Заняття з елементами тренінгу
«Корисні та шкідливі звички»
Дата:
Цільова група: 5-6 клас
Мета:
Обладнання: плакат «Правила роботи», кольорові стікери, ручки, плакат «Корисні звички», «Шкідливі звички», відео притча «Все в твоїх руках», кольорові «сліди», додатки 1, 2, 3, 4; презентація, візочок, плакат «Корзина».
Хід заняття:
Добрий день діти! Сьогодні ми будемо працювати в 4 групах: група 1 – сонечко, група 2 – веселка, група 3 – усмішка, група 4 – квітка.
Пропоную подивитися на екран – Слайд 1. Які у вас асоціації виникають з цією квіткою? (Учні висловлюють свої думки). А у мене виникає асоціація з вами, бо ця квітка має 18 пелюсток, і вас всього 18 учнів, об’єднуючись в єдине ціле утворюєте один 5 (6) клас, тому бажаю вам бути уважним один до одного, не критикувати, допомагати та підтримувати.
Подивіться на екран – Слайд 2. Зараз спробуємо оцінити свій настрій за допомогою картинки. (Учні висловлюють свої думки).
Давайте пригадаємо які правила ми повинні дотримуватись на уроці? (Див. плакат)
Слайд 3.
Пригадайте, що ми з вами розглядали на минулому уроці?
Після визначення пропонується подивитися на екран – Слайд 4.
Звички – це дії і вчинки, виконання яких стало потребою людини. Це дії, які закріпилися в нашій поведінці внаслідок багаторазового повторення. Звички бувають як корисні, так і шкідливі. Слайд 5.
Корисні звички : охайність, ввічливість, заняття спортом,виконання ранкової гімнастики, дотримання правил особистої гігієни,складання речей,допомога батькам, говорити правду, гуляти на свіжому повітрі.
Шкідливі звички: гризти нігті,сьорбати,розкидати речі,сидіти довго за телевізором та комп’ютером, неорганізованість, брехливість, переїдання,недотримання режиму дня та правил харчування, куріння, вживання алкоголю, наркотиків. Слайди 6, 7.
Учні, працюючи в групах, визначають та приклеюють на відповідний плакат («Корисні звички», «Шкідливі звички») «сліди» так, щоб вийшла доріжка. Після закінчення відбувається рефлексія.
Слайд 8.
«Полювання на лева»
— Ми йдемо полювати на лева. (Впевнено йдемо по колу)
— Не боїмося ми нічого! (Відображаємо активним розмахуванням рук)
— Ой, а це що?
— Болото! Чав! Чав! Чав! (Імітуємо обережний хід, високо піднімаючи коліна)
— Ой, а це що?
— Море! Буль! Буль! Буль! (Робимо плавальні рухи руками)
— Ой, а це що?
— Поле! Топ! Топ! Топ! (Тупаємо ногами)
— Ой, а це що?
— Це дорога навпростець! (Упевнено йдемо)
— Ой, а це хто? Такий великий! (Показуємо) Такий пухнастий! (Рухи- погладжування)
— Ой, та це ж лев! (Показуємо, як злякалися)
— Побігли додому! Через поле! Топ! Топ! Топ!
— Через море! Буль! Буль! Буль!
— Через болото! Чав! Чав! Чав!
— Прибігли додому! Сховалися! (Присіли)
— Які ми молодці! (Погладжуємо себе по голові)
— Які ми хоробрі! (Легенько стукаємо кулачком по грудях)
група «Сонечко» - проаналізувати звички літературного героя (див. додаток 1);
група «Веселка» - побудувати піраміду здорового способу життя (додаток 2);
група «Усмішка» - побудувати ланцюжок шкідливої звички (додаток 3);
група «Квітка» - створити квітку корисних звичок (додаток 4).
На кольорових стікерах учні записують шкідливі звички від яких хотіли би позбутися та складають у візочок, після цього відбувається обговорення.
Зараз пропоную подивитися притчу «Все в твоїх руках». Потім відбувається обговорення.
- Що ви зрозуміли?
- Який висновок ви можете зробити, переглянувши цей сюжет?
- Отже, тільки від нас самих залежить наше життя: як ми піклуватимемось про своє здоров’я, які звички формуватимемо в собі, як спілкуватимемося з іншими людьми і т. д. Наше життя в наших руках.
15. Оцінка настрою (1 хв)
16. Рефлексія. Вправа «Корзина» (5 хв)
Кожна група отримує стікери у формі яблуньок, записавши враження від уроку, прикріплює на плакат.
17. Підведення підсумків (1 хв)
Бути здоровим – значить бути веселим, життєрадісним, щасливим. І вам,діти, необхідно зробити правильний вибір, щоб жити цікаво,активно,вміти правильно організувати своє дозвілля,відмовитись від шкідливих звичок.
Тож, почніть долати вже сьогодні свої шкідливі звички, а набувайте і виховуйте в собі все більше корисних звичок.І незабаром ви побачите,що у вас з’явилося більше друзів, успішнішим стало навчання, з’явилися нові корисні справи, життя стало яскравішим і цікавішим.