телефонує нам.

 Слухання  звернення:

   «Добрий день,  діти! Я звертаюсь до вас від імені  мешканців  Пісочної країни. Сильна буря накоїла в нашій країні багато лиха. Все засипано піском: струмки, річки, тварини, зруйновані будинки. Мешканці країни засумували, бо не можуть самі  навести  порядок. Будь ласка, допоможіть  нам!»

Вчитель-логопед: Діти, від кого ми отримали  звернення? Що там трапилося? Чи зможемо ми допомогти? Як саме?  Тоді  вирушаємо на допомогу  до Пісочної країни!

Звучить музика. ( Трек №2)

Раз, два, три, чотири , п’ять,

Будемо  разом  усі   вирушать.

До  Пісочної  країни  ми  йдемо!

Річки  почистимо, тварин  врятуємо,

Будинки  побудуємо.

В країні буде сміх!

2. Основна частина.

Вчитель-логопед: Діти,  ми потрапили до Пісочної країни. Погляньте скільки тут  багато  піску.

 

 

 

2.1. Ігрова вправа  «Вітання з  піском»( Пісочниця № 1)

Вчитель-логопед:  Привітаємося з піском? Торкніться  до нього своїми  долоньками,  промовляючи:  «Доброго ранку», а тепер привітайтесь  з ним реберцем  руки, пальчиками.

 

2.2. Міні-бесіда з ігровими  вправами.

2.2.1. Ігрові вправи  для розвитку пальцевої моторики та мовлення Вправа «Який, яка?»

  • Який  пісок  на дотик ? (Холодний, сухий , сипучий).

   В пустелі немає води. Буря засипала всі струмочки та річки. Нам потрібно їх почистити.

  • Струмочок   який   за  шириною? Він  широкий  чи  вузький?( Вузький).

  Чистимо  струмочки  мізинцем,  промовляючи :

     Він біжить, і дзвенить.
— Ти куди це, струмочку?
— Біжу, може, чимось комусь послужу, допоможу.

     І біжить, і дзвенить.

   Тепер давайте  почистимо річку?

  • Річка яка за шириною? Вона  широка, чи вузька?(Широка).

    Розчистимо  річки   вказівними  та середніми  пальцями.

  • Молодці, річки  розчистили! А щоб річки наповнилися водою треба покликати дощик.
  • Давайте покличемо його за допомогою заклички:

Ходи, ходи, дощику,

Зварим тобі борщику,

Зварим тобі галушок

Та виллємо на пісок.

  • Чуєте, що це звучить? (Трек  або мелодія (відео) грому)
  • Так, це грім,  що це означає? Це означає,  що зараз почнеться дощик!
  • Прислухайтесь, що ви  чуєте? (Трек «Звуки дощу»)
  • Так, це звуки дощу!

2.2.2. Ігрова  вправа  «Піаніно» «Звуки  дощу» +  Вправа «Тихо-голосно» або  повільно-швидко?

  • Ось  перша краплинка дощу впала на  пісок, друга, третя! Покажіть своїми пальчиками, як  краплинки падають на пісок та скажіть тихо: крап-крап. І  полився рясний дощик,  він  забарабанив  сильніше (покажіть це усіма  пальчиками  своїх рук) та скажіть голосно крап-крап-крап!

Дощик крап-крап-крап –

Крапотить.

Вітерець шух-шух-шух –

Летить.

      Він свою роботу знає –

          Дощикові ритм збиває!

           Крап- крап,крап-крап-крап!

  • Який гарний дощик пройшов!  Діти, що ми зробили? Так, ми воду в Пісочну країну повернули. Погляньте, наповнилися  водичкою  струмочки річки ! Молодці! Пішли далі.

2.3. «Рятування тварин»  Пісочниця №2. ( Пісочниця розділена на  дві половини: ліс та  подвір’я )

       2.3.1.    Ігрові  вправи  для  розвитку  пальцевої моторики   «Відкопай  тваринку» та мовлення  «Назви,  яка  тварина»

Вчитель-логопед:  - Буря  засипала  усіх тварин, нам треба  їх врятувати .

- Що  ми будемо робити? (Рятувати тварин.) Занурюйте свої   долоньки  у пісок та знайдіть  тваринку.

    Запитання  до дітей (індивідуальна  робота)

 Наприклад: «Злата, кого ти врятувала?» «- Я врятувала вовка, зайця, ведмедя, білку, лисицю, їжака ».

Вовк – зубастий, злий.

Ведмідь-…

Лисиця-

       2.3.2. Ігрова вправа   «Назви  ласкаво»

Вовк- вовчок;

Заєць – зайчик;

Їжак – їжачок;

Ведмідь – ведмежа.

Лисиця – лисичка

      2.3.3.Ігрова вправа   «Хто де живе»

 Вчитель-логопед: Діти, як називається житло вовка? (Житло вовка називається  лігво )

-  Як називається житло ведмедя? (Житло ведмедя називається  барліг ).

- Як називається житло лисиці? ( Житло лисиці називається  нора).

- Як називається житло  білки ? ( Житло лисиці називається  дупло).

- Скажіть мені, як називаються тварини,  які живуть у лісі?( Дикі тварини).    Ми їх врятували та відправимо  куди?  У ліс. Так, молодці!

  Вчитель-логопед: Дивіться тут, ще купа піску. Давайте перевіримо може, ще  хтось потребує допомоги.

    Запитання  до дітей (індивідуальна  робота: Кого ти врятувала…?(собаку, кішку, корову, козу). Де живуть  ці тварини?(Вдома). Як  їх назвати одним словом?(Свійські) Куди ми їх відправимо жити? (У сарай). Молодці!

     Вчитель-логопед: Тварини  Пісочної  країни  вам вдячні. 

     2.4.  «Повертаємо  радість».  Пісочниця №3  (контейнери  з кольоровим піском)

      Вчитель-логопед: - Діти, ми багато  справ вже з вами зробили. Що ми   зробили  у  Пісочній країні? Так, але  тут ще  не чути сміху, дуже сумно. Будемо повертати радість!

     2.4.1. Ігрова  вправа  «Сумно – весело» (Трек № 3) (робота з  індивідуальними  контейнерами  з кольоровим піском).

      Вчитель-логопед: -  Покажіть  вираз обличчя, коли сумно та намалюйте, коли сумно. Покажіть вираз обличчя, коли весело та  намалюйте. Я вам пропоную по черзі наповнювати нашу  «Чашу радості» кольоровим піском. Діти, пересуваючись по колу, по черзі, наповнюють вазу кольоровим піском.

     - Діти, на що схожа  чаша?  ( відповіді дітей)

   2.5. «Пошуки скарбів» Пісочниця № 4 ( Трек №4)

       Вчитель-логопед: - Молодці,  ми створили  «Чашу  радості» і в  Пісочній країні  стало  яскравіше та веселіше. Але мешканці  країни просять нас  відшукати  їх  різнокольорові  скарби, та прикрасити  ними країну.    

(Діти  шукають у піску кольорові камінці ) .

    3.Підсумок заняття. Рефлексія.

      3.1.Відеозапис (звернення  пісочної  людини )

 «Дякую вам, любі друзі! Ви навели  лад  у Пісочній країні. Мешканці країни вам  дуже вдячні! Прийміть від  нас  подарунки! (скарбничка з подарунками)

     3.2. Повернення під музику в дитячий садок.    (Трек № 5)

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Будемо в садочок  вирушать.

Річки ми почистили, тварин  врятували,

Житло побудували.

       Ось ми вже й повернулися додому,  у свій садочок.

    Рефлексія.  

  • Куди ми подорожували?
  • Кому ми допомогли?
  • Що  сподобалося  робити  найбільше?

     -    Що вам було важко робити?

    -  А мені сподобалося, що ви працювали дружно та допомогли мешканцям країни. Давайте зазирнемо у скарбничку. Що нам подарували мешканці Пісочної країни?

  •  Що це? Так, вони подарували  сонечка. Щоб вам  було завжди  тепло, затишно та весело.

      - Діти, давайте нашим гостям теж подаруємо сонечка, побажаємо їм добра,  радості  і сміху!

 

 

 

docx
Додано
30 вересня 2019
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку