Година психолога в 5 класі
Заняття з елементами тренінгу «Ключі до гарного настрою»
Мета заняття: створити атмосферу довіри та взаєморозуміння в класі; розглянути поняття «настрій» та його вплив на повсякденне життя; формувати навичку звертати увагу на свій емоційний стан; сприяти усвідомленню - ми можемо самі впливати на наш настрій та настрій однокласників.
Необхідні матеріали: мотузка; прищіпки; кольорові олівці; аркуші паперу; мішечок; різноманітні дрібні предмети; музика для релаксації; роздруковане за кількістю учасників ілюстроване завдання «Ключі до гарного настрою».
Хід заняття
Психолог. Добрий день, мої найкращі п’ятикласники!
А чи був у вас добрий день насправді, ми спробуємо зараз дізнатися.
Інструкція. Намалюйте, будь ласка, ваш настрій за допомогою смайлика та прикріпіть прищіпкою до мотузки, називаючи своє ім’я та озвучуючи свій настрій.
Вмикаємо запис тихих, заспокійливих звуків природи.
Інструкція. Сядьте зручно, заплющте очі і слухайте мій голос. Дихайте глибоко і спокійно. Уявіть собі, що ви сидите на галявині у прекрасний літній день. Просто перед собою бачите чудового метелика, який пурхає із квітки на квітку. Простежте за рухами його крил. Рухи легкі та граціозні. Тепер нехай кожен уявить, що він метелик, що в нього гарні великі крила. Відчуйте, як ваші крила повільно і плавно рухаються вгору-вниз. Насолоджуйтеся відчуттям ширяння в повітрі. А тепер гляньте на строкату галявину, над якою летите. Подивіться, скільки на ній яскравих квітів. Знайдіть очима найгарнішу квітку й поступово починайте наближатися до неї. Ви вже відчуваєте її аромат… Повільно і плавно ви сідаєте на м’яку пахучу середину квітки. Вдихніть ще раз її пахощі і… розплющте очі.
Розкажіть про свої відчуття.
Настрій – це наш емоційний стан, який може змінюватися протягом дня. Від настрою залежить, як ми почуваємося: активними, енергійними чи безсилими, пасивними. Спробуймо з’ясувати, що і хто «робить» наш настрій? (Події, які відбуваються навколо нас; наші думки; наше здоров'я; спілкування з іншими людьми).
Чи можемо ми самі впливати на наш настрій?
4. Вправа "Чарівний мішечок" (~10 хв)
Необхідно підготувати мішечок з невеликими предметами, які асоціюються з різними емоціями та почуттями (сонечко – радість, хмарка – смуток, морозиво – задоволення, книга – інтерес…)
Інструкція. Підійдіть, будь ласка, по черзі до мішечка; навмання витягніть предмет; скажіть, з якою емоцією він у вас асоціюється; розкажіть про ситуацію, коли ви відчували таку емоцію.
Для цієї вправи використовую роздруковане ілюстроване завдання із сайту «Розвиток дитини», яке має назву аналогічну до назви даної вправи.
Інструкція. На аркуші у віконечках «Поганий настрій» та «Гарний настрій» намалюйте, будь ласка, своє обличчя з відповідним настроєм. Далі під кожним віконечком ви бачите малюнки ключиків та виділене місце, щоб написати про те, які дії, слова, події можуть бути вашими «ключиками» до гарного настрою.
Після виконання дітьми завдання, пропонуємо, тим хто бажає, поділитися, які у них «ключики» до гарного настрою та обговорити, як ними можна користуватися тоді, коли настрій поганий. Запитати в учнів про те, чи можуть вони скористатися деякими «ключиками» своїх однокласників.
Психолог. Наше заняття підходить до завершення. Хочу поцікавитися у вас, чи дізналися ви щось нове на цьому занятті? Які вправи вам сподобалися найбільше?
Психолог. Любі діти, я дуже задоволена спілкуванню з вами! Ви – активні, розумні, добрі! Тож пам’ятайте, що настрій інших, в певній мірі, залежить від вас, тобто від ваших вчинків, слів, підтримки. Нумо, дарувати хороший настрій всім, хто сьогодні з нами!
Інструкція. Станьмо в коло і по черзі скажемо один одному щось приємне
Психолог. До побачення! Гарного настрою усім!