Заняття з елементами тренінгу. Доброта в твоєму серці.

Про матеріал
Розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; вчити нести добро іншим через добрі справи; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати критичне мислення, увагу, емоційну сприйнятливість, уміння творити добро; виховувати почуття чуйності, доброти, ціннісні орієнтири, схильність безкорисливо чинити добро.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

Тема. Доброта в твоєму серці.

Мета: розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; вчити нести добро іншим через добрі справи; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати критичне мислення, увагу, емоційну сприйнятливість, уміння творити добро; виховувати почуття чуйності, доброти, ціннісні орієнтири, схильність безкорисливо чинити добро.

Обладнання: презентація PowerPoint,музичний супровід, наочнення (дерево, яблука, вагони, будиночок, сонечко з промінчиками),папір,маркери.

 

Хід заняття

І.Вступне слова соц.педагога.

Милосердя й доброта, як два крила, на яких тримається людство. І не обов’язково це повинна бути матеріальна допомога, інколи достатньо теплого слова, моральної підтримки, душевної розмови. Ще складаючи казки, люди вірили в добро, в перемогу справедливості, у щастя. Куди ж поділась ця віра? Чому залишилися самі поневіряння? Можливо, варто звернутися до казок – мудрого джерела народної думки? Можливо, треба робити висновки і повертатися до добра, щоб зробити добрими когось, себе, увесь світ?! У наш час, коли все більше панує зла на землі, видається все більше негативної інформації, коли люди озлобляються один на одного. Вони забувають про добро, про те приємне, що можна зробити один одному.І тому ми сьогодні проведемо заняття з елементами тренінгу «Добро починається з тебе»

 

2. Вправа «Привітання»
Мета: створити сприятливі умови для праці, підняти настрій, створити невимушену атмосферу.

Учасники тренінгу стають в коло і передаючи в руки м’яч по колу говорять:

«Мене звати… Я …(назвати свою позитивну рису)»

 

 

 

3. Вправа – очікування « Сад добра» (музика)

Мета: навчити учасників визначати власні очікування і визначати мету заняття.

Хід вправи:  На розданих яблуках написати свої очікування від заняття. Потім прикріпити їх на дерево , щоб утворилась фруктова яблуня.

 

Очікування проговорити.

-Про що говорить наше фруктове дерево?

 

4.Правила заняття («Сонечко») (музика)

Мета: формувати відповідальне ставлення до власної поведінки, навчити учасників розробляти та приймати правила роботи групи.

Хід вправи: Діти, щоб потрапити у сад Добра, потрібно дотримуватись правил. На спинках стільчика прикріплені промінці з правилами роботи, зачитайте їх і причепіть до сонечка.

1. Правило піднятої руки;

2. Слухати і чути іншого;

3. Говорити по черзі;

4. Радіти успіхам інших;

5. Бути позитивним,

6.Говорити від свого імені,

7. Не критикувати,

8.Не кричати,

9.Не перебивати,

10.Бути активним,

11. Посміхатися.

 

5.Вправа «Людина починається з добра»

Мета: Вчити дітей бути добрими, чемними і дружелюбними.

-Діти, яку людину називають доброю? (відповіді учнів)

 

Обговорення

Висновок

 

6. Вправа «Пошук добрих слів» (музика)

Мета: вчити дітей використовувати у своєму житті лише добрі слова

Хід вправи: Дітям обєднаєтися  у 2 групи «День»,і «Ніч» і відшукати добрі слова, щоб знайти вихід з будь-якої ситуації.

 

1.Оленка робила подарунок для мами. Братик побіг і частина папірців злетіла. Оленка готова була заплатити, але братик сказав чарівне слово. Яке?

Оленка посміхнулась і сказала братику…

 

2.Бабуся зшила для Катрусиної ляльки плаття, але воно виявилось малуватим. Катруся засмутилася. А бабуся попросила  принести ляльку і зшила інше плаття. Дівчинка була рада. Вона…

 

3.До  Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня  засмучено відповідає: «У мене вже є така! Взявши коробку цукерок  каже: «Я такі не люблю».  (Як вона мала вчинити?)

 

4. Тарасові на день  народження батько подарував  велосипед. Хлопчик  був радий. Як він  міг виразити свою радість?)

Обговорення

Висновок

 

7.Руханка «Цукерочка»

 

8.Вправа «Потяг добрих справ» (музика)

Мета: дати можливість учасникам визначити  свої позитивні вчинки, віднайти позитивні сторони доброти, щастя , милосердя.

Хід вправи: Діти,кожен із вас має власний вагон,в якому він помандрує в сад Добра. Але щоб туди потрапити, потрібно написати про свої добрі справи та озвучити їх.

Обговорення

Висновок

 

9.Вправа «Кулька»

Мета:  навчити дітей визнавати свої недобрі вчинки та аналізувати

їх.

Хід вправи: Надути кульку і написати на ній свій негативний вчинок або дію, озвучити і пробити кульку. Таким чином позбутись негативних звичок.

Обговорення

Висновок

 

 

10.Вправа «Будинок Доброти»

Мета: формувати в учасників усвідомлення життєвих цінностей як основи бачення власної життєвої перспективи.

Хід вправи: Перед вами висить будиночок, візьміть маркери і напишіть на біля нього,що для кожного треба, щоб бути щасливими.

Обговорення по колу.

Висновок: Ось наш будиночок наповнений всіма вашими побажаннями,тому давайте назвемо його «Будиночок Доброти».

 

 

 

ІІ. Підсумок. Рефлексія.

Мета: навчити учнів робити висновки, підбивати підсумки на основі очікувань.

Хід вправи :підійти до дерева, зачитати очікування і визначитись чи здійснилось воно.

-Чи здійснилось ваше очікування?

-Чи сподобалось вам заняття?

-Чи легко робити життєвий вибір на користь добра?

                 

ІІІ. Вправа „Побажання”   (музика)

 Учні сидять  в колі, передають сердечко і говорять побажання (  Соціальний педагог пропонує послідовно обмінятися бажаннями.  „Я тобі бажаю здійснення … твоїх мрій” ).

 

 

 

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку