Заняття з елементами тренінгу для учнів 11 класу: «Готуємось до ЗНО».

Про матеріал
Методична розробка заняття з елементами тренінгу, для підтримки випускників у процесі підготовки до участі в ЗНО та вміню керувати стресовою ситуацією.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу для учнів 11 класу: «Готуємось до ЗНО».

 

Мета: підтримка учнів у процесі підготовки до участі в ЗНО, ознайомити випускників зі способами протистояння диструктивному впливу стресу та формувати  навички саморегуляції в напружених ситуаціях.

Епіграф заняття:        Зміни ставлення до речей, що хвилюють тебе –

                                        І ти, убезпечиш себе від них.

                                                                                                 Марк Аврелій

  1. Привітання. Вправа «Самопрезентація».

Мета: сприяти встановленню контакту між учасниками, налаштувати на роботу в групі.

Роздати дітям аркуші, на яких написаний початок пропозицій. Учні повинні закінчити речення.

Я вмію……….

Я пишаюсь…….

Я захоплююсь……

Я хочу…….

 

  1. Вправа «Скарбничка правил».

 

Мета: визначити правила для продуктивної роботи під час заняття, створити сприятливий психологічний клімат для активної роботи (учасники самостійно визначають правила).

 

Правила роботи в групі можуть бути такими:

 

-активність;

-правило «піднятої руки»;

-говори «тут і тепер»;

-доброзичливість;

-«вільна нога»;

-толерантність;

-вимкнений мобільний телефон;

 -конфіденційність.

 

     3. Вправа «Мої очікування».

Мета: формування власної мети діяльності, мотивація та усвідомлення власної відповідальності за досягнення певних результатів.

   Зверніть увагу на наше самотнє дерево. У кожного з вас є листочки різного кольору (які ви знайдете на спинках стільців), прошу вас написати, а потім озвучити, що ви чекаєте від нашої зустрічі і допомогти  дереву покритися різнобарвним листям.

Інформаційне повідомлення вчителя.

Для більшості випускників шкіл ЗНО є серйозним випробуванням. Звісно, під час підготовки та складання іспитів учню потрібні знання з певних предметів. Однак важлива і психічна готовність, тобто вміння опанувати себе в екстремальних ситуаціях, гідно виходити зі складного становища. Дехто має такі навички, але все ж більшість учнів відчуває непереборний страх перед іспитом, самою атмосферою, в який він відбувається, і виникає стрес.

В перекладі з латинської, «іспит» означає випробування, тому що випробовуються  різноманітніші якості та риси людини: пам'ять, увага, впевненість у своїх силах та вміння зберігати спокій. Проблемою в ситуації ЗНО стають хвилювання. Гормон, який виділяється в момент, коли людина відчуває страх, впливає на пам'ять. Це може стати причиною того, що учні, студенти на іспитах повністю забувають вивчений матеріал. Хоча цей гормон складно піддається впливу, з ним можна впоратися.

 Навички саморегуляції, інформація з оптимальної підготовки та поведінки під час ЗНО – це питання, які ми з вами обговоримо під час нашого заняття, що допоможе вам полегшити тягар стресового удару та досягти успіхів.

4.Вправа «Асоціації».

 

 Мета: активізувати спілкування та взаємодію між учасниками групи та підготувати групу до подальшого спілкування.

Асоціації – це перше, що спадає на думку, коли ви бачите предмет або чуєте якесь слово.

Кожний учасник отримує стікери різного кольору. Учитель пропонує учням придумати асоціації до слів: «іспит», «зовнішнє незалежне тестування». Учасники пишуть будь-яку кількість асоціацій, але по одній на кожному папірці,  озвучують свої асоціації та приклеюють їх на аркуш фліп-чарту.

Обговорення:

  1. Чому саме такі асоціації виникли у вас до слів «іспит», «зовнішнє незалежне тестування» ?
  2. Які ваші асоціації мають відтінки - негативні чи позитивні?
  3. Яких відтінків більше?

 

Як бачимо, ваші асоціації пов'язані з тривогами, невпевненістю у своїх силах, що призводить до стресу. Дуже важливо змінити цей настрій на спрямований на плідну підготовку  до ЗНО та на його успіх. Існує кілька способів досягти цього.

 

Способи боротьби зі стресом.

 

Давайте поекспериментуємо в плані пошуку оптимальних методів подолання стресу.  Напишіть будь-які методи зняття стресів, якими ви зазвичай користуєтесь у своєму житті (не менше 10):

1. Поспілкуватися з другом або  подругой.

2. Порадитись з компетентною людиною.

3. Поїсти.

4. Поспати.

5. Зайнятися спортом.

6. Поспілкуватися з природой.

7. Потанцювати.

8. Випити каву.

9. …

10…

Навички емоційної саморегуляції, інформація з оптимальної поведінки під час підготовки до іспитів та під час тестування зможуть допомогти уникнути або полегшити тягар ударів тестування по вашій нервовій системі та допомогти досягти успіху.

 Для впевненого протистояння стресу важливі кілька факторів:

  • ефективне планування часу;
  • схильність до оптимізму;
  • уміння розслаблятися;
  • розуміння своїх емоцій;

          -    самоконтроль і позитивний настрій.

5.Вправа «Мої ресурси» (робота в групах).

Мета: визначити позитивні наслідки участі в зовнішньому незалежному оцінюванні.

За визначений короткий термін учні мають назвати якомога більше позитивних наслідків від запровадження ЗНО та участі в ньому. Усі пропозиції записуються  на  ватмані (ватман ділиться пополам, на першої половині записуються позитивні наслідки участі в ЗНО, на другій половині записуються ті  риси та характеристики учнів, якими вони пишаються і які зможуть допомогти їм на іспиті)  Після того, як час вичерпався, напрацювання групи зачитуються, обговорюються всі пропозиції.

 Обговорення:

  •     Як швидко ви змогли зорієнтуватись і назвати позитивні наслідки від участі в ЗНО?
  •     Чи відчуваєте страх і невпевненість перед майбутніми випробуваннями?

 

  6. Вправа «Емоція» (гра- розминка).

 

Мета: зняти емоційну напругу, пожвавити роботу.

Всі учасники встають у коло, кожен по черзі за допомогою міміки передає якусь емоцію, всі інші один за одним ії повторюють. Вправа закінчується, коли всі учасники передадуть свої емоції.

 

   7. Вправа «Хвилина».

 

Мета: розвивати навички відчуття часу.

Учитель звертає увагу на поняття «хвилина часу».

Багато це чи мало? Потім учням пропонується за сигналом заплющити очі й розплющити їх у той момент, коли на їхню думку хвилина закінчилася. Потрібно намагатися не рахувати секунди, а саме відчути довжину хвилини.

Учитель фіксує інтервал  одну хвилину (за допомогою годинника із секундною стрілкою) і по закінченні повідомляє про це учасників (подає сигнал).

 

Обговорення:

 

-Хто розплющів очі раніше сигналу?

-Хто пізніше?

-Чи важко було виконувати завдання?

-Чому важливо розвивати в собі адекватне почуття часу?

(Вправа є діагностичною, той хто раніше розплющів очі має високий рівень тривожності).

 

    8. Вправа «Формула успіху».

 

Мета: розвивати впевненість у своїх здібностях.

Фахівці з реклами добре знають силу повторення. Ми чуємо рекламу багато разів на день, бо нас хочуть у чомусь переконати. Зробіть таку рекламу для себе. Напишіть свій власний лозунг (наприклад: «Я впевнена(ий) що успішно складу всі тести на ЗНО!» закінчивші… Я це обовязково зроблю!» (учні зачитивають свої вислови). Перечитуйте це гасло перед сном, як заклинання. Повірьте у свої сили.

 

      9. Вправа «Відкритий мікрофон» (рефлексія).

 

 Мета: виявити, наскільки успішно реалізовано очікування випускників від заняття.

Учитель нагадує, що на початку заняття діти  на листочках написали свої  очікування і пропонує їм висловити свої думки з приводу заняття, що їм сподобалося під час заняття, а що ні; про що б вони хотіли ще дізнатися з цієї теми і чи справдились їх очікування.

 

       Висновок

 

     Як висновок прослухайте наступну притчу «Все в твоїх руках»

   Давно-предавно в старовинному місті в оточенні учнів жив Майстер. Якось один з учнів задумався: «А чи існують запитання, на які наш Майстер не зумів би дати відповідь?»

    Він пішов на квітуче поле, піймав найкращого метелика і сховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за його руки, і учневі було лоскітно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:

-  Скажіть, а метелик у моїх долонях живий чи мертвий?

    Учень міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий будь-якої миті його стиснути. Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів: «Все в твоїх руках».

           Емоційне завершення заняття.

            10. Вправа «Емоційний ланцюжок».

Мета: завершити роботу на емоційному піднесенні.

Учні становляться у коло, кладуть ліву руку на плече сусіда і по черзі, один за одним висловлюють побажання успіху на ЗНО та вступних іспитах.

 Учитель: Нехай ці побажання обов’язково здійсняться. Будьте успішними випускниками та абітурієнтами!

Учитель висловлює подяку учасникам заняття та просить подякувати один одному оплесками за активну участь під час заняття.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку