Заняття "Виділення суттєвих властивостей предметів. Порівняння двох і більше предметів "

Про матеріал
Публікація містить розробку заняття, яке розроблено відповідно до Програми з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку «Корекція розвитку» (автор Сак Т.В.) та спрямована на розвиток логічного мислення, вміння порівнювати предмети, визначати їх суттєві ознак; збагачувати словниковий запас Матеріали стануть у нагоді практичним психологам для проведенняіндивідуальних корекційно-розвиткових занять з дітьми із затримкою психічного розвитку, які навчаються в інклюзивному класі (3 клас) закладів освіти.
Перегляд файлу

Тема

Виділення суттєвих властивостей предметів. Порівняння двох і більше предметів.

Мета:

закріпити вміння орієнтуватися в просторі; розвивати логічне мислення, вміння порівнювати предмети, визначати їх суттєві ознаки; підвищувати стійкість уваги; збагачувати словниковий запас.                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1.     Привітання

      Мета: емоційне налаштування на роботу.

 

  1.     Мозкова гімнастика

     Мета: активізувати структури, що забезпечують запам’ятовування, підвищують стійкість уваги.

  •         Намалюй у повітрі горизонтально цифру «вісім»  по три рази кожною рукою, а потім повтори цей рух двома руками.
  •         З яких двох геометричних фігур можна утворити цифру 8?
  •         Які предмети схожі на кружок? Назви їх.

 

  1.     Вправа «Установи закономірність»

     Мета: розвивати логічне мислення

  • Зафарбуй, зберігаючи закономірність

  1.     Вправа «Орієнтування»

      Мета: закріпити вміння орієнтуватися на аркуші паперу

 

Дитині пропонується дати відповіді на запитання:

  •        Назви геометричні фігури, які зображені у таблиці.
  •        Назви тварину, розміщену зліва від індика. Яка фігура розміщена під ним?
  •        Намалюй фігуру, розміщену під малюнком ягняти? Яка фігура розміщена під ним?
  •        Назви фігуру, яка розміщену справа від ягняти. Яка фігура розміщена під ним?
  •        Назвіть фігури, розміщені під зайцем та зеброю. Намалюй фігуру, яка розміщена між ними?
  •        Назвіть фігури, розміщені між півнем та лисицею. Намалюй фігуру, яка розміщена між ними?
  •        Повтори назви геометричних фігур, зображених на таблиці.

 

  1.     Вправа «Порівняй»

      Мета: розвивати вміння виділяти суттєві властивості предметів, порівнювати предмети

  •         Що ти знаєш про півня?
  •         Що ти знаєш про індика?
  •         Порівняй півня та індика. Чим вони схожі?
  •         Чим відрізняються?
  •         Що ти знаєш про собаку?
  •         Порівняй собаку та півня. Чим вони схожі?
  •         Чим відрізняються?
  •         Порівняй собаку, кота  та півня. Чим вони схожі?
  •         Чим відрізняються?

 

 

 

  1.     Робота над загадками.

      Мета: розвивати вміння аналізувати та узагальнювати предмети  за ознаками, збагачувати словниковий запас.

  • Подивись на малюнки. Що на них зображено? Назви риб, які зображені на малюнках?

 

  •         Відгадай загадку, підбери малюнок-відгадку. Які слова  із загадки допомогли її розгадати?

 

В річці риба проживає-

Довгу морду вона має,

Гострі зуби, хижу вдачу –

В річці всі від неї плачуть.

Вона найбільша злюка

– Це зубаста хижа…

                               (Щука)

Вони живуть на самому дні,

Очі у них все на спині.

Співає хлопцям ла-ла-ла

Смішна риба…

                                     (Камбала)

Чудо-велетень пливе,

У дорогу нас зове.

Б’є фонтан з спини його –

Покупає будь кого.

Шоколаду десять плит

Проковтне ротатий … .

                               (Кит)

Трикутником плавник ,

Океани борознить .

Рот від злості розчахнула,

Риба хижа ця – …

                                     (Акула)

  •         Розклади малюнки з рибками. Порахуй їх.
  •         Назви всіх риб.
  •         Кого зображено на першому малюнку, на третьому?
  •         Кого зображено між ними?
  •         Порахуй на якому малюнку по порядку розміщенно зображено акулу?
  •               
  •             
  •   

 

  1. Рефлексія.

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

 

  1. Гільбух Ю.З., Георгіївська В.А. Розвивайте розум дітей: Альбом: У 2  ч.  – Ч.1. – К., Освіта, 1993.
  2. Гільбух Ю.З., Георгіївська В.А. Розвивайте розум дітей: Альбом: У 2  ч.  – Ч.2. — К., Освіта, 1993.
  3. Дерипаско Г.М. Розвиток логічного мислення.  – Х.: Навчальні література.2016.
  4. Локалова Н. П.120 уроков психологического развития младших школьников. Психологическая программа развития когнитивной сферы учащихся I–IV классов. Ч. I. Книга для учителя. Ч. II. Материалы к урокам. — М.: Ось-89, 2008.
  5. Сак Т.В., Прохоренко Л.І. Програма з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку «Корекція розвитку».
  6. https://mamabook.com.ua/30-dutyachuh-zagadok-pro-ovochi/
  7. https://megaznaika.com.ua/zahadky-pro-ryb-holomozyj-ihor/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сахно Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
2200
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку