Заняття : «В гості до дідуся Лісовичка»
Завдання: продовжувати знайомити дітей із життям диких тварин, формувати й уточнювати знання дітей про геометричні фігури, вправляти їх у кількісній лічбі в межах 5. Розрізняти предмети по висоті, довжині, закріплювати поняття « маленький -великий», «високий – низький», «порівну». Розвивати дрібну моторику рук, вміння дотримуватися певних правил при вирішенні завдань, увагу, мислення, пам’ять. Виховувати інтерес до занять.
Матеріали: морква різних розмірів, горішки , шишки, рукавички ,сніжинка, зайчики, білочка, ведмедик.
План-схема:
Вихователь : Діти , подивіться скільки багато гостей завітало до нас. Привітаймося з нашими гостями.
Треба разом привітатись :
-Добрий день!
Дружно , голосно сказати
-Добрий день.
Вихователь: Здрастуйте долоньки!
Здрастуйте , ніжки!
Здрастуйте, щічки!
Здрастуйте , губки!
Здрастуйте,зубки!
Здрастуй , мій носик!
Здрастуйте дітки! Доброго дня!
Вихователь:Діти відгадайте загадку.
Стало біло навкруги -
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма,
Здогадались? Я …(зима).
Подивіться скільки сніжинок подарувала нам зима.
Діти: Багато.
Вихователь: Подивіться, а ось якась незвична сніжинка. (Бере до рук).
Так це ж послання. Прочитаємо.
«Дітям другої молодшої групи №2 «Калинонька».
Дорогі діти! Я дідусь Лісовичок . Зима в наш ліс прийшла морозяна, насипала багато снігів. А я не встиг провідати своїх друзів лісових звірів і не знаю, чи встигли вони підготуватися до зими. Тому запрошую вас до лісу , щоб ви дізнались чи всі звірі підготувалися до морозів та завітали до моєї лісової оселі».
Вихователь :Ну то що,підемо до дідуся Лісовичка в гості? А знайти дорогу нам допоможе ось ця чарівна снігова кулька. Що вона вміє робити? (котитися).
1зупинка «Сім’я зайчиків».
Молодці, дітки, допомогли зайцям, та пригостили їх морквинами . Давайте пограємо з ними.
Збавлялись зайченята (руки вгору)
Виглядаючи маму і тата (повертаються вліво – вправо)
Ось так лапку до лапки (плескають)
Ось так шапку до шапки (руки піднімають до голови)
Ось так – вусом покрутили (хитають головою)
Так – так – так (стрибають)
Вирушаємо далі.
2 зупинка «Білочка».
-А хто це сидить? (білочка)
-А де живе білочка? (у дуплі)
-Що любить їсти білочка? (горішки, шишки, грибочки)
-Білочка так пустувала, що розсипала горішки і шишки, і тепер не може справитись з бідою, зібрати горішки . Ой і сваритиме її ж матуся. Допоможемо білочці зібрати їх.
Дидактична гра «Горішки та шишки».
Завдання:Зібрати в кошик горішки і шишки . Порахувати( горішків-5, шишок -4, що зробить щоб стало порівну).
Вихователь: Давайте зараз кожен з вас візьме одного горішка , покладена одну долоню, накриє другою долонею і круговими рухами зігріє горішок, щоб білочка не простудила собі горлечко.
Молодці, вирушаємо далі.
3 зупинка «Ведмедик».
Подивіться ось сидить ведмедик і плаче. Він так загрався з друзями, що забув збудувати собі будиночок.
-Як називається будиночок ведмедика? (барліг).
-Що робить ведмедик взимку? (спить)
Подивіться уважно, ось у мене геометричні фігури. З них ми і побудуємо будинок для ведмедика.
-Що це?(круг, квадрат, трикутник – обстеження геометричних фігур).
Ведмедик вам дякує за такий гарний барліг і дуже хоче з вами погратися.
Гра «Хто це спить під дубком».
4 зупинка «Дідусь Лісовичок».
Лісовичок:Добрий день, малята. Я вас уже давно чекаю. Ох!(плаче).
Вихователь:Що трапилось, дідусю?
Лісовик:Я підготував подарунки своїм лісовим друзям, але вітер пустував і розкидав мої подаруночки.
Вихователь:Не сумуй, наші діти тобі допоможуть.
Дидактична гра «Знайди пару».
Завдання : підібрати рукавички за кольором».
Лісовичок:Дякую вам за допомогу. Я вам також підготував подарунок.
(вручає подарунок)
Вихователь:Дякуємо! Але нам уже час повертатися до дитячого садка. А тепер ми тебе дідусю запрошуємо до себе в гості . Допобачення!