Заняття в старшій групі "Країна дитячої МЕТЕМИТИКИ"

Про матеріал
Розв’язувати логічні задачі, визначати суміжні числа; вправляти у прямій та оберненій лічбі; закріплювати знання дітей про геометричні фігури, дні тижня; формувати вміння орієнтуватися у просторі; розвивати у дітей логічне мислення, пам’ять, мовлення;
Перегляд файлу

 

                     

     

 

        

                                     Конспект заняття

                      з логіко – математичного розвитку 

                                  (для старшої групи)

 

 

                                «Країна МАТЕМАТИКА»

      

 

 

                                                           

                                   

      

                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           2020

 

                          

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей оперувати цифрами, розв’язувати логічні задачі, визначати суміжні числа; вправляти у прямій та оберненій лічбі; закріплювати знання дітей про геометричні фігури, дні тижня; формувати вміння орієнтуватися у просторі; розвивати у дітей логічне мислення, память, мовлення; виховувати стриманість, колективізм та інтерес до математики.

Матеріал: Дидактичний матеріал: конверт, талісмани, (Голос записаний) Королева, лісові друзі (іграшки), медалі, малюнки із зображенням логічних задач,дні тижня в малюнках,цифри від 1 до 5,

Роздатковий  матеріал.: цифрові будиночки, лічильні палички, папір з геометричними фігурами, фломастери,цифирки від 1 до 5.,

                                Хід заняття

Iгровий момент

 - Діти, коли я сьогодні відчинила вікно до нас в групу залетів ось цей конверт  і потрапив мені прямо в руки. Як ви думаєте, що там?  Скажіть, а ви хочете дізнатися, хто його написав? Я теж дуже хочу!

 (Відкриваю, читаю)

Добрий день, діти! Я – Королева незвичайної країни, там багато геометричних фігур, цифр, задач..Знаю, що ви дуже розумні, кмітливі дітки, тому я вас запрошую до себе в гості. Але перш, ніж потрапити до мене, вам потрібно пройти через чарівні зупинки, на яких вас будуть чекати завдання. Виконавши їх, ви отримаєте талісмани, які допоможуть вам дізнатися назву моєї країни. Чекаю зустрічі з вами!

                                                                    З повагою, Королева

 - Ну що ж ви хочете зустрітися з Королевою? Тоді вирушаємо у подорож.  Але постривайте! З нами теж хочуть вирушити і багато чому повчитися  лісові звірята. Візьмемо їх з собою? Та спочатку, щоб знати скільки їх помандрує з нами, потрібно їх порахувати.

Гра “Порахуй”

 - А тепер можемо вирушати!

Зупинка 1 – Логічна (задачі)

От і перша зупинка - Логічна, на якій відкривають нам шлях в країну, ось ці чарівні двері. А що це на них? (замочки)Так. I нам треба їх відкрити за допомогою ключиків. Але сперш потрібно розв’язати задачі, давши правильну відповідь, ми зможемо знайти той ключ, який співпадає з нашим розв’язком і тоді зможемо відкрити двері. Тому будьте дуже уважні, адже якщо ми зробимо помилку, ключ не підійде і ми не зможемо подорожувати далі. Отож, слухайте!

  1. Три руді лисиці,

     Грались на травиці.

   З них одна сховалась,

   Скільки їх зосталось? (2)

  1. Купила в крамниці сестричка,

    Сім метрів шовкової стрічки.

   Три мені віддала,

  А скільки ж собі узяла? (4)

3.Вісім спілих грушок

 На гілочці годайдались,

Три грушки зїв Павлушка,

То скільки груш зосталось?(5)

  •    От ми і справились з першим завданням. А отже отримуємо перший талісман. Нашим лісовим друзям дуже сподобалось розв’язувати задачі, тому вони з великим задоволенням ідуть з нами далі.

Зупинка 2 – Сусідня (будиночки з цифрами)

 Гра «Живі цифри»

 П′ятеро дітей вибирають по одній картці, на звороті яких є цифри  від 1 до 5. За командою вчителя «Цифри, по місцям!» діти радяться, як упорядкувати ряд «живих» цифр у прямому порядку.

  •    А на цій зупинці ми з вами зустріли не звичайні, а цифрові будиночки. В них мешкають цифри, які зовсім не знають своїх сусідів. I Королева дуже хоче, щоб допомогли цифрам. Допоможемо?
  •    От, які ми молодці, допомогли цифрам розібратися з сусідами, та й не тільки вони, а й звірі, тепер знають, які сусіди можуть мешкати ось в таких будиночках. А за виконане завдання ми отримуємо другий талісман.

Зупинка 3 – Тижнева (дні тижня)

  •    На цій зупинці, Королева хоче перевірити нас. Вона хоче дізнатися, на скільки добре ми знаємо дні тижня. Будьте уважні!

Вранці ми із добрим ділом

День вітали..(Понеділок)

Ніченька минула скоро,

Трудовий іде..(Вівторок)

За ним спритна, молода

Поспішає..(Середа)

А четвертий день тепер,

Називається..(Четвер)

Діло добре ладиться,

Як настане..(П’ятниця)

Дома скрізь кипить робота,

Як почнеться день..(Субота)

А субота з хлібом – сіллю,

Привела сестру..(Неділю)

  •    А хто назве їх по порядку?
  •    Який сьогодні день?
  •    А який був вчора?
  •    А який буде завтра?
  •    Молодці! Гляньте, як наші друзі радіють, тому що, чесно кажучи, багато хто з них плуталися в днях, а тепер вони раді, бо разом з нами, вони вивчили їх напам’ять. А за виконане завдання, ми отримуємо третій талісман.
  •    Ну що, я думаю зараз саме час всім нам відпочити, тому що стомились не тільки ми, а й наші лісові друзі, вони так з нами працювали, що стомили свої лапки.

Фізкультхвилинка

Раз, два! Пострибали!

Три, чотири! Знову стали!

Лапки вліво, лапки вправо,

Лапки вгору підняли.

Всі тихесенько присіли,

Потім знову підвелись.

Покрутились, звеселились,

Усміхнулись!

Й за науку знов взялись!

Зупинка 4 – Геометрична (папір з геометричними фігурами)

  •    А на цій зупинці, нас чекають геометричні фігури. Вони теж, як ми з вами мають своїх друзів і вони завжди разом одне з одним. Але  з ними трапилась біда, вони не можуть знайти один одного і хочуть, щоб ми їх не тільки знайшли, а й побудували з них не звичайний, чарівний будинок.
  •    Ось, які чудові будиночки в нас вийшли. Фігури знайшли одне одного. Стали на свої місця. А наші лісові друзі, вдячні за такі прекрасні будиночки. Отже, за виконане завдання ми отримуємо четвертий талісман.

Зупинка 5 – Просторова (лічильні палички)

  •    Діти, ви не забули до кого ми йдемо в гості? Але ж якщо вона нас запрошує до себе, то й ми повинні будемо покликати її. Та ми ж знаємо шлях,зупинки, доріжку по якій повинні йти, а Королева – ні. Для того, щоб вона до нас потрапила, нам потрібно їй показати маршрут до нашого садочка. Отож, я буду показувати картку,а ви будете викладати в себе на столах, те що ви бачите.
  •    Типові впарви з паличками Кюїзенера:
  •    -викладіть палички на столі,перемішайте їх.Покажи по черзі червону,синю,зелену,жовту,коричневу,білу,чорну, помаранчеву,блакитну, фіолетову паличку
  •    - Яка найдовша? Яка найкоротша?Чому у вас вийшли різні відповіді?
  •    - Покажіть будь –яку  паличку , яка коротша за синю  і довша за червону.
  •     - Покажіть паличку не жовтого кольору.
  •     
  •    Молодці! Наша Королева точно не заблукає і швидко знайде дорогу. А наші друзі, дякують нам, адже навчилися знаходити потрібний маршрут. За нашу вправність, ми забираємо останні – пятий талісман.

Підсумок

  •    От і виконали ми всі завдання Королеви, зібрали всі талісмани, а тепер давайте ж дізнаємось, як же зветься країна, в якій мешкає Королева. Відкриємо наші талісмани..МАТЕМАТИКА
  •    То як зветься ота не звичайна, чарівна  країна? (математика)
  •    А тепер час зустрітися з Королевою.
  •    Королева(звучить аудіозапис):Я чекала зустрічі з вами!Змогли мене переконали, що ви дійсно дуже розумні дітки. За вашу сміливість і знання, дарую вам, як найкращим знавцям математики, ось такі медалі. А лісовим звірятам теж дарую медалі, за те, так цікавляться математикою. Нехай розкажуть своїм лісовим мешканцям, що мандрували пізнавальними зупинками, а головне те, що не просто мандрували, а й багато чому навчилися в цікавій країні, яка зветься -  Математикою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

doc
Додано
23 березня 2020
Переглядів
7338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку