Заняття з елементами тренінгу для учнів 10-11 класів “Стрес та способи його подолання”

Про матеріал

Ознайомлення учнів з поняттям стресу, причинами його виникнення та способами подолання.

Заняття допоможе ознайомити учнів з поняттям “стрес", природою його виникнення, ознаками, видами стресу, способами його подолання, формування, вміння адаптуватись до ситуації, виховувати в учнів витривалість, познайомити учнів з правилами боротьби в стресовій ситуації.

Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу для учнів 10-11 класів

“Стрес та способи його подолання”

 

Мета: ознайомлення учнів з поняттям стресу, причинами його виникнення та способами подолання.

Завдання: ознайомити учнів з поняттям “стрес”, природою його виникнення, ознаками, видами стресу, способами його подолання, формування, вміння адаптуватись до ситуації, виховувати в учнів витривалість, познайомити учнів з правилами боротьби в стресовій ситуації.

Обладнання: аркуш паперу А-4, олівці, фломастери.                                                 

 

Хід заняття.

1.Вправа. “Самопрезентація”

Кожен з учасників називає своє ім'я., що воно означає. свої вподобання.  

Інформаційне повідомлення:

 “Поняття стресу, його ознаки”. Термін “Стрес” використовували протягом всього 20 століття. Стрес виникає під дією внутрішнього середовища - це реакція організму у відповідь на різноманітні подразники (стресори). Стресори-це чинники, які викликають стрес. Стрес-це відповідь на загрозу людині. Існує 2 види стресу-негативний і позитвний. Негативний вид стресу вносить у наше життя хвороби, депресію, самотність, неврози, тоді як позитивний стрес означає здоров'я, задоволення, щастя.

 Стресу не потрібно уникати, тому що повна свобода від стресу означає смерть. Деякі дослідники вважають, що помірний стрес корисний для організму, оскільки сприяє мобілізації сил на виконання певного завдання, загартовує для нових випробувальних ситуацій.

 Найчастіше стрес розвивається через невміння контролювати свої емоції, але є дуже шкідливим стримування емоцій у собі. Найкраще не переживати негативні емоції, а перетворювати їх на позитивні. Важливо, щоб ви усвідомили необхідність цих занять для вашого особистого життя. Добре, якщо ви зрозумієте, що формування та розвиток антистресової стійкості залежить від послідовної, постійної роботи над собою.

2. Вправа. “Мозковий штурм”:

Які ознаки стресу?

-неможливість висловити думку;

-тривога;

-страх;

-тремтіння тіла ;

-серце б'ється швидше;

'язи напружені;

-тиск підвищується;

-емоційне напруження;

-підвищений апетит або його зниження;

-відчуття втоми;

-підвищена збудливість;

-швидке мовлення;

-неможливість зосередитися;

-пристрасть до алкоголю.

Діагностична робота з учнями.

Мета:Виявлення рівня схильності до переживання стресового стану?

Тест “Чи схильні ви до переживання стресу?”

Варіанти відповідей: “так”, “ні”.

1.Чи запитуєте ви в себе (хоча б інколи) чи варто жити?

2.Чи вважаєте ви, що ведете неправильний спосіб життя?

3.Чи почуваєтеся ви винними, коли нічого не робите вдома?

4.Чи здається вам інколи непоборною перешкодою якась зміна в житті?

5.Чи вважаєте ви себе песимістом?

6.Чи не здається вам, що ви втратили контроль над своїм життям?

7.Чи відчуваєте ви сильне напруження в конфліктних ситуаціях?

8.Чи виникає у вас почуття безпорадності в конфліктних ситуаціях?

9.Чи відчуваєте ви сильне напруження у непередбачуваних ситуаціях?

10.Чи відстоюєте ви свої погляди?

11.Чи вважаєте ви причиною своєї невдачі інших людей або обставини, які не залежать від вас?

12.Чи берете ви на себе відповідальність за успіхи і поразки у своєму житті?

13.Чи віддаєте перевагу примиренню зі стресом?

14.Чи часто у вас виникає поганий настрій?

Чим більше позитивних відповідей, тим більша схильність до стресу.

Інформаційне повідлмлення  “Види стресу”

Мета: проінформувати  учнів про види стресу та реакції організму на стрес..

Види стресу:

Еустрес - це стрес.спричинений позитивними стресорами (весілля, народження дитини).

Він активізує та мобілізує внутрішні резерви людини, додає інтересу до життя, змушує діяти більш іненсивно.

Дистрес - спричинений негативними стресорами (конфліктні ситуації). Це руйнівний процес, який дезорганізує поведінку людини. Такий тривалий стрес може перерости в невроз або психоз.

Реакції організму на стрес:

-дезадаптація-людина намагається пристосуватись до стресової ситуації, але їй це не вдається;

-пасивність-стан депресії, безпорадності, безнадії;

-захист від стресу-зміна виду діяльності з метою досягнення емоційної рівноваги;

-релаксація-розслаблення, підвищує організм протидіяти стресовій ситуації.

3. Робота учнів у групах:

Мета: розвиток творчого мислення учнів з пропонованої теми та написання пам'яток “Правила боротьби зі стресовими ситуаціями”.

-не панікувати, намагатися протистося своєму негативному стану, перетворювати негативні емоції в позитивні. бути активними;

-спробувати звернутись до релаксації;

-вести здоровий активний спосіб життя, тоді організм створює захисний фон проти стресу;

-поспілкуватись з близькими людьми (надійне оточення) , які підтримають вас морально та додадуть впевненості в собі.

Інформаційне повідомлення “Релаксація”.

Мета: ознайомити учнів з поняттям “Релаксація” та одним з методів зняття напруження.

Релаксація-це психологічні вправи,  які направлені на зняття психічного напруження. Вчені довели, що після релаксації багато показників покращуються.

Правила виконання релаксаційних вправ:

-релаксаційні вправи виконуються тільки лежачи. Сидячи, стоячи та під час ходіння можна релаксувати тільки після тривалого тренування лежачи;

-релаксувати тільки на підлозі з теплою ковдрою.

-головне завдання-повністю розслабити тіло;

-головне під час релаксаційних вправ стежити за диханням, зозереджуватись на ньому і більше ні про що не думати;

-після вправ зробити глибокий вдих, затримати подих. Після цього довго лежати на спині, дихати рівно, спокійно, відчувати, як по тілу розтікається тепле і приємне розслаблення, ви знову впевнені в своїх силах і подолаєте стресову ситуацію.

Вправи на релаксацію:

Сядьте зручно, заплющіть очі, протягом 1-2 хвилин уявляйте легку чарівну веселку і себе у спокійному, приємному, розслабленому стані. Ви відпочиваєте, вас поступово заповнює почуття спокою, розслаблення.

 Роздивіться уважно всі кольори веселки. Які кольори ви бачите? Зафіксуйте кожен колір. Відчуйте,. яка зміна кольорів робить приємно вашій душі і тілу. Відчувши спокій і задоволення, зафіксуйте цей стан.

4. Вправа “Приємні спогади”

Займіть зручну позу, заплющте очі, на вдиху концентруйте увагу. Відчуйте розслаблення вашого тіла, на видиху послаблюйте увагу. Спробуйте відтворити в памяті найбільш приємні і заспокійливі епізоди минулого з усіма деталями, пов'язані з природою. Пригадайте найдрібніші деталі цієї місцевості. Які звуки ви чули? Які аромати вдихали? Де ступали ? Що відчували? Чим більше деталей ви пригадаєте і уявите, тим більше розслабитесь. Зафіксуйте приємний образ, прокиньтесь.

5. Вправа “Море”

Заплющте очі, зручно сядьте, покладіть руки на коліна долонями догори..Уявіть собі берег моря, зробіть глибокий видих, повільний  вдих. Шумить морська хвиля, заспокоює і заколисує. Ви сидите на березі моря, близько біля води, ноги торкаються морської води, повільно робите вдих і видих. Відчуваєте теплоту морської води. З кожним вдихом вода повільно входить у вас, через ступні ніг піднімається вгору по тілу аж до талії.  А з кожним видихом повертається згори вниз, вашому тілу приємно і спокійно. Вода омиває і очищає кожну частинку вашого тіла і ззовні, і з середини. Ви відчуваєте себе берегом моря, вас омиває вода. Вашому тілу приємно і спокійно, ви злилися з пиродою і розплющуєте очі.

6. Вправа“Зворотній звязок"

Мета: вчити учнів давати зворотній зв'язок ( що нового ви взяли для себе, як почували себе на заняттях, з яким настроєм прийшли, з яким ідете, чи будете в житті викорстовувти набуті знання?).

 

 Дякую за увагу.

 

doc
Додав(-ла)
Старець Тамара
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
1893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку