Заняття з елементами тренінгу "Дружба врятує"

Про матеріал
Хочеш мати друга – навчись бути другом.Дружба – це стосунки між людьми, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, поглядів, життєвих цілей. Ось таке визначення дружбі дають тлумачні словники. Без друзів у наш час важко жити на світі.Сьогодні своє заняття я присвячую дружбі. Ближче познайомлюся з учнями класу, дізнаюся про їхні інтереси. Отже, тема заняття «Дружба врятує».
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу « Дружба врятує»

Мета: набути навичок розуміння і прийняття близьких людей, їхнього світу; поглибити процеси саморозкриття, самоаналізу і подолання психологічних бар’єрів; закріпити довірчий стиль спілкування у групі.

Обладнаний матеріал: маркери, фломастери, аркуші паперу А4, ручки, нитки.

Вік: 5-6 клас ( 10-11 років)

 

Хід заняття

Психолог:Діти, доброго дня! Я рада вас вітати!

Вправа « Привітання приємно сказати»

Мета: створення позитивної атмосфери.

Психолог: Всім потрібно взятися за руки і в голос сказати: « Доброго дня! Гарного настрою і т.д.»

5faf770b19.png

Інформаційне повідомлення

Психолог: Дружба – це безкорисливі взаємовідносини між людьми, дружба заснована на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях. Найголовніше в дружбі — це і взаємодопомога. Друг завжди без користі прийде на допомогу та ніколи не підведе.

Гра-розминка «Одне до одного»

Мета: активізувати й підготувати до подальшої роботи.

Психолог:Діти, пропоную вам цікаву розминку. Давайте станемо у коло та будьте уважними, намагайтеся швидко і чітко виконувати всі мої інструкції. Усе потрібно робити дуже швидко. Зараз ви маєте рівно 5 секунд, щоб вибрати собі партнера і швидко потиснути йому руку. Тепер я говоритиму вам, якими частинами тіла треба швидко привітатися одне з одним.

  •                  Права рука до правої руки;
  •                  Носом до носа;
  •                  Спиною до спини.

Психолог: Так, це ви робили дуже швидко. А тепер щоразу, коли я голосно скажу: «Одне до одного!», - вам потрібно буде дуже швидко знайти нового партнера і потиснути йому руку. А після цього я знову називатиму частини тіла, якими ви торкатиметеся одне до одного.

  •                  Вухо до вуха;
  •                  П’ята до пати;
  •                  Лоб до лоба;
  •                  Мізинець до мізинця;
  •                  Плече до плеча;
  •                  Коліно до коліна;
  •                  Ліва долоня до лівої долоні;
  •                  Потилиця до потилиці;
  •                  Лікоть до ліктя.

 

Які почуття та емоції у вас викликало виконання цієї вправи?

 

Мозковий штурм « Що таке дружба»

Мета: з’ясувати в учнів чи розуміють вони, що таке дружба, чи мають справжніх друзів?

Психолог: Що таке дружба?

Як ви розумієте поняття «Дружба врятує?»

Хто є справжнім другом?

 

Вправа «Біла ворона»

Мета: розвиток здатності знаходити (помічати) і цінувати індивідуальність інших людей.

Психолог:  Пропонує одному з учасників на деякий час стати не таким, як всі. Для цього йому треба робити усе протилежно тому, що робить група. Група повторює всі рухи ведучого. Наприклад, група  підіймає руки, а «біла ворона» – ні, всі посміхаються, а «біла ворона» – насуплюється тощо.

Через деякий час ведучий каже: «Це важко – бути не таким, як всі. Хто буде йому допомагати?». Так з’являються дві білі ворони. Потім їх стає більше. Коли до «білої ворони» приєднується половина учасників, вправа закінчується.

Відчувати свою належність до групи, бажати бути на когось схожим, бути прийнятим своїми однолітками, наслідувати того, хто більш успішний, - це зрозуміло. Але при цьому важливо залишатися самим собою. Кожний з нас унікальний. Саме унікальністю та неповторністю людина приваблює. Спілкуватися зі своєю копією не цікаво.

Мозковий штурм «Що я ціную у другові?»

Мета: з’ясувати уявлення учнів про важливі риси та вміння особистості, необхідні у дружбі.

Психолог: давайте складемо список рис і вмінь, які, на ваш погляд, необхідні людині  для дружби.

Під час виконання завдання грає музика

 

Вправа «Перебудови»

Мета: показати учасникам, що на основі схожості і відмінності можна бути і першим, і середнім, і останнім.

Психолог: Встаньте з місць. Зараз я називатиму певну ознаку, і ви маєте, працюючи всі разом, швидко вишикуватися у шеренгу.

Вишикуйтеся за:

  •                  зростом
  •                  датою народження (від січня до грудня)
  •                  кольором волосся (від найсвітлішого до найтемнішого)
  •                  розміром взуття (від найменшого до найбільшого)
  •                  довжиною волосся (від найкоротшого до найдовшого).

 

Вправа «Спір чи дружба?» 

Мета: усвідомити, що різні погляди на одну ситуацію, не повинні призводити до конфліктів.

Пихолог: Зараз я зачитаю вам діалог двох людей. І ми визначимо хто переміг у даному діалозі ? Спір чи дружба?  Це може бути приблизно так:

А: Це шість.

Б: Це дев’ять.

А: Та ні, це шістка.

Б: Яка ж це шістка, коли це дев’ятка.

А: Це найсправжнісінька шістка.

Б: Ти щось плутаєш – це справжня дев’ятка.

А: Зовсім із глузду з’їхав. Дивишся і не бачиш.

Б: Та це тобі треба лікуватися.

Психолог: Як ви думаєте, хто правий у цій ситуації? Як треба вчинити, щоб не було сварки? Небажання зрозуміти іншого, впевненість, що ваша думка – єдина правильна, - це найкоротший шлях до непорозуміння, а часто й до виникнення конфлікту.

Підсумкова вправа «Павутина дружби»

Мета: підбити підсумки заняття, налаштувати на позитивне світосприйняття.

Психолог: Для підбиття підсумків нашої групової діяльності я пропоную всім стати у коло і по черзі ознайомити нас із враженнями від сьогоднішньої роботи. Допоможе нам у цьому клубок чарівних ниток, які ми будемо передавати із рук у руки одній людині з кола (на ваш вибір). (Плетення павутини).

Під час вправи  грає музика

Психолог: Подивіться на візерунок, який у нас вийшов сьогодні. Це портер нашої колективної справи. Як ниточки переплітаються між собою, так і наші життя і відносини тісно пов’язані. І якщо їх розплутати, то вийде один клубок, в якому зібрані ми всі – тобто наш клас. Тож нехай у вашому колективі завжди панує атмосфера дружби і взаємоповаги. А щоб цього домогтися, є один секрет, про який дізнаєтесь, відгадавши загадку.

«Вона нічого не коштує, але створює багато чого. Вона збагачує тих, хто її одержуючи, не збіднюючи тих, хто ї дарує. Вона триває мить, але пам'ять про неї залишається надовго. Немає таких багатіїв, які могли б прожити без неї. Немає таких бідних, які не ставали б багатіші її милістю. Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і є паролем для друзів. Водночас її не можна ані купити, ані випросити, ані позичити, ані вкрасти, бо вона є цінністю, яка не принесе жодної користі, якщо не йтиме від чистого серця… Що це?»

Тож усміхайтеся! І люди, зігріті вашою посмішкою, прихиляться до вас! Усміхайтеся! І це приведе до щастя! До дружби!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Пащенко Юлія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Aksentij Nadijka
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мельникова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
13 травня 2019
Переглядів
4121
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку