Тема: Виготовлення сувеніру за схемою. Органайзер. Оформлення виробу аплікацією.
Мета: привернути увагу вихованців до глобальної проблеми твердих побутових відходів; поінформувати про можливість вторинного використання сміття та продемонструвати можливі для цього варіанти; збір, обробка інформації про проблеми утилізації сміття в Україні; вчити вихованців виготовляти органайзер з використаних матеріалів за схемою, оформлювати виріб аплікацією;
Розвивати пізнавальний інтерес у вихованців, творче, образне, логічне мислення, уяву, увагу, пам'ять, дрібну моторику пальців рук.
Виховати естетичний смак, любов до природи, екологічну культуру особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любов до рідного краю, працелюбність, наполегливість, посидючість, дисциплінованість, охайність.
Обладнання: презентація «Друге життя речей», виставка фотоматеріалів «Забруднення природного середовища», посилання на джерела мережі «Інтернет», виставка учнівських робіт, клей ПВА, силіконовий пістолетний клей або клей «Момент - кристал», CD диски, фетр, ножиці, атласна стрічка шириною 0,5 – 1 см, гудзики, намистинки, аркуші А4, олівці, ластики.
Хід заняття
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань вихованців
2.1 Ситуативна гра «Чи уважний ти?»
ІІІ. Мотивація освітньої діяльності вихованців
Сьогодні однією з актуальних проблем людства є проблема сміття, яке забруднює навколишнє середовище.
Ця проблема стосується кожної людини планети. Існує такий вислів: «Дорога цивілізації вимощена сміттям». Дійсно, чим далі розвивається цивілізація, тим більший екологічний слід залишає за собою кожна людина.
Отже, наше сьогоднішнє заняття присвячено проблемі сміття, а саме раціональному поводженню з промисловими відходами.
ІV. Повідомлення теми, мети заняття
V. Вивчення нового матеріалу
5.1 Перевірка виконання домашнього завдання
Інформаційні повідомлення вихованців (тези) та проблемні питання для обговорення:
1. У світі продовжують виробляти 60 млн. тонн пластикових пакетів на рік. Використовуючи їх, ми рідко задумуємося про їхню подальшу долю, а тим часом…
2. 1 млн. птахів гине кожного року, поїдаючи пластикові відходи. Багато видів вигодовують пластиком пташенят. Яка їх подальша доля?
3. Кількість риби, що гине від "білого забруднення", навіть, не піддається точним обрахункам.
4. На забруднених територіях Атлантичного океану маса поліетилену в 6-20 разів перевищує масу зоопланктону.
5. Середній термін розкладання
- звичайного поліетиленового пакета – 150-200 років,
- алюмінієвої бляшанки - 200-500 років,
- пластикової пляшки - 450 р
- гумового скату – 50-80 р.
6. У сухих звалищах папір не розкладається десятиліттями.
7. А кольоровий папір містить небезпечний метал кадмій, в гарно ілюстрованому журналі він також міститься, тож не паліть його, а тим паче не загортайте в нього харчові продукти.
8. В середньому на кожного жителя землі накопичується близько тонни відходів, а це, не мало й не багато - близько 5-ти мільярдів тонн.
9. В європейських країнах виробництво торбинок з пластику вже заборонено або ж вони підлягають високому оподаткуванню.
10. Багато країн світу заборонили виробництво і використання пластикових пакетів або близькі до цього. В Україні поліетиленові торбинки заборонені лише в Новомосковську Дніпропетровської області.
11. На нашу думку, проблеми зі сміттям в Україні є результатом:
- відсутності екологічної свідомості,
- громадянської позиції,
- споживацької культури
- державного підходу до цього питання.
11. Європа на захист навколишнього середовища стала десятиліттями раніше. Вирішення проблеми просте - навіщо викидати речі, які не розкладатимуться роками, коли їх можна використати вже сьогодні.
5.2 Перегляд презентації «Нове життя старих речей»
Ми не можемо вирішити глобальної проблеми самотужки, але кожен із нас може надати старим речам друге життя. Ми зупинилися на використаних металевих банках для виготовлення органайзера «Мудра сова».
5.3 Демонстрація зразків творчих робіт.
5.4 Аналіз представлених зразків творчих робіт та технології їх виготовлення.
5.5 Повідомлення педагога «Способи перенесення ескіза на робочу поверхню»
5.6 Планування наступних трудових дій, відбір матеріалів та інструментів.
VІ. Практична робота
6.1 Інструктаж з БЖД вихованців
6.2 Самостійна практична діяльність вихованців.
Педагог контролює робочий процес, слідкує за дотриманням правил безпеки життєдіяльності під час роботи. За необхідності надає консультативну або індивідуальну допомогу.
6.3 Фізкультхвилинка
6.4 Продовження самостійної роботи
VІІ. Підсумок заняття
7.1 Аналіз виконаних робіт
Вихованці самостійно аналізують власні роботи. Обговорення ускладнень під час робочого процесу (якщо такі виникали).
7.2 Презентація вихованцями власних робіт
Обмін враженнями. Самооцінювання. Оцінювання творчих робіт педагогом.
7.3 Бліц - опитування «Друге життя використаних матеріалів»
- Які способи перенесення ескіза на поверхню ви знаєте?
- Які інструменти ми використовуємо для роботи із жерстю?
- Які інструменти ми використовуємо для роботи з пластиком?
- Що таке органайзер?
- З яких матеріалів можна виготовити органайзер?
- Для чого нам потрібні органайзери?
- Які види аплікації ми сьогодні використовували для оформлення виробів?
- Як ви вважаєте, а як ще можна прикрасити органайзер?
7.4 Фотосесія «Мудра сова на варті екології»
7.5 Рефлексія «Відкритий мікрофон»
- Чим запам’яталось вам заняття?
- Які емоції ви відчували на занятті?
- Чи хотіли б ви отримати у подарунок подібний органайзер, виконаний вашим другом? Чому?
VІІІ. Прибирання робочих місць
|
|
Беремо аркуш паперу, і обводимо олівцем наш диск. |
Малюємо на основі отриманого кола сову. |
|
|
Нам знадобиться фетр оранжевого, чорного, білого і ще двох яскравих, контрастних кольорів (можна блакитний і зелений)
|
Вирізаємо з фетру блакитного кольору тулуб і приклеюємо клеєм до диска.
|
|
|
Відразу вирізаємо другу таку ж деталь для заднього боку органайзера. |
Із зеленого фетру вирізаємо сову. |
|
|
Приклеюємо |
|
|
|
Вирізаємо очі з зіницями. |
Приклеюємо білі кружечки. |
|
|
Приклеюємо дзьоб. |
І наостанок – зіниці сови. |
|
|
Вирізаємо дві однакові смужки з помаранчевого фетру. |
Склеюємо кінчики. |
|
|
Приклеюємо «лапки» сови до зворотнього боку диска. |
Не забуваємо перевіряти за допомогою олівця. |
|
|
Відрізаємо стрічку довжиною близько 15 см і приклеюємо її також на задню сторону диска. |
Декоруємо за власним бажанням. Можна приклеїти ґудзика-метелика, попередньо відкусивши кусачками вушко ґудзика. |
|
|
На лапки-петельки кріпимо колечка.. |
На ці ж колечка кріпимо спіраль блокнота. |
|
|
І затискаємо колечка плоскогубцями. |
Ось такий органайзер. |