Сектор освіти відділу соціально-культурної сфери
Великолепетиської селищної ради
КЗ «Великолепетиський центр дитячої та юнацької творчості» Великолепетиської селищної ради
Всеукраїнський конкурс «Цікава школа»
Номінація «Нетрадиційне заняття гуртка»
Методична розробка конспекту заняття гуртка
«Юні туристи»на тему:
„Як козаки дівчат визволяли"
|
|
Виконавець: Рогачов Ю. В. Керівник гуртка «Юні туристи» |
2021 р.
План-конспект нетрадиційного заняття гри-подорожі
„Як козаки дівчат визволяли ”
Гра-подорож
Завдання:
1. Ознайомити вихованців з історією козацтва їх обрядами та звичаями.
2. Розвивати у дітей фізичні якості: швидкість, силу, стрибучість, спритність,
кмітливість.
3. Вдосконалюватися у техніці подолання природних перешкод.
Мета: виховувати у вихованців почуття гордості за свій народ, свідоме ставлення до занять з туризму та спорту, сприяти зміцненню здоров’я вихованців засобами ігор, естафет, вправ, виховувати завзятість, дисциплінованість, почуття товариськості, взаємодопомоги, здатність долати втому, а також потребу в систематичних заняттях пішохідного .
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: Стрічки, гімнастичні обручі з тканиною, гімнастичні обручі, мішки, повітряні кульки, кеглі, боксерські перчатки.
Тип уроку: комбінований.
Метод проведення: змагальний.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Части-на занят-тя |
Зміст заняття |
Дозуван-ня
|
Організаційно-методичні вказівки |
Підго-товча (12 хв)
Основна (30 хв.)
Зак-лючн части-на (4 хв.)
|
Організаційний момент. Шикування. Є найкращі вояки – Запорозькі козаки! І на морі, і в степах Наганяли вони страх. І не буде переводу Українському народу Доки з глибин сторіч Долина козацький клич. Повідомлення теми, завдань заняття. Техніка безпеки. Козацька розминка Раз - два - голова, Щоб трималася на в’язах Ми тренуємо всі м’язи Три - чотири, руки в ділі. Щоб триматись на коні, Треба ноги нам міцні, Сильні ноги, дужі ноги - Не злякаються дороги. Підемо разом в присядку Це найкраща зарядка Ходьба: а) на носках; б) на п’ятках; в) нахил тулуба на кожен крок; г) гусячим кроком; д) випади на кожен крок. Легкий біг. По діагоналі: а) приставним кроком правим боком; б) приставним кроком лівим боком; в) прискорення; г) із захлестом гомілки назад; д) з високим підніманням стегна Ходьба для відновлення дихання
Поділ вихованців на дві команди Команди шикуються на стартовій лінії. Дорогі друзі! Сьогодні ми з вами будемо подорожувати в минуле до наших пращурів, козаків. Подорож наша буде не звичайна, а туристсько-спортивна. У ній беруть участь команди „Січовики” та „Отамани” Ми відправимося з вами на Січ. Дізнаємось як жили козаки в ті часи, скуштуємо справжнього кулішу та відчуємо себе хоч на деякий час козаками. На нашому шляху будемо долати різні труднощі та покажемо свою витривалість, силу, кмітливість. Команда „Січовики” до подорожі готова? Девіз: Наша слава дозріває І засяє в ранній час, Адже, друзі, вболіває Україна вся за нас. Команда „Отамани” до подорожі готова? Девіз: На здійснення юних мрій На честь українського спорту Нові хай вершаться рекорди! Команди до подорожі готові, вирушаємо в дорогу. 1. «Подарунок для дівчат» Хоч козаки люди вільні та в них також були жінки. Тож давайте зараз сплетемо своїм дівчатам вінки зі стрічками як це було прийнято й раніше на Україні. Естафета: учасники по черзі підбігають до стрічок, які підвішені на певній висоті від підлоги. Підстрибнувши, учасник повинен зірвати одну стрічку добігти з нею до вінка та прикріпити стрічку на нього.
2. «Перебирання крупи» Які ж козаки не вміють варити справжній куліш? Для приготування цієї страви нам необхідно роздобути пшоно. Я знаю де воно є, але для цього потрібно пройти через стрімку річку. Пробігання по місточку через стрімку річку: учасники по черзі пробігають через місточок (гімнастична лава), підбігають до ємкості з крупою, в якій знаходяться тіла іншого походження (цукерки, жуйки) знаходить та виймає один із зайвих предметів та кладе його поруч із ємкістю. 3. «Багаття» Тож ми з вами здобули та перебрали пшоно, вода в нас є, залишилось розвести багаття. А для цього нам потрібно зібрати хмиз. Стрибки по купинах: Кожен учасник, проходячи дистанцію, повинен зібрати та перенести хмиз (палички 2 шт.) для багаття, покласти їх у певне місце, імітуючи вогнище.
4. «Гарматні ядра» Вчитель. Доки вариться наш куліш ми з вами трішечки порозважаємось. Зараз ми дізнаємось ватажок якого коша є найспритнішим та найсильнішим. Конкурс капітанів: хлопці стають у напівколо, дівчата залишаються за їх спинами, а капітани стають з мішками в центр. За 1 хвилину в боксерських рукавицях збирають повітряні кульки в мішки. 5. «Визволення дівчат» Розважилися добре, але подивіться у нас викрали дівчат, ми не зможемо повернутися в наш час без них. Потрібно знайти й визволити їх. Комбінована естафета: Учасники по два чоловіки стартують, долають умовне болото за допомогою жердин (гаті) і прямують далі. Діставшись до кінця дистанції, учасники беруть удвох дівчину на схрещені руки і прямують до початку дистанції бігом. Ось і завершилась наша подорож, вже час повертатись додому. Подорож коротка, але кожен, хто хоче, може дізнатися більше про козацтво на уроках історії. Ми з вами, як справжні козаки, перебирали пшоно, розпалювали багаття, рятували дівчат у ХVІІ ст. Тож дійсно, ми з вами є справжніми козацькими нащадками.
Підсумок гри-подорожі. Оголошення результатів.
І на останок я хотів би сказати, що не головне хто переміг сьогодні на занятті, а хто став переможеним, головне те, що ви одна дружна група, один народ – українці. А якщо народ єдиний, то йому не страшні будь-які негаразди. Хай вам щастить! До зустрічі! Організований вихід із спортзалу. |
2 хв.
30 с 30 с 30 с 30 с 30 с
1 хв.
30 с 30 с 30 с 30 с 30 с . 1 хв.
1 хв.
1 хв.
2 хв.
1 хв.
4 хв.
5 хв.
5 хв.
4 хв.
7 хв.
1 хв.
2хв.
1 хв
1 хв |
Перевірити готовність вихованців до заняття. Слайд № 1
Слайд № 2,3
Слайд № 4 Відео «Козацька розминка»
Фронтальний метод. Інтервал 2-3 кроки. Звернути увагу на частоту рухів
Назви команд придумують учні.
Слайд № 5 Теоретичне опитування, що таке: Січ, оселедець, козак (з тюркської мови), де проживали козаки, кого з гетьманів ви знаєте. (випереджальне завдання) Група гуртується у дві команди, які стоять у колону по одному, паралельно один одному. Відео «Відлік часу» Група проходить через завісу та одягають вишиті сорочки.
Слайд № 6 Беруть участь усі вихованці Перемагає команда, яка більше прикріпить стрічок. Перемога – 2 дерев’яні ложки , поразка -1. У момент закінчення виконання завдання підняти руку вгору
Слайд № 7 Перемагає команда, яка перша виконає завдання. Перемога – 2 дерев’яні ложки, поразка -1.
Слайд № 8 Перемагає команда, яка перша виконає завдання. Перемога – 2 дерев’яні ложки, поразка -1. Рух по купинах вільним способом. Перемагає команда, яка перша виконає завдання. Перемога – 2 дерев’яні ложки, поразка -1.
Слайд № 9 Перемагає той, хто більше збере кульок. Перемога – 2 дерев’яні ложки, поразка -1.
Під час конкурсу дівчат викрадають вихованці перевдягненні у піратів
Відео «Викрадення дівчат» Слайд № 10 Перемагає команда, яка перша виконає завдання. Перемога – 2 дерев’яні ложки, поразка -1.
Відео «Відлік часу» Слайд №11 Група проходить через завісу та знімають вишиті рубахи.
Відзначити найкращу команду та окремих вихованців.
Презентація до заняття та відеоролики додаються. |