1
Тема: Горнятко гарного настрою
Мета: Навчити учнів малювати складові свого настрою за уявою
Завдання:
корекційно-розвиткові – формувати графічні навички, навички самоорганізації; розвивати координацію рухів кисті руки і пальців; образне мислення, уяву, зв’язне мовлення;
виховні – підвищувати впевненість в собі, зняти напругу, розвивати навички самопрезентації, співдіяльності, уміння побачити в іншому щось хороше; створення гарного настрою.
Вік: молодший шкільний
І. Вправа-привітання (усі сідають чи стають в коло)
- Діти, уявіть, що ви прийшли в гості до свого сусіда справа з подарунком. Дарувати можна будь-що. Привітайтеся і вручіть подарунок із побажанням.
Діти по черзі повертаються до сусіда справа і вимовляють фразу:
ІІ. Основна частина
Самоорганізація. «Вимірювання» настрою за допомогою «Тепломіру настрою» - для вимірювання необхідно забезпечити всіх учнів набором із 8 кольорів, який запропонований А.М.Лутошкіним, до якого входять: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, фіолетовий, чорний та білий. Цей комплект складають із кольорового паперу у формі квадратів розміром 3x3 см.
Червоний Оранжевий Жовтий Зелений Блакитний Фіолетовий Чорний Білий |
— захоплений — радісний — приємний — спокійний, — врівноважений — сумний — тривожний — вкрай незадовільний — важко сказати. |
Подивіться на шкалу кольорового діапазону настроїв і виберіть із кольорового набору той колір, який відповідає вашому настрою сьогодні (слова із означенням настрою можна замінити/доповнити смайликами).
Опрацювання результатів: підрахунок індивідуальних та групових показників настроїв.
Обговорення:
(вчитель читає вірш, виконуємо вправи)
Сьогодні ми будемо настрій варити
Для цього нам треба хвилину шуміти,
Стрибати, кричати і тупотіти,
І руки угору нам треба підняти,
Щоб там у долоні 5 раз поплескати.
Від шуму наш настрій починає кипіти!
Продовжуєм настрій ми з вами варити!
100 грам додаємо веселого жарту
І сміху гучного цілую кварту!
Ми станемо знову зілля варити,
Мішати, солити, довкола ходити.
Сюди покладемо шматочок від хмари
І променів сонячних трошечки, пару.
Цукерки і тістечка, мрії і сни,
Варили, творили, заглянем під кришку –
Там настрій чудовий й веселі усмішки!
3. Основна вправа. Творча робота учнів (діти обирають «посуд» (малюнки різних ємностей) для малюнка і починають малювати в межах контуру, додаючи «інгридієнти» для гарного настрою; діти з ООП – обирають малюнки-зображення і викладають колаж).
4. Підсумок роботи - презентація і обговорення робіт. (Діти розповідають, що вони зобразили, називають головний складник, без якого не можна створити гарний настрій, потім говорять, що ще можна до цього додати).
ІІІ. 1. Підсумкова спільна робота – на ватмані (аркуш А1) вчитель малює (чи заздалегідь намалював) горщик.
Діти працюють одночасно, вчаться співдіяти.
ІV. Вправа-прощання
Діти по черзі обертаються до сусіда зліва і говорять фразу: