Перевірено: Затверджено:
Заступник директора з НВР / / Директор школи / /
Корекційно-розвиткові заняття з «Розвитоку мовлення» для дітей із затримкою психічного розвитку, 1 клас
(70 год. I семестр — 32 год, 2 год на тиждень, II семестр — 38 год, 2 год на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Теми уроку
|
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи |
І семестр |
|||
1 |
|
Розвиток фонематичного слуху: упізнання і розрізнення, ізольованих голосних і приголосних звуків, що правильно вимовляються, із низки звуків, слів. |
Володіє навичками фонематичного аналізу, синтезу та сприймання й відтворення звукових образів звуків, слів. |
2 |
|
Розвиток фонематичного аналізу і синтезу: виділення виділення голосних, потім приголосних на тлі інших звуків, односкладових та багатоскладових слів. |
|
3 |
|
Виділення першого та останнього голосного звуку в слові, наголошеного голосного у двоскладових словах, місця звуку |
|
4 |
|
Виділення першого, останнього приголосногозвуку із складу, односкладових, багатоскладових слів, місця звуку |
|
5 |
|
Визначення послідовності звуків, у низці голосних (ау); в обернених складах (ам); у прямому відкритому (му); у закритому складі (мак) |
|
6 |
|
Розвиток сприймання на слух матеріалу, що складається з окремих звуків, кількох складів, словосполучень. |
Розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення. Встановлює кількість почутих звуків, складів у словах, слів у реченнях. Виявляє серед звуків, складів, слів ті, які є «зайвими». Слухає і розуміє усне висловлювання (сюжетний текст), звучання якого триває до 2-3 і більше хвилин (50-80 слів). |
7 |
|
Розвиток сприймання на слух, розуміння, запам’ятовування невеликих текстів, що належать до художнього й розмовного стилів |
|
8 |
|
Сприймання на слух інструкцій, що стосуються виконання дій у процесі логопедичних занять.
|
|
9 |
|
Вправи на дихання. Постановка нижньодіафрагмального дихання. |
Володіє навичками правильного нижньодіафрагмального дихання, голосоведення, рухами органів артикуляції та їх синхронним функціонуванням у мовленні. |
10 |
|
Тривалий видих з вимовою звука, групи звуків, низки складів із 2-3-ох слів. |
|
11 |
|
Розвиток голосу. Голосоутворення ізольованих звуків, їх поєднання з 2-3-ох звуків, їх вимова на видиху (із різною силою голосу та інтонацією). |
|
12 |
|
Артикуляційна гімнастика. Статичні та динамічні вправи та їх чергування. |
|
13 |
|
Формування артикуляційних укладів, розвиток сили, точності, координованості, синхронності артикуляційних рухів та кінестетичнихвідчуттів до рівня мінімальної достатності для постановки конкретного звуку й створення артикуляційного образу звука. |
|
14 |
|
Подолання порушень групи свистячих приголосних [с, с′, з, з′, ц, дз, дз′] Подолання порушень групи шиплячих приголосних [ш, ж, ч, дж, щ], |
Володіє навичками правильної вимови групи свистячих приголосних [с, с′, з, з′, ц, дз, дз′], групи шиплячих приголосних [ш, ж, ч, дж, щ], груписонорних приголосних [л], [л′]. [р], [р′] звуків ізольовано та у складах різної структури. |
15 |
|
Подолання порушень групи сонорних приголосних [л], [л′]. |
|
16 |
|
Постановка [р], [р′] звуків ізольовано та у складах різної структури. |
|
17 |
|
Введення поставлених звуків і первинна автоматизація навичок вимови в складах різної структури |
|
18 |
|
Уточнення вимови дзвінких [б], [д], [в], [з], [дз] приголосних звуків Уточнення вимови м'яких [д′], [т′], [н′], [с′], [з′], [дз′], [л′], [р′] приголосних звуків |
Володіє навичками правильної вимови дзвінких [б-п], [д-т], [в-ф], [з-с], [ж-ш], [ґ-к] і м'яких [д′-д], [т′-т],[н′-н], [с′-с], [дз′-дз],[л′-л],[р′-л] звуків. |
19 |
|
Уточнення артикуляції вимови дзвінких приголосних звуків з опорою на зорове, слухове, тактильне сприймання, кінестетичне відчуття, що проявляються в заміні дзвінких приголосних звуків парними глухими звуками: [б-п], [д-т], [в-ф], [з-с], [ж-ш]; в замінімя̕ ких приголосних парними твердими: [д′-д], [т′-т], [н′-н], [с′-с], [з′-з], [дз′-дз], [л′-л], [р′-л]. |
|
20 |
|
Автоматизація твердих приголосних [с, з, ц, дз], [ш, ж, ч, дж], [л], [р], [j], |
Володіє навичками правильної вимови твердих [с, з, ц, дз], [ш, ж, ч, дж], [л], [р], [j], м'яких [с′, з′, дз′], [л′], [р′], дзвінких [б], [д], [в], [з], [ж], [ґ], глухих [п], [т], [ф], [с], [ш],[к] приголосних звуків у словах різної складової структури та в простих реченнях.
|
21 |
|
Автоматизація м'яких приголосних [с′, з′, дз′], [л′], [р′] |
|
22 |
|
Автоматизація дзвінких приголосних [б], [д], [в], [з],[ж], [ґ]. |
|
23 |
|
Автоматизаціяглухих приголосних [п], [т], [ф],[с], [ш], [к] звуків |
|
24 |
|
Робота над слуховим образом твердих звуків; уточнення правильного артикуляційного укладу при вимові твердих приголосних звуків, з одночасним розвитком фонематичногоаналізу та синтезу, складової структури у простих односкладових словах |
|
25 |
|
Диференціація (внутрішньогрупова, міжгрупова) і автоматизація (слухова і вимовна) приголосних звуків [с-з], [с-ш,з-ж],[ш-ж],[л-р] |
|
Володіє навичками диференціювання у вимові приголосних звуків: [с-з], [с-ш, з-ж], [ш-ж], [л-р]; [б-п], [д-т], [в-ф], [з-с], [ж-ш], [г-к]; [с-с′, з-з′, с′-з′],[л′-л], [р′-л] схожих за артикуляцією або за звучанням у словах, словосполученнях, простих реченнях, текстах, розмовному мовленні. |
|||
26 |
|
Диференціація (внутрішньогрупова, міжгрупова) і автоматизація (слухова і вимовна) дзвінких і глухих приголосних із парними глухими звуками : [б-п], [д-т], [в-ф], [з-с], [ж-ш],[г-к]; |
|
27 |
|
Диференціація (внутрішньогрупова, міжгрупова) і автоматизація (слухова і вимовна) м'яких і твердих приголосних звуків, що проявляється в заміні їх парними твердими: [с-с′, з-з′, с′-з′], [л′-л], [р′-л] з опорою на кінестетичні відчуття іслух, із одночасним розвитком фонематичного слуху, аналізу та синтезу в 1, 2, 3, 4-ох складових словах |
|
28 |
|
Елементарні уявлення про поняття «слово». |
Володіє і правильно використовує граматичні форми слів та словотворчі моделі в словосполученнях і реченнях. |
29 |
|
Розширення словника уявленнями про об'єкти довкілля їх призначення, ознаки. Уточнення розуміння і правильного використання в мовленні: конкретних та узагальнюючих іменників, дієслів, прикметників. |
|
30 |
|
Іменників, що позначають форму предметів; матеріали з яких зроблені предмети, речі; абстрактне значення; протилежних за значенням. |
|
31 |
|
Дієслів, що позначають емоційний стан людей; протилежних за значенням. |
Володіє і правильно використовує граматичні форми слів і словотворчих моделей в словосполученнях і реченнях.
|
32 |
|
Прикметників, що позначають кольори відтінки, форму, величину, смак, запах; якісних прикметників з допомогою яких характеризують людей; присвійні прикметники. |
|
33 |
|
Займенників: зворотних, вказівних, питальних. |
|
34 |
|
Числівників: кількісних і порядкових |
|
35 |
|
Прийменників (у, на, за, під, з, над, через, перед). Сполучників (і, а, але; що, тому що). |
|
36 |
|
Розвиток навичок правильного вживання слів, порядку слів у реченні, побудови простих і складних речень, правильного узгодження слів в реченнях. |
Володіє і правильно використовує навички словозміни.
Володіє навичкою словотворення засвоєних граматичних форм слів.
|
37 |
|
Закріплення поняття «слово», знайомство з поняттям «речення». |
|
38 |
|
Навчання елементарному аналізу та синтезу слів у реченні. |
|
39 |
|
Словозміна. Уточнення правильного вживання множини іменників: (дитинчат тварин, в називному та непрямих відмінках) |
|
40 |
|
Уточнення правильного вживання іменників-назв неживих предметів і живих істот чоловічого роду в знахідному відмінку |
|
41 |
|
Уточнення правильного вживання іменників однини та множини в родовому відмінку з прийменниками; |
|
42 |
|
Уточнення правильного вживання іменників-назв неживих предметів чоловічого роду в місцевому відмінку. |
|
43 |
|
Закріплення правильного вживання: однини та множини, чоловічого, жіночого і середнього роду в непрямих відмінках (без прийменників і з прийменниками, що виражають просторові відношення); |
|
44 |
|
диференціація прийменників із значенням місця, положення і напряму дії; |
|
45 |
|
вживання дієслів однини та множини теперішнього часу; зворотних, вказівних займенників у відмінках. |
|
46 |
|
Словотворення з допомогою суфіксів іменників, прикметників з емоційно пестливими відтінками; коротких форм якісних прикметників; відносних прикметників; прислівників у формі порівняльного ступеня; диференціація зворотних і незворотних дієслів; дієслів доконаного та недоконаного виду. |
Використовує навички аналізу та синтезу слів у реченні: виділяє перше та останнє слово, визначає місце слова в реченні (початок, кінець, середину); складає речення із 3-4-ох слів у І семестрі та 3-5-ти слів у ІІ семестрі (з опорою на предметні картинки).
|
47 |
|
Утворення присвійно-відносних прикметників; якісних прикметників; дієслів із допомогою прийменників (в-, на-, при-, с-, у-, під-, від-, за-, по-, пре-, до); прикметників у формі порівняльного ступеня; повних і коротких прислівників теперішнього часу; підбір однокорінних слів; складних слів морфолого-синтаксичним способом. |
|
48 |
|
Синтаксис: побудова речень-звернень; простих поширених речень без прийменників та з прийменниками; поширення речень за рахунок однорідних членів; побудова складносуряднихречень із сполучниками (а, але); складнопідрядних речень з сполучниками (що, щоб, якщо, тому що) із використанням різної інтонації: 49закінченості, спонукання, запитання, перерахування. |
Володіє навичками побудови цілісної і зв'язної розповіді (за планом, самостійно). Послуговується уміннями і навичками слухання і говоріння у різних видах діалогічного і монологічного мовлення. |
49 |
|
Аналіз речення за словами та синтез речення із слів: визначає кількість (3-5) слів; складає схеми (з опорою на картинку та без опори); порядок слів із опорою на сюжетну картинку та схему, з опорою тільки на схему. |
|
50 |
|
Розучування віршів із використанням графічних схем, наочних опор та ігор. Удосконалення інтонаційного оформлення в процесі декламування віршів, словесного вираження емоційно-оцінного ставлення до героїв літературних творів. |
|
51 |
|
Ознайомлення з поняттями «текст», «речення», «слово», «склад», «звук». |
Розрізнює усні та письмові висловлювання, текст. Обирає з поданих або добирає заголовок до поданого тексту. Визначає кількість речень у тексті. Володіє поняттям «речення», вміє складати речення з 3-4-ох слів із різною інтонацією. Поділяє слова на склади з допомогою вчителя визначає одно-, дво-, трискладові слова. Володіє поняттям «звук-буква», вимовою голосних [а, о, у, е, и, і] звуків та позначає їх буквами: а, о, у, е, и, і. |
52 |
|
Складовий аналіз і синтез слів. Звуки мовлення. |
|
53 |
|
Наголос. Голосні звуки [а, о, у, е, и, і]. Голосні і приголосні звуки. |
|
54 |
|
Позначення м'якості приголосних м'яким знаком. Диференціація твердих і м'яких приголосних звуків і букв [д′-д] – буква Д, [т′-т] – буква Т, [н′- н] – буква Н, [с-с′] – буква С, [з-з′] – буква З, [л′-л] – буква Л, [р′-р] – буква Р. |
|
55 |
|
Диференціація дзвінких і глухих приголосних звуків і букв |
|
56 |
|
Формування і розвиток навички читання. Спосіб читання. Темп читання. |
|
57 |
|
Правильність читання. Усвідомленість читання.Виразність читання. |
|
58 |
|
Смисловий і структурний аналіз тексту. |
|
59 |
|
Розвиток ручної і дрібної моторики, графомоторних навичок. |
|
60 |
|
Розвиток зорово-просторового сприймання і зорово-моторної координації. |
Володіє технічними навичками (правильно сидить, тримає ручку (олівець) під час письма; рухає руку вздовж рядка, орієнтується на сторінці зошита). Графічно правильно зображує букви та їх поєднання, рівномірно розташовує слова в рядку; вміє позначати крапку, кому, знак оклику, знак питання, тире. Визначає звуковий і буквений склад слів, написання яких відповідає їх вимові. Списує друкований і рукописний текст, дотримуючись каліграфічних вимог.
Розрізняє і правильно обирає формули етикету, що використовуються у спілкуванні з дорослими та дітьми, близькими і малознайомими людьми. Виявляє доброзичливе ставлення до однокласників у спілкуванні. |
61 |
|
Розвиток просторово-графічної орієнтації. |
|
62 |
|
Розвиток спрямованих рухів руки. Формування початкового вміння писати букви, склади, слова, характеристика сучасного рукописного шрифту |
|
63 |
|
Правопис. Списування навчальних друкованих і рукописних текстів. Письмо під диктування. |
|
64 |
|
Спілкування у просторі соціуму. Культура ввічливого спілкування. |
|
65 |
|
Спілкування як взаємодія (децентровані дії). |
|
66 |
|
Спілкування у просторі культури. |
|
67 |
|
Спілкування у просторі природи. |
|
68 |
|
Формування позитивного образу Я: «соціального Я», «внутрішнього Я» та «соціокультурного Я». Казковий герой як носій соціокультурних цінностей оптимально реалізує функцію ініціювання та організації спілкування в ході ігрової діяльності. |
|
69 |
|
Формування довільності як компонента мовленнєвої діяльності, оволодіння планувальною функцією мовлення. Розвиток уміння планувати майбутню роботу, визначати шляхи та засоби досягнення навчальних цілей |
|
70 |
|
Цінності спілкування. Присвоєння соціокультурних та морально-етичних цінностей. |