Моторика (від лат. motus — рух) — рухова активність організму, або властивість організму виконувати визначений порядок дій для досягнення певної мети. Мета: здатність маніпулювати дрібними предметами, передавати об'єкти з руки в руку, виконувати завдання, що потребують скоординованої роботи очей і рук, завдяки таких систем організму, як: кісткова, нервова і м’язова. Завдання: зміцнення і розвиток дрібної моторики;зміцнення зорово - моторної координації; розрізнення предметів за формою, кольором і матеріалом; розвиток концентрації уваги; формування навичок посидючості, акуратності, дитячої творчості.
Дидактичні завдання: «Ігри-шнурівки»Мета: розвиток дрібної моторики, координації рухів. Завдання: проробити діркопробивачем кілька отворів у картоні. Показати, як крізь них можна протягати шнурок. Надалі можна ускладнювати, створюючи за допомогою діркопробивача контур нескладного малюнка. Матеріал: картон з зображенням різних предметів, різнокольорові шнурки.
Дидактичні завдання: «Різнокольорові прищіпки»Мета: розвиток дрібної моторики рук; навчання розрізнення кольорів; розвиток уваги. Завдання: подати прищіпку педагогу й назвати її колір. Демонструвати, як трьома пальчиками можна причепити прищіпку до краю. Причепити прищіпки в певній послідовності за кольорами або причепити їх у тій самій послідовності, як у педагога. Матеріал: 2 набори кошиків із дерев'яними прищіпками (12 шт.). Прищіпки пофарбовані в один із чотирьох кольорів (червоний, жовтий, синій, зелений)
Дидактичні завдання: «Ігри с крупами та сипучими матеріалами»Мета: сенсорне сприйняття світу; дрібна моторика; вплив на мовленевий розвиток; пізнавальні процеси (увага, уява, пам'ять)Завдання: відчути крупу на дотик, побачити, сортувати різну крупу за формою, кольором, розміром. Занурити руки до крупи стискати і розтискати кулачки, пересипати з однієї руки в іншу. Матеріал: крупи (манка, квасоля, гречка, рис, пшоно, горох, різноманітні кісточки і зерна (яблуні, горіха, кавові)
Навчання дітей з особливими освітніми потребамиІнклюзивна освіта – це система освітніх послуг, яка ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.
Навчання дітей з особливими освітніми потребамиІнклюзивний підхід – створення таких умов, за яких усі учні мають однаковий доступ до освіти та мають можливість отримати досвід, знання, які сприяють подоланню упереджень й дискримінації та сприяють формуванню позитивного ставлення до тих, хто «відрізняється».