Заняття "Світ комах" для дітей середнього дошкільного віку за складовою "творча особистість"

Про матеріал
Заняття для дітей середнього дошкільного віку Мета: Навчальна: Розширювати уявлення дітей про світ комах; продовжувати вправляти дітей у вимові звука «ж»; вправляти у вживанні слів– ознак, утворювати іменники у родовому відмінку множини та присвійні прикметники від імен людей; збагачувати словниковий запас словами – синонімами; продовжувати вчити виокремлювати перший звук у слові. Ровивальна: Розвивати зв’язне мовлення, уяву, мислення у дітей;увагу та допитливість; сприяти розвиткові дрібної та загальної моторики. Виховна: виховувати дбайливе ставлення до природи, цікавість до навколишнього світу, любов до рідного краю та всього живого навколо.
Перегляд файлу

Тип заняття:

Інтегроване заняття (розвиток мовлення + аплікація)

Вихователь:

 Яна Сизова

Оріентири складової:

За складовою «Творча особистість»

Група:

Середня група

Тема заняття:

«Світ комах»

Мета:

 

Навчальна:

Розширювати уявлення дітей про світ комах; продовжувати вправляти дітей у вимові звука «ж»;

вправляти у вживанні слів – ознак, утворювати іменники  у родовому відмінку множини та присвійні прикметники від імен людей;  збагачувати словниковий запас словами – синонімами; продовжувати вчити виокремлювати  перший звук у слові.

Ровивальна:

Розвивати зв’язне мовлення, уяву, мислення у дітей; увагу та допитливість; сприяти розвиткові дрібної та загальної моторики.

Виховна:

виховувати дбайливе ставлення до природи, цікавість до навколишнього світу, любов до рідного краю  та всього живого навколо.

Обладнання:

Демонстраційний матеріал:

Картинки із серії «Комахи»; презентація для дітей «Комахи мого краю»; предметні картинки з зображеннями комах та тварин.

Роздатковий матеріал: клей, кісточки для клею, серветки, елементи для аплікації «Павучок», ножиці, аркуш з павутиною за кількістю дітей в групі.

Використані джерела інформації:

1. Мій конспект. 5- й рік життя. Весна/В. О. В’юнник, С. М. Ожимова, О. Г. Ханіна, Л. В. Чернишова – Х.: Вид. група «Основа», 2016. – 150.- (Серія ДНЗ. Вихователю»).

2. http://www.megaznaika.com.ua/lyrics/virshi-pro-pavuchkiv/

3.https://www.youtube.com/watch?v=rLkBiKbgL5Q

4. https://www.youtube.com/watch?v=0AKMED70oaE

 

 

Хід заняття

Організаційний момент:

 

Психогімнастика «Метелики»

(Діти виконують імітаційні рухи на килимочку разом з вихователем, ставши в коло).

На луках розцвіли квіти. І луки від того стали барвистими та красивими. Але, що це? Квіти починають рухатися, перелітають з одного місця на інше. Та це ж метелики! Вони яскраві, різнокольорові, наче справжні квіти. Вони літають шукаючи квіточку, сідають, щоб насолодитися смачним пилком і летять до іншої квітки.

Вихователь:

Діти, до нас сьогодні в гості завітав Метелик. (вихователь демонструє зображення метелика). Привітайтеся з ним.

Діти:

Встаньте в коло,

 За руки візьміться,

Мені щиро посміхніться,

Один одному вклоніться.

І долоньки піднімайте,

 Один одного вітайте.

Вихователь:

Погляньте на метелика. Який він? (Він великий, яскравий, різнобарвний.)Як ласкаво про нього можна сказати? Який він? (Гарнесенький.) Що є в метелика?(У нього є крильця, лапки, вуса, черевце.) На що схожий метелик? (Він схожий на квіточку.) Де живуть метелики? (Вони живуть на лузі, у лісі, у полі.)У метелика є друзі. Хто вони дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки.

Вихователь:

Він рухливий і прудкий,

Летить – виє,

Сяде - землю риє.

Чорне тіло, чорний вус,

Ніби справжній сажотрус. Хто це? (Жук)

Вихователь:

Як ви здогадалися, що це жук? Розкажіть про нього. (Жук чорний. У нього є тверді міцні крила, вуса. Він мешкає у лісі.  Коли жук летить він гуде.) Як жук гуде? На що схожа його пісенька? (На те, як гуде літак.)

Вихователь:

Відгадайте ще одну загадку.

Вихователь:

А що це за трудівничка?

Вона така невеличка,

По квітках собі літає,

Та смачний медок збирає.

Любить працю, хоч мала,

Знаєте хто це така?

Трудівниця ця, …(бджола.)

(Вихователь демонструє зображення бджілки).

Вихователь:

Діти, а як ви здогадалися, що це бджола? Як ми ласкаво її назвемо? (Бджілка, бджілочка).

Розкажіть про бджілку (розповідь вихователя). Бджілка невеличка. У неї тіло сіро – коричневе. Голівка чорна. Крильця прозорі. Вона літає по квітам та збирає нектар.)

Запитання:  Яка бджілка? (Вона працьовита.) А як ще можна сказати? (Трудолюбива, старанна.) Яку пісеньку співає бджілка? Що вона робить? (Дзижчить.)

Дидактична гра «Один – багато»

Хід гри: Вихователь показує діткам по черзі картки, на яких зображено комах, птахів, тварин, різні предмети та пропонує назвати те, що вони бачать. Вихователь звертає увагу на слова, що не змінюються.

  • Один комар - багато комарів.
  • Одна бджола - багато бджіл.
  • Один жук - багато жуків.
  • Один джміль - багато джмелів.
  • Один птах - багато птахів.
  • Один кенгуру  - багато кенгуру.
  • Одна синичка - багато синичок.
  • Одне таксі - багато таксі.
  • Один дятел - багато дятлів.
  • Один павук - багато павуків.

Дидактична гра «Жук чи комарик»

Хід гри: Вихователь роздає діткам картки, уточнює, які комахи зображені на них, пропонує послухати слова та визначити чий голос (жука чи комара) чутно в кожному з них. Якщо діти чують звук «ж», то показують картку з зображенням жука, а якщо звук
«з» то картку з зображенням комара.

Слова: Жанна, Жаба, Зоя, Жора, Назар, Женя, Жолудь, Журба, Змія.

Вихователь:

Дітки, молодці ми з вами гарно попрацювали, трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка:

Бджілко, бджілко прилітай (діти імітують політ бджілки, махи руками),

І нектар мерщій збирай (присідають та збирають нектар).

Я для того розцвіла, щоб ти меду принесла (імітують як розквітла квіточка руки вгору).

Всім нашим малятам – хлопчикам, дівчатам. (Посміхнулися один одному).

Вихователь:

Молодці, трішки відпочили. А тепер, давайте з вами  подивимося на дошку. Кого ви тут бачите?(Вихователь демонструє відео про павучка).

Відповіді дітей:

 Павучка.

Вихователь:

Так. Правильно. Давайте ми уважно розглянемо павучка. Скільки в нього лапок? Якого він забарвлення? Що плете павук? Де живе павук?

 Дидактична гра «Хто це? Що це?»

Хід гри: Вихователь розкладає на столі предметні малюнки та пропонує дібрати слова – назви до певних дієслів.

  • Хто гуде (Жук гуде.) А ще що? (Паровоз, машина, мотор).
  • Хто (що) дзвенить? (Телефон, сміх, струмок, дзвіночок).
  • Хто (що) гарчить? (Собака, вовк, тигр, трактор).
  • Хто (що) пищить? (Курча, миша, годинник).
  • Хто (що) реве? (Ведмідь, корова, плаксій, річка).

Вихователь:

Діти, які ви молодці! З цим завданням ви також справилися.

Вихователь зачитує діткам вірш В. Скомаровського «Павучок – лісовичок»

Павучок-лісовичок,
Втративши спочинок,
Сплів розкішний гамачок
З білих павутинок.
Влаштувавшися як слід
В гамаку м’якому,
Він в осінній переліт
Вирушив на ньому.
Знявся вгору над ліском,
Над грузьким болотом …
Гамачок став літаком,
Павучок – пілотом.

Вихователь:

Дітки, про кого ви прослухали віршик? (Про павучка)

Що плів павучок? ( павутину).

Чим став його гамачок?(літачком).

Ким став павучок? (пілотом).

Вихователь:

Діти, ми зараз з вами будемо виготовляти  павучка, шляхом аплікування.

 

(Вихователь роздає роздатковий матеріал для аплікації, діти працюють разом з вихователем)

Підсумок:

Діти, хто до нас сьогодні завітав на заняття?

Про кого ми сьогодні говорили на занятті?

Які комахи вам сподобалися найбільше? Чому?

Як одним словом можна назвати бджолу, комара, метелика, павука?

Яку пісеньку співає. комар? (З – з – з) Він гуде.

Яку пісеньку співає. жук? (Жу – жу – жу). Він дзижчить.

Вихователь:

Дітки, дякую вам за заняття. Всі гарно попрацювали. До нових, цікавих зустрічей! (вихователь влаштовує виставку дитячих робіт).

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
2090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку