Заняття
з профілактики емоційного вигорання педагогів
«Шлях до себе»
Мета: формування мотивації до роботи, емоційне розвантаження, виклик позитивних емоцій.
Обладнання: клубок ниток, кольорові стікери, кошик, роздатковий матеріал, відеоролик «Оплески здоров’я»
План
Вступ
1.Вправа «Правила роботи»(5 хв.)
2.Вправа «Павутинка добра»(5 хв.)
З. Вправа «Квітка мотивації» (10 хв.)
4. Вправа « Мій внутрішній мотиватор»(5 хв.)
5. Вправа « Оплески» (10 хв.)
6. Вправа «Чарівний мішечок» (5 хв.)
Підсумки
Хід заняття
Вступ
Доброго дня, шановні колеги ! Сьогодні ми проведемо наше чергове заняття. Це чудова можливість поспілкуватися у невимушеній атмосфері морально відпочити та отримати позитивні емоції. Пережиті хвилинки щастя дадуть можливість з новими силами працювати й надалі.
Вправа 1. «Правила роботи»
Мета : показати необхідність вироблення й дотримання певних правил, за якими відбувається взаємодія людей; прийняти правила для продуктивної роботи під час заняття.
Перш ніж перейти до подальшої роботи, пропоную вам прийняти певні правила, за якими ми будемо працювати протягом нашої зустрічі. Практика доводить , що найбільш корисними є такі правила:
1.Активність.
2.Право промовчати.
3.Бути відвертим.
4.Бути позитивним.
5.Право піднесеної руки.
6.Толерантність.
Вправа 2. «Павутинка добра»
Мета: викликати позитивні емоції, сприяти моральному розвантаженню.
Учасникам пропонується сказати комплімент один одному, передаючи клубок ниток.
Вправа 3. «Квітка мотивації»
Мета: з’ясувати, що мотивує вчителів до їх роботи та активізує їх самоосвіту.
Учасникам заняття пропонується на кольорових стікерах – квітках написати, що мотивує їх у роботі та спонукає до самоосвіти. Потім кожний учасник озвучує написане і прикріплює свій стікер – квітку до кошика, розташованого на демонстраційній дошці.
Вправа 4. «Мій внутрішній мотиватор»
Мета: дізнатися, що є внутрішнім мотиватором кожного вчителя.
Учасникам заняття пропонується розглянути продемонстровані предмети – символи та обрати той, який їм найбільше сподобався.
Після того, як учасники обрали символ, психолог пояснює значення кожного предмета.
«Золота монета »: мотивація — матеріальна.
«Срібна долоня»: мотивація —стосунки в колективі.
«Драбина»: мотивація — кар’єрне зростання .
«Книга»: мотивація — професійне зростання.
«Факел»: мотивація — самореалізація.
«Платиновий годинник»: мотивация — гнучкий графіик роботи.
Вправа 5. «Оплески»
Мета: дана вправа сприяє емоційному розвантаженню та отриманню позитивних емоцій.
Учасники переглядаючи відеоролик (Аплодисменты Здоровья - YouTube)
повторюють вправи за тренером.
Вправа 6. «Чарівний мішечок»
Мета: викликати позитивні емоції в учасників, зняти емоційну напругу, сприяти відновленню фізичних та моральних сил.
Кожному з учасників прпонується занурити руку в «чарівний мішечок», дістати цукерку з прикріпленим побажанням та озвучити його.
Підсумки
Мета: отримати від кожного учасника коротку інформацію про враження від проведеного заняття.
Психолог звертається до учасників із пропозицією скласти йому телеграму з 11 слів, яка містила б відповіді на такі запитання:
-Що ви думаєте про проведене заняття?
-Що вам сподобалося найбільше?
-Чи корисними для вас були проведені вправи?
Наша зустріч підійшла до завершення. Сподіваюсь, що вона була для вас корисною, викликала позитивні емоції, а також бажання працювати з відновленими силами й надалі.
Дякую за увагу!