Заняття з елементами тренінгу «Корисні та шкідливі звички»

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу «Корисні та шкідливі звички» Цільова група: 5-6 клас Мета: • ознайомити учнів із поняттям «звичка»; навчити розпізнавати різницю між корисними та шкідливими звичками; • сприяти усвідомленню учнями необхідності формування корисних звичок; • навчити школярів оцінювати ситуації ризику, приймати відповідальні рішення; • формувати вміння порівнювати і формулювати висновки; • розвивати логічне мислення на прикладах впливу корисних та шкідливих звичок на здоров’я та спосіб життя людини; • виховувати силу волі для формування корисних звичок та подолання шкідливих; • виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя та свідоме ставлення до власних вчинків, свого здоров’я та здоров’я інших людей як найвищої цінності. Обладнання: плакат «Правила роботи», кольорові стікери, ручки, плакат «Корисні звички», «Шкідливі звички», відео притча «Все в твоїх руках», кольорові «сліди», додатки 1, 2, 3, 4; презентація, візочок, плакат «Корзина». Хід заняття: 1. Привітання (1хв) Добрий день діти! Сьогодні ми будемо працювати в 4 групах: група 1 – сонечко, група 2 – веселка, група 3 – усмішка, група 4 – квітка. 2. Вправа «Асоціації» (3 хв) Пропоную подивитися на екран – Слайд 1. Які у вас асоціації виникають з цією квіткою? (Учні висловлюють свої думки). А у мене виникає асоціація з вами, бо ця квітка має 18 пелюсток, і вас всього 18 учнів, об’єднуючись в єдине ціле утворюєте один 5 (6) клас, тому бажаю вам бути уважним один до одного, не критикувати, допомагати та підтримувати. 3. Оцінка настрою (1 хв) Подивіться на екран – Слайд 2. Зараз спробуємо оцінити свій настрій за допомогою картинки. (Учні висловлюють свої думки). 4. Правила роботи (1 хв) Давайте пригадаємо які правила ми повинні дотримуватись на уроці? (Див. плакат) 5. Повідомлення теми та мети уроку (1хв) Слайд 3. 6. Зворотній зв’язок (1 хв) Пригадайте, що ми з вами розглядали на минулому уроці? 7. Методом мозкового штурму визначимо що таке «Звичка»? (1 хв) Після визначення пропонується подивитися на екран – Слайд 4. 8. Інформаційне повідомлення (2 хв) Звички – це дії і вчинки, виконання яких стало потребою людини. Це дії, які закріпилися в нашій поведінці внаслідок багаторазового повторення. Звички бувають як корисні, так і шкідливі. Слайд 5. Корисні звички : охайність, ввічливість, заняття спортом,виконання ранкової гімнастики, дотримання правил особистої гігієни,складання речей,допомога батькам, говорити правду, гуляти на свіжому повітрі. Шкідливі звички: гризти нігті,сьорбати,розкидати речі,сидіти довго за телевізором та комп’ютером, неорганізованість, брехливість, переїдання,недотримання режиму дня та правил харчування, куріння, вживання алкоголю, наркотиків. Слайди 6, 7. 9. Робота в групах. Вправа «Доріжки» (5 хв) Учні, працюючи в групах, визначають та приклеюють на відповідний плакат («Корисні звички», «Шкідливі звички») «сліди» так, щоб вийшла доріжка. Після закінчення відбувається рефлексія. - Яка доріжка веде до хвороб? - Яка доріжка зміцнює здоров’я? - А чи є у вас шкідливі звички? (учні висловлюють свої думки) 10. Інформаційне повідомлення «Як можна подолати шкідливі звички» (1 хв) Слайд 8. 11. Фізкульт-вправа «Ми йдемо полювати на лева» (3 хв) «Полювання на лева» — Ми йдемо полювати на лева. (Впевнено йдемо по колу) — Не боїмося ми нічого! (Відображаємо активним розмахуванням рук) — Ой, а це що? — Болото! Чав! Чав! Чав! (Імітуємо обережний хід, високо піднімаючи коліна) — Ой, а це що? — Море! Буль! Буль! Буль! (Робимо плавальні рухи руками) — Ой, а це що? — Поле! Топ! Топ! Топ! (Тупаємо ногами) — Ой, а це що? — Це дорога навпростець! (Упевнено йдемо) — Ой, а це хто? Такий великий! (Показуємо) Такий пухнастий! (Рухи- погладжування) — Ой, та це ж лев! (Показуємо, як злякалися) — Побігли додому! Через поле! Топ! Топ! Топ! — Через море! Буль! Буль! Буль! — Через болото! Чав! Чав! Чав! — Прибігли додому! Сховалися! (Присіли) — Які ми молодці! (Погладжуємо себе по голові) — Які ми хоробрі! (Легенько стукаємо кулачком по грудях) 12. Робота в 4 групах (10 хв) група «Сонечко» - проаналізувати звички літературного героя (див. додаток 1); група «Веселка» - побудувати піраміду здорового способу життя (додаток 2); група «Усмішка» - побудувати ланцюжок шкідливої звички (додаток 3); група «Квітка» - створити квітку корисних звичок (додаток 4). 13. Вправа «Візочок» (5 хв) На кольорових стікерах учні записують шкідливі звички від яких хотіли би позбутися та складають у візочок, після цього відбувається обговорення. - Якщо ми хочемо позбутися шкідливої звички, чому ми поклали листочки у візочок, а не в літак чи в автомобіль? - Як рухається візок? - Чи можна одразу позбутися шкідливої звички? 14. Перегляд притчі «Все в твоїх руках» (3 хв) Зараз пропоную подивитися притчу «Все в твоїх руках». Потім відбувається обговорення. - Що ви зрозуміли? - Який висновок ви можете зробити, переглянувши цей сюжет? - Отже, тільки від нас самих залежить наше життя: як ми піклуватимемось про своє здоров’я, які звички формуватимемо в собі, як спілкуватимемося з іншими людьми і т. д. Наше життя в наших руках. 15. Оцінка настрою (1 хв) 16. Рефлексія. Вправа «Корзина» (5 хв) Кожна група отримує стікери у формі яблуньок, записавши враження від уроку, прикріплює на плакат. 17. Підведення підсумків (1 хв) Бути здоровим – значить бути веселим, життєрадісним, щасливим. І вам,діти, необхідно зробити правильний вибір, щоб жити цікаво,активно,вміти правильно організувати своє дозвілля,відмовитись від шкідливих звичок. Тож, почніть долати вже сьогодні свої шкідливі звички, а набувайте і виховуйте в собі все більше корисних звичок. І незабаром ви побачите,що у вас з’явилося більше друзів, успішнішим стало навчання, з’явилися нові корисні справи, життя стало яскравішим і цікавішим.
Перегляд файлу

Заняття з елементами  тренінгу

«Корисні та шкідливі звички»

Дата:

Цільова група: 5-6 клас

Мета:

  • ознайомити учнів із поняттям «звичка»; навчити розпізнавати різницю між корисними та шкідливими звичками;
  • сприяти усвідомленню учнями необхідності формування корисних звичок;
  • навчити школярів оцінювати ситуації ризику, приймати відповідальні рішення;
  • формувати вміння порівнювати і формулювати висновки;
  • розвивати логічне мислення на прикладах впливу корисних та шкідливих звичок на здоров’я та спосіб життя людини;
  • виховувати силу волі для формування корисних звичок та подолання шкідливих;
  • виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя  та свідоме ставлення до власних вчинків, свого здоров’я та здоров’я інших людей як найвищої цінності.

Обладнання: плакат «Правила роботи», кольорові стікери, ручки, плакат «Корисні звички», «Шкідливі звички», відео притча «Все в твоїх руках», кольорові «сліди», додатки 1, 2, 3, 4; презентація, візочок, плакат «Корзина».

 

Хід заняття:

  1. Привітання (1хв)

Добрий день діти! Сьогодні ми будемо працювати в 4 групах:  група 1 – сонечко, група 2 – веселка, група 3 – усмішка, група 4 – квітка.

  1. Вправа «Асоціації» (3 хв)

Пропоную подивитися на екран – Слайд 1. Які у вас асоціації виникають з цією квіткою?  (Учні висловлюють свої думки). А у мене виникає асоціація з вами, бо ця квітка має 18 пелюсток, і вас всього 18 учнів, об’єднуючись в єдине ціле утворюєте один 5 (6) клас, тому бажаю вам бути уважним один до одного, не критикувати, допомагати та підтримувати.

  1. Оцінка настрою  (1 хв)

Подивіться на екран – Слайд 2. Зараз спробуємо оцінити свій настрій за допомогою картинки. (Учні висловлюють свої  думки).

  1. Правила роботи (1 хв)

Давайте пригадаємо які правила ми повинні дотримуватись на уроці? (Див. плакат)

  1. Повідомлення теми та мети уроку (1хв)

Слайд 3.

  1. Зворотній зв’язок (1 хв)

Пригадайте, що ми з вами розглядали на минулому уроці?

  1. Методом мозкового штурму визначимо що таке «Звичка»? (1 хв)

Після визначення пропонується подивитися на екран – Слайд 4.

  1. Інформаційне повідомлення (2 хв)

Звички – це дії і вчинки, виконання яких стало потребою людини. Це дії, які закріпилися в нашій поведінці внаслідок багаторазового повторення. Звички бувають як корисні, так і шкідливі. Слайд 5.

Корисні звички : охайність, ввічливість, заняття спортом,виконання ранкової гімнастики, дотримання правил особистої гігієни,складання речей,допомога батькам, говорити правду, гуляти на свіжому повітрі.

Шкідливі звички: гризти нігті,сьорбати,розкидати речі,сидіти довго за телевізором та комп’ютером, неорганізованість, брехливість, переїдання,недотримання режиму дня та правил харчування, куріння, вживання алкоголю, наркотиків. Слайди  6, 7.

  1. Робота в групах. Вправа «Доріжки» (5 хв)

Учні, працюючи в групах, визначають  та приклеюють на відповідний плакат («Корисні звички», «Шкідливі звички») «сліди» так, щоб вийшла доріжка. Після закінчення відбувається рефлексія.

  • Яка доріжка веде до хвороб?
  • Яка доріжка зміцнює здоров’я?
  • А чи є у вас шкідливі звички? (учні висловлюють свої думки)
  1.  Інформаційне повідомлення  «Як можна подолати шкідливі звички» (1 хв)

Слайд 8.

  1.  Фізкульт-вправа «Ми йдемо полювати на лева» (3 хв)

«Полювання на лева»

— Ми йдемо полювати на лева. (Впевнено йдемо по колу)
— Не боїмося ми нічого! (Відображаємо активним розмахуванням рук)
— Ой, а це що?
— Болото! Чав! Чав! Чав! (Імітуємо обережний хід, високо піднімаючи коліна)
— Ой, а це що?
— Море! Буль! Буль! Буль! (Робимо плавальні рухи руками)
— Ой, а це що?
— Поле! Топ! Топ! Топ! (Тупаємо ногами)
— Ой, а це що?
— Це дорога навпростець! (Упевнено йдемо)
— Ой, а це хто? Такий великий! (Показуємо) Такий пухнастий! (Рухи- погладжування)
— Ой, та це ж лев! (Показуємо, як злякалися)
— Побігли додому! Через поле! Топ! Топ! Топ!
— Через море! Буль! Буль! Буль!
— Через болото! Чав! Чав! Чав!
— Прибігли додому! Сховалися! (Присіли)
— Які ми молодці! (Погладжуємо себе по голові)
— Які ми хоробрі! (Легенько стукаємо кулачком по грудях)

  1.  Робота в 4 групах (10 хв)

 група «Сонечко» - проаналізувати звички літературного героя (див. додаток 1);

група «Веселка» - побудувати піраміду здорового способу життя (додаток 2);

група «Усмішка» - побудувати ланцюжок шкідливої звички (додаток 3);

група «Квітка» - створити квітку корисних звичок (додаток 4).

  1.  Вправа «Візочок» (5 хв)

На кольорових стікерах учні записують шкідливі звички від яких хотіли би позбутися та складають у візочок, після цього відбувається обговорення.

  • Якщо ми хочемо позбутися шкідливої звички, чому ми поклали листочки у візочок, а не в літак чи в автомобіль?
  • Як рухається візок?
  • Чи можна одразу позбутися шкідливої звички?
  1.   Перегляд притчі «Все в твоїх руках» (3 хв)

Зараз пропоную подивитися притчу «Все в твоїх руках». Потім відбувається обговорення.

-  Що ви зрозуміли?

- Який висновок ви можете зробити, переглянувши цей сюжет?

- Отже, тільки від нас самих залежить наше життя: як ми піклуватимемось про своє здоров’я,  які звички формуватимемо в собі, як спілкуватимемося з іншими людьми і т. д. Наше життя в наших руках.

15. Оцінка настрою (1 хв)

16. Рефлексія. Вправа «Корзина» (5 хв)

Кожна група отримує стікери у формі яблуньок, записавши враження від уроку,  прикріплює на плакат.

17. Підведення підсумків (1 хв)

Бути здоровим – значить бути веселим, життєрадісним, щасливим. І вам,діти, необхідно зробити правильний вибір, щоб жити цікаво,активно,вміти правильно організувати своє дозвілля,відмовитись від шкідливих звичок.

Тож, почніть долати вже сьогодні свої шкідливі звички, а набувайте і виховуйте в собі все більше корисних звичок.І незабаром ви побачите,що у вас з’явилося більше друзів, успішнішим стало навчання, з’явилися нові корисні справи, життя стало яскравішим і цікавішим.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
28 січня 2020
Переглядів
1179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку