Заняття з елементами тренінгу «Гроші. Роль грошей у моєму світі»

Про матеріал
Фінансова грамотність є критично важливою для дітей, оскільки вона надає необхідні навички для ефективного управління грошима в майбутньому. Це допомагає їм розуміти цінність грошей, вчитись планувати витрати, заощаджувати та інвестувати. Залучення дітей до практики заощаджування, витрат, заробітку — це практичний спосіб передати їм фінансову мудрість. Залучаючи їх до процесу прийняття рішень під час тренінгу вони вчяться розуміти основи підприємницької діяльності, розуміють значення власної креативності та конкурентноспроможності.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу «Гроші. Роль грошей у моєму світі»

                                                                                         Практичний психолог Міщенко Віра

 

Мета та завдання тренінгу: Аналіз дітьми індивідуального ставлення до  грошей; Усвідомлення своїх бажань та  потреб.; аналіз та опрацювання  переконань, стереотипів дітей щодо цінності грошей; актуалізація загальнолюдських цінностей у дітей.

Тривалість заняття: 45-90 хв.

Вік учасників: 13-16 років

Форми роботи: Групова (до 30 учасників)

Додатковий інвентар: Діти обов’язково для участі в занятті повинні мати невелику кількість грошей, краще використовувати купюри  дрібного значення. ( 1-2 гривні)

Актуальність  заняття: 

Фінансова грамотність є критично важливою для дітей, оскільки вона надає  необхідні навички для ефективного управління грошима в майбутньому. Це допомагає їм розуміти цінність грошей, вчитись планувати витрати, заощаджувати та інвестувати.

Залучення дітей до практики заощаджування, витрат, заробітку — це практичний спосіб передати їм фінансову мудрість. Залучаючи їх до процесу прийняття рішень під час тренінгу вони вчяться  розуміти основи підприємницької діяльності,  розуміють значення власної креативності та конкурентноспроможності.                                             

                                                                     Хід заняття

  Гроші – слово, яке у всіх в голові, у всіх на устах, хочемо ми цього чи ні. Сьогодні гроші – це те, що дозволяє нам обміняти наші вміння, таланти, працю на якісь блага, продукти чи послуги, які нам необхідні. Яку роль сьогодні вони відіграють у нашому житті?

Діти, чи знаєте ви Історію появи грошей. Звідки взялися гроші? Хто їх вигадав?

Давним-давно первісні, люди цілком обходилися без грошей. Навіщо вони їм були потрібні? Все необхідне  для життя вони отримували від природи. Адже  головним для людини – були  їжа та житло. Жили люди в печерах, ходили на полювання з кийками та кам'яними, сокирами, збирали рослини.

Але виявилося, що не кожна людина, яка вміла робити сокири та іншу зброю, була добрим мисливцем! Тоді і виникла ідея: нехай зброю робить одна людина, а мисливець із цією зброєю ходить на полювання, при цьому за зброю мисливець буде  платити здобиччю!

Так виник взаємовигідний обмін - бартер.

Чим людині все самій робити, у тому числі те, в чому вона погано розуміється, чи не краще розподілити обов'язки та одну продукцію міняти на іншу, яку сам робити не можеш? Тобто виникла спеціалізація виготовлення певних типів продукції. Грішми були різні товари: хутра звірів, металеві сокири, мушлі каурі тощо. Однак завдяки своїм фізичним властивостям найбільш вживаним загальним еквівалентом вартості дуже швидко стають благородні метали: золото та срібло. Згодом вони набирають форми монет.

З'явилися гроші як результат економічних взаємин у господарському житті людей. Таким чином виходить, що гроші з'явилися абсолютно об'єктивно. Кошти є товаром, а товар був призначений для обміну.

 Саме слово "гроші" виникло внаслідок того, що древні римляни використовували Храм богині Джуно Монета як майстерню для карбування монет. Згодом усі місця, де робилися монети, почали називати "монета". Англійський варіант цього слова "мінт", французька - "моне"; від цього слова походить англійське слово "мані" - гроші. Монети існують усюди, сьогодні їм близько 2500 років, але відомо, що їм передували різні предмети, які використовувались  як гроші.

Спочатку банкноти підтримували монетами, і в результаті цього їх стали сприймати як гроші. До XVII століття паперові гроші були введені в обіг у дуже невеликих кількостях лише в кількох країнах. Англійський банк почав випускати банкноти в 1964 році, тобто в тому році, коли було створено цю установу.

                                                       Прототипи сучасних грошей.

У різних країнах  "грошима" виступали різні товари, наприклад:

• Східна Азія – рис;

• Південно-Східна Азія – сушена свинина;

• Африка – бруски солі;

• Китай – бруски листя чаю;

• Сибір, Індонезія – тютюн (часто наркотичний);

Крім того, в давні часи грошима були різні речі, матеріали:

• звірячі зуби;

• черепа4

• диски з арагоніту;

• конусоподібні раковини;

•грецькі горіхи;

• щит черепахи;

• морські раковини;

Сьогодні Гроші — це платіжний засіб, особливий товар, що є загальною еквівалентною формою вартості інших товарів та послуг. Гроші є мірилом вартості та засобом обігу. Справедливий розподіл грошей в сім'ї та в суспільстві забезпечує всім рівні можливості Фінансова грамотність є критично важливою для дітей, оскільки вона надає дітям необхідні навички для ефективного управління грошима в майбутньому. Це допомагає їм розуміти цінність грошей, вчитись планувати витрати, заощаджувати та інвестувати

                                      Практична частина (Учасники тренінгу сідають в коло) 

1.Вправа «Чекаємо гроші»

Мета: Аналіз дітьми особистого ставлення до грошей, аналіз відчуттів у разі втрати грошей.

Учасники встають зі своїх місць та починають хаотично ходити в колі. За командою тренера "Віддаємо гроші" потрібно віддати будь-якому учаснику будь-яку суму  своїх грошей. Вправа продовжується 5 хвилин, і по кожній команді «Віддаємо гроші» учасники діляться своїм капіталом. Наприкінці вправи діти отримують  нову суму, яка відрізняється від початкової. Хтось заробив, а хтось загубив…….

Аналіз вправи: ( Бажаючі діляться думками, відповідаючи на питання)

  1. Успішні та не успішні технології, які Ви використовуєте під час вправи?
  2. Що ви зробили, щоб отримати гроші?
  3. Чому вам не давали гроші?
  4. Оголошуємо підсумок суми.

 

2. Вправа «Просимо гроші»

 

Мета: Аналіз дітьми особистого ставлення до грошей, проаналізувати потребу значущості кількості грошей.

 

Учасники встають зі своїх місць та починають ходити в колі. За командою тренера всі починають просити один у одного гроші. Вправа продовжується 2-3 хвилини. Наприкінці вправи діти отримують  нову суму, яка відрізняється від початкової. Хтось заробив, а хтось загубив.

Аналіз вправи: ( Бажаючі діляться думками, відповідаючи на питання)

  1. Успішні та не успішні технології, які Ви використовували під час вправи?
  2. Що ви зробили, щоб отримати гроші?
  3. Чому вам не давали гроші?
  4. Підбиваємо підсумок суми.

 

3. Вправа «Заробляємо гроші»

 

Мета: Аналіз дітьми особистого ставлення до грошей. Усвідомлення своїх бажань, потреб «грошового апетиту».

Учасники встають зі своїх місць та починають ходити в колі. За командою тренера «Заробляємо гроші» кожен вигадує спосіб заробити гроші. Потрібно проаналізувати, що  уміють робити діти, та за який  талант,  креативність  можна збільшити свій капітал. ( Хтось може запропонувати послуги карикатуриста  та малювати смішні портрети, хтось вміє співати, надавати послуги з обслуговування) Вправа виконується протягом 5 хвилин.

 

Аналіз:

  1. Які почуття у вас виникали з кожної заробленої гривні?
  2. Що було складного?
  3. Підбиваємо підсумок суми.

 

4.Вправа «Проблемне коло грошей»

 

Мета: мобілізувати групу, усвідомлення своїх бажань та  потреб.

 

Кожен учасник робить вклад у загальну скарбничку будь-якою сумою. Тренер оголошує загальну суму та повідомляє що отриманий внесок може тепер дістатися будь-кому, хто зможе дійсно умовити групу, що вони йому дійсно потрібні. Кожен по черзі висловлює власну думку на що би він витратив ці гроші і чому вони повинні  дістатися саме йому. Ця вправа може зайняти до 20-30 хвилин, і завершується тоді коли всі учасники згодні одноголосно з вибором переможця. Якщо група не може обрати переможця, тренер пропонує жереб.

 

Аналіз:

  1. Успішні та не успішні технології, які Ви використовуєте під час вправи?
  2. Що ви зробили, щоб отримати гроші?
  3. Привітання переможця.

 

5. Вправа «Подяка»

 

Мета: Проаналізувати та опрацювати переконання, стереотипи дітей щодо цінності грошей. Актуалізувати загальнолюдські цінності.

 

Кожен учасник може віддячити тим людям, які відіграли для нього важливу та значну роль у тренінгу. Можна віддячити тим, хто підтримав вас грошима. На цьому етапі бажано всім дітям дати можливість поділитись враженнями та емоціями від вправ.

 

    Запитання для рефлексії:

        1. Чому виникає бажання мати гроші?

        2. Яку роль у вашому житті грають гроші?

        3. Гроші це цінність чи засіб?

        4. Яку б пораду ви дали собі щодо грошей?

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
5 квітня
Переглядів
337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку