Заняття "Пригоди краплинки Капи"

Про матеріал
Уточнення увлення дітей про зовнішні ознаки води, дати уявлення про те, що вода дуже важлива для всіх живих істот, виховувати морально-естетичне ставлення до навколишнього світу.
Перегляд файлу

 Тема: пригоди краплинки «Капи».

 Мета: розширювати знання дітей про різні стани води в довкіллі, про її властивості, значення для всього живого; вчити дослідним шляхом визначати стан води (чиста, брудна, мертва, жива); розвивати спостережливість, вміти робити висновки; вчити дітей слухати і розуміти зміст казки, виховувати бажання берегти воду.

 Матеріали: кришталева краплинка, малюнки із зображенням різних водойм, склянки з водою, сілль, прислівя та приказки про воду.

Хід заняття:

 Сюрпризний момент.

 Вихователь приносить в групу маленьку кришталеву краплинку, наголошуючи на тому, що краплинка зачарована. Ми зможемо її розчарувати лише тоді коли дізнаємось багато цікавого про воду.

 Читання казки «Маленка крапля Капа»

  Маленька крапля Капа жила у великій пухнастій хмарі.

- Зростайте швидше, діточки, - говорила хмара краплинкам.

- Усім жителям Землі потрібна вода. Нацйважливіша справа для кожної крапельки – напувати.

Усі крапельки мами Хмаринки мовчки росли, тільки одна Капа літала хмарою і запитувала про все (Читання вірша):

 Я краплинка Капа невеличка

В мене є малі сестрички

Ми по світу гуляємо

Дощем Землю напуваємо

Від теплих лагідних краплин

Весело ставало всім

Задоволені й рослини,

Що на них водичка лине

 - Діти, розглянемо малюнки й розкажемо де живе краплинка Капа і її сестрички (Краплинки живуть у річках, морях, озерах, струмках у колодязях).

 - Які водойми є поблизу вашого помешкання?

 - Як вважаєте чи скрізь однакова вода.  

 - Діти у нас на столах є склянки з водою ми з вами проведемо дослід:

  У кожної дитини по дві склянки води в одній – солона вода, в іншій – прісна.

 - Давайте визначимо в якій склянці солона вода а в котрій прісна?

 - Як ви розумієте слово «Прісна»? (Це вода без смаку, без запаху)

 - Яка вода у річці? (Прісна, проточна)

 - У струмку? (Прісна, проточна)

- В озері? (Прісна, стояча)

- У джерелці? (Прісна, проточна, чиста)

- У морі? (Звичайно солона)

- Як мають поводитись люди, щоб вода у джерлах, морях та інших водоймах була прозорою, чистою а головне живою.

 Жива вода дає життя,

 Всьому живому у світі.

Якщо живе жива вода,

Тоді Земля у квітах.

 - Яку води ми називаємо живою? (Чисту, джерельну, мінеральну, освячену).

 - Яку воду вважають мертвою? Чому? (Тому, що від забрудненої води гине все живе)

 - Уважають, що забруднити чи замутити джерело – то великий гріх, розчистити ж, навпаки, - зробити добро. Люди говорили «Піду до криниці наберу чистої водиці», недаремно кажуть «Будь здоровим як вода і багатим як земля».

 Фізкультхвилинка

  Наберем з криниці

Прозорої водиці

Будем умиватись

(Імітація вмивання)

Будем промовляти:

- Водичко, водичко

Лийся потічком.

(Імітують хвильки).

 Дослід по переведенню води із рідкого стану у газоподібний (З нагріванням води в чайнику вихователем).

 Діти роблять відповідні висновки про воду. (До якої природи належить вода, де мешкають краплинки, якою буває вода, чому потріно берегти).

 Діти, а зараз давайте розвяжемо декілька проблемних ситуацій.

Ситуація: біля річки троє хлопчиків майстрували із паперу човника і пускали їх у воду, а потім кидали камінці намагаючись влучити у човник і човники тонули, поміркуйте чи добре робили хлопчики? Чому?

- Давайте пригпадаєм прислівя з маленького джерела велика річка починається.

- Чиста вода хворобі біда.

Ситуація: одного разу діти прийшли до річки, побачили на березі купу сміття: пляшки, пакети, банки, скло, обурилися діти, що хтось забруднив такий гарний берег і вирішили все прибрат. Вони зібрали все сміття в пакет і викинули в воду. На березі стало чисто й гарно.

- Чи прпавильно вчинили діти? Як би ви діяли в цій ситуації? І чому?

- Діти у чому головна цінність води? Що можемо зробити ми?

 - Берегти воду!

 Висновок: бережи воду бо загубиш вроду. Не брудни криниці бо схочеш напитись водиці. Сьогодні ми змогли дізнатися багато цікавого про воду і змогли розчарувати нашу краплинку.

 

docx
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
2386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку