Заняття-тренінг у 5 класі з теми: "Умій дружити"

Про матеріал

Заняття-тренінг розраховане на учнів 5-6 класів. Учить цінувати друзів та дружбу, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвиває вміння товаришувати; виховує уважне, безкорисливе ставлення до друзів, товаришів.


Перегляд файлу

Заняття-тренінг «Умій  дружити»

Мета: вчити учнів цінувати друзів та дружбу, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати вміння товаришувати; виховувати уважне, безкорисливе ставлення до друзів, товаришів.

Обладнання: квіточки трьох кольорів, сонечко, картки із завданнями для груп, конверти зі словами.

                                                          Хід заняття

Вчитель. Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина – про дружбу. Головна моральна цінність дружби – розуміння іншого і вміння надати йому можливість якнайкраще виявити себе. Справжня дружба завжди заснована на довірі та відвертості. У Греції розрізняли три види дружби:

  • дружба взаємовигідна;
  • дружба, що заснована на емоційній прихильності;
  • дружба безкорислива, коли друга люблять заради нього самого.
  • А як ви розумієте слово «дружба»?

Діти. Ми хочемо відповісти словами вірша Л.Левицької «Дружба».
Є чарівне слово «дружба» – 
Знаємо ми це усі.
Дружать ноти зі словами – 
І складаються пісні.

Дружбу треба поважати, 
Дружбу треба берегти.

Дружать в школі всі малята.
Подружились я і ти.

Дружать квіточка і бджілка.
Дружать море й кораблі.
Дружать в небі місяць, зірка,
Пори року на землі.

Дружить поле з колосками,
Дружать літо і тепло.
Дружить осінь із дощами.

Дружать щастя і добро.

  • Отже, без дружби не може жити ніхто, навіть сонечко. І тому, шукаючи друзів у нашому класі, воно торкається кожного своїми ніжними промінчиками і дарує нам радість, турботу, тепло, добро і усмішку ( ці слова записані на промінчиках сонця, прикріпленого на дошці). А так як сонечко дарує нам все найкраще, що є у нього, то чи можемо ми сказати, що воно дарує нам дружбу? 
  • Діти, а яким, на вашу думку, повинен бути справжній друг?

«Асоціативний кущ» 

 друг
 

  • вірний

 

  • доброзичливий

 

  • щирий

 

  • чесний

 

  •  справедливий

 

  • чуйний

 

  • добрий
     
  • тактовний

         Кожен з вас хоче мати друга, хоче для когось бути вірним другом, хоче набути тих якостей, які допомагали б дружити. Тож сьогодні ми проведемо заняття-тренінг «Умій дружити».

Очікування

  • Діти, а чого ви очікуєте від нашого заняття? (Діти записують свої очікування на квіточках, що лежать у них на партах.)


Поділ на групи

  • А тепер за кольором ваших квіточок ми поділимося на групи.


Гра «Так – ні»

  • Дуже важливим для підтримки дружби є вміння спілкуватися, тому групи по черзі зможуть або заперечити словом «ні», або підтвердити словом «так» почуте твердження про те, як краще спілкуватися з друзями.

Потрібно:

  • частіше посміхатися;
  • розповідати другові про себе;
  • поводитися так, як хочеться тобі;
  • називати друга на ім’я;
  • бути серйозним і сердитим;
  • вміти вислухати свого друга, не перебиваючи його;
  • поводитися зі своїм другом так, як би ти хотів, щоб поводилися з тобою;
  • не ображати друга, не називати на прізвисько.

Молодці, відповіли правильно, саме так повинні вести себе справжні друзі.


Вправа «Обери позицію»

Проаналізуйте наступні ситуації. (Кожна група отримує завдання.)

  • Друг забув привітати тебе з днем народження.
  • У твого друга появився новий друг, але і з тобою він продовжує дружити.
  • Друг просить у вас списати домашнє завдання.
  • Дівчинка дружить із хлопчиком, у класі їх починають дражнити.


Фізкультхвилинка

Вправа «Криголам»

         Ця вправа допоможе розтанути найбільшій крижині, допоможе зігріти найхолодніше серце, примусить усміхнутися кожного.

Я, ти, він, вона – 
Ми усі одна сім’я.
Станьмо дружно в коло всі,
Усміхнімося усім.
Я дарую усмішку тобі,
Я дарую усмішку вам,
Ми даруєм усмішку тобі, 
Ми даруєм усмішку вам,
Ми даруєм усмішку всім.

Гра «Пазли»

Складіть прислів’я зі слів і поясніть, як ви їх розумієте.(Завдання в конвертах)

  • Друзі пізнаються в біді.
  • Добрий друг, що рідний брат.
  • Нових друзів май, а старих не забувай.
  • Друг старий краще двох нових. 
    Гра «Добре – погано»

         Розкладіть слова з конвертів на дві купки: на одну слова, що є позитивними рисами  характеру, хорошими вчинками, а на іншу ті, що є негативними рисами характеру чи поганими вчинками.

У конвертах знаходяться такі слова: доброта, радість, ненависть, турбота, злість, ворожість, співчуття, милосердя, гордість, чуйність, допомога, підтримка, зрадливість, самолюбство, тактовність, ввічливість, заздрість, довіра, підлість, жадібність, повага, байдужість, справедливість, взаєморозуміння, вірність, людяність.

  • Всі погані риси характеру, вчинки скиньте в торбинку, зав’яжемо її і забудемо про них. А добрі нехай залишаються на волі, ховати їх не будемо, нехай вони живуть серед нас і зміцнюють нашу дружбу.


Вправа «Мікрофон»

        Заплющте очі та подумайте декілька секунд, якої риси характеру ви хочете позбутися, а якої хочете набути, виховати в собі. (Після декількох секунд роздумів діти по черзі  озвучують свої побажання.)


Вправа «Ми - законодавці»

         Під час уроку ви довели, що дружити вмієте, тому можете дати пораду іншим, як стати справжніми друзями, які риси характеру та якості слід в собі виховувати  для цього. Я пропоную вам перевтілитися у законодавців і скласти правила, яких  потрібно дотримуватися:

хлопчикам (1 група);
дівчаткам (2 група);
однокласникам (3 група);
друзям (4 група).


          Для цього вам потрібно речення, записані на смужках, скласти в такій послідовності, щоб утворився зв’язний текст (додаток 1). Потім наклейте ці смужки в такій же послідовності на аркуш паперу. Ці аркуші ми скріпимо докупи разом з обкладинкою, щоб утворилася книжечка під назвою «Закони дружби».           
Рефлексія

  • Діти, погляньте на свої квіточки, чи здійснилися ваші очікування?
  • Тоді давайте сплетемо віночок дружби із цих квіточок.(Діти, прикріплюючи  квіточки до дошки, плетуть віночок дружби.)

Діти.

Кожен хоче, щоб його любили
Тато й мама, сестри і брати.
І щоб друзі кожен раз хвалили.
А чи їх не ображаєш ти?


Звичайно, краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити,
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили!


Давайте дружно жити,
Щоб легко всім було.
І кожного любити,
Усім нести тепло.


Не кривдити нікого,
Не бить, не ображати,
Поганого нічого
Нікому не казати.


Давайте жити в мирі,
У злагоді й теплі.
Слова хороші й щирі
Хай линуть на землі.

І на завершення сьогоднішньої роботи пропоную переглянути відомий з дитинства мультфільм про кота Леопольда.

Додаток 1.

1 група

Ти хлопчик, сильніший за дівчаток, а це означає, що ти повинен допомагати, коли  їм важко.

Будь ввічливим у взаєминах з ними.

Коли дівчинка йде разом з тобою до класу або виходить у коридор, пропусти її в дверях поперед себе.
Якщо у неї впала книжка, олівець чи портфель, не соромся підняти й подати їй – тобі це не важко, а дівчинці твоя допомога буде приємною.
Не гідний називатися хлопцем той, хто б’є дівчаток або кривдить їх.
Навпаки, треба завжди захищати дівчаток.
Коли дівчинка плаче, скажи їй тепле, ласкаве слово.

2 група
Ти – дівчинка, будь скромною і ввічливою.
Будь для хлопчиків прикладом акуратності, старанності, вихованості.
Ніколи не говори своїм товаришам грубих і різких слів.
Коли звертаєшся з проханням, не забудь сказати «будь ласка», бо це чарівне слово.
Якщо товариш зробив тобі послугу, не соромся подякувати.
Це показує, що ти розумна і культурна людина.

3 група
Усі однокласники – твої товариші.
Підтримуй з ними добрі стосунки, спілкуйся з усіма.
Якщо в поведінці товариша тобі щось не подобається. Не гарячкуй, не кричи, не кидайся в бійку, не плач.
Стримай себе і подумай: «Може я і сам щось неправильно роблю?».
Бо завжди краще спочатку подумати, а потім зробити, ніж навпаки.

4 група
Хтось із товаришів став твоїм другом чи подругою.

Це дитина, яка тобі подобається більше від інших. У вас із нею спільні інтереси,спільні справи.
У потрібну хвилину допомагай другові.
Ділися з ним усім, що в тебе є.
А якщо він хоче зробити щось погане, відвертай його від такого вчинку, допоможи зрозуміти, що це недобре.

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Новая папка\P1010134.JPG

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Новая папка\P1010141.JPG

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Новая папка\P1010144.JPG

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Новая папка\P1010153.JPG

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Новая папка\P1010154.JPG

Завантаження...
docx
Додано
8 липня 2018
Переглядів
3544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку